Sari la conținut

VasileT

De la RX4 4x2 la Duster 4x4

Postări Recomandate

Am facut revizia, clasicele ulei si filtre. Pe langa asta mecanicul a descoperit ca 3 bujii incadescente sunt arse si le-a inlocuit pe toate 4. In plus a facut test noxe si frane. Total 1360. Multicel.

Lista cu De Facut la zi:

✓ Programare numere provizorii

✓ Programare RAR

✓ Declarare la taxe si impozite locale

✓ Ridicare numere rosii

✓ Achizitie triunghi (2 buc), vesta reflectorizanta, stingator, trusa sanitara

✓ Revizie (ulei, filtre, verificare frane, directie, lichide etc)

✓ Programare inmatriculare

❒ Achizitie anvelope iarna si schimb

❒ Declarare ANAF

❒ Achizitie presuri cauciuc tip tavita + tavita portbagaj

❒ RAR

❒ Inmatriculare politie

Pentru anvelope de iarna dupa ce am citit topicul dedicat de aici plus cateva comparatii m-am decis la  NOKIAN WR D4 215/65R16 102H XL TL. Alternativa in aceeasi zona de preturi erau niste BFGoodrich (ceva mai lesne decat Nokian dar nu cu mult) sau ieftine Goodride.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot am avut temperaturi de 2 grade noaptea suntem pregatiti de iarna cu Nokian-ul (si de RAR):

20180925_104943.thumb.jpg.801f613a83f806d62acf8b20740f1013.jpg20180925_105012.thumb.jpg.339c9a7ed875fe610cc8a8bbede638b1.jpg

20180926_081138.thumb.jpg.8d4588685fe6698f758f875b9ab5a2fc.jpg20180925_094437.thumb.jpg.a2cb89a392ad2b448782e6eae2ad2e19.jpg

Lista cu De Facut la zi, ordonata mai bine (ANAF vine dupa RAR):

✓ Programare numere provizorii

✓ Programare RAR

✓ Declarare la taxe si impozite locale

✓ Ridicare numere rosii

✓ Achizitie triunghi (2 buc), vesta reflectorizanta, stingator, trusa sanitara

✓ Revizie (ulei, filtre, verificare frane, directie, lichide etc) + test franare + test noxe

✓ Programare inmatriculare

✓ Achizitie si montare anvelope iarna

❒ Achizitie presuri cauciuc tip tavita + tavita portbagaj

❒ RAR

❒ Declarare ANAF

❒ Inmatriculare politie

La roata din spate placuta si discul de frana vad ca nu sunt vizibile. De unde sti cand trebuie schimbate?

Am auzit ca la RAR se mai lasa cate o bancnota. Se practica si la Cluj?

Editat de VasileT

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sistemul de franare pe spate nu e cu disc/placute ci cu tamburi. Ai zis ca ai facut revizie - verificare frane. In cartea de service ai trecut intervalul la care trebuie verificat sistemul de franare spate. Cu Dusterul nu vad de ce sa ai probleme la RAR daca starea tehnica e ok.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
42 minutes ago, kyuss said:

Sistemul de franare pe spate nu e cu disc/placute ci cu tamburi. Ai zis ca ai facut revizie - verificare frane. In cartea de service ai trecut intervalul la care trebuie verificat sistemul de franare spate. Cu Dusterul nu vad de ce sa ai probleme la RAR daca starea tehnica e ok.

Verificarea de franare si noxe la service a iesit perfect, am fisa de la ei. Deci nu intentionez sa las bancnota. Dar am vazut pe forumuri si am si auzit recent ca se practica si la Cluj. Cartea service inca nu am studiat-o. In schimb am fost la reprezentanta sa verific istoricul si masina are ultima intrare in februarie 2018 la 120.000 km. Deci km la care am luat-o sunt reali. Asta dupa ce vreo 2 persoane mi-au zis ca are km aia pe o roata poate.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
3 hours ago, VasileT said:

Ca tot am avut temperaturi de 2 grade noaptea suntem pregatiti de iarna cu Nokian-ul (si de RAR):

20180925_104943.thumb.jpg.801f613a83f806d62acf8b20740f1013.jpg20180925_105012.thumb.jpg.339c9a7ed875fe610cc8a8bbede638b1.jpg

20180926_081138.thumb.jpg.8d4588685fe6698f758f875b9ab5a2fc.jpg20180925_094437.thumb.jpg.a2cb89a392ad2b448782e6eae2ad2e19.jpg

 

Iar vad jante zgariate/lovite, cu vopseaua sarita si ruginite. Din acest motiv imi plac jantele clasice (de la nivelul de echipare de baza) la care se pot monta capace care le protejeaza sau eventual jantele din aliaj de 16 inches originale (sunt mai rezistente decat majoritatea variantelor after market). Jantele din aliaj chiar daca sunt mai scumpe pe langa alte avantaje atunci cand sunt lovite/zgariate nu ruginesc. Eu prefer totusi prima varianta: clasice, din tabla + capace.

Editat de abc

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Capacele alea de plastic or sa iti termine jantele de tabla in 2-3 ierni pentru ca mai usor se ventileaza janta daca nu are nimic pe ea. Am patit eu pe fosta masina cand tot asa la rotile de iarna am pus capace din considerente estice si au ruginit jantele intr-un hal fara de hal.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
1 hour ago, abc said:

Iar vad jante zgariate/lovite, cu vopseaua sarita si ruginite. Din acest motiv imi plac jantele clasice (de la nivelul de echipare de baza) la care se pot monta capace care le protejeaza sau eventual jantele din aliaj de 16 inches originale (sunt mai rezistente decat majoritatea variantelor after market). Jantele din aliaj chiar daca sunt mai scumpe pe langa alte avantaje atunci cand sunt lovite/zgariate nu ruginesc. Eu prefer totusi prima varianta: clasice, din tabla + capace.

Au rugina pe ici pe colo dar am pe un Scenic RX4 jante foarte similare care sunt pe masina de la fabricarea ei banui (2001) si inca sunt OK, chiar daca au ceva mai multa rugina.

In primavara sper sa iau un set de aliaj pentru cauciucurile de vara.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

A sosit și programarea la RAR. Am ajuns la cel din Luna, nu știam că s-au mutat în Gilău, noroc cu un bătrân ce mi-a zis, și eram și eu în dubii că nu se mișca nimic pe acolo. Evident că trebuie sa fii mai devreme acolo, cu 10 minute înainte de ora programată te lasă să intri în parcare după ce completezi și cererea; acolo mai aștepți vreo oră, după care mai aștepti vreo jumate de oră la coada de mașini ce intră în hală pentru verificare; verificarea a durat la mine 45 de minute; curat, aer profesionist, sala de așteptare curată dar cu scaune puține; dacă nu sunt probleme la mașină actele ies după câteva ore; la mine n-au găsit ceva nr motor și a trebuit să aștept 3 zile lucrătoare până vine nușh ce de la București. Cost RAR 460 ron, fără atenții prin bord sau acte. Mi-au cerut de 2 ori fișa de înregistare, sau de informații tehnice, dar nu o aveam. A fost OK și fără ea.

Primele impresii după 1000 de km

Mașina are exact atuurile pentru care o cumperi:

  • prețul și devalorizarea relativ mică (cam 1000-1200 euro pe an în primii 7 ani din ce văd)
  • e 4x4
  • consum decent (7% pe auto cu jumate oraș jumate afară, ținută la rotații între 2000 și 2800, în general pe la 2500),
  • deși e doar 1.5 răsunde bine la accelerație, nu e leșinată (e modelul de 110 cp)
  • întreținere ieftină, sper
  • Îmi plac treptele mai scurte, pot să fiu cu a 4-a în curbe la 40km/oră și să continui cu 60 pe drum drept, fără să schimb treapta. Pornesc cu treapta 1.
  • Mă bucur că au pus bare de plafon si se pot ușor monta și celelalte și să transporți chestii sus.
  • mă bucur de deschiderea haionului in sus, nu lateral cum e la Scenic RX4 și Vitara mai vechi; chiar și faptul că roata nu e pe ușă ci în portbagaj e ok, rar ai nevoie să umpli tot spațiul

La minusuri sau aspecte unde nu excelează aș puncta:

  • spații de depozitare pe sponci; sub scaune nu e amenajat nimic, sub bancheta nimic, in spate ai portbagajul care nu e prea mare din cauza roții de rezerva, si acolo nu ai locuri separate de depozitare. Buzunare doar la ușile din față. Nu are loc plat e bord pentru telefon, incredibil, deși a fost făcută la 3 ani după apariția iPhone
  • vopseaua e cam slabă; am văzut la vreo 5 dustere mici pișcături de vopsea sărită, fie pe capotă, fie pe caroserie lângă închiderea ușilor; spre comparație Scenicul meu nu avea absolut nicio astfel de pișcătură la 17 ani de la fabricație;
  • materialul textil de interior dar și cel de pe scaune e numai bun să se prindă tot felul de scame, fire, iarbă uscată, păr. Se aspiră foarte foarte greu, sau deloc, trebuie luate cu mâna unele
  • etajera de portbagaj, nu știu cum îi zice, e din material textil; aș fi vrut să fie de plastic tare, să suport greutate cand pui pe ea să nu se lase; mi se pare ca la modelele mai noi e plastic
  • pedala de ambreia nu e foarte comodă și are o cursă foarte lungă
  • bordul în general la ph1 e moartea pasiunii; nu știu dacă doar la mine dar pentru comutarea aerului de la recirculare la exterior e nevoie de puțină forță; radio-ul e legat pe contact și nu ține minte posturile salvate între porniri
  • antifonarea slabă de care știe toată lumea, la fel și sandero; la închidere ușile au un sunet gol, de tablă

Par cam multe minusuri dar mașina o iei pentru plusuri, și nu îmi pare rău deloc. Ba e foarte posibil când va fi loc de upgrade să merg tot pe Duster, ph2 sau 3, că nouă nu iau.

Până una alta îmi place, merge bine. A pornit la cheie lungă de două ori, afară erau cam 5 grade. Nu îmi dau seama dacă este bateria sau altceva, o să văd când vine iarna pe bune.

20181017_131200.thumb.jpg.d8999443dd2176751451faf4dd9adb8e.jpg

 

Editat de VasileT

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...