Sari la conținut

Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 258
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Întotdeauna a fost teama de nou. Când a apărut Supernova multora le era frică de electronica și senzorii motorului de 1.4 MPI și ridicau în slăvi vechea berlină cu motorul ei conceput în urmă cu peste

Ai ceva de asteptat, daca vrei sa schimbi masina! Si in plus de asta cine stie ce vremuri vor mai veni! Eu sincer daca stiam ca vine ce a venit peste noi acum, ca nici nu imi vine sa-i pronunt numele,

Mereu or sa fie carcotasi carora nu le convine nimic. Daca stii sa conduci te adaptezi cuplului masinii si nu ar trebui sa ai probleme in depasiri si etc. Dureaza doar putin pana te obisnuiesti cu dem

Posted Images

Salutare

De curand am facut revizia la 1 an - foarte scump (!!) la Dacoserv - anexez foto cu manopera/ piese. Total 1196 lei 

Un pachet de revizie care are in plus, fata de ce s-a schimbat la masina mea, un  filtru pt faza lichida GPL, costa la magazine online, 450 lei - totul de ”origine”. 

La revizie am vazut unde  sunt pozitionate filtrele GPL la Duster 1.0 GPL/2021 (ATENTIE! în functie de anul fabricatiei pozitionarea acestora poate fi diferită - așa mi-au spus la service).

Deci @stoshiba, chiar dacă raspunsul meu vine cam tarziu, pot spune următoarele:

1. Filtrul GPL faza gazoasa se afla sub filtrul de aer (demontezi cutia filtrului de aer si exact sub aceasta se afla filtrul) - în foto se vede doar cutia filtrului de aer care trebuie demontata pt a avea acces la filtrul GPL faza gazoasa

2. Filtrul GPL faza lichidă se afla sub parafocul dinspre bordul masinii - in foto se observa, după parafoc, țeava de cupru care duce la filtru (cutia filtrului) 

Sper să fie de folos celor interesați.

Cele bune tuturor :) IMG_20220829_130240.thumb.jpg.bd18721549bd6554fae0db36db651737.jpg

 

IMG_20220829_130407.jpg

 

IMG_20220829_130359.jpg

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

salut , nu stiu daca s-a mai discutat despre acest lucru dar am si eu o intrebare pentru cine  e mai in domeniu ca mine :-) , am achizitionat recent un DUSTER  cu motor 1.0 Tce + Gpl,  si cei de acolo de la reprezentate mi-au recomandat sa alimentez cu GPL dupa 4000 de km , este corect ?  

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu e Duster dar motorul e tot 1.0 + GPL din fabrica...si unui prieten care a ridicat zilele trecute Joggerul i-au spus sa mearga primii 100 de km pe benzina...

Sa vedem ce vor zice colegii cu Dustere 1.0 + GPL

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@BOGDANI

Am Duster SL Avantaj TCE ECO-G 100 - cutie viteze 6 trepte, ridicat de la reprezentanță în iunie 2021.

La ridicarea mașinii nu am primit nici o indicatie referitor la a merge o vreme pe benzină, dar:

1. (context răspuns) Am avut un Logan 1.6 mpi cu GPL din fabrică - la acea masină, după un anumit nr. de km - 8000-10000 km- calculatorul masinii isi modifica treptat, în acest interval, din ”proprie inițiativă”, parametrii de funcționare setați din fabrică. După 8000-10000 km deja se simtea că masina merge mai prost pe benzină si crestea un pic consumul pe GPL, motiv pt. care periodic (după intervalul mentionat) trebuia să fac o reinițializare a parametrilor la setarea inițială din fabrică (aveam o interfața diagnoza DDT2000 cu care făceam asta - cine nu avea, cu 100 lei la un service sau la ”un prieten” rezolva problema) - în plus, trebuia sa reglez tacheții la 15000-20000 km, dar  este un pic iesit din context pt ca era vorba de un motor aspirat natural,  la care apărea problema asta, pe cand la Duster vorbim de un turbo.

2. La Duster TCE ECO-G 100 am crezut inițial că nu vor mai fi astfel de probleme și totusi au aparut deja modificari de comportament în mersul motorului comparativ cu ce era cand am luat-o de nouă, adică:

- dimineata, când sunt temperaturi scazute (sezon rece), daca pornesc direct la drum cu motorul rece, se simte o lipsa accentuata de putere in, să zic, primul minut de la plecare de pe loc. Din cate am inteles, asa fac toate masinile cu această motorizare cu GPL, atăt Dacia (Logan, Sandero, Duster) cât și Renault (Clio, Captur) - Clio GPL(2021) are un vecin care, exact aceeasi problema o are. Se rezolva lăsând masina să funcționeze în gol măcar 2 minute, timp în care motorul se incalzeste si intra cum trebuie in parametri - aceasta ”rezolvare” a fost recomandată la service, vecinului meu cu Clio.

- a doua problemă, pe care încă nu am rezolvat-o, ar fi că, in aglomerația urbană (Bucuresti in cazul meu) în anumite momente, când motorul se incalzeste, atunci cand vreau să  accelerez undeva peste 2000 rot/min, motorul pierde putere - trebuie sa trec schimb în treaptă de viteze superioară pentru a mentine sub 2000 rot/min. La drum intins, cand motorul se raceste mult mai bine, nu am aceasta problemă- se manifestă doar la functionarea pe GPL și a aparut cam la jumatate de an de rulaj (aproximativ 10000 Km) - după prima revizie mi s-a spus sa mai merg o vreme si sa revin daca nu se amelioreaza, lucru pe care urmeaza sa-l fac. 

Am menționat cele de mai sus ca și context al răspunsului meu: 

Deci, nu mi s-a spus sa merg pe benzină o vreme sau alte indicatii de acest gen, însă, din trecutele experiențe mai sus menționate, este clar că un motor ”benzinar” care functionează și pe GPL va avea unele particularități (cred că unii le-ar numi inconveniente). La vechea masina, pentru a mentine mai multa vreme motorul masinii in parametrii normali, era recomandat să rulez din cand în cand și pe benzină.  

Motorul 1,0 alimentat si GPL este nou montat pe masini Dacia (și Renault) si pana la momentul in care am luat eu masina, probabil, producatorul nu avea suficiente date despre comportamentul în timp al acestui ”hibrid” (benzina+GPL) - intre timp, probabil, au strans ceva date si au inceput sa faca aceste recomandări. Cu toate acestea, aș avea o remarcă în plus: urmaresc si un forum dedicat Logan+Sandero cu aceeași motorizare (1.0 GPL). Ei bine, acolo nu am citit despre asemenea ”recomandari” și făcând o asociere cu postările de mai sus ( @klaus @BOGDANI)  plus ce am constatat pe ”propria piele” la mașina mea, cred că mașinile cu masă mai mare (Duster,  Jogger) sunt cele la care se face această recomandare. Și da, dacă mi s-ar spune sa merg si pe benzina la anumite intervale de timp, a-ș face asta, având în vedere trecutele experiențe. 

Nu stiu cât ajută ceea ce am spus mai sus, însă am încrecat cât de cât să răspund și sunt și eu curios să aflu mai multe pe această temă. De asemenea este posibil ca problemele mentionate la Dusterul meu să fie doar punctuale si nu generale. 

Cele bune tuturor!

 

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...
La 29.08.2022 la 13:34, Sa1fire a spus:

Salutare

De curand am facut revizia la 1 an - foarte scump (!!) la Dacoserv - anexez foto cu manopera/ piese. Total 1196 lei 

Un pachet de revizie care are in plus, fata de ce s-a schimbat la masina mea, un  filtru pt faza lichida GPL, costa la magazine online, 450 lei - totul de ”origine”. 

La revizie am vazut unde  sunt pozitionate filtrele GPL la Duster 1.0 GPL/2021 (ATENTIE! în functie de anul fabricatiei pozitionarea acestora poate fi diferită - așa mi-au spus la service).

Deci @stoshiba, chiar dacă raspunsul meu vine cam tarziu, pot spune următoarele:

1. Filtrul GPL faza gazoasa se afla sub filtrul de aer (demontezi cutia filtrului de aer si exact sub aceasta se afla filtrul) - în foto se vede doar cutia filtrului de aer care trebuie demontata pt a avea acces la filtrul GPL faza gazoasa

2. Filtrul GPL faza lichidă se afla sub parafocul dinspre bordul masinii - in foto se observa, după parafoc, țeava de cupru care duce la filtru (cutia filtrului) 

Sper să fie de folos celor interesați.

Cele bune tuturor :) IMG_20220829_130240.thumb.jpg.bd18721549bd6554fae0db36db651737.jpg

 

IMG_20220829_130407.jpg

 

IMG_20220829_130359.jpg

Salut, stiu ca a trecut ceva timp de la postarea ta. Am o problema in sensul ca dupa ce dau jos capacul superior din plastic care apare in poza 2 - filtrul, care pare a fi pus intr-un fel de suport efectiv nu iese de acolo. 

Cel mult daca trag mai tare si schimb putin directia iese, dar maxim 1 cm. 

Gresesc ceva?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...

Salutare,

Trebuie sa fac revizia de 4ani pentru masina din semnatura (65k km); service-ul mi-a recomandat sa schimb si bujiile.

Este necesar sau e doar o incercare de incarcare a facturii?

Unde pot gasi ce recomanda fabrica pentru revizia de 4 ani?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...