Sari la conținut

Erori de sub si supratensiune Duster 2015


Postări Recomandate

Buna ziua,

Am cumparat de curand un Duster 1.5 Dci, 4x4, an 2015 cu 23.000 km la bord, din Bucuresti, Romania ( 10.300 euro pentru cei curiosi :) )

Masina totusi fiind "ca noua" am urmatoarele probleme:

Functia Start&Stop nu funtioneaza.  Apare un semn A taiat, in dreapta jos langa nivel combustibil.

La drum lung, de fiecare data cand ating si depasesc viteza de 120 km /ora, apare in bord martorul galben de bujii ( o spirala ), insa masina merge perfect normal ( trage normal ).

Imediat cum viteza scade la 119 km/ora, martorul se stinge.

Zilele acestea, 3 zile la rand, dimineata nu functiona deloc servodirectia si in bord apare martoul acela rosu ( malfunction ).

In schimb, dupa ce ajungeam la servici, o opream si peste ceva timp daca ii dadeam o cheie, servodirectia functiona perfect, fara martori in bord.

Intr-una din zile, dupa ce am parcat mirosea destul de puternic a incins ( a cabluri incinse ).

Tin sa precizez ca am facut diagnoza si cica au fost memorate niste erori cu supraternsiune si subtensiune.

Am verificat absolut tot: baterie, alternator, sigurante etc. si totul functioneaza in parametri. ( bateria este buna, alternatorul incarca in parametri ).

Nu stiu ce problema poate fi.

M-am uitat la 3 Dustere tot din anul 2015 si am observat ca au alt tip de alternator.

Al meu este un Valeo SG12B105.

Din ce am vazut la alte Dustere si din ce mi au spus cei de la piese auto, eu ar trebuie sa am un alternator Valeo FG15T057. ( un electrician insa, a spus ca nu pare sa se fi umblat la el  ).

Este posibil oare sa fi schimbat cineva alternatorul si din cauza asta sa am probleme cu partea electrica?

Sau poate alte cauze?

Va multumesc

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 20
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Posibil să fie activată alarma de supraviteză, la peste 120km/h aprindea un martor ce e în loc de spiră Bateria trebuia să fie L3(nivel 3) 70A 710Ah (nu mili Ah). Trebuie să ai senzor de cur

e foarte posibil sa aiba dauna . fa o verificare la servis  eu caut o masina mica in perioada asta pe olx si de 2 luni nu gasesc niciuna de la prim proprietar sau macar de la unu care sa nu minta

Salut, eroarea P2503 este una generica citita cu un program multimarca, o descriere sumara a ei este: Definition of check engine code P2503: Generic (Common for all car manufacturers): Charging System

Posted Images

Conditii Stop&Start, aici

Legat de martorul bujii incandescente, incearca mai intai sa schimbi filtrul de motorina.

Mirosul de incins sigur era de izolatie/ebonita si nu de metal incins (regenerare DPF)?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am mai citit pe undeva ca ar putea fi filtrul de motorina pentru martorul acela aprins. Il voi schimba cat de repede.

Conditiile de Start si Stop le stiu, doar ca pe bateria mea ( care eu zic e originala a masinii )  nu scrie ca ar fi speciala de start stop sau alte chestii. E o baterie obisnuita Dacia de 70 A, cu 720 mAh. Cei de la service au spus ca e 99% incarcata si ca e buna. 

Azi dimineata iar nu a pornit servo si ce e ciudat e ca face figuri doar cand e f frig afara. ( azi erau -9 si in celelalte zile cand nu a pornit erau -4 sau -5 grade )

Legat de miros, e posibil sa fie de la regenerare DPF, dar inainte de Duster -ul asta  am mai avut unul din 2012 si la ala nu a mirosit niciodata asa in 3 ani de zile.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O fi originala, dar poate nu pentru masina asta. O baterie speciala cu functie Start&Stop e dublu la pret si poate cineva s-a gandit sa o schimbe.

Nu poti fi niciodata sigur 100% ce cumperi cand vine vorba de o masina SH. Orice e posibil la noi

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
15 hours ago, addyuzzu said:

Buna ziua,

Am cumparat de curand un Duster 1.5 Dci, 4x4, an 2015 cu 23.000 km la bord, din Bucuresti, Romania ( 10.300 euro pentru cei curiosi :) )

Masina totusi fiind "ca noua" am urmatoarele probleme:

Functia Start&Stop nu funtioneaza.  Apare un semn A taiat, in dreapta jos langa nivel combustibil.

La drum lung, de fiecare data cand ating si depasesc viteza de 120 km /ora, apare in bord martorul galben de bujii ( o spirala ), insa masina merge perfect normal ( trage normal ).

Imediat cum viteza scade la 119 km/ora, martorul se stinge.

Zilele acestea, 3 zile la rand, dimineata nu functiona deloc servodirectia si in bord apare martoul acela rosu ( malfunction ).

In schimb, dupa ce ajungeam la servici, o opream si peste ceva timp daca ii dadeam o cheie, servodirectia functiona perfect, fara martori in bord.

Intr-una din zile, dupa ce am parcat mirosea destul de puternic a incins ( a cabluri incinse ).

Tin sa precizez ca am facut diagnoza si cica au fost memorate niste erori cu supraternsiune si subtensiune.

Am verificat absolut tot: baterie, alternator, sigurante etc. si totul functioneaza in parametri. ( bateria este buna, alternatorul incarca in parametri ).

Nu stiu ce problema poate fi.

M-am uitat la 3 Dustere tot din anul 2015 si am observat ca au alt tip de alternator.

Al meu este un Valeo SG12B105.

Din ce am vazut la alte Dustere si din ce mi au spus cei de la piese auto, eu ar trebuie sa am un alternator Valeo FG15T057. ( un electrician insa, a spus ca nu pare sa se fi umblat la el  ).

Este posibil oare sa fi schimbat cineva alternatorul si din cauza asta sa am probleme cu partea electrica?

Sau poate alte cauze?

Va multumesc

Posibil să fie activată alarma de supraviteză, la peste 120km/h aprindea un martor ce e în loc de spiră

Bateria trebuia să fie L3(nivel 3) 70A 710Ah (nu mili Ah).

Trebuie să ai senzor de curent pe borna minus (vezi să fie și cuplat) prin care se citește necesarul de curent și se pilotează încărcarea - nu ai permanent 14,4V ci numai cât și când trebuie

Alternatorul trebuie să aibă un gros de + și încă o mufă cu 1 fir, atât. Cel original are calculator și e pilotat, vezi mai sus

Valeo SG12B105 - e pentru Duster ph1

Valeo FG15T057 - e cu calculator, pentru Duster ph2

Acolo trebuie o diagnoză la sânge, cine știe ce mai iese la suprafață

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

e foarte posibil sa aiba dauna . fa o verificare la servis 

eu caut o masina mica in perioada asta pe olx si de 2 luni nu gasesc niciuna de la prim proprietar sau macar de la unu care sa nu minta.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Salutare si bine v-am gasit  Sunt proaspat posesor al unui duster  din 2015 motorizare reno 1.6 16v provenienta polonia  am 2 intrebari pentru voi poate ma puteti ajuta  1.care sunt sigurantele si/sau releul daca are de la proiectoarele de ceata fata,,,, prin toate manualele pe care le-am rasfoit in ultimele zile cautind informatia imi da siguranta cu nr 7 pt lampile de ceata spate  care functioneaza corect  dar nu reusesc sa identific releul sau siguranta pentru proiectoarele( care la mine refuza sa se aprinda) manualul pe care il am e in poloneza si nu ma ajuta  Eventual daca aveti un manual in engleza sau romana printabil ar fi grozav 2 frina de mina  este cel putin ineficienta ,  credeti ca schimbarea ferodourilor ar ajuta ? sau e doar chestie de reglaj  Masina a avut ceva indoituri pe la buza pragurilor si un pic de rugina dar le-am rezolvat  deasemeni i-am montat un kit de prodectie pt aripi si usi ce care cred ca va avea nevoie  pentru ca v-a vedea destul de des macadam si drumui rele in iesirile la pescuit  
    • Sintagma "Acelasi comportament..." nu este destul de clara ? Mai mult de atat, s-au inlocuit destul de multe mecanisme pe garantie tocmai din cauza acestui comportament. Data viitoare, comentariile de genul celui de mai sus, o sa fie sterse pentru ca semantica e destul de clara. Acum l-am lasat pentru a se intelege raspunsul. 
    • Referitor la "Acelasi comportament l-am avut si eu cu stergatoarele la un moment dat - ba mergeau prea repede, ba prea incet ..." deci mecanismul de actionare defect a generat faptul ca  plecau prima data (inainte) stergatoarele de parbriz si apoi se actiona stropitorul asa cum a scris colegul @ diadrian (pentru ca despre asta se discuta acum aici) ??
    • Acelasi comportament l-am avut si eu cu stergatoarele la un moment dat - ba mergeau prea repede, ba prea incet. Cu diagnoza pusa ( DDT ) nu am reusit sa observam nimic anormal. Am gresat inclusiv mecanismul si s-a rezolvat problema pentru o perioada scurta de timp. Dupa ceva timp, chiar ani, am hotarat sa schimb ansamblul cu totul, inclusiv motorasul, pentru ca a aparut intr-un final DTC-ul de motor stergator blocat/scurt. Si culmea e ca am gasit ansamblu complet, motor + sistem, nou cu un cod ce nu apare in sistem.
    • Eu spre exemplu nu vad nici o diferență între fosta mașina ,un Jimmy motor 1.3  și Duster chiar din contra. Dusterul este mai ok ! 
×
×
  • Creează nouă...