Toată activitatea
- Ultima săptămână
-
, poate doar cu mentiunea ca softul si componentele injectiei la Duster H79 ph2 4x2 1,6 16v 114CP H4M738 sunt putin diferite fata de Duster HJD 4x2 1.0 TCe GPL H4D(460) cu GPF, iar daca softul nu "stie" ca are baterie AGM atunci pe aceasta o va incarca tot ca pe una EFB. In rest de acord cu cele scrise, inclusiv la modul /regimul de exploatare al masinii.
-
Salutare! Acum vreo 2 ani am inlocuit si eu bateria originala la Duster-ul meu cu care circul preponderent in Bucuresti la ore de varf undeva la 20-25km/zi. Bateria originala a rezistat fix 4 ani ceea ce e normal inteleg pentru regimul de exploatare al masinii. Mentionez ca si la masina anterioara (Logan) tot atat ma tinea o baterie obisnuita. Am optat pentru o baterie Exide AGM 70Ah pentru care am modificat in diagnoza parametrul curent de pornire care initial avea o valoare mai mica (720 Ah vs 760 Ah). Sunt foarte multumit de alegerea facuta si cred ca o baterie AGM este intotdeauna o o
-
La asta m-am referit prin revizie a sânge : "la un atelier specializat GPL au identificat din prima vaporizatorul defect ( scapa gaze, satura galeria de admisie, apoi la pornire venea si benzina si se ineca motorul). Rezolvat prin inlocuirea vaporizatorului." Instalatia este BRC Sequent 24, montata in 2013. Din cate stiu, instalatia taie alimentarea injectoarelor pe benzina, dar nu opreste si pompa de benzina. Voi verifica daca pe GPL pompa de benzina mai functioneaza. E irelevant tipul instalațíei GPL, pentru că, prin construcție orice instalație GPL se montează în serie între inje
-
Cu respect. Va raspund in ordine. 1. Da, am scris in februarie 2024. Pornire dificila la cald, apoi tot mai greu pana n-a mai pornit deloc. Rezolvare : la un atelier specializat GPL au identificat din prima vaporizatorul defect ( scapa gaze, satura galeria de admisie, apoi la pornire venea si benzina si se ineca motorul). Rezolvat prin inlocuirea vaporizatorului. 2. Da, am cumparat un tester PDF si am descarcat o aplicatie numita CarScanner pe telefon. Si este exact cum am scris : incerc o pornire, doar una, nu porneste, apoi citesc erorile, nu gasesc nimic. Totusi fac Clear si apoi
-
Daca bateria de prim montaj a tinut patru ani si jumatate in conditii de exploatare preponderent urban /Bucuresti si trafic aglomerat, S&S activat, etc. inseamna ca sistemul isi face treaba si nu sunt "motive de ingrijorare". Totusi cred ca este bine sa se monitorizeze bateria noua in perioada urmatoare, indicat cu un tester de baterie si via diagnoza, sau macar cu multimetrul. Tangential la asta maine iti trimit un PM si putem discuta cateva detalii daca doresti.
-
Folosesc Chat GPT, dar cu atenție. Dacă nu pui corect întrebarea poți primi răspunsuri aiurea. În general îl folosesc cam ca un motor de căutare. Informația este de aici: https://www.facebook.com/watch/?v=301927721758287 . Sunt inginer dar nu de electrice sau auto, asa ca nu mă pricep grozav la asta însă înțeleg repede. Și pe mine m-a nedumerit chestia cu AGM pt că eu stiam ca este compatibila. Mă bucur ca-mi atragi atenția! De fapt primesti raspunsuri aiurea chiar și dacă pui corect și documentat, întrebarea. Asta e cu AI ... deocamdată
-
Cu placere, dar nu stiu unde ai gasit ceea ce ai citat ("seamana" putin a ChatGPT) pentru ca sunt destule greseli si inadvertente, se poate folosi si o baterie AGM inloc de EFB iar softul masinii sa stie asta, Stop&Start (asa este corect si NU Start&Stop) are mult mai multe conditionari, gama de tensiune de lucru: 12,8-14,4 V poate sa fie mult mai larga, tensiunea "15 Volți pe frânare când se recuperează energia" poate sa fie diferita functie de mai multi factori , repet mai ales la 1.0 TCe GPL unde energia se gestioneaza la sange (plus ca la alt model sunt cunoscute problemele cu inca
-
Gil26 Am citit mai atent raspunsurile tale, pentru care îți muțumesc încă o dată, și am înțeles mai bine după ce am cautat cu expresia cheie pe care mi-ai dat-o ”încărcare pilotată” si am găsit asta, pentru motorul TCe 100 GPL : ”- Facilități de electrificare: sistem Start & Stop dezactivabil. - Frânare cu recuperare de energie: suportă ESM (Energy Smart Management) - un sistem (controlat de BMS - Battery Management System) care permite recuperarea energiei cinetice produse prin decelerare / frânare de către alternator și stocarea ei în baterie. Funcțiile care consumă
-
Va salut, referitor la senzorii oxigen /sondele lambda (plus catalizator) si pornirea motorului dumneavoastra ati mai scris si intrebat prin Februarie 2024 aici: Apoi erorile acelea P1351 si P1352 plus valorile sondelor se pare ca au fost citite cu o aplicatie /program generic multimarca gen CarScanner, Torque, etc. dar nu am inteles "... Citesc erorile, nu gaseste nimic, fac o stergere, porneste la sfert de cheie. O las 8 ore la serviciu, nu mai porneste. Repet citire / stergere, porneste. ", daca va referiti la citirea si stergerea celor doua erori, altele sau altceva, puteti detalia
-
Repet, pe langa tensiune importante sunt si celelalte caracteristici ale bateriei, iar in softul masinii sunt si ceilalti parametri plus multe alte conditionari. Iar referitor la "... si la vechea baterie alternatorul tot așa încărca 14,9 V ..." conteaza cu ce, cum si cand se masoara aceasta tensiune (variatia acesteia poate sa fie chiar si la cateva zeci de milisecunde), dar reiterez ca doar tensiunea nu este relevanta. LE: tinand cont de ceea ce ai editat /adaugat bateria noua poate sa fie OK, conteaza si cum o "gestioneaza" softul masinii.
-
Ar fi trebuit sa menționez că si la vechea baterie alternatorul tot așa încărca 14,9 V. Mă gândesc ca era pe ”ducă” bateria și încerca s-o ”forțeze”. Când a montat bateria (înainte de a o pune pe mașină) am văzut că avea 12,73 V - de fapt am si măsurătoarea anexata la garanție. De aia zic, deși nu mă pricep (deci doar bănuiesc) că BMS -ul încă încărca la fel ca la vechea baterie, urmând să se adapteze în următoarea perioada la noua baterie. Oricum voi urmări si voi posta și aici ce ce întâmplă. Acei 14,91V la incarcare au fost masurati la atelier dupa montarea bateriei noi. Nu am facut încă ac
-
Ceea ce ai descris poate sa fie destul de “normal”, probabil ca bateria a stat mai mult “pe raft”, dar NU doar tensiunea conteaza (dupa cum poti vedea si in graficele pe care le-am atasat cei 14,91V pot sa varieze in functionare) si celelalte caracteristici al bateriei SoC, SoH si Ri. Tinand cont si de “…și încă nu s-a activat SS (am circulat doar 7 km cu noua baterie) ...” la fel de probabil este ca bateria are o incarcare sub 80% (una din conditionarile Stop&Start), apoi la motorizarea 1.0 TCe GPL cu incarcarea pilotata si gestionarea energiei masinii s-a “taiat in carne vie” de aceea cr
-
Sa1fire îl urmărește pe Înlocuire baterie
-
Vă salut! După 4 ani si jumătate, bateria din fabrică a început să dea semne de oboseală - pornire dimineața din ce în ce mai greoaie. Am măsurat cu un multimetru dimineața și avea tensiunea 12,12 V - din informațiile pe care le am găsit, estimativ, asta însemna o încărcare de între 40 și 45%. După această măsurătoare inițială, având multimetrul conectat încă la bornele bateriei și poziționat astfel încât să pot vizualiza afișajul, am pornit mașina iar valoarea indicata imediat după inițierea pornirii a fost sub 10 V, mai precis 9,85 V. Dimineața, pornirea reușea în cel mai bun
-
Va salut pe toti , cu stima Duster 1,6 16V 4x4 , motor K4M 690 , unic proprietar din 2010 , cu gpl BRC instalat in 2013. Km 165.000 A functionat aproape perfect pana de curand. Prin primavara au aparut unele probleme cu pornirea, in sensul ca pornea mai greu. Pe 28 mai am fost lovit in dreapta fata, reparata dupa aprox. 6 saptamani la APAN Braila. Luata de la APAN, a doua zi nu a mai pornit. Dusa inapoi cu platforma, dupa cateva ore am luat-o cu bujiile schimbate. Desi bujiile le schimbasem de nici 2.000 km. Bineinteles, dupa cateva zile nu mai porneste. In urma documentarilor de pe goog
- Mai devreme
-
ady1979 îl urmărește pe Schimbare distributie, schimbare curea accesorii
-
Trebuie facute cateva verificari:
-
CristiIva îl urmărește pe Schimbare bujii preincalzire pentru DIESEL
-
Schimbare bujii preincalzire pentru DIESEL
topic a răspuns la CristiIva i96nds în Manuale & tutoriale
Salut, am o problema cu al meu duster. De ceva timp imi tot da eroarea din poza. Ieri am schimbat bujiile de la apa.. cele preincaliztoare, eroarea ramanand activa. Am comandat si relul, nou pe original si eroarea persista. Ideea e ca daca scot mufele de tot, imi apare si eroarea pe termoplonjorul 2.. cel cu numarul 4 nu apare nicaieri nici cu mufa, nici fara mufa bagata in releu. Ce credeti ca ar putea fi? Multumesc -
ady1979 îl urmărește pe Sectiunea tehnica, Dacia Duster - sfaturi de cumpărare, Dacia Duster 2 noul offroader și 1 altul
-
ady1979 îl urmărește pe Duster 1.33 TCE
-
Salutare colegi am achiziționat și eu de curând primul meu duster, Cu motor de 1.3 de 130cp Are 180 mi km e varianta 4x4 Am și eu câteva nelămuriri ,dacă ma puteți ajuta cu ceva sfaturi : A schimbat cineva pana acum kitul de distributie ,la cati km ? ce simptome avea lantul.? A mea nu pare sa aiba ceva zgomote la rece, se aude sunetul acela de la pompa de inalte, am înțeles ca asa se aude acest motor. am schimbat pompa de apa si cureaua care erau originale amindoua , nu aveau nici-o problema chiar daca are atîti km. in rest masina functioneaz
-
77 mii km (5 ani si 7 luni). Problema cu rezonanta a fost rezolvata prin inlocuirea bridei iesire transmisie inainte de diferențialul spate. Acum totul este in regula! Fara greierasi. Sunt mulțumit de masina.
-
Da, la acele șuruburi de la suporții de etrier mă refeream. Mulțumesc @Gil26, ca de obicei prompt la orice întrebare de ordin tehnic 🙏
-
Salut. Daca este vorba despre suruburile M12x1.25 ale suportilor etrier acestea se strang la 105 Nm (cele ale coloanelor etrierilor la 28 Nm).
-
Salutare! Ma poate ajuta cineva cu o valoare pentru cuplul de strangere suruburi suport etrier la un Duster 2018 4x2 ? Multumesc anticipat
-
Bună ziua tuturor! Din 17.07.2025 dețin un Duster 3 Hybrid, cu care am reușit până acum să „fac” aproape 2000 km (în general, sunt fan al transportului local în comun). Înainte am avut un Logan 1.6 din 2007, cu care am reușit să ajung, în 18 ani, aproape de 125.000 km . Analizând perspectivele (vârstă, dinamica involutivă a stării de sănătate, etc.), mi-am zis să trec la ceva mai ușor de condus (cutia automată, înălțimea mai mare a mașinii, asistența la parcare - camere, senzori, semnalizare cu impuls). Am vrut tot ceva de la Dacia, nu sunt genul care tușește dacă nu are BMW (mai al
-
Susține forumul
Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton
și vei susține forumul.
Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro
De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere. -
Top contribuitori
-