Sari la conținut

Lada Frigorifica Pe Duster


Postări Recomandate

Daca de ex. iti pui priza de bricheta care sa mearga non stop, nu numai pe contact, sau daca la o iesire legi lada direct la baterie, atunci o protectie de acest gen este binevenita. Sau daca o pui la bricheta si lasi pe contact cu motorul oprit

Editat de ambvision
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 24
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Zile cu activitate crescuta

Top participanti la discutie

Postari populare

Zic si eu! Daca mergi in camping si faci un voiaj de 2-3 ore e ok lada clasica cu pachetele refrigerate cu gel, Lada frigorifica alimentata la 12 V se foloseste cand faci o calatorie de 10- 14 ore, s

Bricheta are curent doar pe pozitia Motor si Accesorii, daca cheia este pe pozitia 0 nu mai are curent.

Priza originală funcționează doar pe Accesorii dar dă + și pe Motor iar pe Demaror se dezactivează.   Majoritatea lăzilor frigorifice sunt pe baza de element peltier(care vrea google și wiki) chioar

Eu am o lada frigorifica simpla care functioneaza simplu pe priza de la bricheta din portbagaj (montata de mine si legata de priza din fata). N-am avut necazuri cu ea, cu exceptia unei singure dati cand am avut bagate in priza o gramada de chestii (plus proiectoarele de pe masina de 310W) si atunci mi s-a ars siguranta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandesc ca pe multi posesori ii intereseaza subiectul mai ales ca vine vara. Am studiat un pic problema si pe piata sunt genti/lazi frigorifice de la 30 de ron la 600 ron . Ma refer la una de 24 litri si nu la una de capacitate mare. La cele care se alimenteaza la masina am vazut ca exista un sistem de protectie al bateriei ceea ce nu prea imi este clar. Stie cineva care ar fi riscurile folosirii unei asemenea lazi din punct de vedere electric?mai ales ca duster are o priza in portbagaj si ar fii usor de folosit. Nu imi e clar ce sistem de protectie poate avea o asemenea geanta ;care costa vreo 600 ron fata de una simpla care e undeva in jur de 150 ron.

 

Priza originală funcționează doar pe Accesorii dar dă + și pe Motor iar pe Demaror se dezactivează.

 

Majoritatea lăzilor frigorifice sunt pe baza de element peltier(care vrea google și wiki) chioare(doar circuitele electrice necesare)

Modulul peltier permite folosirea lăzii ca frigider(răcire) sau termos(încălzire), depinde de fabricant.

 

Lăzile(de fapt frigiderele) mai deștepte au un modul electronic care poate deconecta/temporiza funcționarea pe baterie fără motor pornit.

 

Ca și consum pe răcire maximă, înghite cam 75-80W (minim 6A@12V)

 

Opinie personală: chinezările de acum nu se compară cu o ladă frigorifică rusească (oldschool)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

deci inteleg ca daca scot cheia din contact, indiferent ca lada frigorifica e china/noname si nu una scumpa, nu exista riscul sa ma lase fara baterie nu?

Pentru ca evident atunci cand folosim o asemenea geanta frigorifica nu mergem la birou sau la piata ci undeva mai departe , in vacanta/excursie si deci este foarte neplacut sa arda sigurante sau sa descarce bateria. Eu am masurat chestia asta cu telefonul care atunci cand scot cheia din contact nu mai incarca . Banuiesc ca este asa si la priza din partbagaj.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@capone - poti sa ui incarcatorful si la priza din portbagaj (daca ai) sa verifici lucrul asta. In cazul in care lada o folosesti doar in priza de bricheta, nu-ti face griji ca nu are electronica de protectie baterie

 

Eu in schimb am avut o alta problema cu lada frigorifica, sunt la a treia mufa schimbata din cauza de topire. Se pare ca astea low-cost au niste mufe la care +12v trece printr-un arc subtire care apasa varful care face contactul, si acel arc din cauza ca e prea subtire, incepe sa se incalzeasca, topeste ce e pe langa el (fiind un spatiu mic, inchis, neventilat), si apoi isi pierde si el elasticitatea si nu mai face contact. Acum am modificat o mufa si am pus un fir direct in varf, insa din cauza modificarii a trebuit sa renunt la siguranta din mufa, asa ca ar trebui sa pun una externa pe fir...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

deci inteleg ca daca scot cheia din contact, indiferent ca lada frigorifica e china/noname si nu una scumpa, nu exista riscul sa ma lase fara baterie nu?

Pentru ca evident atunci cand folosim o asemenea geanta frigorifica nu mergem la birou sau la piata ci undeva mai departe , in vacanta/excursie si deci este foarte neplacut sa arda sigurante sau sa descarce bateria. Eu am masurat chestia asta cu telefonul care atunci cand scot cheia din contact nu mai incarca . Banuiesc ca este asa si la priza din partbagaj.

unde e pozitionata priza ta in portbagaj?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sa-mi dau si eu cu parerea...pe langa frigiderul rulotei am si o lada frigorifica cu element peltier(eu avand ultimul cuvant in casa :mrgreen: nu mai incape si bere in frigider), lada are 45 l, este la 12 v si i-am cumparat un transformator ca cel de la laptop numai ca are iesire tip bricheta si in camping o folosesc la 220 unde are randament mai bun, cel putin asa mi se pare deoarece dimineata gasesc elementii de racire cu ghiata pe ei.

Pe drum o alimentez la bricheta masinii dar nu are suficienta putere sa raceasca(nici macar nu mentine temperetura initiala) asa ca dupa mai multe utilizari am ajuns la concluzia sa o ajut cu o punga de ghiata pe care o gasesti in majoritatea statiilor de combustibil...in felul asta sunt sigur ca la destinatie, innainte de a cala rulota pot sa ma ''inspir'' cu o berica rece :drool:

Ca si constatare personala, daca nu o folositi si la locul destinatiei, nu se merita cele la 12 v , sunt suficiente acele recipiente de racire(baterii) sau o punga cu ghiata.

Pentru cine isi permite sau sta mult in concedii prin campinguri exista frigidere auto cu compresor dar ''scorul'' este pe masura....

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...