Sari la conținut

probleme turatie Duster 1.6 16v 2010


Postări Recomandate

Salutare !

Este prima data cand scriu pe forum dar se pare ca am o problema la masina rar intalnita, pana acum am ajuns la 5 mecanici, printre care si la reprezentatnta, dar nu i-a dat nimeni de cap. Imi place sa cred ca toti mecanii sunt competenti, dar mi-au spus ca nu s-au mai intalnit cu asa ceva.

Masina sta turata intre 1500 si 2000 de ture, iar cand reusesc sa o duc in relanti, sta turatia sta undeva la 1000 de ture, dar motorul are o foarte usoara balbaiala, in contextul in care i-am schimbat urmatoarele:

- senzor turatie

- senzor temperatura antigel

- de doia ori toate garniturile de pe calerie si clapeta

- i-am spart fagurele din catalizator. Cei de la reprezentanta mi-au sous ca este pe duca, iar cand am vazut cat costa unul nou si din disperare ca nu stiam ce sa-i mai fac, i-am spart fagurele, dar clar a fost o greseala, pt ca fagurele era impecabil, era normal pt ca masina are 125000. aceasta este greseala de care regret cel mai mult)

- clapeta de acceleratie

- inclusiv ultimul upgrate de soft

- masina are gaz de 15000 de km, inclusiv baietii de acolo au luat-o din bara in bara, i-au schimbat chitul de reparatii si rampa de injectoare.

Singura eroare care apare pe tester este de la senzorul de viteza, dar masina nu are acest senzor, am inteles ca isi ia viteza dupa abs. In anul 2010 unele s-au facut cu senzor, iar altele nu,

si mai apare o eroare de la switch-ul de ambreiaj, care am inteles ca nu are nicio treaba cu problema pe care o am.

Problele au inceput acum aproximativ 2000 de km, in prima faza au fost doar pe gaz, iar cand o dadeam pe benzina isi revenea, dar acest lucru s-a intamplat doar 1-2 zile, dupa care a inceput sa faca acelasi lucru si pe benzina, iar de atunci, pe masura ce i-am  schimbat piese problema parca s-a mai agravat. Ampreiajul mi se pare ca s-a uzat mai tare, atat timp cat sunt nevoit sa-l calc cand masia este turata.

Masina a fost a unui batranel, iar la 110000 a intrat in posesia mea. La acei km i-am facut o revizie generala, printre care si distributia.

Daca a mai intampinat cineva aceste probleme, sau a auzit de aceasta, sau are vreo idee, am o mare rugaminte sa-mi scrieti, sunt deschis sa aplic orice sfat si poate pun masina pe picioare.

Multumesc mult!

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Citeste https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=309473&hl=. E acelasi motor motor cu al tau chiar daca e pe Logan. Mai cauta si prin posturile lui YRX (https://www.daciaclub.ro/Vw-Touareg-The-Battleship-page-1-t314651-s0.html), parca si el s-a lovit de asa ceva la Logan

Fiindca ai GPL ar fi indicat resetarea calculatoarelor (nu ma intreba cum). Eu as incerca sa-l fac sa mearga brici pe benzina si apoi mai vedem cu GPL-ul. 

Editat de gic
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Gic, multumesc de sfaturi. Instalatia GPL este in garantie, asa ca i-a schimbat inclusiv acel calculator.

Taviro, pe partea de soft i s-a facut tot ce trebuie, i s-a rescris harta, i s-a facut ultimul update, etc. Chiar am fost la cineva super competent, care se ocupe doar de marca Dacia si ii trec prin mana zilnic zeci de masini, si a zis ca a mai intalnit problema pe care o am eu, o singura data, pe care nu a reusit sa o rezolve. A stat 3 ore pe langa ea, dupa care a dat din umeri si mi-a spus ca poate ii scapa lui ceva.

MPP-ul pe aceast tip de clapeta este incorporat, plus ca eu i-am schimbat clapeta cu una noua.

Ma gandesc sa mai trag un loz si la un electrician, poate, poate...

Am citit pe toate forumurile posibile, inclusiv la alte marci, si toti care au mai avut aceasta problema au rezolvat dupa ce au schimbat garniturile, clapeta, MPP. 

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca-mi spui si cum pot afla acest lucru, ar fi perfect.

Dar ce pot sa-ti mai spun, este ca in momentul cand am decis sa momtez gpl-ul, i-am rugat sa puna varianta de top, butelie tomasseto mare cu nu stiu ce injectoare.

Ce am mai observat, la 2 zile dupa ultima resoftare, ca au inceput sa se rareasca momentele cand turatia ramane undeva la 1700, mai ales daca schimb treptele de viteza pe la 2500, dar daca ma duc pana in 5000 de ture, atunci iar o ia razna pana in momentele cand incep sa schimb trepetele mai normal. In aceasta perioada am mers doar pe benzina, iar acest lucru o sa-l fac pt o perioada de timp.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Problema asta am intalnit-o si eu cand am cumparat masina in 2012, noua. Porneam motorul se ducea la 2-3000 RPM (aleator) si ramanea acolo fara sa ating acceleratia. Au resoftat la reprezentanta calculatorul de injectie si de atunci nu mai depaseste 1500. La pornire motor, daca e frig afara, motor rece,  ramane pe la 1500 RPM dupa care scade lent, de la socul electronic cred. Acum mai ramane uneori turata pe la 1500 RPM in mers cand revine  din ture mai mari dar se intampla rar si dureaza 2-3 secunde dupa care scade la 500 sau 700 ceva de genul (cand e scoasa din viteza sau cu ambreiajul apasat).  Asta se intampla inainte sa pun GPL pe ea acum 3-4 ani cred. Pe benzina la relanti turatia fluctueaza usor, asa a fost de noua, asa face si dupa 12 ani. Daca o turezi usor pe la 1000 RPM si tii pedala de acceleratie nemiscata acul de la turometru fluctueaza destul de mult. Cam asa face la mine dar cine o mai baga in seama ? In sarcina merge excelent. GPL am tot Tomasetto stag 4 Qbox  adica AGR dupa spusele colegilor de aici. Acum am trecut pe benzina de 99, merge mult mai fain cand nu e pe GPL. Multa bafta !

Editat de taviro
completare
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Salutare si bine v-am gasit  Sunt proaspat posesor al unui duster  din 2015 motorizare reno 1.6 16v provenienta polonia  am 2 intrebari pentru voi poate ma puteti ajuta  1.care sunt sigurantele si/sau releul daca are de la proiectoarele de ceata fata,,,, prin toate manualele pe care le-am rasfoit in ultimele zile cautind informatia imi da siguranta cu nr 7 pt lampile de ceata spate  care functioneaza corect  dar nu reusesc sa identific releul sau siguranta pentru proiectoarele( care la mine refuza sa se aprinda) manualul pe care il am e in poloneza si nu ma ajuta  Eventual daca aveti un manual in engleza sau romana printabil ar fi grozav 2 frina de mina  este cel putin ineficienta ,  credeti ca schimbarea ferodourilor ar ajuta ? sau e doar chestie de reglaj  Masina a avut ceva indoituri pe la buza pragurilor si un pic de rugina dar le-am rezolvat  deasemeni i-am montat un kit de prodectie pt aripi si usi ce care cred ca va avea nevoie  pentru ca v-a vedea destul de des macadam si drumui rele in iesirile la pescuit  
    • Sintagma "Acelasi comportament..." nu este destul de clara ? Mai mult de atat, s-au inlocuit destul de multe mecanisme pe garantie tocmai din cauza acestui comportament. Data viitoare, comentariile de genul celui de mai sus, o sa fie sterse pentru ca semantica e destul de clara. Acum l-am lasat pentru a se intelege raspunsul. 
    • Referitor la "Acelasi comportament l-am avut si eu cu stergatoarele la un moment dat - ba mergeau prea repede, ba prea incet ..." deci mecanismul de actionare defect a generat faptul ca  plecau prima data (inainte) stergatoarele de parbriz si apoi se actiona stropitorul asa cum a scris colegul @ diadrian (pentru ca despre asta se discuta acum aici) ??
    • Acelasi comportament l-am avut si eu cu stergatoarele la un moment dat - ba mergeau prea repede, ba prea incet. Cu diagnoza pusa ( DDT ) nu am reusit sa observam nimic anormal. Am gresat inclusiv mecanismul si s-a rezolvat problema pentru o perioada scurta de timp. Dupa ceva timp, chiar ani, am hotarat sa schimb ansamblul cu totul, inclusiv motorasul, pentru ca a aparut intr-un final DTC-ul de motor stergator blocat/scurt. Si culmea e ca am gasit ansamblu complet, motor + sistem, nou cu un cod ce nu apare in sistem.
    • Eu spre exemplu nu vad nici o diferență între fosta mașina ,un Jimmy motor 1.3  și Duster chiar din contra. Dusterul este mai ok ! 
×
×
  • Creează nouă...