Sari la conținut

bogdanj

Turatie recomandata (optima) Duster dCi

Postări Recomandate

Salut,

Sunt curios, voi intre ce limite imi sugerati, sau intre ce limite considerati ca este optim sa mentinem turatiile motorului pe un Duster dCi?

Si de ce? *Stiu de exemplu ca motorul Diesel trebuie turat mai mult decat motorul pe benzina, dar nu stiu de ce.

As vrea (daca se poate) sa nu luati in calcul perioada de rodaj sau consumul ci doar buna functionare a masinii.

Eu de exemplu stiu ca e bine sa mentin undeva intre 2000 si 2500 (dupa 2500 schimb la un raport de viteza superioara) cu exceptia situatiei in care as vrea sa curat filtrul, atunci o imping si o mentin undeva aproape de 3000 pentru 5 - 10 minute. Gresesc?

Imi cer scuze daca intrebarea e cumva prea simpla dar as vrea sa-mi corectez sau sa-mi imbunatatesc stilul de condus daca se poate.

Multumesc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu tine, pana la faza cu 3000 rotatii.

Cu viteza I ajung aproape de 3000 (fiind foarte scurta), de la a 2-a in sus undeva in jurul a 2500-2700).

Daca merg pe exterior uneori in depasiri ajung la peste 3500, dar pe intervale scurte de timp.

 

Dieselul nu trebuie turat la fel de tare ca o benzinara, din simplul fapt ca nu prea atingi usor 5500 -> 6000 ture (poate doar stand pe loc, dar 100% ai o protectie undeva in jurul a 4500 ture) si mi-e tare greu sa cred ca ai ajunge usor la 6000, poate doar la 5000 si un pic pe motorul acesta. Iar puterea maxima e undeva la 4000, deci nu te-ar mai ajuta un exces de ture prea mult.

Eu am PH3 4x4 dar varianta non-Ad Blue, cel de 109 CP.

Azi tocmai i-am facut un update de soft la CB intrucat in caldura puternica daca vroiam sa derulez prin functii practic isi dadea reset la valori. Dupa primii 30 km deja facuti am impresia ca a inceput sa arate si consumul real, la pompa aveam aproape 1 L peste ce e in bord afisat inainte de acest update. Vad cand fac prima suta, refac plinul si notez care sunt diferentele. 

 

Momentan ma mentin la un consum de 6.5 combinat urban (Iasi) /extraurban. Alimentari doar de la Rompetrol cu ambele tipuri de motorina.

Screenshot_20190619-161930_Drivvo.jpg

Editat de eman4x4

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

PH2 vrei sa spui, nu-i asa? 2017+

Eu am Ad-Blue 115, desi nu stiu/nu cred ca, conteaza foarte mult.

Ok, deci tu o turezi putin mai mult (2500-2700) decat o turez eu (2000-2500) (in regim de uz normal). Noted!! Mersi pentru informatie! Ma gandeam eu ca o cam subturez (desi momentan inca nu-i nici o problema pentru ca trebuie sa-i fac rodajul).

La depasiri ajung si eu undeva la 3500 la fel ca si tine pentru intervale scurte de timp.

La ce te referi cand spui protectie la 4500? Ce fel de protectie?

Iar puterea maxima (cuplul maxim) din cate stiu eu il atingi undeva la 2000.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aici sunt si eu putin confuz, ba ca a PH2 sau ca e PH3. E fabricata 12.2018 si are faruri cu led iar stopurile sunt acelea patratoase (exact ca la modelul cu AdBlue).

 

Atentie, cuplul maxim nu e acelasi lucru cu puterea maxima, dovada si faptul ca ambele se obtin la regimuri de turatii diferite.

Cuplul intr-adevar il obtii la 2000 (ce iti da zvacul acela aka masina trage) insa puterea la dublul aceste turatii in general ce te ajuta sa atingi o viteza cat mai mare maxima. 

Pe AdBlue au dat puterea maxima mai jos de 4000, undeva la 3750 ture, totul din soft si ca sa iasa si norma de poluare mai mult ca sigur, de asta face parte din categoria 6d al tau, iar al meu se incadeaza la 6b. In schimb au mai stors inca 6 CP prin manevra asta, al meu are 109 CP vs 115 CP la tine.

Protectie la turatii inseamna ca ECU nu va da voie motorului sa depaseasca o anumita turatie maxima ce e stabilita prin softul cu care functioneaza.

 

La diesel e recomandat (nu si obligatoriu pe motoarele din ziua de azi) sa nu urci mai de 2500-3000 in primii 3000 km, pe urma se mai lasa. Insa motorul isi va da drumul pe potenta sa maxima unde va la peste 15k-20k incolo, depinde mult de stilul de condus al fiecaruia in final.

Editat de eman4x4

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mda, din cate stiu eu exista generatia I 2010-13, generatia I (Ph1) 2013-17 si generatia II (Ph2) 2017+, desi folosesc aceeasi platforma.

Si da, acum mi-am dat seama ca eu faceam confuzie intre putere (kW) si cuplu (Nm). Mersi pentru explicatie.

Diferentele (exacte) intre norme nu le stiu. Stiu ca exista 6 urmat de o anumita litera dar atat.. trebuie sa citesc mai mult despre.

Hmm, nu stiam nici ca numarul de turatii e limitat atat de jos, pana la urma, pe ceasul de la bord maxim arata 7000.. : ))

Oricum, mersi inca odata pentru posturi. Sunt intr-o faza in care invat foarte multe (astfel imi schimb si stilul de condus) si anumite informatii prefer sa le aflu de la voi, cei care aveti experienta de ani de zile in condus.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La Dacia ca-i Diesel sau Benzinara tot timpul turele pe ceas sunt aceleasi, vrei mai precis iti iei un Renault :D

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pff, lol! Mda, numai ca singura optiune Renault 4x4 de pe piata este un Kadjar care incepe de la EUR 29150.. Nu se merita! : )

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu merita! :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Topicuri

  • Postări

    • Nu e grav, resoftare si gata.
    • Imi pare rau sa aud de probleme la un motor cu traditie la Dacia/Renault, dar fii optimist ca sigur se rezolva, masina fiind in garantie. Cateva intrebari am totusi:  ai observat cumva si alte simptome in ultimul timp la motor? Cati km are masina? Ai facut vreo revizie pana acum ?
    • Problema. Motorul nu mai are putere. L-am pornit OK. Am mers 200 m si nu se mai accelera mai sus de 1.500 rpm, oricat apasam pedala. S-a aprins "cheia" si "masina care derapeaza". Computerul afisa"verifca ESP, apoi "verficafrane", apoi "verfica injectie". M-am tarat cu ea pana la service. Acum astept sa vad cand o sa-i faca constatarea. Pana atunci, in fisa de comanda scrie "lipsa putere motor". Aveti vreo idee? Duster 2018 (octombrie) 1.6 Sce 4X2. Merci.
    • Dragi colegi, iata ca a aparut prima problema la Duster-ul meu.  Am pornit, motorul rece, am introdus a 2-a si... a dat in nas, s-a aprins "cheia fixa" si "ESP" -ul (chestia aia cu masina care derapeaza) iar computerul imi spunea "verifica ESP", "verifica frane", "verifica injectie" si tot asa. Oricat apasam acceleratia motorul nu urca mai sus de 1.500 rpm. M-am tatrat asa pana la service. Noroc ca este relativ aproape. Am lasat-o acolo ca nu avea cine sa se ocupe de ea. In fisa mi-au scris "lipsa putere". Nu gasesc nimic pe net despre aceasta problema. Repet, Duster 2018 1.6 Sce 4X2.    
    • Cât timp scrie Made in China e aceeași chinezărie dar făcută pe mainland nu pe vapor și vaporul în larg pe furtună , indiferent de cine o "dezvoltă"
  • epiesa.ro

×
×
  • Creează nouă...