Sari la conținut

volod

Members
  • Număr conținut

    14
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    1

volod a câștigat ziua ultima dată pe 5 Septembrie

volod a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

6 Neutral

Despre volod

  • Rang
    Dusterist

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

  1. Pai asta este exact politica Dacia. In ideea in care sa isi maximizeze profitul minimalizeaza abuziv costurile cu interventiile in garantie. Te amana, te prostesc, gasesc solutii minim costisitoare de "peticire" in ideea in care renunti tu pentru ca te saturi de mers pe la service, ulterior iese din garantie masina si au "scapat". Apoi treaba ta ce faci cu masina. In fond ei vand un pachet de produs plus servicii. Produsul il primesti, serviciile trebuie sa dovedesti ca nu le-au prestat calitativ. Ar trebui sa fim un fel Bond combinat cu Avocat ul Poporului burdujiti cu camere si dispozitive de inregiatrat si dovedit. Asta pentru ca de fapt tu ca si consumator ai mica influienta pe acest subiect iar institutiile statului cu atributii in acest domeniu se fac ca ploua. Cate amenzi ai vazut pe aceasta speta? In fond vorbim despre nerespectarea unor clauze contractuale la scara larga de catre un producator mare.
  2. Ai dreptate cand spui sa ca sunt "incordat" pe acest subiect. E un raspuns proportional nu la idea ca masina are un posibil defect (care trebuie investigat in timp) si nici macar la ideea ca fac testarea produsului pe timpul si nervii clientului. Tine de felul in care te iau de prost in tot ce inseamna service si producator. Faptul ca incearca sa iti ascunda lucruri evidente, faptul ca te intarzie cu programarile dupa propriul lor interes doar pentru ca e garantie si ei nu au de castigat, faptul ca iti trebuie dovada pentru o programare in service, faptul ca fac interventii pe sest in reprezentante, faptul ca iti refuza efectuarea unui serviciu si apoi iti spun ca nu a fost asa si te pun sa o dovedesti...etc. Ce se intampla daca iti spuneau din service ca este o problema cunoscuta (lucru confirmat neoficial atat de cei de la service cat si de operatoarea de la call center), problema la care se lucreaza, pana se definitiveaza solutia mergem asa sub observatie si apoi cand se clarifica va chemam si remediem defectul? Si asta este de inteles. Au nevoie de confirmari, aprobari bugete, planificari, gestiune furnizori...etc Au preferat sa ridice toti din umeri, sa se disculpe fiecare, sa nu iti spuna nimic,sa incerce sa ascunda gunoiul sub pres. Nu inteleg faza cu statul pe elevator. De la constatarea defectului pana la finalizarea reparatiei ai dreptul la masina de inlocuire. Dimpotriva asta este de inteles. O masina are mii de piese. E extrem de posibil sa crape ceva. Dureaza pana se fac formalitati aprobari etc. Daca intre timp ai mobilitatea asigurata nu vad care e problema.
  3. Au instalat aceeasi versiune de software. Nu exista un update pentru asta. Cel mai probabil au modificat niste parametri. Imi e greu sa nu corelez asta cu acea crestere de consum de 1 l in plus. Ti se pare o solutie asta la o masina noua? Ca sa citez pe mecanic "sa speram ca nu mai apare". Tu ramai cu speranta si banii achitati.
  4. Da, la Vocea Clientului am sunat. Nu mi-am pus problema ca lucrurile nu pot fi rezolvate normal prin programare in service direct. Prin urmare data viitoare cand se aprind martorii, opresc masina sun la vocea clientului si chem platforma. Ma astept, cu o probabilitate destul de mare sa apara din nou. Deci aviz celor cu probleme cum trebuie procedat.
  5. nimeni nu mai intelege nimic pe acest subiect nici macar cei din presa. De curiozitate de unde ai aceasta informatie? Eu citesc despre probleme legate de zgomot la accelerare, pe o pompa, nu precizeaza care. So....
  6. "În urma plângerilor clienților, compania a explicat care e problema: pompa de alimentare a fost prost gândită și asta duce la un zgomot enervant mai ales la accelerare. Acum, compania susține că va începe să schimbe pompele de alimentare. Din 30 septembrie 2019, toate mașinile noi Dacia cu motoare diesel vor beneficia de-o pompă de alimentare mai bună" Problema e de zgomot, pe o pompa de alimentare la accelerare. O fi cum spui tu dar din articolul adus in discutie nu reiese faptul ca este vorba despre adblue. "zgomotul în interiorul mașinii devine extrem de enervant după o vreme. Sigur, motoarele diesel sunt mai „gălăgioase”, dar acest model trece peste limita suportabilității" "O altă problemă cu zgomotul, tot pe noua DaciaDuster, vine de la turbocompresor. La turații între 1.700 și 2.100, pe Dacia Duster 1.5 dCi și 1.5 Blue dCi, zgomotul devine destul de pronunțat. În acest caz, compania a fost de acord să monteze o protecție acustică. Dar face asta doar dacă proprietarii solicită și nu montează încă din fabrică." Nu vad nicaieri conexiunea cu adblue. Din cate stiu eu pompa de alimentare este strict destinata alimentarii cu carburant. Are cineva informatii mai precise?
  7. Consumerismul pune presiune dar nu justifica subdimensionarea logisticii pentru un serviciu si calitatea proasta. Am avut mai multe masini si am fost in mai multe reprezentante pentru diferite motive. Unele probleme s-au rezolvat dupa mai multe vizite in service dar in nicio situatie nu am avut parte de atat de mult habarnism. P.s. vezi ca articolul la care faceai referire admite niste probleme dar pe partea de zgomot si pompa de combustibil construita prost. Nu vad legatura cu sistemul adblue.
  8. Apreciez mult completarile facute de tine, mi se par pertinente si sper ca macar cei care citesc acest topic sa vada in ce se baga. Pana la urma tot ce conteaza pentru un consumator este faptul ca pica la mijloc in toata aceasta increngatura, intr-un sistem nefunctional.
  9. Ai mentionat foarte bine. Eu am fost in service necunoscand toate aceste aspecte, asteptandu-ma sa gasesc o rezolvare a problemei. Ma asteptam sa trebuiasca sa ramana in service ai vroaim sa stiu daca ma pot intoarce in orasul de resedinta.In afara de poze, programare si conversatii nu am alte dovezi prin care sa dovedesc prezenta mea acolo. Sincer nici nu m-am gandit ca nu vor face fisa. Mi-am dat seama apoi cand au inceput sa se eschiveze. Despre asta discutam. Despre o varianta "oficiala" in care ar trebui sa functioneze lucrurile cu proceduri urmate si despre una "neoficiala" in care nu se conecteaza oficial la sistem cum spui tu si nu vad nici o diferenta fata de un service al unui nenica din cartier. Cand cumperi o masina cumperi si serviciile adiacente prin garantie. Se ascund un spatele faptului ca sunt dificil de demonstrat si fac ce vor. Intrebarea pusa de tine este foarte buna. Ce vroiau sa ascunda de fapt? Oare stiu care este defectul si nu vor sa isi asume costurile minimizand efectele astfel? Sau mai rau...nu stiu care este problema? Faptul ca refuza sa faca investigatiile oficial, faptul ca intarzie programarile pana la 2 saptamani pe acest subiect ma fac sa cred ca este o chestiune de care sunt constienti si baga gunoiul sub pres. Probabil intreagul sistem a fost gandit pe repede inainte sub presiunea normelor de poluare noi ai sub presiunea costurilor Nu am certitudini, sunt doar supozitii. Oricum cred ca experienta asta ar trebui cel putin sa dea de gandit celor care iau in calcul o alegere de acest tip. Fiecare cumpara ce vrea si judeca dupa propriile informatii.
  10. Salut, consider ca opinia ta este adevarata partial dar: 1. Cum ar trebui sa fie facuta o programare in service ca sa fie una oficiala? Daca sun in service-ul respectiv si mi se face programare de la 3 la 3.30 asta ce e? Imi trebuie adeverinta scrisa ca am programare facuta? Tu cand programezi masina in service cum procedezi? 2. Erorile motor au fost citite in reprezentanta eu nu am de unde sa stiu care sunt codurile de eroare etc. De ce trebuie sa demonstrez aceste aspecte si nu sunt luate in considerare cand au fost constatate tot se ei. Vezi pozele atasate cu martorii si erorile. Daca ai dubii am mai multe poze. Nu e vorba de plans aici ci despre a face publica o atitudine a unui constructor/reprezentante. Consider ca daca exiata o persoana care isi pune mai multe intrebari inainte sa faca o achizitie de acest gen atunci efortul a meritat. Nu am cum sa obtin garantii si motivul pentru care am insistat pe subiect este faptul ca nimeni nu era sigur ca problema provine de la un soft sau din alta parte. Cu o masina noua mergi in service, faci o interventie de orice tip, si cand intrebi daca s-a rezolvat primesti raspuns "speram sa nu se mai intample. Daca mai apare chemati platforma" Exemplul dat de tine este foarte corect. In cazul de fata ce puteam sa fac? Sa completez cu ceva necorespunzator in rezervorul de adblue? Daca admitem aceasta posibilitate si sa presupunem ca sunt de rea credinta, se putea verifica foarte usor, rezervorul era acolo se putea testa. Dar repet masina are 8000 km asa cum a venit din fabrica, am alimentat ai am pus lichid de parbriz. Atat Care este calea legala si eleganta?
  11. Deci considerati ca este normal ca o problema de garantie sa fie programata nu in functie de diaponibilitatea temporala reala a sercice-ului ci dupa dorinta proprietarului de a inacasa cat mai mult? Curios.... Inteleg ca orice entitate are nevoie de dovezi dar intrebarea este: daca o alta entitate din acelasi sistem le-a obtinut ele de ce nu sunt luate in considerare pentru o investigatie pe acest subiect? Cand spuneti testare 100 va referiti la interventia pe care tocmai s-a realizat sau la intreaga masina? Evident ca exiata o multitudine de subansamble si nu pot fi testate toate. Intrebarea era strict pe aubiectul adblu. Daca se intampla ceva la alt sistem ulterior e alta poveste. Am discutat strict despre producator si despre reprezentantele in cauza. Nu pot generaliza si mai mult ca sigur exista si altele care isi fac treaba foarte bine.
  12. Ok, admit faptul ca s-a intamplat sa existe o eroare asa cum spui tu cu doua componente care nu se potrivesc. Sa spunem ca este asa. De ce nu au facut o rechemare in service ca sa faca aceasta resoftare? Au toate datele cu seriile, loturile furnizorii si pe ce masini le-au pus. Nu stiu daca modificarea facuta duce la o crestere a consumului este doar o supozitie. Nu sunt de acord cu logica ta, toate service-urile sunt asa si nu avem ce face. Asa suntem noi mai fraieri si ingjitim toate porcariile. Unde sa merg cu o masina noua la electrician si de unde stiu eu ca e o problema electica? Si apoi daca exista informatia despre cele doua piese de ce nu o au si cei din service? Traim in tara meseriasilor si atunci cand singurile tale repere sunt unele deformate ajungi sa le consideri o normalitate. Din pacate cred ca asta e eroarea pe care ai facut-o si tu acum.
  13. In octombrie anul trecut am achizitionat un Duster 1.5 BlueDCI. O mare parte din documentarea pentru achizitie am facut-o de pe acest forum, prin urmare ma simt dator sa revin cu experienta avuta aici. Masina a fost achizitionata de la dealer din Iasi. Versiunea este cu toate optionalele, fara tapiterie din piele printre primele modele aparute pe piata cu acest tip de motor. Am folosit-o fara probleme pana in vara acestui an cand am decis sa plecam la mare. Aproximativ 7000 de km, este o masina de deplasare la serviciu si cateva iesiri scurte. Nu am facut altceva decat sa ii pun motorina, de obicei OMV aditivata. Toate bune si frumoase, in apropiere de intrarea pe autostrada la Ovidiu se aprinde martorul la adblue in bord. in prima faza m-am gandit ca trebuie completat. La peste 10 km apare cheita de motor, peste alti 10-15 km apare si martor motor aprins, apoi mesaj cu imobilizare motor in 800 km. (vezi foto atasat). Sun la reprezentanta, nu era nimeni fiind sambata dupa masa. Ajung la prima benzinarie completez aproape 7 l de adblue, ma gandeam ca poate are o pierdere pe undeva. Nimic nu s-a intamplat, martorii au rmas aprinsi in bord. Ajung la hotel, parchez masina si ramane asa pana luni. Luni sun la reprezentanta din Iasi. Le povestesc intamplarea si intreb daca ma pot intoarce in conditii de siguranta pana acasa, fiind cam la limita cu km disponibili conform martorului de pe bord. Imi spun ca nu pot raspunde la intrebarea asta pentru ca "in spatele a fiecarui martor aprins pot sta pana la 20 de defecte". Imi recomanda sa merg la cea mai apropiata reprezentanta, in Mangalia. Imi dau si un numar de telefon, totul ok. Sun fac programare imi spun ca pot programa abia miercuri la 3. Merg miercuri la 3, astept o ora pana intra masina pe stand, dupa ora programata. Se intampla se se mai decaleze inteleg. Pun masina pe stand si incearca sa conecteze acea mufa in stanga ca sa citeasca erorile. incearca de vre-o 3 ori timp in care fie se blocheaza calculatorul fie se deconecteaza alimentarea (sistem keyless). Pune un redresor pe baterie si reuseste intr-un final sa le citeasca. sunt 5 erori, le gasiti atasate. Le da delete fara sa face nimic, cele cu bulina galbene dispar, raman cele cu addblue, consum insuficient de uree, care erau cu rosu. Imi spune ca nu are ce sa faca pentru ca nu are electrician si imi recomanda sa merg la reprezentatna din Constanta. Il rog sa ma ajute cu o programare pentru ca sambata urma sa plec spre casa si vroiam sa stiu daca pot ajunge cu masina acasa. (35 grade afara, copil mic in masina). Imi spune c anu ma poate ajuta sa sun la receptie. Raman acolo, sun la receptie si imi raspunde cineva foarte agitat care spune ca deja are 2 masini extr preluate si ca nu ma poate programa. A spus ca vorbeste cu seful de sectie si revine. Nu a mai revenit nimeni cu un telefon si nici nu a mai raspuns la un apel ulterior. Ii povestesc celui din service si ii cer o dovada a faptului ca masina a fost acolo. A spus ca nu are ce sa-mi dea pentru ca cele de la garantie se trimit direct la producator. ii solicit sa imi faca o constatare a masina. refuza si imi spune ca este contra cost. In momentul in care i-am spus ca platesc refuza din nou sa o faca. Dupa ce vede ca insist imi spune sa revin maine cu masina in service ca vorbeste el cu colegul lui la telefon, coleg care este plecat in concediu si o resofteaza el dar sa nu fac scandal la Dacia. insist sa imi faca o constatare contra cost si se enerveaza si spune ca nu vrea sa faca. Sun la Dacia fac reclamatie se inregistreaza reclamatia. Intre timp incerc sa fac o programare in Iasi pentru cand luni cand revin. In prima instanta mi se spune ca este disponibil abia pe vieri saptamana viitoare. Cand insist si le spun ca am facut reclamatie s-a gasit un loc pe urmatoarea miercuri si apoi dupa ce vb cu cei de la Dacia s-a putut luni. Daca as fi sunat cu o pb la msina la care as fi platit cash segasea liber pe luni marti mai mult ca sigur. Intre timp neavand alta solutie am plecat acasa cu masina asa cum era. la 150 de km imi dispare martorul de adblue si la vre-o 15 km de casa dispare si martorul cu cheita de service si martorul de service. Trimit din nou un mail la Dacia in care povestesc aceste amanunte. Ajung luni la reprezentanta din Iasi si rezultat: s-a constatat absenta indicatorilor mentionati si s-a facut o resoftare. Intreb daca este o alta varianta de soft care sa remedieze problema si imi raspund ca nu, este acelasi software care a fost scris din nou. Coincidenta sau nu masina consuma 1 litru de motorina in plus fata de inainte de eveniment. Am spus ca mi se pare dar am facut 1500 de km si decalajul se pastreaza. Nu am modifictat nimic, acelasi sofer, acelasi carburant, dimpotriva drumurile sunt mai libere fiind vacanta. Aveam planificata o deplasare la Praga cu msaina la finalul lunii august. Intreb la service daca pot pleca cu masina, daca vor mai fi prrobleme pe aceasta speta? Mi se spune cu jumatate de gura ca ar trebui sa ""circul mai intai o perioada prin oras"" Azi sun din nou si intreb ce s-a intamplat cu sesizarea? Primesc ca raspuns ca service-ul a costatat absenta erorilor. Ii intreb daca imi pot garanta ca pot circula cu masina un interval minim de 10000 de km fara sa apara din nou problema asta, toti ridica din umeri spunand ca nu imi pot da un raspuns. Dupa insistente au programat din nou masina la o verificare. Ghiciti ce raspuns voi primi? Am intrebat de ce o reprezentanta din Mangalia a refuzat sa presteze un serviciu din portofoliu? primesc raspunsul ca nu am avut programare. Le raspund ca era programare facuta, miercuri la ora 15. si ca pot verifica in istoricul service-ului. mi se raspunde ca vor face o verificare. Acum apar aici o serie de intrebari la cazul de fata: De ce refuza o reprezentanta sa presteze un serviciu pe care il are in portofoliu.? De ce nu am putut afla raspunsul la intrebarea daca ma pot intoarce acasa cu masina in conditiile in care era un produs in garantie cu 7000 de km la 6-7 luni de la chizitie? De ce nu s-a respectat un protocol in acest caz si s-au sters din mouse erorile? Cum poate o reprezentanta sa iti spuna vino ca ti-o "resoftez eu maine cu colegul in teleon dar sa nu faci scandal" De ce nu se poate face o investigatie mai complexa si de ce trebuie sa fiu pus din nou in posibilitatea de a mi se bloca motorul la drum lung? Mi s-a spus ca daca apare din nou sa chem platforma si ma duce la cel mai apropiat service. Pe banii si nervii cui? Plus am fost de 3 ori la cele mai apropiate 3 service-uri si?... De ce un producator asa de mare alege sa ascunda gunoiul sub pres in conditiile in care mi s-a spus chiar de catre operator si de angajat in reprezentanta ca au mai fost cazuri si de persoane carora li s-a intamplat asta in concediu in afara sau de masini din primele loturi cu aceleasi probleme. Am pus toata aceasta povesta nu ca sa obtin un raspuns ci ca sa fiti atenti la ce cumparati. Posibil ca modele pe benzina sa fie mai fiabile, am vazut ca au aprut motoarele de 150 cp pe Duster. Logica pe care o ai cand cumperi o masina noua este ca ai garantie si ai certitudinea ca poti folosi masina o perioada de x timp fara probleme. Ganditi-va la acest aspect dupa experienta cu reprezentante din 2 orase diferite la o masina noua cu 8000 de km. Oare merita? Evit sa dau o opinie dar experienta mea este de luat in considerare cand aveti de gand sa cumparati un diesel cu addblue si mai mult de asta cand vreti sa cumparati o Dacia , inevitabil veti ajunge in aceleasi reprezentante. Sper ca voi sa fiti mai inspirati decat mine.
×
×
  • Creează nouă...