Sari la conținut

Postări Recomandate

Daca va fi disponibil un motor benzina de 1.0 pe Duster ,cred ca se va adresa celor care merg preponderent in oras,duminica .Ca la drum lung cu siguranta va avea un conum prea mare sa fie rentabil.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La asta ma referer! 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

  Cel mai probabil motorul de 1.0 va fi disponibil doar pe 4x2, pe considerentul ca cei care aleg varianta asta nu au nevoie de cuplu prea mult si masina e mai usoara decat 4x4. Sa nu uitam ca Duster e totusi destul de usoara, asa ca un motor mic nu inseamna neaparat ca o sa gafaie la deal.

  Ca si putere e OK daca o sa aiba 100 CP. Daca va avea un cuplu decent va fi o alternativa buna la 1.6 SCe pentru cei care merg mult prin oras si nu vor consum de 10+ l/100 km. Probabil se va renunta la 1.6 SCe la un moment dat, exact pe considerentul de consum (si probabil putina lume il alege, chiar pe criteriul asta), chiar daca motorul in sine e mai fiabil datorita simplitatii.

  Dat fiind trendul de renuntare la motoarele diesel (sau macar de scadere a ponderii lor in flota), producatorii auto vor sa aiba mai multe alternative de motoare pe benzina, ca sa aiba consumatorii de unde alege. La Dacia probabil o sa fie cam asa:

- 1.0 TCe pentru cei care nu fac multi km si merg mai mult prin oras

- 1.33 TCe pentru cei care vor performanta si in mod expres nu vor diesel

- 1.5 DCi pentru cei care ies in offroad sau au nevoie de cuplu (de ex. pentru tractare)

  Mie mi se pare OK sa fie cat mai multe alternative, ca sa-si gaseasca toata lumea o varianta cat mai potrivita. Chiar daca unuia i se pare o prostie sa pui un motor mic, altuia o sa i se para varianta castigatoare si o sa-l cumpere. Cati oameni, atatea pareri :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Uitati-va in gradina celor de la Ford cu 1.0 litri, cat consuma in exterior (dar si interior), mai ales daca te dai el.

Downsizing-ul asta e bun, dar pana intr-o anumita limita cilindrica si foarte important, pe ce tipuri de caroserii le montezi (greutate/aerodinaminca).

Altfel viata nu prea e lunga pentru propulsor si chinul pentru soferi e mare la buzunar. Pana la urma sunt niste motoare ultra dopate ca sa poata (aparent) juca in liga celor mai mari, cu 'lesin' pe termen mediu/lung.

 

Editat de eman4x4

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@eman: normal ca o sa creasca consumul la viteze mari si sunt de acord ca viata motorului va fi mai mica decat la cele cu cilindree mai mare.

  Dar pe de alta parte gandeste-te ca cei care fac 10.000 km pe an vor fi multumiti daca motorul ajunge la 100.000 km (adica perioada de garantie) - deja asta inseamna 10 ani de folosit masina. O sa pice multe alte chestii inaintea motorului.

  Partea de consum iarasi nu va fi asa de speriat pentru unii oameni. Calculul lor va fi cam asa: decat sa iau motor mai mare si mai scump (sau diesel mai greu si cu taxe mai mari in viitor), iau motorul de 1.0 care consuma in oras cam tot ca 1.33 TCe si de 4-5 ori pe an cand merg la drum mai lung imi asum aia 2-3 l/100 km in plus.

  Eu stiu multi soferi care merg mai incetisor (deci nu au nevoie de putere 150+ CP sau acceleratii de 8 secunde 0-100 km/h) si care nu fac des drumuri mai lungi de 150 km. Daca vor neaparat Duster (pentru garda la sol, necesara pe multe din drumurile noastre), atunci pentru cei ca ei motorul asta va fi ideal, ca va fi cel mai ieftin din gama sii ii va tine 7-8 ani lejer. Pentru alea cateva ori pe an cand au de mers mai mult o sa puna deoparte 200-300 de lei pentru niste benzina in plus.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

E singurul motiv pentru care vad sensul la cilindree mica pe caroserii medii ca greutate. Iti dai seama ca producatorii si-au facut calculele bazat pe media de km facuti in general pana in momentul in care masina devine SH pe vanzare si refolosita inca cateva zeci de mii de au scos propulsoarele astea. Insa parte din cei care opteaza pentru  un auto dotat astfel, la un moment dat regreta, iar unii chiar apar pe forumurile dedicate si cauta solutii la tot felul de probleme mici/medii aparute in nici 30.000 km.

Personal prefer un motor cu vechime, nici downsized nici prea mare, in zona de mijloc (diesel daca se poate dpdv al pretului), poate chiar si 1.8, (mai sus/jos sub nici o forma). Masina o tin minim 12 ani si adun undeva la >=300.000 km (majoritatea facuti in RO) si intretinuta ca la carte.

 

Editat de eman4x4

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pe dacia.sk a apărut Duster Access TCe 100 la 9990 euro.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sa vedem si primii temerari care isi vor comanda acest propulsor, eventual cu acea cutie CVT daca o vor aduce si pe acest model, cat de multumiti vor fi de performanta si consum.

La 1.3 -1.4 tone cat are Dusterul suna chiar interesant.

Editat de eman4x4

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...