Sari la conținut

Înlocuire baterie


Postări Recomandate

La 19.01.2023 la 10:47, t0rquemada a spus:

@foxbat Dacă bateria e diferită, da, trebuie scrisă/codată sau cum vrei să-i spui operațiunii.

Că "merge" și nescrisă e altceva, mașina va lua în considerare doar datele inițiale, deci pe termen lung vei strica bateria (capacitate redusă), deci citatul din 6.11.2022 e perfect valabil.

Salut, imi faci si mie scrierea @t0rquemada?

Platesc desigur . Multumesc !

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...
  • Răspunsuri 87
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Oficial nu trebuie scrisă bateria, neoficial trebuie, dacă vrei ca bateria să fie încărcată corect: Ai avut 70Ah cu 720A EN și ai pus 70Ah 760A EN, diferenta de 40A nu e luată în considerare de m

Înțelegi ce vrei: - toate motorizările euro6 (06/2015+), care vine implicit cu S&S*, au recuperare energie pe frânare și încărcare pilotată cu baterie EFB - în cazul expus de mine bateri

Foarte bine si corect precizat\punctat     (iar pentru ceilalti colegi atasez grafice din trei monitorizari suprapuse (utilizare diferita, la diferite temperaturi exterioare, cu S&S dezactiva

Posted Images

Buna ziua,

Am oarescare dubii asupra incarcarii bateriei mele la un duster 1.6 din 2016. Povestea incepe odata cu aparitia martorului de start-stop taiat in bord. Eu de obicei opresc aceasta funcție dar ocazional uit sa o opresc din prima si am observat la un moment dat ca masina nu mai oprea motorul la semafor desi uitasem sa apas acel buton care dezactiveaza stop-start.

Citind manualul am observat ca o serie de motive pot fi pt aceasta. Dar cum banuiesc ca bateria ar fi cam dusa m-am apucat de verificat bateria si incarcarea. Si am observat ceva ce nu inteleg, de ce cu mufa de stop-start pusa am o valoare la incarcare si fara mufa de stop-start am alte valori pe care le stiam eu mai normale. Mai jos dau valorile masurate.

voltaj:

- inainte de pornire: 12,24

- 14,3 fara mufa de stop-start voltaj constant

- intre 13,40- 13.37 cat timp tiuie ceva pe acolo prin partea dreapta a capotei, apoi se cam stabilizeaza in jurul valorii de 13,32 dupa ce se opreste acel tiuit electronic ...

Asa ar trebui sa se manifeste cu acea mufa conectata ?

Bateria este un agm de 60, daca conteaza și are cativa ani dar nu stiu exact cati ca asa am cumparat masina de curand.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

da, incarcarea pilotata e destul de greu de "intuit"

poti sa faci un test f simplu. verifica tensiunea cu pozitia aprinsa (nu doar pe "Auto", cu dl-urile )

o sa vezi ca se duce la peste 15.x pana bateria e incarcata si apoi ramane in zona 14.x 

asta masurat empiric cu "Coceanul" in bricheta.

daca o lasi fara sa aprinzi luminile o sa vezi ca sta mult mai jos insa in frana de motor se duce in 15.x instant, mult mai putin intuitiv.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Starea acumulatorului masinii se poate verifica cu un tester de baterie analizand U, SoC, SoH si Ri iar functionarea sistemului de incarcare monitorizand parametri aferenti din softul masinii, atasat doar ca exemplu cateva capturi in care se poate observa usor cum functioneaza incarcarea pilotata in diferite conditii (cu mentiunea ca variatia parametrilor poate sa fie destul de mare chiar la intervale de milisecunde, variatie pe care un incarcator legat la priza bricheta nu o poate “sesiza”), iar intr-o functionare conforma softul “tine cont” de toti factorii si bateria este incarcata cand \cat trebuie.

StareBaterie.png

TensiuneBaterie.png

Parametri.png

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 weeks later...

A folosit cineva robot pornire cand a avut probleme cu bateria? Ce model recomandați?Ma bate un gând sa cumpăr asa ceva.Nu se stie niciodată când ai nevoie!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 7 months later...

Vă salut!

După 4 ani si jumătate, bateria din fabrică a început să dea semne de oboseală - pornire dimineața din ce în ce mai greoaie. Am măsurat cu un multimetru dimineața și avea tensiunea 12,12 V - din informațiile pe care le am găsit, estimativ, asta însemna o încărcare de între 40 și 45%.

După această măsurătoare inițială, având multimetrul conectat încă la bornele bateriei și poziționat astfel încât să pot vizualiza afișajul, am pornit mașina iar valoarea indicata imediat după inițierea pornirii a fost sub 10 V, mai precis 9,85 V.

Dimineața, pornirea reușea în cel mai bun caz la a doua ”cheie” iar în ultima săptămână, chiar la a treia și am observat că demarorul ”învârtea” mai greu.

Toate reviziile mașinii fiind făcute la timp, inclusiv schimbare bujii si curea accesorii acum 2 luni, singurul ”vinovat” părea a fi bateria, fapt confirmat si de testul la atelierul unde am schimbat.

Menționez că folosesc preponderent mașina în oraș (București) cam 50 km/zi la orele cele mai aglomerate - dimineață si după amiază târziu (în weekend am de obicei trasee extraurbane). Mașina funcționează cu SS activat. 

Bateria din fabrica tip EFB avea 60 Ah și 510 A. Deși am găsit oferte la preț mai mic, am ales Varta N60 Dynamic EFB 60Ah, 640A, 12V, 560500064K262. În București am găsit un centru/atelier foarte bun, autorizat VARTA, care, mi-a înlocuit bateria (august 2025 fabricație) inclusiv codare BMS (necesară, așa cum s-a precizat și în discuțiile de aici - mai ales ca noua baterie are 640A în loc de 510A). Variantele mai ieftine aveau prețuri între 50 si 150 lei mai mici. Eu am dat plătit 593 lei cu tot ce am menționat, inclus. 

Deocamdată e ok, singura remarcă de făcut ar fi că momentan alternatorul încarcă cu 14,91V și încă nu s-a activat SS (am circulat doar 7 km cu noua baterie). Cel care a făcut montajul mi-a spus că în 2-3 zile, calculatorul va ”învăța” noua baterie si ar trebui să scadă de la 14,91V la 14,60V (sper sa nu fi reținut greșit valoarea de 14,60 V) - bine, omul s-a străduit sa-mi explice cam ce test sa-i fac în 2-3 zile (cu consumatori, fără consumatori samd) iar daca încarcă tot așa mult, să merg la atelier să vadă ce se poate face, însă a estimat că nu va fi nevoie, nefiind ceva neobișnuit ca o mașina care controlează încărcarea bateriei cu BMS, să încarce ceva mai mult după schimbarea bateriei. Dacă aveți ceva de adăugat referitor la acest ultim aspect menționat, aș fi curios să aflu (mulțumesc anticipat). 

Am ales să dau 100 lei în plus pentru o baterie din categoria premium, pentru că nu mi s-a părut o diferența mare. 

Uzura destul de rapida a bateriei în cazul meu a fost si datorită regimului de funcționare (trafic aglomerat zilnic cu SS pornit). 

Am făcut un calcul și la cât de mult stau oprit in București în trafic, salvez minim 0,7 - 1 l GPL/100Km, dar cred ca mai de grabă spre 1 litru (parcurg zilnic 45-50km într-un interval de timp de 2h si 30 min. si 3 h) - la 11000 - 12000 Km în oraș/an, economia ar fi de aproape 400 lei/an- dacă înmulțim cu o durata minima de 4 ani/viață baterie, înseamnă 1200 lei - de două ori prețul bateriei, deci merită (zic eu). 

Am spus toată ”povestea” în amănunt pentru că poate, cineva care are o întrebare, ar găsi un eventual răspuns în conținutul postat. Dacă aveți ceva de adăugat - o sugestie ... orice, sunt curios să aflu. 

Drumuri bune tuturor!

 

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce ai descris poate sa fie destul de “normal”, probabil ca bateria a stat mai mult “pe raft”, dar NU doar tensiunea conteaza (dupa cum poti vedea si in graficele pe care le-am atasat cei 14,91V pot sa varieze in functionare) si celelalte caracteristici al bateriei SoC, SoH si Ri. Tinand cont si de “…și încă nu s-a activat SS (am circulat doar 7 km cu noua baterie) ...” la fel de probabil este ca bateria are o incarcare sub 80% (una din conditionarile Stop&Start), apoi la motorizarea 1.0 TCe GPL cu incarcarea pilotata si gestionarea energiei masinii s-a “taiat in carne vie” de aceea cred ca este bine sa monitorizezi mai atent starea bateriei in urmatoarea perioada, pentru ca despre “… iar daca încarcă tot așa mult, să merg la atelier să vadă ce se poate face …” chiar daca omul ti-a explicat destul de bine ce si cum eu cred ca NU prea are ce sa faca la “încărcarea bateriei cu BMS”, in softul masinii sunt foarte multe interconditionari legate de asta :excl: si nu sunt multi cei care chiar se pricep (si se “baga”) sa faca modificarile necesare in mod corect.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • 1. Lichid de frână incorect (uzat/neschimbat total/schimbat cu alt tip) 2. Aerisire insuficientă rulment hidraulic. 3. Pompă comandă ambreiaj uzată (e din plastic). 4. Rulment hidraulic defect  
    • Am mutat eu topicul! Durează mult sa cauți secțiunea potrivita!
    • Salut. Nu stiu daca ai postat in sectiunea potrivita si nici daca are sau nu legatura (daca totul s-a facut in mod conform, inclusiv purjarea circuitului) cu asta: https://forumduster.ro/topic/5855-ambreiaj-15dci-șuruburi-placa-de-presiune/ sau cu asta: https://forumduster.ro/topic/5881-rulment-de-presiune-15dci-sachs-3182-654-301-pentru-cutie-6-trepte/ dar faptul ca “…  nu mai intră în viteză cu motorul pornit, doar daca ii sincronizez turația din pedala înainte să bag cutia într-o treaptă anume. Cu motorul oprit intra OK, semn că nu este problema de la cutie. Pedala este destul de moale prima jumătate, apoi are un feeling normal pe a doua jumătate, dar nu intra in viteză. Se simte în turația motorului că forțează in sincroane. …” poate avea cateva cauze iar acestea trebuie vazute /verificate fizic pe masina. Totusi am urcat (sunt prea multe sa le atasez pe forum) cateva capturi, poate sunt de folos si altor colegi, pe: https://postimg.cc/gallery/wJf97bt
    • Salutări, Am o situație neplăcută cu ambreiajul Dusterului meu: 1.5 DCI, 4x4, ambreiaj schimbat în urma cu cam 20.000 km, nu mai intră în viteză cu motorul pornit, doar daca ii sincronizez turația din pedala înainte să bag cutia într-o treaptă anume. Cu motorul oprit intra OK, semn că nu este problema de la cutie. Pedala este destul de moale prima jumătate, apoi are un feeling normal pe a doua jumătate, dar nu intra in viteză. Se simte în turația motorului că forțează in sincroane. Pare ceva problemă pe rulment de presiune, placă, sau disc de ambreiaj care nu mai culisează ok pe caneluri (a fost gresat corespunzător, doar cu vaselina din kitul de ambreiaj). Cunoașteți vreo situație specifică Dusterelor? Nu as da cutia de viteze jos fără sa fiu sigur... Este destul de mult de muncă la Duster 4x4.   Mulțumesc anticipat!
    • Salutare! Revin cu un scurt update la postarile de mai sus.  Am parcurs cam 400 km (urban) de la schimbul de ulei din cutie si .... mașina funcționează perfect. Nu ”agață” si nu mai are nici un simptom din cele menționate anterior. Sper să folosească și altora experiența prezentată de mine.  Drumuri bune să aveți!  
×
×
  • Creează nouă...