Sari la conținut

Cuplare Decuplare 4X4


Postări Recomandate

In primul rand... felicitari @comanr! Se poate discuta si... si argumenta (chiar daca uneori nu ai dreptate ;) )

Nefericire "evolutiei" a impins multi producatori catre astfel de cuplaje...

Cu siguranta n-o sa se compare niciodata cu cele mecanice dar... nici alimentarea nu se mai face pe carburator. Deh, evolutia.

Cu o singura chestiune nu sunt impacat... Colegul @t0rquemada a postat ceva ce scria ca... in modul 4x2 100% este transmis catre fata. Eu stiu ca in 4x2 este transmis catre spate cam 3%. Si... confirmarea o regasesti atunci cand ai saltat masina pe elevator si... in 4x2, rotile spate se invart!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 42
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Pun și eu paie pe foc, câteva extrase din carnetul de stagiar pentru Duster ph1.

@comanr: cand tu apesi pedala de ambreiaj, variezi de fapt cuplul transmis de la motor la cutia de viteze. Asta variaza de la 0% (cand pedala e apasata) la 100% ( cand nu apesi pedala) . Intre cele 2

Apropo de manual, știu e în engleză:

Posted Images

Eu zic ca nu este 3% impins catre spate. Cardanul spre spate se invarte tot timpul. Intre placile de frictiune din cuplaj exista frecare si atunci cand acest cuplaj nu este actionat. Placile se afla in contact, ceva in genul cum sunt placutele de frana pe discuri. Daca masina e suspendata si rotile sunt libere, atunci acea frecare superficiala e suficienta sa invarta rotile... nu sunt sigur ca asa e cum zic, dar am o "intuitie" ca asa ar putea fi.

Editat de kidu79
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

3%, un pic la suta, 10 la suta e cam acelasi lucru, nada/niente/praf de dealer in ochiul omului, nu asta e deranjant pentru mine, eu am inteles cum functioneaza masinile de acest gen de multa vreme, de cand au aparut, viscocuplajele sant teoretic mai bune, practic dupa 70 de mii orice viscocuplaj e cam pa, mai ales pe masini marisoare, la bmw stiu ca e un sistem cu servomotor DC care cupleaza din cand in cand fata, spatele fiind primordial, pentru mine bmw nu este masina 4x4, nici un model de la ei, is praf daca ma intrebi pe mine la capitolul 4x4.

masina mea de suflet va ramane mereu audi 200 quattro, am avut una odata iar pe zi ce trece imi dau seama cat de mult invoulueaza toata piata auto, aia era masina in care dadeai ca un animal si nu zicea mare lucru, cu panselutele astea mai noi gen alfa ti e frica sa mergi sa nu plesneasca ceva,

 

 

unoeri imi vine sa vand plasticele astea sinistre sa imi iau una cat de cat bunisoara si asta e, insa din ratiuni economice nu o voi face, voi trai nefericit :) ....

Editat de comanr
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La bmw e30 325ix e clasic, cu vascocuplaj. Dupa aceea au inceput sa treaca pe ambreiaje multidisc si electronica

http://www.awdwiki.com/en/bmw/#3_series_E30_325iX_1988_1992

 

Un sistem interesant e la nissan juke cu torque steering, practic diferentialul spate consta doar in 2 ambreiaje multidisc, unul spre fiecare roata, comandate electronic tot timpul. Care o fi uzura acolo? Or fi picand la 10000km din cauza de frecare? O fi mirosind toata masina a ars la un drum simplu prin oras ? Eu cred ca nu...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

torque steering e altceva, se foloseste un diferential normal ale carui iesiri sant pe rand franate partial in functie de traiectoria masinii, viata lunga nu are nici ala doar ca daca se strica nu influienteaza cu nimic bunul mers al masinii, cati cu lsd uri le au doar la inventar....

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am gresit eu denumirea, vroiam sa zic torque vectoring. Dar din cate vad sunt 2 ambreiaje multidisc, unul spre fiecare roata spate, care par sa lucreze continuu, si cu cuplari 0-100% pt roata respectiva.

 

Apropo, torque steering nu e nici un sistem cu diferentiale si franari de roti, torque steering se numeste efectul prin care la motorare transversale de putere mai mare in momentul accelerarii volanul trage intr-o parte din cauza cuplului motor...

https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_steering

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

da stiu , am pastrat termenii tai gresiti ca sa nu sari de fund in sus :), am pus si eu cateva consideratii despre vectoring la topicul cu diferentialul fata torsen pentru Duster, sa speram ca va veni curand!

 

oricum toate denumirile astea sant egale cu zero, compromisuri la niste alte compromisuri, masini ioc, solutii sinistre de la oameni sinistri.

Editat de comanr
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...