Sari la conținut

probleme turatie Duster 1.6 16v 2010


Postări Recomandate

Salutare !

Este prima data cand scriu pe forum dar se pare ca am o problema la masina rar intalnita, pana acum am ajuns la 5 mecanici, printre care si la reprezentatnta, dar nu i-a dat nimeni de cap. Imi place sa cred ca toti mecanii sunt competenti, dar mi-au spus ca nu s-au mai intalnit cu asa ceva.

Masina sta turata intre 1500 si 2000 de ture, iar cand reusesc sa o duc in relanti, sta turatia sta undeva la 1000 de ture, dar motorul are o foarte usoara balbaiala, in contextul in care i-am schimbat urmatoarele:

- senzor turatie

- senzor temperatura antigel

- de doia ori toate garniturile de pe calerie si clapeta

- i-am spart fagurele din catalizator. Cei de la reprezentanta mi-au sous ca este pe duca, iar cand am vazut cat costa unul nou si din disperare ca nu stiam ce sa-i mai fac, i-am spart fagurele, dar clar a fost o greseala, pt ca fagurele era impecabil, era normal pt ca masina are 125000. aceasta este greseala de care regret cel mai mult)

- clapeta de acceleratie

- inclusiv ultimul upgrate de soft

- masina are gaz de 15000 de km, inclusiv baietii de acolo au luat-o din bara in bara, i-au schimbat chitul de reparatii si rampa de injectoare.

Singura eroare care apare pe tester este de la senzorul de viteza, dar masina nu are acest senzor, am inteles ca isi ia viteza dupa abs. In anul 2010 unele s-au facut cu senzor, iar altele nu,

si mai apare o eroare de la switch-ul de ambreiaj, care am inteles ca nu are nicio treaba cu problema pe care o am.

Problele au inceput acum aproximativ 2000 de km, in prima faza au fost doar pe gaz, iar cand o dadeam pe benzina isi revenea, dar acest lucru s-a intamplat doar 1-2 zile, dupa care a inceput sa faca acelasi lucru si pe benzina, iar de atunci, pe masura ce i-am  schimbat piese problema parca s-a mai agravat. Ampreiajul mi se pare ca s-a uzat mai tare, atat timp cat sunt nevoit sa-l calc cand masia este turata.

Masina a fost a unui batranel, iar la 110000 a intrat in posesia mea. La acei km i-am facut o revizie generala, printre care si distributia.

Daca a mai intampinat cineva aceste probleme, sau a auzit de aceasta, sau are vreo idee, am o mare rugaminte sa-mi scrieti, sunt deschis sa aplic orice sfat si poate pun masina pe picioare.

Multumesc mult!

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 22
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Citeste https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=309473&hl=. E acelasi motor motor cu al tau chiar daca e pe Logan. Mai cauta si prin posturile lui YRX (https://www.daciaclub.ro/Vw-Touareg-The

Tomasetto nu face calculatoare GPL. AC Stag face calculatoare de GPL, cele mai populare fiind din familia Qbox Basic (buget),  Plus (soluția inteligentă pentru cei care nu vor complicații)

Resetare harti de injectie, verificare TRIM-uri, sonde Lambda. Recalibrare motoras pas cu pas.

Citeste https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=309473&hl=. E acelasi motor motor cu al tau chiar daca e pe Logan. Mai cauta si prin posturile lui YRX (https://www.daciaclub.ro/Vw-Touareg-The-Battleship-page-1-t314651-s0.html), parca si el s-a lovit de asa ceva la Logan

Fiindca ai GPL ar fi indicat resetarea calculatoarelor (nu ma intreba cum). Eu as incerca sa-l fac sa mearga brici pe benzina si apoi mai vedem cu GPL-ul. 

Editat de gic
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Gic, multumesc de sfaturi. Instalatia GPL este in garantie, asa ca i-a schimbat inclusiv acel calculator.

Taviro, pe partea de soft i s-a facut tot ce trebuie, i s-a rescris harta, i s-a facut ultimul update, etc. Chiar am fost la cineva super competent, care se ocupe doar de marca Dacia si ii trec prin mana zilnic zeci de masini, si a zis ca a mai intalnit problema pe care o am eu, o singura data, pe care nu a reusit sa o rezolve. A stat 3 ore pe langa ea, dupa care a dat din umeri si mi-a spus ca poate ii scapa lui ceva.

MPP-ul pe aceast tip de clapeta este incorporat, plus ca eu i-am schimbat clapeta cu una noua.

Ma gandesc sa mai trag un loz si la un electrician, poate, poate...

Am citit pe toate forumurile posibile, inclusiv la alte marci, si toti care au mai avut aceasta problema au rezolvat dupa ce au schimbat garniturile, clapeta, MPP. 

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca-mi spui si cum pot afla acest lucru, ar fi perfect.

Dar ce pot sa-ti mai spun, este ca in momentul cand am decis sa momtez gpl-ul, i-am rugat sa puna varianta de top, butelie tomasseto mare cu nu stiu ce injectoare.

Ce am mai observat, la 2 zile dupa ultima resoftare, ca au inceput sa se rareasca momentele cand turatia ramane undeva la 1700, mai ales daca schimb treptele de viteza pe la 2500, dar daca ma duc pana in 5000 de ture, atunci iar o ia razna pana in momentele cand incep sa schimb trepetele mai normal. In aceasta perioada am mers doar pe benzina, iar acest lucru o sa-l fac pt o perioada de timp.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Problema asta am intalnit-o si eu cand am cumparat masina in 2012, noua. Porneam motorul se ducea la 2-3000 RPM (aleator) si ramanea acolo fara sa ating acceleratia. Au resoftat la reprezentanta calculatorul de injectie si de atunci nu mai depaseste 1500. La pornire motor, daca e frig afara, motor rece,  ramane pe la 1500 RPM dupa care scade lent, de la socul electronic cred. Acum mai ramane uneori turata pe la 1500 RPM in mers cand revine  din ture mai mari dar se intampla rar si dureaza 2-3 secunde dupa care scade la 500 sau 700 ceva de genul (cand e scoasa din viteza sau cu ambreiajul apasat).  Asta se intampla inainte sa pun GPL pe ea acum 3-4 ani cred. Pe benzina la relanti turatia fluctueaza usor, asa a fost de noua, asa face si dupa 12 ani. Daca o turezi usor pe la 1000 RPM si tii pedala de acceleratie nemiscata acul de la turometru fluctueaza destul de mult. Cam asa face la mine dar cine o mai baga in seama ? In sarcina merge excelent. GPL am tot Tomasetto stag 4 Qbox  adica AGR dupa spusele colegilor de aici. Acum am trecut pe benzina de 99, merge mult mai fain cand nu e pe GPL. Multa bafta !

Editat de taviro
completare
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Punctul 1 include si verificarea corespunzatoare a intregului circuit de racire plus aerisirea acestuia in mod conform. (este bine \recomandat sa se adauge la profil si masina, motorizare si an fabricatie, ulterior se primeste mai usor ajutor)
    • Referitor la modul parcare si limita de oprire mai adaug ca sunt diferente intre camere implicit si aplicatiile lor, ex 70mai este diferita de Viofo la care se pot alege trepte de voltaj ce stabilesc limitele pe care daca acumulatorul le atinge atunci nu se mai alimenteaza camera, tocmai de aceea trebuie avut grija si asupra acestui aspect, deasemenea si cablurile kitului de montaj sunt mai subtiri la 70mai, atentie si la realizarea legaturilor, sertizare, protectia de plastic, etc. PS: pe mine nu m-a interesat prea tare “Parking Surveillance” masina fiind “supravegheata” mai mult de 90% din timp de alte camere exterioare si mult mai bine, mai importanta este gestionarea energiei, de aceea am ramas la “planul A” referitor la cele doua sigurante pentru alimentarea camerelor, nu am mai trecut la “plan B” cu “+ permanent” ( +BAT) tot timpul, temporizarea alimentarilor pe care o are masina fiind suficienta pentru mine, iar camera 70mai fata+spate face ceea ce trebuie sa faca si pentru ceea ce am achizitionat-o, repet insa ca toate acestea depind de fiecare si cum se considera \doreste.
    • 1. Aduci mașina la conformitate = montezi toate piesele date jos + completare nivel și verificare densitate antigel. 2. Cu diagnoza pe mașină monitorizezi, corespondența între Tapa citită de injecție și Tapa afișată pe bord static și în mers 3. Suplimentezi masa pe motor. 4. Repeți pct 2.
    • Ca notă subiectivă, dacă DVR-ul are modul original de parcare: - masa, de oriunde găsești metal legat la caroserie, în zona cutiei de siguranțe - +permanent (+BAT) de pe o alimentare permanentă (Atenție la limita de oprire 12 V, fie din buton fie din aplicație) - +pornire (+ACC) se poate lega pe în 3 moduri: a) pe plafonieră, camera va înregistra încă înainte de a intra în mașina și câteva minute după încuiere b) pe brichetă/accesorii, cu cheia în contact camera e pornită și fără motor pornit c) pe contact, camera funcționează doar cu motor pornit   Cum se implementează ține de îndemânarea celui ce montează, atenție la limita de oprire (protecție la descărcare excesivă a bateriei de 12 V) fie din buton fie din aplicație.  
    • Da, o lampa martor (de 5 W) este recomandat sa se foloseasca pentru verificari (ex la alimentarile unor mufe, conectori, cablaj, senzori la 5V), dar pentru sigurantele de 12V poate sa se foloseasca si un multimetru digital, si nu neaparat digital (eu timp de aproape 40 de ani am folosit unul analogic, un MAVO 35 obtinut “pe sub mana” in vremurile acelea, si pot spune ca nu m-a “pacalit”) sau chiar un creion electric de tensiune. Ex cand am verificat sigurantele pentru montajul camerei (am avut vreo trei variante \optiuni) am folosit un multimetru digital din comoditate (mai mic si usor) iar acesta mi-a “confirmat” alegerea sigurantelor si nu m-a “pacalit” cu absolut nimic. Revenind, alegerea sigurantelor depinde de fiecare, dar in manualele de utilizare descrierea lor este destul de vaga, in documentatia tehnica sunt descrise mult mai precis (de aceea am facut trimitere si la acel topic \post) si poate sa fie de ajutor, ba mai mult, in alegerea lor cred ca este bine sa se tina cont (si se pot elimina “din start” cateva) si de schemele electrice, poate chiar si de cutia sigurante de putere, doar ca exemplu si atasat:
×
×
  • Creează nouă...