Sari la conținut

Postări Recomandate

La LandiRenzo de pe Megane in carte se specifica revizie (filtre noi) la 15 000 km - eu mai merg si pe benzina cate 30-50 km intre 2 plinuri de gaz, si pana acum ma mers inainte de 15 000 in total - deci am schimbat filtrele la maxim 12-13.000 km parcursi cu gaz efectiv - si sincer, vazand cum aratau cele vechi, ma bucur ca am facut-o :)

 

Mie mi se pare rezonabil si util sa fie un prag in ore de functionare, pt ca poti sa arzi gazu la relati cat vrei tu - si in fond e vorba de un reminder de revizie, care nu poate fi de rau. Ce e discutabil aici e pragul efectiv - adica numarul de ore (daca e doar "sugerat" de montator sa ue specificat de producator) si desigur "bifa" - adica decizia drastica de a taia gazu' dupa depasirea pragului - aici sunt total de acord cu tine, un warning (e.g. bip la pornire, etc) era suficient - cred ca exista instalatii care suporta asa ceva (clipeste ceva led rosu, etc).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 514
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Trebuie lămurite niște lucruri: 1. există 1,6 16v cu gpl de fabrică, cod K4M616 cu instalație Landi Renzo 1a. ai 1,6 16v (K4M616) pe Duster ph1 2a ai 1,6 16v (K4M642 dar și H4M740)pe Du

Va salut pe toti. Ma bag si eu pe aici cu instalatiile GPL. In mod sigur se face economie daca se monteaza o instalatie GPL. Cei de la firma care mi-au facut montajul au spus ca masina va consuma c

O grămadă de griji aveti cu gpl-ul asta..

Posted Images

Referitor la schimbarea filtrelor: cred ca setarile se fac pentru o anumita perioada de timp.

Adica, la 6 luni, ca vrei, ca nu vrei.... treci la schimbatul filtrelor. Tot atunci cand schimba filtrele se fac si notari in carticica cu garantia (se noteaza nr de Km si ce anomalii mai gasesc pe laptop).

Aaaaaa, mai scriu cu markerul pe filtre, data montari acestora

Carticica cu pricina o tin in birou la seviciu, maine studiez problema.

Eventual dau un telefon sa-l intreb pe inginer: "mai nene eu daca vand masina unuia din Timisoara, respectivul va trebui sa vina la matale in ograda la Iasi, pentru schimbatul filtrelor atunci cand se implineste sorocul?"

Intr-un fel ii dau dreptate montatorului. Atata timp cat am instalatia in garantie, ei fac tot posibilul sa fie totul Ok. Dupa ce ies din garantie, imi fac niste recomandari ... daca nu le respect, nu-i mai intereseaza.

In ce priveste Km parcursi: De pe 1 februarie 2016 si pana acum, am depasit 23.000Km.

Aunci cand urez cuiva sa mearga mult si ieftin... cam la asta ma refer.

Revin cu informatii.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Discutabil cu gpl pe H4M.

Discutabil și cu un eventual counter de revizie, dar e de înteles(posibilă bombă pe roți), ține de ISCIR (rezervorul trebuie înlocuit la 10 ani, ăsta e tot abuz?), ca și accesul mașinii în parcări închise

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca rezervorul trebuie schimbat odata la 10 ani, este un aspect pe care il cunosteam inainte de a ma hotari sa pun GPL pe masina.

Datorita presurizarilor si depresurizarilor repetate, este cat se poate de normala schimbarea acestuia la 10 ani de folosinta.

Exista normative ISCIR in ce priveste recipientele sub presiune. Este posibil ca la rezervoarele GPL, normativele sa fie mai drastice.

Trebuie sa recunosc ca inca nu m-am invrednicit sa lipesc stickerele cu GPL pe geamul de la haion.

In Iasi, singura parcare "inchisa" cum spune t0rquemada este la Auchan. Ce-i drept am intrat de cateva ori in aceasta parcare subterana, dupa care am renuntat - parchez masina undeva in apropiere, deoarece nu imi place sa intru in acea hruba si nici nu-mi plac conditionarile magazinului (trebuie sa fac cumparaturi de minim 100 lei in mai putin de o ora, altfel ma pune sa platesc), nu este vorba de suma, este vorba de conditionarea in sine pe care o dezavuez.

 

Intrebare: A auzit cineva sa fi explodat vreun rezervor GPL, montat in Romania, cu mai putin de 10 ani de uzura?

Daca tot este atat de vehiculata aceasta expresie: "Bomba pe roti" ... macar sa stim amanunte.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Gata... mi-ai facut-o, nu mai dorm bine in aceasta noapte.

Nu puteai sa astepti si tu pana maine? Mi-ai bagat mortul in casa!

Bineinteles ca glumesc DonQuijote, orice informatie este binevenita.

Este binecunoscut ca inainte '90, Oltcitul lua foc de la instalatia electrica. Cu toate acestea, oamenii cumparau acest tip de masina.

Dintotdeauna au fost accidente pe drumurile publice. Si cu toate astea lumea circula cu masinile sau pe jos, pe aceste drumuri publice.

Pana si Ion Creanga spunea povestea cu "drobul de sare care trebuia sa cada in capul copilului...".

Gata. Ma duc la nani.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Discutabil cu gpl pe H4M.

Discutabil și cu un eventual counter de revizie, dar e de înteles(posibilă bombă pe roți), ține de ISCIR (rezervorul trebuie înlocuit la 10 ani, ăsta e tot abuz?), ca și accesul mașinii în parcări închise

Ce e de discutat / e un motor ca oricare altul, s-au montat mii de instalatii pe motoare Renault. Si merg fara probleme.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

H4M e un motor facut impreuna cu Nissan (cod Nissan HR16DE). Are 2 injectoare pe cilindru (e greu sa scoti Euro 6 cu un motor cu injectie indirecta). La GPL ma indoiesc ca o sa aiba setup similar. Va trebui reglaj de tacheti la aproape fiecare revizie ca la 1.4 MPI (nu are tacheti hidraulici) daca nu o sa tacane destul de nasol (normal reglajul e specificat la vreo 90 / 100 000 km insa GPL am inteles ca grabeste dereglarea).

 

K4M (cel vechi de la Renault) a fost gandit special sa mearga si pe GPL (admisia are porturi proiectate incat sa poti monta injectorul de gaz exact langa cel de benzina). Are tacheti hidraulici (nu trebuie reglati atat de des).

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...