Sari la conținut

Snorkel Dacia Duster - o posibila solutie


Postări Recomandate

Parte din proiectul Mudster , vindem snorkel ( cu montaj inclus ) - vedeti poza de mai jos

Se poate si cu varianta de cap snorkel tip Cyclone

Am si eu o intrebare!

De ce nu ati incercat o varianta de scoatere a tubulaturii de Snorkel pe sub Capota pe la baza stalpului? Acolo trebuiau facute ceva mici modificari dar, cred ca era mult mai bine pazit decat varianta pe aripa care, intr-o padure, este posibil sa fie mult mai usor de agatat in crengi!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 41
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salut ,   Spatiul respectiv nu permite tubulatura de 60mm ( cat are nevoie Dusterul ) iar una mai mica in diametru nu ar permite fluxul de aer pe care il cere . Mai mult , snorkelul facut de noi es

Chestia cu numarul... au patit-o multi... (si eu!) sar asta pe motiv ca suportul de numere e prins in doua amarate de holtzsuruburi. In materie de faruri (proiectoare, ca alea-s de sticla) sunt multe

Am gasit pe net o solutie de addaptare a unui snorkel pe Dacia Duster, priviti imaginile si clipul.   Mie mi se pare interesanta abordare       https://www.dropbox.com/s/cx2cn49615vk6av/Desmont

Posted Images

Salut ,

 

Spatiul respectiv nu permite tubulatura de 60mm ( cat are nevoie Dusterul ) iar una mai mica in diametru nu ar permite fluxul de aer pe care il cere .

Mai mult , snorkelul facut de noi este metalic - cred ca mai curand se smulge cu tot cu aripa decat sa cada de acolo ;)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 8 months later...

toata lumea vorbeste de snorkel si abordat ape mai adanci... :hmm:

 

eu , la o masina gen Duster, si la genul de offroad adoptat de 99,99% din utilizatorii de Duster de pe acest (si nu numai), consider ca snorkelul are un singur avantaj real: ajuta motorul sa traga aer rece/curat.

 

pana la a intra aer in admisie, mai grava e problema apei care ajunge prin diverse electronice (senzori, computere, relee, sigurante, etc...)

 

In loc sa traga un aer cald de sub capota, eventual si cu ceva praf ridicat de masina din fata sau chiar de propriile roti, daca ai snorkel tragi un aer rece si posibil/probabil mai curat. Un aer rece pe admise e de dorit....doar aveti intercooler, care asta face, raceste aerul din admisie :blush: ... zic si eu.... am si eu snorkel, pe o masina la care incepe parbrizul pe unde se termina la Duster, deci sanse mici sa ajung sa bag aer in admisie si fara snorkel... ptr mine snorkelul doar ajuta motorul sa ia aer curat. atat.... in veci nu o sa fiu dispus sa intru cu masina mea intr-o apa atat de adanca incat sa se justifice nevoia de snorkel.Iar daca voi fi vreodata nevoit sa intru intr-o astfel de apa, inseamna ca situatia e atata de "maro" incat nu mai conteaza daca intra sau nu apa in masina... eu asa vad lucrurile.

 

PS; in caz ca nu ai snorkel, si e musai, da musai rau sa traversezi o apa adanca, iei un sac de gunoi sau o prelata, o intinzi frumos pe capota pana in fata la grila radiator, chiar petrecuta putin pe sub bara fata si apoi ii dai talpa, treci constant prin apa, nu opresti. folia/prelata nu va lasa sa intre apa in compartimentul motor atat de usor, aerul de sub capota ii va fi suficient o vreme la motor. Daca inaintezi constant se creeaza valul ala in fata, apa e impinsa si nu intra la motor, sau cel putin nu atat de repede.... era ceva filmulet pe youtube cu chestia asta, ceva australieni o demonstrau...nu gasesc acu linkul, revin.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aci nu se pot edita post-uri ?

Uitati aci poze cu prelata pe botul masinii :

 

post-154-0-10300800-1416466769_thumb.jpeg

post-154-0-93589800-1416467736_thumb.jpeg

 

 

 

 

Aaaa....si am uitat, pe Duster este catalizator, turbina e destul de jos....inainte de a intra in apa, luati o pauza cu capota ridicata, sa aibe timp turbina sa se raceasca oleaca, la fel si catalizatorul....ne cred ca ar fi prea fericite ca dupa o forja pe urcare undeva sa le scufundati intr-o apa rece de munte. O zi buna va doresc ! Ma duc si eu la servici :frantics:

Editat de kidu79
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

 

.....

Aaaa....si am uitat, pe Duster este catalizator, turbina e destul de jos....inainte de a intra in apa, luati o pauza cu capota ridicata, sa aibe timp turbina sa se raceasca oleaca, la fel si catalizatorul....ne cred ca ar fi prea fericite ca dupa o forja pe urcare undeva sa le scufundati intr-o apa rece de munte. O zi buna va doresc ! Ma duc si eu la servici :frantics:

Asta chiar nu o stiam si nici nu m-as fi gandit....

Multumim de observatie

 

Totusi, chiar crezi ca ar putea fi o problema?

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
...

Totusi, chiar crezi ca ar putea fi o problema?

 

nu stiu ce scrie in manualul de utilizator de la Duster, nu am Duster, dar in manualul de la masina mea scrie clar, negru pe alb (in engleza e drept), ca in cazul in care tractezi ceva dupa tine, sau dupa drumuri in care turbina e folosita intens (urcari, viteza mare, etc...) sa nu opresc imediat motorul cand ajung la destinatie, ci sa-l las mergand la relanti, astfel incat turbina sa apuce sa se raceasca.

 

Daca oamenii aia galbeni, care fac de multi ani masini de teren, scriu asa ceva in manualul utilizatorului, si tinand cont ca vorbim de oprit motorul la temperatura mediului, am eu o senzatie ca o scufundare in apa semnificativ mai rece decat temperatura ambianta n-are cum sa faca turbina sa se simta mai bine .... despre catalizator nu scrie nimic in manualul meu...ca n-am asa ceva :blush: dar si la catalizator, din cunostintele mele acesta functioneaza la temperaturi destul de mari, un soc termic s-ar putea sa nu-i faca prea bine.

 

de altfel, din acelasi motiv (temperatura crescuta si soc termic la scufundare in apa rece), cu toate ca dau bine in poze :hyper: , proiectoarele de ceata (si nici chiar farurile) nu e indicat sa le bagi aprinse in apa...

 

ghicitoare: ghiciti ce a patit Dusterul din poza de mai jos dupa ce a trecut prin apa???...prima oara a fost OK, a2a oara cand o trecut (ca o fost fain prima oara si am repetat figura sa iasa bine pozele :ahappy: ) s-o intamplat intamplarea...

 

post-154-0-59827100-1416472745_thumb.jpg

 

e colegul @vsebas in poza... pe undeva pe la capatul Lacului Secu (Caras Severin) ... sa zica el ce o fost problema

 

acelasi lucru l-am patit si eu mai tarziu, undeva prin Tarcu cand faceam si eu pe "manechinul" ptr niste poze....

 

indiciu: nu a fost o defectiune tehnica, dar la mine s-a soldat cu o taxa de 50RON platita la Politia Romana (dupa ce am ajuns acasa)... @vsebas a fost mai norocos....

Editat de kidu79
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

bine, nu va mai tin in suspans...

 

@vsebas a pierdut numarul din fata...din cauza ca o intrat cu avant in apa... norocul lui a fost ca l-a gasit pe mal...eu nu l-am mai gasit :fear:

Editat de kidu79
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Referitor la modul parcare si limita de oprire mai adaug ca sunt diferente intre camere implicit si aplicatiile lor, ex 70mai este diferita de Viofo la care se pot alege trepte de voltaj ce stabilesc limitele pe care daca acumulatorul le atinge atunci nu se mai alimenteaza camera, tocmai de aceea trebuie avut grija si asupra acestui aspect, deasemenea si cablurile kitului de montaj sunt mai subtiri la 70mai, atentie si la realizarea legaturilor, sertizare, protectia de plastic, etc. PS: pe mine nu m-a interesat prea tare “Parking Surveillance” masina fiind “supravegheata” mai mult de 90% din timp de alte camere exterioare si mult mai bine, mai importanta este gestionarea energiei, de aceea am ramas la “planul A” referitor la cele doua sigurante pentru alimentarea camerelor, nu am mai trecut la “plan B” cu “+ permanent” ( +BAT) tot timpul, temporizarea alimentarilor pe care o are masina fiind suficienta pentru mine, iar camera 70mai fata+spate face ceea ce trebuie sa faca si pentru ceea ce am achizitionat-o, repet insa ca toate acestea depind de fiecare si cum se considera \doreste.
    • 1. Aduci mașina la conformitate = montezi toate piesele date jos + completare nivel și verificare densitate antigel. 2. Cu diagnoza pe mașină monitorizezi, corespondența între Tapa citită de injecție și Tapa afișată pe bord static și în mers 3. Suplimentezi masa pe motor. 4. Repeți pct 2.
    • Ca notă subiectivă, dacă DVR-ul are modul original de parcare: - masa, de oriunde găsești metal legat la caroserie, în zona cutiei de siguranțe - +permanent (+BAT) de pe o alimentare permanentă (Atenție la limita de oprire 12 V, fie din buton fie din aplicație) - +pornire (+ACC) se poate lega pe în 3 moduri: a) pe plafonieră, camera va înregistra încă înainte de a intra în mașina și câteva minute după încuiere b) pe brichetă/accesorii, cu cheia în contact camera e pornită și fără motor pornit c) pe contact, camera funcționează doar cu motor pornit   Cum se implementează ține de îndemânarea celui ce montează, atenție la limita de oprire (protecție la descărcare excesivă a bateriei de 12 V) fie din buton fie din aplicație.  
    • Da, o lampa martor (de 5 W) este recomandat sa se foloseasca pentru verificari (ex la alimentarile unor mufe, conectori, cablaj, senzori la 5V), dar pentru sigurantele de 12V poate sa se foloseasca si un multimetru digital, si nu neaparat digital (eu timp de aproape 40 de ani am folosit unul analogic, un MAVO 35 obtinut “pe sub mana” in vremurile acelea, si pot spune ca nu m-a “pacalit”) sau chiar un creion electric de tensiune. Ex cand am verificat sigurantele pentru montajul camerei (am avut vreo trei variante \optiuni) am folosit un multimetru digital din comoditate (mai mic si usor) iar acesta mi-a “confirmat” alegerea sigurantelor si nu m-a “pacalit” cu absolut nimic. Revenind, alegerea sigurantelor depinde de fiecare, dar in manualele de utilizare descrierea lor este destul de vaga, in documentatia tehnica sunt descrise mult mai precis (de aceea am facut trimitere si la acel topic \post) si poate sa fie de ajutor, ba mai mult, in alegerea lor cred ca este bine sa se tina cont (si se pot elimina “din start” cateva) si de schemele electrice, poate chiar si de cutia sigurante de putere, doar ca exemplu si atasat:
    • Bună ziua, cum am zis și titlu am Duster benzina plus gpl , acum de când venit vara îmi urca apa la șase linii chiar și la maxim după scade   ,țin să spun că am termostatul dat jos de pe motor,radiatorul de răcire este nou , sonda de apa am schimbat acum un an,.
×
×
  • Creează nouă...