Sari la conținut

Sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri pe modelele Dacia?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 177
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Hmm,nu as baga mana in foc ca s cei mai priceputi

În principiu ar trebui să stie să învete un nou set ,dar pentru evitarea bătăilor de cap faci poze la senzorii noi (etichetă) și incearcă să notezi și pozitia lor pe mașina - te ajută o învațare forta

De doua ori mi s-a aprins si de fiecare data pe buna dreptate. Nu are nimic martorul, verificati-va mai bine presiunea din roti si o sa vedeti ca nu da gres.

Posted Images

Pe net am gasit senzori noi de clio la 135 ron/bucata, si par a fi ieftini fata de alte marci. N-am idee cat ar fi un receiver tpms, n-am gasit.

Deci si daca se face activare din soft, costa ceva toata distractia... Iar cand ai mai multe seturi de roti, nu stiu cum se face imperecherea senzorilor cand schimbi rotile, daca trebuie iar ajuns la soft, sau este vreo procedura manuala...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

- Nu cred ca exista cititorul de senzori pe masina (cititorul inseamna, ca pret, cea mai mare parte a investitiei in sistemul de monitorizare a presiunii si nu vad nici un motiv pentru care Dacia sa-l instaleze dar sa nu faca operational 100% sistemul). E doar martorul din bord si, probabil, circuitul care face legatura intre bord si cititor.

- Dat fiind faptul ca martorul e de tipul "single warning" adica iti spune ca e ceva nasol insa atat (nu da detalii :) ) nu cred ca sistemul va indica si roata cu probleme. Insa aspectul asta ar putea fi foarte usor de lamurit de un detinator de Duster ce are sistemul instalat din fabrica.

 

Pana una alta am trimis si eu un mail la Vocea Clientului si am intrebat daca se poate monta sistemul pe FL-urile care nu-l au din fabrica (dar au senzorul in bord) si cat costa toata distractia. Sa vedem ce zic.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
- Nu cred ca exista cititorul de senzori pe masina (cititorul inseamna, ca pret, cea mai mare parte a investitiei in sistemul de monitorizare a presiunii si nu vad nici un motiv pentru care Dacia sa-l instaleze dar sa nu faca operational 100% sistemul). E doar martorul din bord si, probabil, circuitul care face legatura intre bord si cititor.

- Dat fiind faptul ca martorul e de tipul "single warning" adica iti spune ca e ceva nasol insa atat (nu da detalii :) ) nu cred ca sistemul va indica si roata cu probleme. Insa aspectul asta ar putea fi foarte usor de lamurit de un detinator de Duster ce are sistemul instalat din fabrica.

 

Pana una alta am trimis si eu un mail la Vocea Clientului si am intrebat daca se poate monta sistemul pe FL-urile care nu-l au din fabrica (dar au senzorul in bord) si cat costa toata distractia. Sa vedem ce zic.

Sa ne tii la curent si pe noi astia care avem doar martorul. Ce aiureala si carpeala asta partiala. Mureau daca il puneau pe toate FL si il ofereau mai devreme decat obliga legea? Saraceau!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu cred ca exista acel cititor la cei care nu au sistemul, mai ales avand in vedere ca in documentatie figureaza ca fiind o cutie suplimentara pusa undeva sub masina. Daca era parte a unui computer, poate aveam si noi...

S-ar putea ca acel modul sa comunice cu bordul prin canbus, si atunci pe langa led-ul care iti indica probleme sa poti avea si detalii in zona afisajului de consum, intr-o pagina separata. E doar o supozitie insa, intr-adevar un posesor de asemenea sistem ne-ar putea lamuri.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai la cate masini zic ei ca vand ... cam saraceau :)

Cum n-au cerut bani in plus pentru sistemul de monitorizare presiune, rezulta ca suporta uzina costul acestuia.

 

Daca facem un calcul cate zeci de mii (cel putin) de masini au vandut in 8 luni (pana cand a devenit obligatoriu sistemul) rezulta ceva economii.

 

Doar daca adunam cei 4 senzori (aprox 500 ron) plus cel putin inca pe atat cititorul, rezulta 250 euro. Daca inmultesti suma asta cu zecile de mii de masini vandute in cele 8-9 luni rezulte milioane bune de euro economie :)

 

Later Edit.

Evident ca va tin la curent cu ce zice VC-ul

Editat de cosminium
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da. Sistemul nu te avetizeaza care roata e pe pana ci doar se aprinde martorul. Se aprinde si clipeste si atunci cand un senzor e defect sau nu il vede. Daca roata se desumfla de tot, se aprinde si ledul rosu care indica oprire imediata.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...