Sari la conținut

Erori de sub si supratensiune Duster 2015


Postări Recomandate

Salutare!

Ca sa mai reinvii putin topicul va cer si eu un sfat/parere..

Masina in cauza Duster 2016 1.5dci cu start stop. Am plecat ieri cu masina si la 2 minute dupa ce am pornit s-a aprins martorul check engine si bateria. Avand interfata conectata am facut o scanare si mi-a dat eroarea P2503 si tensiune 12.4V cu mici fluctuatii. Am ajuns acasa, martorul baterie s-a stins dar a ramas check-ul.

La verificarile facut de mine am gasit o chestie ciudata: cu motorul pornit si fara niciun fel de consumator, am tensiune 12 - 13v. Daca pun pozitia sau faza scurta imi urca incet tensiunea la 14.4V cu variatii in sus pana la 15.1V. Daca am toti consumatorii posibili porniti exceptand luminile nu imi incarca dar daca pun pozitiile/faza scurta imi incarca in parametri..

Multumesc anticipat 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 20
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Posibil să fie activată alarma de supraviteză, la peste 120km/h aprindea un martor ce e în loc de spiră Bateria trebuia să fie L3(nivel 3) 70A 710Ah (nu mili Ah). Trebuie să ai senzor de cur

e foarte posibil sa aiba dauna . fa o verificare la servis  eu caut o masina mica in perioada asta pe olx si de 2 luni nu gasesc niciuna de la prim proprietar sau macar de la unu care sa nu minta

Salut, eroarea P2503 este una generica citita cu un program multimarca, o descriere sumara a ei este: Definition of check engine code P2503: Generic (Common for all car manufacturers): Charging System

Posted Images

Salut, eroarea P2503 este una generica citita cu un program multimarca, o descriere sumara a ei este: Definition of check engine code P2503: Generic (Common for all car manufacturers): Charging System Voltage Low. Iti sugerez sa verifici erorile cu un program dedicat Dacia \Renault, erorile DTCxxx sau DTCyyyyy sunt mult mai precise si se poate identifica mai usor cauza erorii.

Legat de valorile acelea ale tensiunii tinand cont si ca este un Duster 2016 1.5 dCi cu Stop&Start sugerez sa monitorizezi mai atent si mai ales in mod conform, altfel valorile acelea sunt irelevante iar pe langa tensiunea bateriei poti vedea si incarcarea, puterea alternatorului, sarcina si curentul secundar, incarcarea si gestionarea energiei masinii este putin mai complexa, deasemenea daca se foloseste o aplicatie multimarca gen Torque sau CarScanner trebuie verificat ca PID-urile (formulele de calcul) sa fie cele corecte pentru masina respectiva.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Desigur ca se poate masura si acumulatorul masinii cu un tester de baterie si vedea U dar mai ales SoH, SoC, Ri.

Referitor la valori atasez doar ca exemplu cateva grafice in care se poate observa variatia acestora si mai ales incarcarea pilotata pe masina mea 1.5dCi 2017 cu S&S si gestionarea energiei (fara probleme), dar acestea depind de model, motorizare, soft, etc., iar in cazul unor probleme cu sistemul de incarcare si o diagnoza conforma poate ajuta.

 

TensiuneBaterie.png

ParametriIncarcare.png

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand multumesc frumos pentru raspuns!

Recunosc ca la momentul respectiv m-am speriat si precipitat putin fiind in necunostinta de cauza. Studiind putin problema am aflat cat de complex este sistemul de incarcare comparativ cu cel clasic. Urmarind tensiunea de incarcare am observat ca se comporta normal dar totusi dupa zilele astea libere o sa ma duc sa-i fac o diagnoza sa vad de ce s-au aprins becurile atunci.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca cine face diagnoza nu identifica potentiala cauza (pe langa erori este bine sa se monitorizeze \analizeze si parametri aferenti) obtine macar codurile de erori sau chiar o poza-doua din programul de diagnoza, ar putea ajuta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Da stiu. Din acest motiv nu am fixat un an de fabricatie anume. k4m-ul e un motor bun, ieftin la intretinere si care suporta bine gpl-ul.  Cu toate acestea, daca gasesc auto ceva mai nou si in mintile lui, o sa fac un compromis. Momentan inca nu s-a ivit nimic care sa merite achizitionat.  
    • Caut sa cumpar duster benzina preferabil cu gpl Preferabil second-hand (de la primul proprietar) dar accept si masina ,,tri-hand’’ cu conditia sa fie bine ingrijita (nu doar intretinuta).   Caut sa cumpar de la cineva care a tinut la masina respectiva. Fara probleme la motor  / transmisie sau estetice la caroserie. Preferabil fabricatie incepand cu 2015. Motor sce 1.6,  sau k4m 1.6., eventual accept si un 1.3 tce, in functie de starea masinii ce mi se prezinta. Cumpar doar direct de la proprietar fara nici un fel de interlocutor/ intermediar. Preferabil din zona bucuresti ilfov. Buget aprox. 7000e     Nota; Pana acum am vazut 8 dustere si problemele s-au tinut lant, cu toate ca la telefon mi-au fost prezentate ca fiind ,,e tipla dom-le’’.  Motoare sau transmisii sau/si caroserii cu tot felul de probleme,  serii cu cifre lipsa la motor,  actele nu corespundeau cu persoana care imi prezenta masina,   fiscal; promis ,,dupa cateva zile’’ de la tipi cel putin dubiosi care nu aveau masina pe numele lor si care nu ma puteau pune in legatura cu proprietarul din acte si care se ,,opareau'' instant cand soliciam detalii mai amanuntite,  sau cand refuzam sa achit ,,un avans’’, sau cand solicitam testare sau urcarea masini pe o rampa, .etc. etc.
    • Nu ingheata acolo jos sau daca ingheata, rezistenta e minima. Cel mai des iti ingheata in partea de sus si mai apoi pe laterala inspre spate a usii fata ( din cauza chederului dintre usi, de pe cantul usii spate ).
    • Am vazut intr-un ca exista niste chedere suplimentare la usi in partea de jos - care inchide peste pragul usii.        Daca ai treaba sau prinzi niste drumuri cu noroaie prin partea de jos a usii,  pe langa acea vana de plastic prin care se scurge apa - mai exista din loc in loc niste gaurele mici apox 3-4 mm prin care banuiesc ca se poate clipSa acel cheder de cauciuc.      Cand speli masina si mergi prin baltoace = prin acele orificii pregaurite - intra apa destul de binisor in interiorul fetei de usa.      In clipul vizionat domnul zicea ca se pot comanda de la Reprezentanta Dacia doar.      Intrebarea ar fi pentru cei care aveti - sau ati comandat, cum se comporta IARNA acel cheder de jos,  ingheata frecvent  - ati intampinat probleme de genul ?!    
×
×
  • Creează nouă...