Sari la conținut

Erori de sub si supratensiune Duster 2015


Postări Recomandate

Buna ziua,

Am cumparat de curand un Duster 1.5 Dci, 4x4, an 2015 cu 23.000 km la bord, din Bucuresti, Romania ( 10.300 euro pentru cei curiosi :) )

Masina totusi fiind "ca noua" am urmatoarele probleme:

Functia Start&Stop nu funtioneaza.  Apare un semn A taiat, in dreapta jos langa nivel combustibil.

La drum lung, de fiecare data cand ating si depasesc viteza de 120 km /ora, apare in bord martorul galben de bujii ( o spirala ), insa masina merge perfect normal ( trage normal ).

Imediat cum viteza scade la 119 km/ora, martorul se stinge.

Zilele acestea, 3 zile la rand, dimineata nu functiona deloc servodirectia si in bord apare martoul acela rosu ( malfunction ).

In schimb, dupa ce ajungeam la servici, o opream si peste ceva timp daca ii dadeam o cheie, servodirectia functiona perfect, fara martori in bord.

Intr-una din zile, dupa ce am parcat mirosea destul de puternic a incins ( a cabluri incinse ).

Tin sa precizez ca am facut diagnoza si cica au fost memorate niste erori cu supraternsiune si subtensiune.

Am verificat absolut tot: baterie, alternator, sigurante etc. si totul functioneaza in parametri. ( bateria este buna, alternatorul incarca in parametri ).

Nu stiu ce problema poate fi.

M-am uitat la 3 Dustere tot din anul 2015 si am observat ca au alt tip de alternator.

Al meu este un Valeo SG12B105.

Din ce am vazut la alte Dustere si din ce mi au spus cei de la piese auto, eu ar trebuie sa am un alternator Valeo FG15T057. ( un electrician insa, a spus ca nu pare sa se fi umblat la el  ).

Este posibil oare sa fi schimbat cineva alternatorul si din cauza asta sa am probleme cu partea electrica?

Sau poate alte cauze?

Va multumesc

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 20
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Posibil să fie activată alarma de supraviteză, la peste 120km/h aprindea un martor ce e în loc de spiră Bateria trebuia să fie L3(nivel 3) 70A 710Ah (nu mili Ah). Trebuie să ai senzor de cur

e foarte posibil sa aiba dauna . fa o verificare la servis  eu caut o masina mica in perioada asta pe olx si de 2 luni nu gasesc niciuna de la prim proprietar sau macar de la unu care sa nu minta

Salut, eroarea P2503 este una generica citita cu un program multimarca, o descriere sumara a ei este: Definition of check engine code P2503: Generic (Common for all car manufacturers): Charging System

Posted Images

Conditii Stop&Start, aici

Legat de martorul bujii incandescente, incearca mai intai sa schimbi filtrul de motorina.

Mirosul de incins sigur era de izolatie/ebonita si nu de metal incins (regenerare DPF)?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am mai citit pe undeva ca ar putea fi filtrul de motorina pentru martorul acela aprins. Il voi schimba cat de repede.

Conditiile de Start si Stop le stiu, doar ca pe bateria mea ( care eu zic e originala a masinii )  nu scrie ca ar fi speciala de start stop sau alte chestii. E o baterie obisnuita Dacia de 70 A, cu 720 mAh. Cei de la service au spus ca e 99% incarcata si ca e buna. 

Azi dimineata iar nu a pornit servo si ce e ciudat e ca face figuri doar cand e f frig afara. ( azi erau -9 si in celelalte zile cand nu a pornit erau -4 sau -5 grade )

Legat de miros, e posibil sa fie de la regenerare DPF, dar inainte de Duster -ul asta  am mai avut unul din 2012 si la ala nu a mirosit niciodata asa in 3 ani de zile.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O fi originala, dar poate nu pentru masina asta. O baterie speciala cu functie Start&Stop e dublu la pret si poate cineva s-a gandit sa o schimbe.

Nu poti fi niciodata sigur 100% ce cumperi cand vine vorba de o masina SH. Orice e posibil la noi

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
15 hours ago, addyuzzu said:

Buna ziua,

Am cumparat de curand un Duster 1.5 Dci, 4x4, an 2015 cu 23.000 km la bord, din Bucuresti, Romania ( 10.300 euro pentru cei curiosi :) )

Masina totusi fiind "ca noua" am urmatoarele probleme:

Functia Start&Stop nu funtioneaza.  Apare un semn A taiat, in dreapta jos langa nivel combustibil.

La drum lung, de fiecare data cand ating si depasesc viteza de 120 km /ora, apare in bord martorul galben de bujii ( o spirala ), insa masina merge perfect normal ( trage normal ).

Imediat cum viteza scade la 119 km/ora, martorul se stinge.

Zilele acestea, 3 zile la rand, dimineata nu functiona deloc servodirectia si in bord apare martoul acela rosu ( malfunction ).

In schimb, dupa ce ajungeam la servici, o opream si peste ceva timp daca ii dadeam o cheie, servodirectia functiona perfect, fara martori in bord.

Intr-una din zile, dupa ce am parcat mirosea destul de puternic a incins ( a cabluri incinse ).

Tin sa precizez ca am facut diagnoza si cica au fost memorate niste erori cu supraternsiune si subtensiune.

Am verificat absolut tot: baterie, alternator, sigurante etc. si totul functioneaza in parametri. ( bateria este buna, alternatorul incarca in parametri ).

Nu stiu ce problema poate fi.

M-am uitat la 3 Dustere tot din anul 2015 si am observat ca au alt tip de alternator.

Al meu este un Valeo SG12B105.

Din ce am vazut la alte Dustere si din ce mi au spus cei de la piese auto, eu ar trebuie sa am un alternator Valeo FG15T057. ( un electrician insa, a spus ca nu pare sa se fi umblat la el  ).

Este posibil oare sa fi schimbat cineva alternatorul si din cauza asta sa am probleme cu partea electrica?

Sau poate alte cauze?

Va multumesc

Posibil să fie activată alarma de supraviteză, la peste 120km/h aprindea un martor ce e în loc de spiră

Bateria trebuia să fie L3(nivel 3) 70A 710Ah (nu mili Ah).

Trebuie să ai senzor de curent pe borna minus (vezi să fie și cuplat) prin care se citește necesarul de curent și se pilotează încărcarea - nu ai permanent 14,4V ci numai cât și când trebuie

Alternatorul trebuie să aibă un gros de + și încă o mufă cu 1 fir, atât. Cel original are calculator și e pilotat, vezi mai sus

Valeo SG12B105 - e pentru Duster ph1

Valeo FG15T057 - e cu calculator, pentru Duster ph2

Acolo trebuie o diagnoză la sânge, cine știe ce mai iese la suprafață

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

e foarte posibil sa aiba dauna . fa o verificare la servis 

eu caut o masina mica in perioada asta pe olx si de 2 luni nu gasesc niciuna de la prim proprietar sau macar de la unu care sa nu minta.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Punctul 1 include si verificarea corespunzatoare a intregului circuit de racire plus aerisirea acestuia in mod conform. (este bine \recomandat sa se adauge la profil si masina, motorizare si an fabricatie, ulterior se primeste mai usor ajutor)
    • Referitor la modul parcare si limita de oprire mai adaug ca sunt diferente intre camere implicit si aplicatiile lor, ex 70mai este diferita de Viofo la care se pot alege trepte de voltaj ce stabilesc limitele pe care daca acumulatorul le atinge atunci nu se mai alimenteaza camera, tocmai de aceea trebuie avut grija si asupra acestui aspect, deasemenea si cablurile kitului de montaj sunt mai subtiri la 70mai, atentie si la realizarea legaturilor, sertizare, protectia de plastic, etc. PS: pe mine nu m-a interesat prea tare “Parking Surveillance” masina fiind “supravegheata” mai mult de 90% din timp de alte camere exterioare si mult mai bine, mai importanta este gestionarea energiei, de aceea am ramas la “planul A” referitor la cele doua sigurante pentru alimentarea camerelor, nu am mai trecut la “plan B” cu “+ permanent” ( +BAT) tot timpul, temporizarea alimentarilor pe care o are masina fiind suficienta pentru mine, iar camera 70mai fata+spate face ceea ce trebuie sa faca si pentru ceea ce am achizitionat-o, repet insa ca toate acestea depind de fiecare si cum se considera \doreste.
    • 1. Aduci mașina la conformitate = montezi toate piesele date jos + completare nivel și verificare densitate antigel. 2. Cu diagnoza pe mașină monitorizezi, corespondența între Tapa citită de injecție și Tapa afișată pe bord static și în mers 3. Suplimentezi masa pe motor. 4. Repeți pct 2.
    • Ca notă subiectivă, dacă DVR-ul are modul original de parcare: - masa, de oriunde găsești metal legat la caroserie, în zona cutiei de siguranțe - +permanent (+BAT) de pe o alimentare permanentă (Atenție la limita de oprire 12 V, fie din buton fie din aplicație) - +pornire (+ACC) se poate lega pe în 3 moduri: a) pe plafonieră, camera va înregistra încă înainte de a intra în mașina și câteva minute după încuiere b) pe brichetă/accesorii, cu cheia în contact camera e pornită și fără motor pornit c) pe contact, camera funcționează doar cu motor pornit   Cum se implementează ține de îndemânarea celui ce montează, atenție la limita de oprire (protecție la descărcare excesivă a bateriei de 12 V) fie din buton fie din aplicație.  
    • Da, o lampa martor (de 5 W) este recomandat sa se foloseasca pentru verificari (ex la alimentarile unor mufe, conectori, cablaj, senzori la 5V), dar pentru sigurantele de 12V poate sa se foloseasca si un multimetru digital, si nu neaparat digital (eu timp de aproape 40 de ani am folosit unul analogic, un MAVO 35 obtinut “pe sub mana” in vremurile acelea, si pot spune ca nu m-a “pacalit”) sau chiar un creion electric de tensiune. Ex cand am verificat sigurantele pentru montajul camerei (am avut vreo trei variante \optiuni) am folosit un multimetru digital din comoditate (mai mic si usor) iar acesta mi-a “confirmat” alegerea sigurantelor si nu m-a “pacalit” cu absolut nimic. Revenind, alegerea sigurantelor depinde de fiecare, dar in manualele de utilizare descrierea lor este destul de vaga, in documentatia tehnica sunt descrise mult mai precis (de aceea am facut trimitere si la acel topic \post) si poate sa fie de ajutor, ba mai mult, in alegerea lor cred ca este bine sa se tina cont (si se pot elimina “din start” cateva) si de schemele electrice, poate chiar si de cutia sigurante de putere, doar ca exemplu si atasat:
×
×
  • Creează nouă...