Sari la conținut

Postări Recomandate

Cazan sau gunoi in niciun caz nu este Dusterul, insa e o masina cam scumpa pentru calitatea sa... Zilele trecute am mers cu un prieten, care are o Kia Sportage 2020 diesel mild hybrid. A dat pe ea doar 20.000 de euro, cu toate reducerile aferente, deci aproape de Duster ca pret. Dar va zic ca nici nu incape comparatie cu Dusterul in materie de comfort, ergonomie, calitate a materialelor... Ma uitam ce chedere de calitate are la usi, cum se aude cand inchizi usa, cu toate ca tabla mi s-a parut la fel de subtire ca la Duster. Dotarile ce tin de sigurata sunt net superioare. Consumul mai mic cu 1-2 litri pe autostrada fata de Duster-ul 1.5 dci.

Singurul aspect unde Duster-ul conduce detasat este garda la sol si unghiul de atac mare, care ii confera performante offroad incontestabile in fata concurentilor. Insa cati posesori de Duster 4x4 se folosesc cu adevarat de aceste abilitati?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 715
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Mort sau nu, măcar e organizat. Sau se încearcă să fie. La povești, în alt topic, pe alt forum sau pe Facebook. Sunt eu sătul de câte discuții și păreri mai mult decât subiective se tot reia

Evident ca sunt si mai putin "dotate", depinde de fiecare la ce functii e dispus sa renunte. De aia Dacia, ca toti producatorii auto, ofera mai multe nivele de echipare, cu speranta ca o sa-si gaseasc

Si eu urmeaza luna asta sa dau comanda de inca un Duster, dar eu o sa merg pe 1.33 TCe de 150 CP, cu 4x4. La pret nu e chiar asa de mare diferenta, sunt 550 de euro in plus fata de diesel, care inseam

Posted Images

  Intr-adevar, Duster-ul a urcat in gama de preturi si are acum si un pic de concurenta, comparativ cu prima generatie, unde nu prea aveai alternative la preturi similare.

  Ca pret de achizitie, sunt cateva alternative care merita analizate, dar daca faci calculul pe toata perioada cat o sa tii masina, sunt mici sansele sa iesi mai ieftin cu altceva decat Duster. Piesele sunt ieftine si se gasesc pe stoc oricand, manopera e si ea ieftina (orice mecanic Dacia poate lucra pe orice Dacie din ultimii 8-10 ani cu ochii inchisi) iar dupa ce termini garantia poti sa faci revizii si reparatii in orice service de la coltul blocului sau chiar singur, daca ai cunostintele si sculele necesare. Nu prea cred ca poti spune aceleasi lucruri si despre Kia, Hyundai sau Suzuki, principalii competitori ai Duster-ului.

  Partea de confort e subiectiva:

- personal, nu m-a interesat niciodata si nici nu cred ca am observat "cum se aude cand inchizi usa", asta nu e un criteriu de ales masina. Daca ar fi, poti fi sigur ca producatorii ar gasi varianta cea mai ieftina ca sa scoata sunetul dorit de cumparatori, cu cea mai ieftina tabla si izolatie posibile.

- am un Duster Ph2 din 2016 si unul nou din decembrie 2021. La niciunul nu pot spune ca ma deranjeaza vreun material, iar la cel vechi au rezistat toate fara probleme pana acum (nu am plastice crapate, nu s-au dezintegrat mocheta sau tavanul, etc.)

- la dotari de siguranta, personal nu ma intereseaza nimic in plus fata de airbag-uri. Sistemele gen pastrarea benzii, pilot automat etc. mi se par niste porcarii care incurajeaza condusul neglijent (soferul nu mai e atent la sosea si la masina, considera ca poate sta pe telefon linistit ca masina "se conduce singura"). Am folosit doar de cateva ori cruise control din 2016 pana acum, chiar si cand am mers pe autostrada sute de kilometri.

  Consumul mai mic e dat de rapoartele din cutia de viteza (la Duster 1.5 dCi sta motorul in 3000 rpm la 130 km/h) si de aerodinamica mai buna la Kia, care nu are garda la sol asa de mare ca Duster, deci mai putin aer care sa frece pe dedesubt la viteza. In mod sigur Duster 2 (Ph3) sta mai bine decat Ph2 la aerodinamica, deci posibil sa nu fie asa de mare diferenta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cu piesele de schimb se pare ca are si Dacia probleme, daca ne uitam la acel senzor de la instalatia GPL, pe care il asteapta de luni de zile o gramada de ghinionisti... Iar Kia ofera chiar 7 ani garantie extinsa, ceea ce mi se pare  pe ''viata'' pentru masinile care se fabrica astazi. Cu reparatiile in regie proprie m-am gandit si eu cand mi-am luat Duster, insa daca pica ambreiajul, turbina si alte chestii mai complicate, tot la service trebuie sa mergi...

E clar ca nici eu nu mi-as lua Kia sau Suzuki mai vechi de 5 ani, de aceea am optat pentru Duster, insa 22.000 de euro nu as da in ruptul capului pe un Duster nou!

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Buna seara colegi , sunt posesor al unui Duster de  2 ani( Duster ph2 , H79ph2 , 2015 1,5 dci,4x4 pachet drumuri grele 120000km)  intentionez acum, sa achizitionez modelul nou. In functie de sfaturile voastre  voi lua decizia:benzina(gpl) sau diesel.

Astept pareri. Multumesc anticipat.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak unpinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...