Sari la conținut

VasileT

Members
  • Număr conținut

    26
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    1

VasileT a câștigat ziua ultima dată pe 26 Septembrie 2019

VasileT a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

9 Neutral

Despre VasileT

  • Rang
    Dusterist

Informații profil

  • Nume:
    Vasile
  • Oraș:
    Cluj-Napoca
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.5 4x4 110cp
  • An fabricație:
    2012

Vizitatori Recenți Profil

291 citiri profil
  1. Din păcate nu am manualul mașinii în limba română. E cumpărat din Germania. Aici pe forum am întrebat o dată dacă are cineva manual în română (e OK și engleză) să văd ce recomandări mai sunt dar nu am primit răspuns. Am găsit un manual de utilizare Duster 2017 în engleză dar nu este nimic despre schimbul de ulei altul decât cel pentru motor.
  2. La 150.000 km ai mei ar trebui să schimb și uleiul din cutie, bănui că nu a fost schimbat, l-am luat la 132.000.
  3. Și atunci de ce producătorul recomandă schimbat uleiul la 20.000? Am înțeles că cei care au probleme cu pompa de ulei tocmai din cauza asta au, că schimbă la recomandarea producătorului și nu la 10.000 km. Schimbul precedent l-am făcut la vreo 15.000 dar acuma o să fiu mai atent și îl fac la 10.000. Mașina are deja 150.000 km și nu vreau să mă risc.
  4. Stergem bruma de pe topic si revin cu câteva noutăți. Am reușit să iau barele transversale de la Lidl dar nu le-am pus ca nu am avut nevoie încă. Mi s-a aprins martorul de Check Engine (motor) si am fost la un diagnostic. Mecanicul nu a găsit nimic dubios, a șters erorile, a făcut un test de drum cu gropi și acelerare-frână etc, retestat si nu a mai apărut eroarea. Aveam ceva bătăi în spate dreapta și am fost la service, schimbat telescoape spate (cel dreapta dus complet) + schimbat capete de bară față stg+dr // regulamentar s-a făcut reglare direcție față și spate + test de drum // a ieșit cam piperat costul, 750 materiale, 550 manoperă. Cu toate astea testul de drum nu a depistat că aveam bucșele de la bara de stabilizare duse, atât față cât și spate (am rămas cu bătăi după schimbat telescoape și capete). Schimbat frumos bucșele alea de cauciuc, test pe drum cu hârtoape, dispărut bătăile. La alt service decât cel dinainte, păi trebuia să găsească ei faza cu bucșele. + schimbat becuri față și spate care se duc cam unul la 2-3 luni. Iar mecanicul mi-a recomandat să schimb uleiul la 10.000 km indiferent ce recomandă constructorul. A insistat pe asta, dacă nu vreau să am treabă cu pompa de ulei și alte probleme. Voi la cât schimbați uleiul?
  5. scrie ca sunt compatibile cu Duster 3; eu am Duster 1
  6. Le Le urmaresc de de cateva luni. Dimineta am si fost sa iau, urmeaza sa le montez in curand.
  7. Pentru cine e interesat au intrat azi (26 Sept) bare transversale la Lidl compatibile, conform listei de pe ambalaj, cu Duster 1 si 3. Mi-am luat dar inca nu le-am montat.
  8. A venit vremea reviziei anuale, că încă nu am ajuns la 20.000 de km de la ultima revizie. Schimbat ulei și toate filtrele, deși am înțeles că cel de motorină se schimbă la 30.000? Am decis să fac această revizie la reprezentanța de pe Calea Turzii, să am intrare în istoricul oficial Dacia care certifică km. Cost total: 1061. În plus față de revizia obișnuită a trebuit să mufeze proiectoarele, uitate nelegate de un nene în vară. Cele mai scumpe sunt uleiul, 340 lei si filtrul motorină 200. Față de revizia precedentă, acum un an, diferențele sunt semnificative: 195 Ulei 5L Duster 84 filtru polen Duster 122 filtru combustibil Duster 46 filtru ulei Duster 58 filtru aer Duster Anul trecut au folosit tot piese de origine Renault/Dacia. Reprezentanța are peste 50% în plus față de un service obișnuit. Revenind, am fost programat pe ora 13, m-a direcționat un angajat în fața cozii de așteptare, am predat actele și după vreo jumate de oră s-au apucat de ea. A durat puțin peste o oră. Ce au mai găsit: am un joc mic la brațul stânga față, și nu se poate schimba doar piesa ce are joc ci trebuie tot brațul. Vreo 400 piesa si vreo 200 manopera. Am amânat puțin lucrarea asta, dar îi vine rândul curând în toamnă. Spor și drumuri bune!
  9. @Kidu calitatea văd că se vede puțin și în preț, care e nițel mai mare la Heko. Astea pe care le-am luat eu sunt prea fumurii, și neavând experiență deloc nu știam la ce să mă uit. Eu zic și că ar trebui inclusiv îngustate spre oglindă să o acopere cât mai puțin. Iar de fumurii doar puțin ar trebui închise, atât cât permite RAR la folii pe geamuri față. O să țin minte recomandarea, merci!
  10. Unul din mecanicii la care merg mi-a zis să o țin între 2000 și 2500. La coborâre o mai las spre 1800 uneori, dar în general o țin peste 2000, mecanicul zice că nu se face ceva curățare dacă e sub 2000.
  11. Probleme estivale Radiator climă Am rămas fără aer condiționat și la verificare radiatorul de climă era fisurat, de la frecare cu caroseria (fără accident care să fi îndoit ceva). Cost radiator nou: 455. Cost manopera înlocuire și încărcare cu freon: 330. A fost singura problemă după cheltuielile de întreținere inițiale când am luat mașina, în 12.000 de km. Paravânt Alte fițe: paravânt. Mașina e neagră, se înfoacă tare de la soare și cu ploile noastre dese de vară nu pot lăsa geamul jos puțin să se aerisească. Am văzut la alte mașini paravânturi și am pus și eu. Pe față stau bine, chiar și fără clemele metalice cu care vin. Pe spate cad chiar și cu cleme, dacă le pui după schița lor. Am reușit să le fac să stea bine daca am pus clemele pe lateral nu sus. În felul acesta geamul urcă ușor, nu mai agață în paravânt. Mi se pare o soluție decentă pentru lunile mai-septembrie când nu vrem 80 de grade în mașină. Dar cum chestiile astea nu sunt "din fabrică" am observat câteva probleme, pe lângă dificultățile cu prinderea. Unu, taie puțin din vizibilitate mai ales la oglinda retrovizoare dreapta care e acoperită de acel plastic cam 15%. Doi, geamul nu se închide perfect, mai mult la cele din față decât în spate (dacă pui clemele cum am pus eu, lateral, nu sus). Preț paravânturi: 90 lei. Igienizare conducte aer și un pont anti-condens Tot la magazinul de unde am luat paravânt am întrebat de spray pentru curațare circuit aer condiționat. Aveau unul Wurth, l-am pus în zona pasager față jos unde e aspirarea la recirculare aer, setat pe recirculare treapta 2 și am lăsat să meargă 10 minute, apoi aerisit. Urmează că văd zilele astea dacă mai persistă miros ciudat după ce schimb de pe răcire pe aer simplu de afară. Legat de asta vânzătorul mi-a dat un pont bun: după folosirea aerului condiționat ar trebui să lăsăm să meargă cu răcirea oprită pentru ca să nu permitem formarea condensului. Eu mă tot miram de ce mi se aburește parbrizul dacă pun pe aer fără răcire. Păi dacă oprima mașina după ce am mers doar pe aer condiționat și nu mai trece aer cald prin țevi ca să le încălzească, normal că fac condens. De la condens apoi alte probleme posibile: ciuperci și cine mai știe ce. Atașez și niște poze.
  12. Radiator clima Nissens - 450 ron.
  13. A venit timpul sa mai punem niste actualizari. A trecut iarna si aveam nevoie de un set de jante pentru anvelopele de vara. Asa ca am luat tot de otel/tabla ce or fi si le-am dat culoare. Deocamdata tine, ma gandesc ca data viitoare sa le fac gri. Intre timp am bifat 10.000 km, cu aproape nici o problema. Cea mai enervanta: radiator de racire aer habitaclu are un joc mare si s-a fisurat ceva undeva, incat am pierdut freonul si trebuie inlocuit. Pretul nu e chiar mic la un radiator. Plus ca din ce zic colegii de pe aici pot avea si ghinionul de a prinde o pietricica si sa mi se sparga. Unii au pus plasa de protectie dar nu stiu cat e de buna ideea. Alte aventuri: mi s-a aprins becul de avertizare schimb ulei service si am mers asa cu el vreo cateva saptamani pana am cautat pe youtube cum sa scap de el. Am reusit din prima. Uleiul e schimbat acum 10.000 km si mai poate astepta pana se fac 15-20000 km de la ultimul schimb. Si i-am pus si camera de bord pentru desele evenimente din trafic. Consumul, daca am fost eu atent la cheltuieli este de 8.2 km ~70% oras. Drumuri bune!
  14. Imi face cu ochiul un inlocuitor de radio in genul asta. Dar pana acolo am o lista maricica de imbunatatiri mai urgente (cheder capota, plasa protectie radiator, folie geamuri si altele).
×
×
  • Creează nouă...