Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 715
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Mort sau nu, măcar e organizat. Sau se încearcă să fie. La povești, în alt topic, pe alt forum sau pe Facebook. Sunt eu sătul de câte discuții și păreri mai mult decât subiective se tot reia

Evident ca sunt si mai putin "dotate", depinde de fiecare la ce functii e dispus sa renunte. De aia Dacia, ca toti producatorii auto, ofera mai multe nivele de echipare, cu speranta ca o sa-si gaseasc

Si eu urmeaza luna asta sa dau comanda de inca un Duster, dar eu o sa merg pe 1.33 TCe de 150 CP, cu 4x4. La pret nu e chiar asa de mare diferenta, sunt 550 de euro in plus fata de diesel, care inseam

Posted Images

Se vorbeste despre Duster 1, fie el PH1 sau PH2 ( 2010-2018 ).

Deci, preluat din articol :

"Vedem in premiera ca TUV spune ca masina romaneasca are foarte multe intrari in service, si vorbim evident de generatia Duster I care era conform ultimelor date mult mai fiabila decat gama Duster II care se produce in prezent."

Bazata pe ce ? Deci pentru Duster 1 avem date, la 2 s-au terminat, dar de ce sa nu tragem o concluzie ? Daca se dorea, se putea face macar pentru Duster 2 PH1 o investigatie jurnalistica. Insa asta ar insemna sa iti faci treaba, nu copy-paste de la altii.

Stiri de cancan, de duzina, pentru senzational. Propaganda si dezinformare in cea mai simpla forma.

Oricine mai posteaza stiri dintr-astea, neverificate, are ban.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Articolul romanesc nu e ok ca nu citeaza sursa si confunda intrari in service cu rata de defecte (tipic pentru presa romaneasca, nu numai auto -- lucrez in domeniu, doar ca pt o companie din afara)-- dar la o cautare rapida se poate gasi raportul Tuv 2022.

https://www.tuev-verband.de/presse/publikationen/reporte/tuev-report-autobild

Duster e in top 5 la rata de defecte (atentie, nu intrari in service!) pentru masinile cu vechime intre 2-3 ani, 4-5 ani, si 6-7 ani.1534483875_tuv2022.thumb.png.57ffb3a36bc62d0f8795a28f46287d80.png

Important de precizat, rata de defecte nu inseamna intrari in service -- inseamna defecte gasite la TUV. Posibil ca un Mercedes, care are o rata de defecte foarte mica, sa fi intrat in service de 20 de ori intr-un an, pe cand un Duster cu rata de defecte mai mare (nu se spune ce fel de defecte, atentie!) sa nu fi fost in service deloc.

 

Procentele se bazeaza pe asta:

 

The results of 9.6 million main inspections were evaluated for the TÜV Report 2022. It provides an overview of the condition of 222 different vehicle models from five different age groups. 18 different defects are listed, for example on the brakes, the chassis or the lighting system. Some of the deficiencies have a direct impact on the environment - they also have their place in the TÜV report: oil loss in the engine and drive, engine management, emissions testing and exhaust system.

 

 

Editat de Radu92
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ca idee- nu vad sincer, relevanta  datelor din testele alea

 

- ca posesor de Duster (2020) si pasionat de "cautat" , "marile" probleme sunt

-timonerie (sirenaj), adblue-ul vietii la farianta fumacioasa :), armaturile scaunelor fata (toate tratate pe garantie)

a..si la modelele cu gpl, nu's ce senzorul vietii care la fel, se face pe garantie.

Asta la modelele noi (ultimele 2 ph-uri). la cele anterioare sunt probleme normale date de varsta si uzura (sa nu uitam ca Dusterul se foloseste destul de "Tare" , nu l cumpara lumea sa mearga la piata.( suspensie, directie, bucsaraie - se schimba la niste ani/km/folosire 4x4 utilitara).Daca mergi la ITP cu amortizoare curse..nu e de vina masina..

la TUV se numara si becurile arse - nu mai zic de anvelope uzate si alte "Consumabile" care nu tin de masina in sine ci de "sofer".

daca ma uit la topic inseamna ca si "golanul" e o masina cu probleme. ceea ce ..sa fim seriosi.

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Corect, in top masini cu defecte raportate la TUV sunt in mare parte masini de flote (Duster, Logan, Tipo, Dokker, Kangoo) sau masini mari de familie de care probabil se trage din toate partile (Sharan, Alhambra). 

Editat de Radu92
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si crezi ca nemtii au flotele majoritar alcatuite din Dacia si Renault? Eu ma cam indoiesc...  Flotele lor sunt alcatuite preponderent din VW Polo, Opel Corsa, Ford Fiesta etc. Iar Dacia nu mai este de ceva timp o masina ieftina si nici fiabilitatea nu mai este punctul ei forte. Logan 1 a fost intr-adevar, o masina super-fiabila, in special cu motorizarile 1.4 si 1.6 MPI. In schimb, noul model de Logan in niciun caz nu mai poate concura cu prima generatie la capitolul fiabilitate si pret de achizitie. Iar articolul respectiv nu l-am scris eu, pur si simplu l-am citit intamplator si am zis ca poate fi interesant si pentru altii, nu vad de ce apar amenintari cu ban-uri... Daca considera moderatorii ca este fake, se poate sterge postarea mea cu link-ul respectiv si nu e nicio suparare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

,Am pus eu un link cu citeva posturi  in urma si situatia este total opusa in UK...referitor la fiabilitatea Dacia! .....deci ? Cind vad review -uri de la posesori  din Ro si din UK care au masina de ani de zile cu probleme marunte sau chiar deloc ,eu sint linistit oricum, ca am facut alegerea potrivita ,o sa ii prelungesc si garantia si aia e ! 

Am mai zis daca era un gunoi de masina nu cred ca avea vinzarile care le are ,in atitia amar de ani pai se răspândea vb ca nu merita luata ,exact asa vb unu si altul si de Jimny ca ce gunoi de masina ...si cind s a lansat modelul nou nu faceau fata cererilor si asta inainte de pandemie si criza de conductori si cipuri ....aicea vb strict de fiabilitate acum !

 

Numai bine, Ovidiu 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La partea de fiabilitate conteaza ce intelege fiecare prin "defect". Daca facem ca TUV si luam in considerare becuri defecte sau, cum spunea un coleg mai sus, amortizoare curse, adica niste chestii care tin de minima intretinere pe care o are de facut soferul, atunci e clar ca masinile ieftine o sa iasa in fata, ca sunt mai mari sansele ca ele sa aiba soferi neglijenti. Cine isi ia Mercedes sau BMW de 40k+ euro, de obicei il duce la un service imediat cum i se aprinde un bec in bord si are bani sa repare ce se strica.

Plus ca, sa nu uitam un lucru: masinile germane mai scumpe nu stau multi ani in Germania si prind 1-2 inspectii la TUV, ca deja dupa 3-4 ani (cand incep sa apara problemele) sunt vandute in Europa de Est, unde nu sunt verificari la fel de stringente (chiar daca in teorie ar fi la fel, stim cu totii cum e in practica la ITP-ul romanesc). Asa ca dintre masinile ramase acolo, alea ieftine e normal sa mai aiba mici probleme, ca proprietarii nu-si permit sa le intretina ca la carte.

Dupa cum a spus si @ow3x3xpr3ss mai sus, nu ar fi avut Dacia vanzari atat de bune daca ar fi fost "cazane", cum le tot prezinta unii. Nemtii nu sunt cei mai de incredere la teste din astea, ca ei au o industrie auto pe care au tot interesul sa o protejeze de alternative ieftine precum Dacia. Sa nu uitam de scandalul cu ADAC si testul elanului de la primul Logan, unde au aranjat ei testul in asa fel incat Loganul sa pice, ca era o masina ieftina si ameninta profiturile producatorilor germani.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak unpinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...