Sari la conținut

Duster International

English/French/German speakers discuss and post here!


13 topicuri în acest forum

  1. Hello from Germany 1 2

    • 15 răspunsuri
    • 32,5k citiri
    • 15 răspunsuri
    • 32,4k citiri
    • 9 răspunsuri
    • 24,6k citiri
  2. MNE

    • 3 răspunsuri
    • 22,1k citiri
    • 6 răspunsuri
    • 18,1k citiri
    • 3 răspunsuri
    • 17k citiri
  3. Hello from France

    • 1 răspuns
    • 14,1k citiri
    • 0 răspunsuri
    • 13k citiri
    • 0 răspunsuri
    • 12,5k citiri
  4. Mittelkonsole

    • 3 răspunsuri
    • 12,5k citiri
    • 2 răspunsuri
    • 10,9k citiri
  5. MNE

    • 4 răspunsuri
    • 9,8k citiri
  • Explorând posibilitățile de tuning pentru modelul de mașină Dacia Duster

    Dacia Duster a devenit unul dintre cele mai populare modele de mașini SUV din Europa și în întreaga lume. Datorită prețului accesibil și performanței solide, Duster a atras atenția entuziaștilor auto, care caută să îmbunătățească și să personalizeze aspectul și performanța mașinii lor. În acest articol, vom explora unele dintre posibilitățile de tuning disponibile pentru Dacia Duster, oferind astfel șoferilor opțiuni pentru a-și exprima stilul personal și pentru a-și îmbunătăți experiența de conducere.

    1. Tuning estetic:

    Dacia Duster poate fi personalizată prin modificări estetice pentru a-i conferi un aspect mai agresiv și mai distinct. Aceste modificări pot include:

    - Spoilere și praguri laterale: Prin adăugarea unor spoilere și praguri laterale sportive, poți îmbunătăți aspectul mașinii și poți obține un aer mai sportiv.

    - Jante și pneuri: Schimbarea jantelor cu unele mai mari și mai stilizate poate transforma complet aspectul Dusterului. De asemenea, alegerea unor pneuri performante poate îmbunătăți aderența și manevrabilitatea.

    - Folii și viniluri: Aplicarea unor folii sau viniluri decorative poate adăuga o notă de personalitate și originalitate mașinii tale. Există o varietate largă de culori și designuri disponibile pentru a satisface gusturile fiecăruia.

    2. Tuning performanță:

    Îmbunătățirea performanței Dacia Duster poate fi realizată prin diverse modificări tehnice. Iată câteva posibilități:

    - Ecu remapping: Remaparea ecu-ului (unitatea de control electronică) poate optimiza parametrii de funcționare ai motorului, permițându-i să obțină mai multă putere și cuplu. Acest lucru poate îmbunătăți accelerația și performanța generală a mașinii.

    - Sistem de admisie și evacuare: Înlocuirea sistemului de admisie și evacuare cu componente de înaltă performanță poate crește fluxul de aer și poate mări puterea motorului.

    - Suspensie sport: Montarea unui set de suspensie sport poate reduce înălțimea mașinii și poate îmbunătăți manevrabilitatea, oferind o experiență de conducere mai dinamică.

    3. Tuning interior:

    Experiența de conducere poate fi îmbunătățită și prin modificări aduse interiorului mașinii.

    Iată câteva opțiuni:

    - Îmbunătățirea sistemului audio: Upgradarea sistemului audio poate oferi un sunet de înaltă calitate și o experiență de divertisment mai plăcută în timpul călătoriilor. Schimbarea unității principale cu una mai avansată, adăugarea de difuzoare suplimentare sau montarea unui subwoofer pot îmbunătăți semnificativ calitatea sunetului.

    - Volan și scaune sport: Înlocuirea volanului și a scaunelor cu modele sportive poate adăuga un aspect și o senzație de curse mașinii tale. De asemenea, aceste modificări pot oferi o susținere mai bună în timpul conducției agresive.

    - Iluminare interioară: Adăugarea unor lumini ambientale sau schimbarea iluminării standard cu LED-uri colorate poate crea o atmosferă mai plăcută în interiorul mașinii.

    4. Tuning off-road:

    Pentru iubitorii de aventură și off-road, Dacia Duster poate fi echipată cu accesorii și modificări speciale pentru a-și îmbunătăți performanța în teren accidentat. Acestea pot include:

    - Protecții suplimentare: Adăugarea de plăci de protecție sub mașină, bare antiruliu și protecții pentru faruri și stopuri poate proteja mașina împotriva loviturilor și zgârieturilor în timpul aventurilor off-road.

    - Suspensie înălțată: Înlocuirea suspensiei standard cu una înălțată poate crește garda la sol a mașinii și poate facilita trecerea peste obstacole mai mari.

    - Bară de protecție și troliu: Adăugarea unei bare de protecție în față și montarea unui troliu poate fi utilă în situații în care mașina rămâne blocată în noroi sau în teren dificil.

  • Topicuri

  • Postări

    • Punctul 1 include si verificarea corespunzatoare a intregului circuit de racire plus aerisirea acestuia in mod conform. (este bine \recomandat sa se agauge la profil si masina, motorizare si an fabricatie, astfel ulterior se primeste mai usor ajutor)
    • Referitor la modul parcare si limita de oprire mai adaug ca sunt diferente intre camere implicit si aplicatiile lor, ex 70mai este diferita de Viofo la care se pot alege trepte de voltaj ce stabilesc limitele pe care daca acumulatorul le atinge atunci nu se mai alimenteaza camera, tocmai de aceea trebuie avut grija si asupra acestui aspect, deasemenea si cablurile kitului de montaj sunt mai subtiri la 70mai, atentie si la realizarea legaturilor, sertizare, protectia de plastic, etc. PS: pe mine nu m-a interesat prea tare “Parking Surveillance” masina fiind “supravegheata” mai mult de 90% din timp de alte camere exterioare si mult mai bine, mai importanta este gestionarea energiei, de aceea am ramas la “planul A” referitor la cele doua sigurante pentru alimentarea camerelor, nu am mai trecut la “plan B” cu “+ permanent” ( +BAT) tot timpul, temporizarea alimentarilor pe care o are masina fiind suficienta pentru mine, iar camera 70mai fata+spate face ceea ce trebuie sa faca si pentru ceea ce am achizitionat-o, repet insa ca toate acestea depind de fiecare si cum se considera \doreste.
    • 1. Aduci mașina la conformitate = montezi toate piesele date jos + completare nivel și verificare densitate antigel. 2. Cu diagnoza pe mașină monitorizezi, corespondența între Tapa citită de injecție și Tapa afișată pe bord static și în mers 3. Suplimentezi masa pe motor. 4. Repeți pct 2.
    • Ca notă subiectivă, dacă DVR-ul are modul original de parcare: - masa, de oriunde găsești metal legat la caroserie, în zona cutiei de siguranțe - +permanent (+BAT) de pe o alimentare permanentă (Atenție la limita de oprire 12 V, fie din buton fie din aplicație) - +pornire (+ACC) se poate lega pe în 3 moduri: a) pe plafonieră, camera va înregistra încă înainte de a intra în mașina și câteva minute după încuiere b) pe brichetă/accesorii, cu cheia în contact camera e pornită și fără motor pornit c) pe contact, camera funcționează doar cu motor pornit   Cum se implementează ține de îndemânarea celui ce montează, atenție la limita de oprire (protecție la descărcare excesivă a bateriei de 12 V) fie din buton fie din aplicație.  
    • Da, o lampa martor (de 5 W) este recomandat sa se foloseasca pentru verificari (ex la alimentarile unor mufe, conectori, cablaj, senzori la 5V), dar pentru sigurantele de 12V poate sa se foloseasca si un multimetru digital, si nu neaparat digital (eu timp de aproape 40 de ani am folosit unul analogic, un MAVO 35 obtinut “pe sub mana” in vremurile acelea, si pot spune ca nu m-a “pacalit”) sau chiar un creion electric de tensiune. Ex cand am verificat sigurantele pentru montajul camerei (am avut vreo trei variante \optiuni) am folosit un multimetru digital din comoditate (mai mic si usor) iar acesta mi-a “confirmat” alegerea sigurantelor si nu m-a “pacalit” cu absolut nimic. Revenind, alegerea sigurantelor depinde de fiecare, dar in manualele de utilizare descrierea lor este destul de vaga, in documentatia tehnica sunt descrise mult mai precis (de aceea am facut trimitere si la acel topic \post) si poate sa fie de ajutor, ba mai mult, in alegerea lor cred ca este bine sa se tina cont (si se pot elimina “din start” cateva) si de schemele electrice, poate chiar si de cutia sigurante de putere, doar ca exemplu si atasat:
×
×
  • Creează nouă...