Sari la conținut

Stergatoare de parbriz, Duster II (2018)


Postări Recomandate

Tocmai am descoperit ca Dusterul meu (2021) stie sa-si puna stergatoarele in mod "service". Pentru asta, cu contactul luat, se duce maneta de stergatoare la maxim in jos, iar stergatoarele vor parca intr-o pozitie aprox. verticala. Mutarea manetei inapoi la 0 duce la "culcarea" stergatoarelor.

Nu stiu pe voi, dar pe mine ma deranja enorm cum de incalecau / frecau stergatoarele cand vroiam sa le ridic sa curat parbrizul

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...
  • Răspunsuri 29
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Din datele pe care le am pentru DusterII codurile OE pentru stergator fata sofer este 288905401R pasager 288905811R sau set 288902078R si au dimensiunile 550 \475 mm (vezi si postul #2) iar stergatoru

Tocmai am descoperit ca Dusterul meu (2021) stie sa-si puna stergatoarele in mod "service". Pentru asta, cu contactul luat, se duce maneta de stergatoare la maxim in jos, iar stergatoarele vor parca i

Revin si eu cu un update la postul precedent din 2 Februarie 2023, stergatoarele Bosch Aero Twin dupa vreo luna de zile au inceput sa scartaie si sa lase "urme", poate am nimerit eu unele proaste, nu

Posted Images

Salut!

Azi am înlocuit stergătoarele originale. Au rezistat 3 ani. Am cumparat stergatoare Bosch (doar informativ!! - de la unul din magazinele fizice, aflate pe strada Munții Carpați, renumită pt. localnici - Bucuresti). Preț 95 lei - dimensiuni standard Duster 2: 550 si 475 mm.  Nu scârțâie, nu aruncă apă, șeterg foarte bine - nu pot spune despre cât de rezistente sunt în timp, pentru că abia le-am cumpărat, dar fiind Bosch, mă gândesc că am ceva șanse să reziste destul de bine. 

Cele bune tuturor:thumbsup:

85.jpg

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Revin si eu cu un update la postul precedent din 2 Februarie 2023, stergatoarele Bosch Aero Twin dupa vreo luna de zile au inceput sa scartaie si sa lase "urme", poate am nimerit eu unele proaste, nu stiu, cert este ca le-am aruncat la gunoi. Am cumparat din reprezentanta unele OEM, au fost chiar mai ieftine (vreo 87 lei daca tin bine minte), dupa mai bine de un an de zile pot scrie ca nu scartaie si sterg foarte bine, ramane de vazut ca tin si astea, insa la cea mai mica problema in secunda doi le voi schimba (sunt foarte pretentios cu vizibilitatea si parbrizul, imi place sa fie curat "luna").

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Dupa 4 ani jumatate in care am folosit cele de pe masina fara probleme (pana am uitat ca erau lipite de parbriz și le-am pornit accidental), am pus Bosch Aero Twin A173S.

La ploaie serioasa nu au fost probleme cu ele, insa daca e curat parbrizul si nu foarte ud, la numai 3 luni de când le-am instalat, patinează pe parbriz și fac un zgomot infernal pe mișcarea de revenire. (Culmea doar la stergatorul de pe partea șoferului. (Cel lung).

Uitându-mă cu atenție la cele vechi venite din fabrica, am costatat ca exista o diferenta vizibila intre cele 2 stergatoare (atașez poza in partea stanga cel venit pe masina, partea dreapta Bosch aerotwin A173S):  

Bosch-ul are lamela de cauciuc mai înaltă => e mult mai flexibila decat cea de uzina. De aici apar după părerea mea și acele "patinari cu zgomot" pe parbriz.

Ma voi adresa reprezentantei sa vad dacă mai găsesc varianta originala. Nu mai doresc sa fac experimente. :-)

 

 

20240917_131718.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La mine au fost foarte bune cele din fabrica. Eu am modelul A173S (3397014173)  de la Bosch. Nu spun ca sunt rele, doar ca am avut ghinion cu cel din partea șoferului.

Sunt anumite diferențe fata de cel de uzina: inaltimea lamelei de ștergere e mai inalta la Bosch (poza anterioara), lamela de cauciuc se misca in suport la Bosch, iar partea aerodinamica e făcută din 2 bucati de plastic pe când la cel de uzina e o singura bucata de cauciuc ce include și lamela prinsa cu cleme metalice in 2 locuri. E mult mai fix cel de fabrica. Am pus poza cu modelul de la Bosch, respectiv stergatorul de uzina desfăcut. Sper sa primesc același model azi de la reprezentanta.

20240918_090245.jpg

20240918_091540.jpg

Am rezolvat!

conform cu seria de sasiu (Duster 2 fabricatie 2020), am primit următoarele stergatoare: 

Cel de 550 mm 288905401R: 78ron

Cel de 475 mm 288905811R: 66 ron

Sunt identice cu ce am avut pe masina din fabrica.

Problema a fost la mine. Eu credeam ca cele din fabrica sunt Bosch Aero A173S. Se pare ca m-am înșelat.

20240918_114101.jpg

Editat de PPV
Adăugare informatii noi
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...