Sari la conținut

Postări Recomandate

Eu nu "am incredere" in motoarele mici. Motoare mici cu turbina sunt fortate si nu stiu daca or sa fie la fel de fiabile in timp ca si cele fara turbina.
1.6 16V e probabil in momentul de fata cel mai ieftin de intretinut si fiabil motor de pe Duster (e strict doar parerea mea).

Motoarele noi, TCe, sunt mai economice si mai putin puturoase.. dar cred ca in timp or sa coste mai mult decat cele aspirate.

Editat de ElfStone
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 254
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Întotdeauna a fost teama de nou. Când a apărut Supernova multora le era frică de electronica și senzorii motorului de 1.4 MPI și ridicau în slăvi vechea berlină cu motorul ei conceput în urmă cu peste

Ai ceva de asteptat, daca vrei sa schimbi masina! Si in plus de asta cine stie ce vremuri vor mai veni! Eu sincer daca stiam ca vine ce a venit peste noi acum, ca nici nu imi vine sa-i pronunt numele,

Salut, am ajuns cu mașina la 4500 km. Mașina se comporta foarte bine. Weekendul trecut am fost pe câmp după ciuperci, și ma prins ploaia, sa înmuiat asfaltul unde circula doar tractoare. Cu acest moto

Posted Images

Ca sa plecam cu acest monstru de 1.0 litru din panta trebuie sa.i dam mult RedBull la turbina!  

1.6, 1.5 .ul sunt cu vechime de 20 ani fara probleme, au ajuns la peste 1 milion de km fara reparatii motor. Respect!

Anuntati.ma si pe mine cand 1.0 litru ajunge macar la un sfert din km astia🤣

Stiu destule 1.6 ajunse pe la 500 de mii.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@BigFootCa sa pleci cu acest monstru de 1.0 litru din panta trebuie doar sa lasi pedala de frana :))

Pentru un om care trece de la un Logan de 1.4 din 2005 sau mai stiu eu ce vechitura de 20 de ani si  nu are pretentii sportive de la Duster, acest motor de 1.0 turbo va fi arhisuficient. Si Skoda a pus pe Octavia motorul de 1.0 TSI in 3 cilindrii si e mai grea decat un Duster. 

Pe mine sincer nici 1.5 dci nu ma incanta, dar nu am asteptari de la masina, ma duc lejer cu ea :)

  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

  Dupa cum am scris mai demult si dupa cum precizeaza si @duster17, sunt multi soferi (cativa cunosc si eu) care nu vor si nici nu au nevoie de sute de CP, se multumesc cu 80-90 CP, care le sunt suficienti pentru stilul lor de mers. Nu toata lumea pleaca cu scartait de roti la fiecare semafor si nu toti merg cu 130-140 km/h. Sincer, pentru drumurile noastre o masina cu 90 CP este arhisuficienta, in conditiile in care autostrazi prea multe nu avem. Cel putin la noi in partea Moldovei nu prea ai unde sa mergi mai mult de 120 km/h decat pe bucati scurte (ma rog, daca esti sanatos la cap, ca idioti care se cred la Formula 1 mai exista). Eu am avut vreo cativa ani masina de 80 CP si am mers mai mult decat OK, chiar si cu 5 oameni in masina si chiar de vreo 2 ori si pe autostrada (Bucuresti - Constanta si retur). Totul tine de cat de bun sofer esti si cum te adaptezi la masina pe care o ai si la drumurile pe care mergi. Toti visam la sute de CP si masini sport, dar realitatea e ca nu avem conditii sa mergem cu asa ceva in Romania si foarte putini isi permit pretul de achizitie. Plus ca daca vrei masina sport nici nu te uiti la Dacia ca marca, nu e gandita pentru asa ceva.

  Legat de fiabilitate, trebuie sa intelegem ca tendinta este ca masinile sa fie schimbate mult mai des decat acum 15-20 de ani. Ma indoiesc ca vreun producator auto mai proiecteaza masinile din ziua de azi ca sa tina 10+ ani si peste 500.000 km. E adevarat ca unele exemplare vor ajunge sa tina atat sau chiar mai mult cu intretinerea corespunzatoare, dar vor fi de departe exceptia si nu regula. Plus ca marea majoritate a proprietarilor aleg in mod voit sa schimbe masina mai des (5-6 ani probabil in medie), din motive ce nu tin atat de fiabilitate (masina e inca buna), cat de costurile crescute de intretinere ale unei masini vechi, consumul mai redus la generatiile noi si tehnologiile mai noi aparute intre timp. Producatorul ii are in vedere pe cei care cumpara masina de noua, nu pe cei care o iau la mana a doua sau a treia peste cativa ani.

  Retragerea motorului de 1.6 SCe a fost facuta probabil in urma unor calcule, bazate pe cifrele de vanzari. Ma indoiesc ca s-au vandut atat de multe exemplare ca sa justifice mentinerea lui in oferta. Pe internet toata lumea e vocala si lauda motorul asta cat e de fiabil, dar in realitate putini il cumpara, ca se uita la consum si fac un calcul simplu: daca tin masina 5-6 ani si fac 10-15.000 km pe an, diferenta de consum de 3-4 l/100km fata de 1,2 TCe, 1.33 TCe sau, mai nou, 1.0 TCe nu se justifica. Se aduna o suma destul de mare in timp, care acopera lejer diferenta de pret la achizitie. Cel care face sub 20.000 km/an va ajunge in 10 ani abia la 200.000 km, pe care orice motor modern corect intretinut ii face lejer, indiferent de cilindree.

  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Daca imi permiteti imi dau si eu cu parerea ca posesor de Duster 1.6 Sce.. e foarte adevarat ca noile motoare sunt mai economice si mai "sportive" decat acest 1.6 Sce, dar eu nu sunt dispus sa testez motoarele noi de la Dacia pe banii mei, pana si 1.5 Dci a inceput sa tuseasca de la Ad-blue (posesorii stiu de ce) .. In alta ordine de idei, tendinta actuala de downsizing la motoare mi se pare putin exagerata.. dar trebuie sa castige si producatorii mai multi bani din serviciile post-vanzare. Pana si o simpla revizie la Dacia a ajuns sa coste cat la o masina straina. Cum zicea colegul @ElfStone mai sus, 1.6 Sce e un motor matur la care macar se stiu bolile (daca mai are asa ceva). Eu unul nu m-as arunca asa de repede la un motor nou mai ales la 1.0 Tce pus pe un Duster..as astepta sa mai imbatraneasca putin 1.33 Tce si as lua decizia un pic mai documentat.

P.S.:  Legat de cosumul foate bun al acestor minunatii tehnice "Tce", eu unul nu cred ca diferenta e atat de mare (3-4l/100km) fata de 1.6 Sce. Daca mergi batraneste, cu orice motor scoti consum decent mai ales in exterior, daca o calci consumul se duce destul de mult in sus la orice benzinar;). Per total eu nu regret alegerea facuta avand in vedere si numarul mic de km. pe care ii fac anual (in medie 10.000km). Pacat ca au scos din oferta 1.6 Sce, era un motor accesibil din toate punctele de vedere :)

O zi buna tuturor!

Editat de andrei_s
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Nu vreau sa fac aici comparatie intre motoarele pe benzina ce doteaza Dacia Duster. Fiecare cu avantajele si dezavantajele lui.

Ce vreau sa spun este ca motivul principal pentru  renuntarea  la 1,6 sce este limitarea lui la noile cerinte de protejare a mediului. Nu in ultimul rand, cum spunea un coleg mai sus, se considera ca durata de viata a unui autoturism nu este mai mare de 6 - 8 ani. Timp in care un motor cat de mic ar fi ar trebui sa fie fiabil la o exploatare corespunzatoare. Desigur mai sunt si greseli de proiectare. Nu dau exemplu de la Dacia dar pot sa dau de la Vw, parca motorul de 1,2 la care se uzeaza lantul si la care au renuntat. 

Referitor la subiectul initial, motorul de 1, sunt convins ca va avea clienti destui. De fapt ce ti trebuie altceva daca folosesti masina preponderent in oras si mergi odata pe an in concediu. Dar daca ai peste 45- 50 ani si de obicei in masina esti singur sau in cel mai bun caz cu sotia. De ce ai vrea un 1,6 sce?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Eu cred ca renuntarea la motorul 1.6 SCe in RO este doar ca vor sa testeze pe noi motorul 1.0 TCe.

La bulgari poti sa configurezi Duster Comfort cu motor 1.6 SCE + GPL.

Tot in EU sunt si ei cu aceleasi norme de poluare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak featured this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...