Sari la conținut

bogdanj

Turatie recomandata (optima) Duster dCi

Postări Recomandate

Salut,

Sunt curios, voi intre ce limite imi sugerati, sau intre ce limite considerati ca este optim sa mentinem turatiile motorului pe un Duster dCi?

Si de ce? *Stiu de exemplu ca motorul Diesel trebuie turat mai mult decat motorul pe benzina, dar nu stiu de ce.

As vrea (daca se poate) sa nu luati in calcul perioada de rodaj sau consumul ci doar buna functionare a masinii.

Eu de exemplu stiu ca e bine sa mentin undeva intre 2000 si 2500 (dupa 2500 schimb la un raport de viteza superioara) cu exceptia situatiei in care as vrea sa curat filtrul, atunci o imping si o mentin undeva aproape de 3000 pentru 5 - 10 minute. Gresesc?

Imi cer scuze daca intrebarea e cumva prea simpla dar as vrea sa-mi corectez sau sa-mi imbunatatesc stilul de condus daca se poate.

Multumesc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu tine, pana la faza cu 3000 rotatii.

Cu viteza I ajung aproape de 3000 (fiind foarte scurta), de la a 2-a in sus undeva in jurul a 2500-2700).

Daca merg pe exterior uneori in depasiri ajung la peste 3500, dar pe intervale scurte de timp.

 

Dieselul nu trebuie turat la fel de tare ca o benzinara, din simplul fapt ca nu prea atingi usor 5500 -> 6000 ture (poate doar stand pe loc, dar 100% ai o protectie undeva in jurul a 4500 ture) si mi-e tare greu sa cred ca ai ajunge usor la 6000, poate doar la 5000 si un pic pe motorul acesta. Iar puterea maxima e undeva la 4000, deci nu te-ar mai ajuta un exces de ture prea mult.

Eu am PH3 4x4 dar varianta non-Ad Blue, cel de 109 CP.

Azi tocmai i-am facut un update de soft la CB intrucat in caldura puternica daca vroiam sa derulez prin functii practic isi dadea reset la valori. Dupa primii 30 km deja facuti am impresia ca a inceput sa arate si consumul real, la pompa aveam aproape 1 L peste ce e in bord afisat inainte de acest update. Vad cand fac prima suta, refac plinul si notez care sunt diferentele. 

 

Momentan ma mentin la un consum de 6.5 combinat urban (Iasi) /extraurban. Alimentari doar de la Rompetrol cu ambele tipuri de motorina.

Screenshot_20190619-161930_Drivvo.jpg

Editat de eman4x4

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

PH2 vrei sa spui, nu-i asa? 2017+

Eu am Ad-Blue 115, desi nu stiu/nu cred ca, conteaza foarte mult.

Ok, deci tu o turezi putin mai mult (2500-2700) decat o turez eu (2000-2500) (in regim de uz normal). Noted!! Mersi pentru informatie! Ma gandeam eu ca o cam subturez (desi momentan inca nu-i nici o problema pentru ca trebuie sa-i fac rodajul).

La depasiri ajung si eu undeva la 3500 la fel ca si tine pentru intervale scurte de timp.

La ce te referi cand spui protectie la 4500? Ce fel de protectie?

Iar puterea maxima (cuplul maxim) din cate stiu eu il atingi undeva la 2000.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aici sunt si eu putin confuz, ba ca a PH2 sau ca e PH3. E fabricata 12.2018 si are faruri cu led iar stopurile sunt acelea patratoase (exact ca la modelul cu AdBlue).

 

Atentie, cuplul maxim nu e acelasi lucru cu puterea maxima, dovada si faptul ca ambele se obtin la regimuri de turatii diferite.

Cuplul intr-adevar il obtii la 2000 (ce iti da zvacul acela aka masina trage) insa puterea la dublul aceste turatii in general ce te ajuta sa atingi o viteza cat mai mare maxima. 

Pe AdBlue au dat puterea maxima mai jos de 4000, undeva la 3750 ture, totul din soft si ca sa iasa si norma de poluare mai mult ca sigur, de asta face parte din categoria 6d al tau, iar al meu se incadeaza la 6b. In schimb au mai stors inca 6 CP prin manevra asta, al meu are 109 CP vs 115 CP la tine.

Protectie la turatii inseamna ca ECU nu va da voie motorului sa depaseasca o anumita turatie maxima ce e stabilita prin softul cu care functioneaza.

 

La diesel e recomandat (nu si obligatoriu pe motoarele din ziua de azi) sa nu urci mai de 2500-3000 in primii 3000 km, pe urma se mai lasa. Insa motorul isi va da drumul pe potenta sa maxima unde va la peste 15k-20k incolo, depinde mult de stilul de condus al fiecaruia in final.

Editat de eman4x4

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mda, din cate stiu eu exista generatia I 2010-13, generatia I (Ph1) 2013-17 si generatia II (Ph2) 2017+, desi folosesc aceeasi platforma.

Si da, acum mi-am dat seama ca eu faceam confuzie intre putere (kW) si cuplu (Nm). Mersi pentru explicatie.

Diferentele (exacte) intre norme nu le stiu. Stiu ca exista 6 urmat de o anumita litera dar atat.. trebuie sa citesc mai mult despre.

Hmm, nu stiam nici ca numarul de turatii e limitat atat de jos, pana la urma, pe ceasul de la bord maxim arata 7000.. : ))

Oricum, mersi inca odata pentru posturi. Sunt intr-o faza in care invat foarte multe (astfel imi schimb si stilul de condus) si anumite informatii prefer sa le aflu de la voi, cei care aveti experienta de ani de zile in condus.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La Dacia ca-i Diesel sau Benzinara tot timpul turele pe ceas sunt aceleasi, vrei mai precis iti iei un Renault :D

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pff, lol! Mda, numai ca singura optiune Renault 4x4 de pe piata este un Kadjar care incepe de la EUR 29150.. Nu se merita! : )

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu merita! :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Am mai făcut o tentativa cu TotalCommander de pe USB și am aruncat o privire in StorageCard 4, și am observat ca in folderul NNG nu este nimic, este complet gol. Oare de ce? Ce pot sa fac?
    • Salut Nek, am o problema, am incercat sa instalez supermodd ca sa fac update la harti dar dupa instalare nu mi-a aparut icoana in dreapta sus(cea cu telefonul), dupa mai multe incercari am renuntat la idee, dar acum nu imi mai apare tasta de a da accept and pornesc navigatia. 9.1.3. Am incercat sa reinstalez softul original 9.1.3, l-a instalat dar tot nu imi apare tasta de a accepta la navigatie, deci navigatia nu functioneaza.......ce pot sa fac? iti multumesc anticipat.
    • La aeratoare nu am incidente de genul să se afle cineva să imi bage prin ele tot felul de lucruri. Nu imi respecți mașina, e simplu, stai pe bancheta din spate. La navigație nici nu ma gandesc sa conectez telefonul pentru apeluri. Mi se pare o prostie, atata timp cat exista pentru asta o opțiune atat de bună HandsFree-ul. Iar navi-urile AM vin la pachet cu toate mufele adaptoare pentru toate mufele de pe mașină. Adică plug&play. Nu prea am auzit probleme cu navigațiile pe android, mai ales ca sunt in mare parte universale si folosite pe mai multe mărci. O navigatie aftermarket cu specs mai bune, ajunge la aprox 1.300-1.400lei. Plus că oricum am cameră marsarier de la fosta navigatie oem, dar se poate trăi și fără ea activată, mi se pare un moft in plus. In legatura cu puterea, cand o să termin 100% cu modifcarile de interior/exterior, o sa incerc să ii văd si limita motorului. Pana la urma n-o sa am nimic de pierdut prin a incerca ceva mai bun, luând totul de la 0, cu componente mai performante, și tot ce se poate forja. Forma ca forma, nicio mașină de stradă nu are o aerodinamică perfectă, pe aia o vezi doar la mașinile F1...că până la urmă  nu facem acum raliu și drag racing pe străzile publice, e inacceptabil. De garda la sol nici nu mai zic, pe listă este și suspensia pneumatică, fără doar și poate. Și totodată cand se pune în calcul mărirea puterii motorului, nu e safe in primul rand pentru tine, ca șofer să rămâi cu sistemul de frânare stock...faci conversie pe spate la discuri si pui pe toata masina ventilate/perforate.
    • 1. Codul e de origine, covorasele sunt tip tavita - le-am avut montate eu. Le-am vandut pentru ca erau pentru D1 PH1 si PH2, pe cand eu am D2 si nu se potriveau...La momentul livrarii, inca nu aparusera noile tipuri de covorase 2. Legat de aeratoare, nu la asta m-am referit.  Efectiv nu exista un grilaj in spatele aeratorului care sa impiedice obiecte sa pice spre motorul aerotermei. Ca exemplu, un nepot vroia sa impinga pixuri si monede, pe care le-a gasit in interior, prin aeratoare...Mult noroc sa le scoti de acolo... 3. Navigatia, ca e aftermarket sau OEM, trebuie imperecheata cu telefonul, pentru ca sa poti suna/fii sunata. Mai mult, o navigatie aftermarket, pe langa faptul ca sunt niste chinezarii, in adevaratul sens al cuvantului din punct de vedere al fiabilitatii cat si al integrarii componentelor, trebuie sa le faci tot felul de adaptoare. Mai mult, specificatiile gen Android 14, 50 de nuclee, 1000 GB RAM sunt frectie la picior de lemn. Garantat nu s-au facut teste de integrare intre componente si chiar daca printr-un miracol rezista o buna perioada de timp, nu ai nevoie de asemenea putere de procesare. Este marketing pur. Si testezi pe banii tai, cu suport 0 in multe cazuri daca intampini o problema. MediaNav-ul simplu, chiar si Evo pana la versiunea 9.1.3, sunt destul de rudimentare, recunosc. Singurul MediaNav care merita, din punctul meu de vedere, este cel care are Android Auto/Car Play ( care au versiunea de la 1.0.13.1 in sus ). Ai multiple avantaje, spre deosebire de o navigatie aftermaket : - comenzile deja prezente si compatibilitate 100% - joystick, microfon, difuzoare - plug-n-play - poti instala alte lucruri OEM - camera de marsarier, multiplexorul celebru, poate si inclonometrul pentru informatiile 4x4 - la fel, plug-n-play, necesita doar mici activari din diagnoza - DDT sau CLiP Singurul avantaj la cea aftermarket e pretul si cam atat. 4. Nu recomand ceva mai mult decat STAGE 1 ( doar soft ) sau maxim 150 CP.  De ce ? Destul de simplu. Forma, garda si nu in ultimul rand, sistemul de franare de pe spate care este tip tambur, nu te ajuta absolut deloc. Caii aia o sa ii simti la viteze peste 140km/h, iar Dusterul nu se simte in apele lui in zona aia.  Soft + discuri ventilate pe fata este arhisuficient si cam limita ( Brembo - discuri 09.A727.1X si placute P 68 050X ). Alarma, te sfatuiesc sa te gandesti bine...Viper pe cheia masinii de exemplu am avut-o montata atat pe Stepway-ul de dinainte, cat si pe Dusterul actual. Nu mi se pare wow. Imi pare rau ca nu am montat Pandora, cu deschidere din telefon, pornire de la distanta etc.  
    • Multumesc mult! 😀 Mașina a avut in echiparea inițială MediaNav, dupa cum mi-a spus vânzătorul, dar se stricase si a inlocuit-o cu un Radio mp3. Iar pana acum nici mie nu mi s-a parut o prioritate sa caut o navi. Mulțumesc! 😉 1. Mulțumesc de cod, să văd ce găsesc. Cand am cumparat preșurile actuale, nu găseam un model mai bun de-atat care să fie si tip tăviță. 2. Sincer n-am avut pana acum problema cu aerul din ventilatie la acest tip de aeratoare, poate am dat eu mereu de aer destul de curat :))) Plus ca parcă imi place mai mult modelul de Ph2 la aspect 3. M-am gandit pe viitor să iau o navigatie aftermarket cu android 9/10. Dupa parerea mea, sunt net superioare unui MediaNav. Cu un modem in torpedou, ai tot ce vrei(Google, Youtube, Spotify, Waze/Maps), fara sa mai fie nevoie de conectarea telefonului pe ea. 4. Si eu ma gandesc la soft de motor(bine, nu doar soft, ci vreau sa vad si cam ce putere poate scoate motorasul ăsta dacă mai umbli si pe la admisie, intercooler, interne, evacuare, încercând dus la asa-zisul stage 2), dar o sa ma ocup si de motor cand i-o veni rândul...acum pe lista de asteptare mai sunt jantele/cauciucurile de vară, alarmă,navigatie, poate daca mai gasesc in stock alte stopuri,alte detalii marunte de făcut pentru exterior, etc. Am în plan si insonorizarea, ba chiar una cat se poate de totala...dar din nou, încă nu e timpul acum pentru asta și nici o prioritate expresă nu este. Dar clar odată si-odată o sa fie si acest lucru pe mașină.  Jantele au fost vopsite la Crystal Powder Iași. Superb făcute, de nici nu-ti dai seama că inainte au avut alta culoare. Multi chiar m-au intrebat: "Dar ti-ai luat jante noi?" 😂😂
×
×
  • Creează nouă...