Sari la conținut

Postări Recomandate

Eu am depistat un joc maricel la crucea spate (pentru colegii mai noi care nu au identificat problema, uzura crucilor s-a manifestat prin trepidarea masinii la peste 80 km/h si la pocnirea crucii spate cand eram cuplat in 4x4 si dadeam cu spatele cu rotile virate la maxim), am dat cardanul jos in vederea inlocuirii ei dar cand a fost cardanul jos am depistat un joc (mic ce-i drept) si la crucea fata, si rulmentul obosit. La firma unde vroiam sa schimb crucea initiala, costa 300 lei o cruce+manopera dar nu aveau rulment asa ca momentan am abandonat.

 

In concluzie am urmatoarele variante:

- cardan second (am gasit o firma ce dezmembreaza pe aici in Oradea si trebuie sa ajunga si un Duster printre altele, vedem daca e 4x2 sau 4x4 si vedem pretul)

- incerc sa schimb eu crucile + rulmentul

- schimb rulmentul + ii fac eu modificarea ce o fac cei de la CSG (doar sa gasesc capetele de cardan care au gaurile pe flansa la fel ca la Duster), urmand sa duc cardanul la echilibrat la o firma locala.

- CSG (1400 lei sa faca modificarea cu crucile cu gresor + 250 lei daca trebuie schimbat si rulmentul) deci m-ar costa 1650 lei + curier Oradea-Bucuresti-Oradea

- cardan nou (la reprezentanta in Oradea am intrebat, pretul e de 1900 lei)

 

Ramane de vazut ce varianta aleg, dar parca nu ma lasa inima sa dau 2000 lei pe un cardan pentru 2 cruci de 300 lei ambele + rulment de vreo 150 lei.

 

La reprezentanta mi-au spus ca nu au de vanzare rulment separat, am gasit un baiat pe olx care cica ar vinde rulment https://www.olx.ro/oferta/rulment-intermediar-cardan-dacia-duster-4x4-ID7aRRC.html#9d0b360692

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 58
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Daca faci offroad des, se recomanda sa-l reconditionezi si sa pui cruci mai mari. Daca un cardan OEM te-a tinut peste 100.000 km de ce sa nu iei unul nou, care sa te tina tot pe atat ? Magaz

Fiecare isi face calculele dupa cum ii convine mai bine. Mie mi-a dat cu mai putine virgule unul nou.   quarelin, am zis in al treilea post cum s-a manifestat la mine.

Eu, l-am schimbat la 98000 in garantie! Dac-ar fi fost sa-l schimb pe bani (si calculul lui @Furious Jay de 1900 (iau pretul dat de @masiu, nu ala dat de @JDm2006 de 2200) minus 1400, nu stiu cum ii

Posted Images

La schimbarea rulmentului, cred ca e ca la schimbarea rulmentului la roata, nu trebuie sudat/echilibrat nimic, probabil e bagat prin presare si cam atat. O sa trec deseara pe la "garaj" sa vad. Oricum trebuie sa trec sa masor distanta intre gaurile de prindere la flansa + daca gasesc sublerul, grosimea tevii nu de alta dar am eu impresia ca in una din parti o sa potriveasca un capat de cardan de Mercedes Sprinter.

Editat de laptiucu
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am verificat niste cardane ce distanta au la flanse intre gauri (mitsubishi pajero, ford transit, vw lt/mercedes sprinter, aro , bmw x5 si nu mai retin care altele). Nu sunt identice ca pe Duster la niciuna.

 

Am cumparat de pe ebay (din Anglia) un cardan second dupa o masina cu km putini (astept sa soseasca) si am facut rost de un cardan de dacia papuc 4x4 (cred ca e pe benzina) care potriveste ca dimensiuni. Nici la asta de papuc nu potrivesc gaurile dar vreau sa fac masuratori si sa fac cate o flansa de aluminiu pe fiecare parte si il pot monta direct (evident cu o verificare a echilibrarii inainte), asta asa de curios ca rezolvare usoara si ieftina pentru prostia asta de cardan de Duster cu cruci de coloana de directie.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 months later...

Am avut joc in crucea cardanului fata pe la 95 mii km cred si am schimbat-o cu o cruce cu gresor. Acum voi schimba cel mai probabil si crucea spate. Dar nici pe departe cardanul, care nu are nimic. Despre rulment probabil cu aceeasi ocazie cand voi schimba si crucea spate, preventiv ca-i vine vremea si lui. Echilibrarea (dinamica) se face numai daca se modifca cumva geometria cardanului. La schimbarea crucilor nu este nevoie de echilibrare.

Crucea cardanica de origine este capsata si destul de greu de dat afara (probabil carddanul esta gandit ca un consumabil care se schimba cu totul).

Crucea noua, cu gresor a fost montata cu siguranta, deci va fi mult mai usor de schimbat pe viitor.

Eu merg tot timpul numai in 4x4 auto. La 115 mii km cat am acum, doar atat am avut de a face cu cardanul.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...

Revin cu o intrebare legata de cardan. De cateva zile, in frana de motor, undeva dupa 3000 turatii, simt o vibratie, nu foarte puternica, care nu dureaza mai mult de 1-2 secunde.

Poate avea legatura cu cardanul? Mentionez ca face cand si cand, indiferent daca sunt pe 4x2 sau auto, iar pe accelerare si viteze mari nu se aude nimic. 

Ma gandesc ca este ceva legat de cardan sau ceva legat de ambreiaj poate? Merci!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak pinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...