Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 221
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salutare,   Revin cu cateva poze cu Cobra 19DX montata permanent pe masina, ascunsa de ochii pofticiosi, securizata, si totusi la indemana Astept pareri!     Cablul coaxial vine p

Deci

Pai, m-am dus sa le fac! Statie PREZIDENT ( Franta ) model TEDDY. Avantaj dimensiuni reduse, putere cit e nevoie, actiune in functie de relief 10-12 km, calitate buna, manevrabilitate, pozitia de FI

Posted Images

In definitiv scopul forumului e ca fiecare sa-si expuna punctul de vedere....

Intr-o tara din Europa s-a revenit anul trecut asupra permisiunii utilizarii detectoarelor radar deoarece, s-a dovedit ca utilizarea lor duce la o conducere mai cumpatata mai preventiva. Greu de crezut dar ...

 

Denunt si eu PINDA!

 

Sunt PRO Statie deoarece de cind am instalat-o conduc mai linistit fara stres. In general il utilizez extraurban, sunt mai bine informat despre tot ce se intimpla in fata mea cu 50 de km, daca am nevoie de sfat sau o informatie primesc raspuns in citeva minute ( pe linga controale: blocaje in trafic, info strazi, info firme, info benzinarii, info probleme tehnice, info vama, info stare de drumuri etc. etc. )

 

Aflindu-ma in Germania, am constatat ca cei de la drumuri au un sistem interesant, pe canalul 22 cind ma apropiam de o masina de interventie in statie se repeta mesajul ( in romana ) ATENTIE ZONA PERICULOASA!

 

Cred ca este un mijloc la fel de modern ca telefonia GSM...putem sa-l acceptam sau nu. In definitiv parca s-a elaborat o norma UE incit din anul X fiecare masina sa fie echipata cu sistem de alertare a apelului de urgenta in cazul unui eveniment...vrind nevrind vom fi parti ai unei retele de informatii.

 

In toate tarile UE se practica comunicarea prin unde radio. In tarile care au introdus de zeci de ani acest sistem s-au perpetuat alte tipuri ( unde si sisteme ) de transmitere radio. Acest lucru s-a dorit a se dezvolta cu alocarea ( prin normativ UE ) a unor frecvente de utilizare in ajutorul participantilor la trafic. Noi am cazut in mijlocul acestui proces de innoire, devenind fruntasi in utilizarea lor. Cind si transmisiunile religioase din Ukraina vor intelege acest lucru, scopul acestor canale de unde si aceasta nevoie va fi si mai bine.

 

Nu ajung mai repede nici mai devreme, strabat aceasi kilometrii dar mai linistit.

 

Bineinteles ca orice cauza, are si efecte colaterale...unii sunt dusi in ispita de informatie, acestia au fost, sunt si vor fi. Cei care depasesc coloana ( pela noi inca nu sunt ) uita de elicopterul de deasupra etc. etc. Majoritatea sfirsesc prin a se linisti sau in sant.

 

Cu sau fara aceste accesorii principalul vinovat pentru evenimentele rutiere de la noi sunt starea medievala a cailor de acces, traseul acestora din sat in sat, lipsa cailor de acces asfaltate ( altele decit soseaua principala ) in zonele extra urbane, starea fizica proasta a drumurilor, marcajele proaste si tirzii...cu asta ar trebui sa se ocupe organele si sa inteleaga ca ridicarea unei table cu restrictie de 30 km/h nu este rezolvarea problemelor.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

Ideile de mai jos nu-mi apartin dar...l-am primit, il dau mai departe:

 

 

 

 

 

MAI BINE SA NU AI DE-AFACE..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

inseamna-litera-t-poza-radar-ajuta-scapi-amenda-size1.jpg?width=630untitled-4radare.jpg

 

 

 

Stii ce inseamna litera T de pe aparatul de radar si cum te poate ea ajuta sa scapi de amenda?

 

Daca in instanta exista o fotografie ca proba impotriva ta si ea are semnul "T", trebuie sa stii ca asta inseamna TARGET adica Tinta si arata ca aparatul radar identifica un corp in miscare si viteza acestuia.

 

Poliţiştii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit şi să-l pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a fotografiei apare
litera „T" aparatul radar nu şi-a terminat autotestare
a şi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere (mai apare şi o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice,
poliţiştii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidenţă şi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.

Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) şi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor şi altele de acest gen.
Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza şi dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent şi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraşe niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte uşor care camere au şi bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porţiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraţi senzorii.

 

„Paragraful
din norma de metrologie NML 021-05, aprobată prin ordinul directorului general al Biroului Român de Metrologie Legală nr. 153/2007, prevede că înregistrarea efectuată trebuie să conţină menţiunea că a fost efectuată autotestarea aparatului".
Iar pe pe
rioada de testare a aparatului, pozele facute nu au valoare probanta pentru ca acest aparat inca isi calibreaza frecventele.

 

Iata textul de lege iar intreaga Norma o puteti citi atasata la acest material :

Cinemometrul trebuie sa fie prevazut cu o functie de autotestare, care sa poata pune in evidenta orice defect sau dereglare functionala, ce pot avea influenta asupra exactitatii de masurare.

 

Aceasta functie trebuie sa fie activata automat la fiecare punere in functiune a cinemometrului, avand si posibilitatea de a fi activata manual de catre operator, ori de cate ori se considera necesar. In cazul depistarii unor defecte sau dereglari functionale, acestea vor fi semnalate iar functionarea cinemometrului va fi blocata.

 

Trebuie sa stiti de asemenea :

4% reprezinta marja de eroare a aparatului radar .
Asta inseamna ca un aparat sa fie declarat corespunzator trebuie ca viteza indicata de aparat sa difere de cea efectiva (reala) cu cel mult 4%
. Este posibil ca aparatul radar ce te-a inregistrat sa aibe o eroare de numai 2%. In acest caz ai depasit viteza legala cu mai mult de 50 km/h . Radarul, fiind un aparat de masura trebuie sa fie supus verificarii metrologice.
Cred ca nu ar strica sa soliciti buletinul de verificare metrologica a respectivului radar . S-ar putea ca in respectivul buletin de verificare sa fie trecuta eroarea efectiva (in limita admisa) a aparatuluiradar .
S-ar putea sa te ajute acest lucru. La fel de adevarat este faptul ca in buletin sa fie mentionat doar faptul ca radarul respectiv se incadreaza in limita admisa. In acest caz poti apela la argumentele tale. Dupa stiinta mea, nefiind jurist de profesie, nu poti fi pedepsit daca exista o indoiala asupra circumstantelor in care s-a produs fapta. In acest exista aceasta indoiala. Mai clar, exista situatii in care nu ai depasit cu mai mult de 50 km/h viteza legala, dar aparatul a inregistrat o depasire a vitezei cu mai mult de 50 km/h .

Atentie ca de cele mai multe ori trebuie sa apara si o dunga alba, exact peste ultima cifra din viteza, prevazuta pe mijlocul fotografiei.

 

Cum te legi de viteza?

 

"Sunt foarte putini cei care stiu ca atunci cand viteza stabilita de radar este aproape de viteza legala si o depaseste cu cel mult 9 kmh nu trebuie sa plateasca absolut nicio amenda", explica pentru avocatul Gheorghe Piperea.

 

El da un exemplu: Daca in oras ailimita de viteza de 50 kmh si tu ai 59 kmh pe aparatul de radar, viteza asta nu este sanctionabila.

Mai mult decat atat, ar trebui sa stii ca si daca depaseste 59 de kmh ai sanse sa castigi in instanta anularea amenzii. De ce?

"Poti sa contesti masuratoarea. Practica arata caaparatele de radar au o marja de eroare cam de 5 kmh in plus sau in minus. Poti sa mizezi si pe asta. Daca este un radar mobil, aici marjele sunt si mai mari", a subliniat Piperea.

 

Datele completate corect

 

Ce alte informatii iti mai sunt necesare? In momentul in care ai primit amenda acasa, trebuie sa te asiguri ca toate datele tale sunt completate corect.

 

Daca ceva este completat gresit adica ne referim la date precum nume, prenume, numarul de inmatriculare a masinii, numarul si seria cartii de identitate, descrierea contraventiei, incadrarea ei in drept, ai mari sanse de reusita.

Astfel, daca informatiile sunt incomplete sau incorecte, atunci amenda poate fi anulata.

 

Prin urmare, verifica daca procesul-verbal completat de politist contine toate aceste date si daca ele sunt completate corect.

Apoi trebuie sa verifici data la care ti-a fost aplicata sanctiunea si sa incerci sa iti aduci aminte cat mai multe detalii.

"Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrag nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu de catre instanta”, spune art 17 din OG2/2001.

 

Un alt lucru important
: vezi daca procesul-verbal constatator al amenzii ti-a fost trimis in termen de maximum 30 de zile de la data aplicarii acesteia, pentru ca, daca Politia ti-a trimis amenda cu depasirea acestui termen, ea este nula si va fi desfiintata de orice judecator.

Trebuie, de asemenea, stiut ca in momentul in care contesti amenda aplicarea sanctiunii se suspenda. Cu alte cuvinte daca ti-a fost suspendat permisul de conducere si depui o contestatie in instanta, politia va fi obligata sa-ti dea inapoi actul. Vei putea conduce masina pana cand instanta da o decizie.

Daca vrei sa ai sanse de succes trebuie sa depui plangerea in termen de maximum 15 zile de la primirea ei, altfel esti bun de plata.

 

Avocatul Gheorghe Piperea te sfatuieste insa sa nu astepti sa treaca prea mult timp de la primirea provesului - verbal si sa contesti decizia.

"Au fost cazuri in care oamenii s-au trezit cu blocarea conturilor in banca pentru ca nu au platit la timp amenda. Chiar daca semnezi procesul - verbal de contraventie, ai grija sa fie scris pe el ca nu-ti recunosti vinovatia", puncteaza el.

 

Mai departe, daca ai avut in masina persoane care pot deveni martori in proces, care sa sustina faptul ca inregistrarea operata pe camera de supraveghere si care a constituit baza aplicarii amenzii, nu este conforma cu realitatea, atunci ei vor trebui sa dea niste declaratii scrise in care sa iti sustina punctul de vedere.

Declaratiile trebuie sa fie certificate de catre un avocat pentru a le depune la instanta odata cu plangerea contraventionala.

Ce puncte trebuie atinse de in plangerea contraventionala:

1. Amenzile rutiere aplicate prin camerele de supraveghere rutiera sunt ilegale si procesele-verbale de amenda nule, pentru ca amendatul nu beneficiaza de dreptul sau de a putea scrie obiectiuni in procesul-verbal in conditiile in care primeste amenda acasa.

 

2. Instanta sa oblige Politia sa spuna care este numele firmei care a instalat camerele de supraveghere

3. Instanta sa oblige Politia sa spuna cand au fost ultima data verificate metrologic aceste camere

 

4. Instanta sa oblige Politia sa spuna daca respectivul contract de atribuire a contractului de instalare a camerelor de supraveghere s-a facut in urma unei licitatii publice cu selectie de oferte.

5. Instanta sa ceara dovada existentei autorizatiei de constructie si amplasare a camerei.

 

Foarte important sa stii este ca masuratorile cu radare nu pot fi folosite ca probe in instanta daca fotografiile au fost facute in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna si, ca urmare, culoarea masinii, numarul sau soferul acesteia nu pot fi determinate absolut fara dubiu.

 

In plus, pe fotografie sau film trebuie sa apara obligatoriu data si ora la care a fost efectuata masuratoarea, valoarea vitezei, sensul in care s-a deplasat masina si faptul ca a fost efectuata anterior auto-testarea radarului / camerei de supraveghere (un test care se face ca exercitiu, cu prima masina care trece).

 

Echipajul de Politie care efectueaza controale cu radare trebuie sa aiba in permanenta asupra lui certificatul de omologare a radarului, buletinul de verificare metrologica - in termen de valabilitate de 12 luni, si autorizatia de operator radar, pentru agentul care intocmeste procesul verbal.

Radarele au o functie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. In timpul testarii, in coltul din stinga jos a inregistrarii video sau foto apare litera "T".

Fotografiile astfel marcate nu pot fi folosite de Politie ca probe in instanta, pentru ca aparatul nu era reglat in momentul folosirii.

 

In cazul amenzilor date de camerele de supraveghere, verificati ca amenda sa fi fost semnata de catre un politist care trebuie sa isi indice functia si gradul.

 

Foarte important sa stii este ca masuratorile cu radare nu pot fi folosite ca probe in instanta daca fotografiile au fost facute in conditii de ceata, ploaie, ninsoare
sau furtuna si, ca urmare, culoarea masinii, numarul sau soferul acesteia nu pot fi determinate absolut fara dubiu.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 6 months later...

Salutare tuturor,vreau sa-mi cumpar o statie CB care nu e galagioasa,zgomotoasa la receptie,am avut tti 550i,storm(astea chiar ca sunt galagioase ciar si turbo extrem avand in vedere pretul).Ce parere aveti de cobra 29LX,merita? De la president sau midland nu stiu mare lucru.Va mai intreb de tti881 daca stie cineva sau are o parere?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor,vreau sa-mi cumpar o statie CB care nu e galagioasa,zgomotoasa la receptie,am avut tti 550i,storm(astea chiar ca sunt galagioase ciar si turbo extrem avand in vedere pretul).Ce parere aveti de cobra 29LX,merita? De la president sau midland nu stiu mare lucru.Va mai intreb de tti881 daca stie cineva sau are o parere?

 

Eu pot sa iti spun o parere strict personala... de o luna mi-am schimbat si eu statia... eu mi-am luat un Midland Alan 42 Multi(portabila)-varianta din link e cea pt USA, insa pt. Europa este 42 Multi sau 52-, asta pentru ca in masina principala, un bmw seria 5, nu prea am loc de una clasica... o folosesc cu o antena ML145 de la Storm. Inainte am avut o Cobra care tot mi s-a stricat si pana la urma "am dat cu ea de pamant"! :frantics:

Despre acest Midland portabil, pana acum am numai cuvinte de lauda... sunt foarte foarte multumit(nu bate exagerat de departe - suficient cat sa poti cere ajutor, sa intrebi de radar etc. - dar se aude foarte foarte clar, ceea ce la Cobra nu m-am intalnit, si nu am alte sunete deranjante)! Insa sa fim obiectivi, o statie portabila, chiar legata la antena externa nu va ajunge la performantele uneia "clasice". Ca si firme recomand Midland sau President... Dar vorbim de statiile peste 500 ron...

 

Eu am ales acest Midland portabil pentru faptul ca cel care mi-a vandut-o, se ocupa si cu reparatiile statiilor, garantii etc., si el mi-a spus ca vinde doar ce se intoarce cel mai rar in garantie sau la reparatii... eu eram foarte atras de Storm, avand aceasta antena, insa mi-a spus ca a avut foarte multe la reparat si nu mai aduce Stormuri... Eu am cumparat-o mai scumpa in SM cu 595 ron, insa stiu ca daca am probleme cu ea i-o pun la om in brate nu trebuie sa o trimit pe curier nu stiu unde...

 

E o parere strict personala... ia doar ce-i bun din ea :ahappy:

 

Numai bine!

Ciprian SM

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pe acest topic nu mai are mimeni pareri sau toata lumea e multumita sa ea amenda, eu cred ca in ziua de astazi e foarte bine sa ai o statie CB.Astept raspunsuri la intrebarile anterioare adica pareri despre urmatoarele statii:midland 248xl ,tti881, cobra 29xl , de president nu stiu nimic , unii spun ca sunt multe facaturi, de aceea ma tem de president , iar de storm nu prea mai vreau sa aud ptr.ca sunt cam galagioase la receptie, am avut...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • 1. Lichid de frână incorect (uzat/neschimbat total/schimbat cu alt tip) 2. Aerisire insuficientă rulment hidraulic. 3. Pompă comandă ambreiaj uzată (e din plastic). 4. Rulment hidraulic defect  
    • Am mutat eu topicul! Durează mult sa cauți secțiunea potrivita!
    • Salut. Nu stiu daca ai postat in sectiunea potrivita si nici daca are sau nu legatura (daca totul s-a facut in mod conform, inclusiv purjarea circuitului) cu asta: https://forumduster.ro/topic/5855-ambreiaj-15dci-șuruburi-placa-de-presiune/ sau cu asta: https://forumduster.ro/topic/5881-rulment-de-presiune-15dci-sachs-3182-654-301-pentru-cutie-6-trepte/ dar faptul ca “…  nu mai intră în viteză cu motorul pornit, doar daca ii sincronizez turația din pedala înainte să bag cutia într-o treaptă anume. Cu motorul oprit intra OK, semn că nu este problema de la cutie. Pedala este destul de moale prima jumătate, apoi are un feeling normal pe a doua jumătate, dar nu intra in viteză. Se simte în turația motorului că forțează in sincroane. …” poate avea cateva cauze iar acestea trebuie vazute /verificate fizic pe masina. Totusi am urcat (sunt prea multe sa le atasez pe forum) cateva capturi, poate sunt de folos si altor colegi, pe: https://postimg.cc/gallery/wJf97bt
    • Salutări, Am o situație neplăcută cu ambreiajul Dusterului meu: 1.5 DCI, 4x4, ambreiaj schimbat în urma cu cam 20.000 km, nu mai intră în viteză cu motorul pornit, doar daca ii sincronizez turația din pedala înainte să bag cutia într-o treaptă anume. Cu motorul oprit intra OK, semn că nu este problema de la cutie. Pedala este destul de moale prima jumătate, apoi are un feeling normal pe a doua jumătate, dar nu intra in viteză. Se simte în turația motorului că forțează in sincroane. Pare ceva problemă pe rulment de presiune, placă, sau disc de ambreiaj care nu mai culisează ok pe caneluri (a fost gresat corespunzător, doar cu vaselina din kitul de ambreiaj). Cunoașteți vreo situație specifică Dusterelor? Nu as da cutia de viteze jos fără sa fiu sigur... Este destul de mult de muncă la Duster 4x4.   Mulțumesc anticipat!
    • Salutare! Revin cu un scurt update la postarile de mai sus.  Am parcurs cam 400 km (urban) de la schimbul de ulei din cutie si .... mașina funcționează perfect. Nu ”agață” si nu mai are nici un simptom din cele menționate anterior. Sper să folosească și altora experiența prezentată de mine.  Drumuri bune să aveți!  
×
×
  • Creează nouă...