Sari la conținut

domnulnopcea

fiabilitate motoare benzina 1.6 sce 114 si viitorul tce 1.3

Postări Recomandate

salut,

se tot zvoneste ca in curand (poate inceputul anului viitor) dacia va introduce pe duster motorul tce 1.3 in varianta de 130 de cai.

as vrea sa va cer parerea daca se merita asteptarea acestui motor. 

o scurta comparatie ar fi asa (doar varianta pe benzina, care ma intereseaza pe mine):

sce 114: 1.6 litri, 115 cai, distributie pe lant, fara turbo, consum cam mare

tce: 1.3 litri, 130 de cai, distributie pe curea, are turbo, consum mai mic (din ce am vazut specificatii pe megane, unde e deja introdus acest motor, nu stiu cum va fi pe duster).

oare se merita sa astept acest motor? intretinerea ma gandesc ca ar fi mai scumpa (ar trebui schimbata distributia, pentru ca e pe curea, plus ca are turbo care se poate strica).

da, stiu ca are 15 cai in plus si consum mai mic, dar ma gandesc care ar fi cea mai buna varianta.

voi ce ati alege?

multumesc de sfaturi si pareri.

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu personal am optat deja pentru motorizarea de 1.6 114 CP,  mi se pare un motor matur care a trecut și prin sita și prin ciur... a fost și este și pe Megane... eu zic ca e un motor matur care a dat dovada de fiabilitate. Într-adevăr, consumul e mai mare decât zvonitul 1.3 cu turbo... dar din punctul meu de vedere, și, asa cum ai zis și tu antrenează alte costuri de întreținere având turbina și distribuție pe curea, deci personal as opta pentru 1.6, dar asta e doar pararea mea. Te mai documentezi și pui totul pe hârtie și apoi te decizi.

Multa bafta!

Editat de eliadib
  • Like 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Recomand topicul dedicat:

 

  • Like 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@domnulnopcea  Din informatiile anterioare reiesea ca noul 1.3 Tce va avea distributie pe lant ca si 1.2 Tce .. nu stiu cum a aparut ideea ca va avea distributie pe curea, poate au facut aceeasi miscare ca VW cu motorul 1.2 TSI dar nu prea cred..

On topic: si eu am optat pentru un Duster 1.6 sce si cred ca este un motor mai "sanatos" pentru o masina destul de mare cum e Duster-ul. Un motor turbo mic o fi mai placut de condus cu siguranta, insa incertitudinea legata de fiabilitatea noului 1.3 Tce trebuie luata in calcul. Cred ca 1.3 Tce va fi o alegere potrivita pe Duster dupa cativa ani in care sa-si dovedeasca calitatile. Pentru cineva care vrea sa cumpere acum un Duster benzina, alegerea potrivita cred ca este 1,6 sce. Legat de consum, parerea mea este ca 1.3 Tce se va apropia destul de mult de 1.6 Sce in conditii reale de trafic si la un mers normal/sportiv..

P.S: Am verificat acum informatia legata de distributia pe curea la 1.3 Tce si nu prea se confirma ..

Editat de andrei_s
  • Like 2

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor. Dețin un Duster 1.2 tce din 1 August 2018 și credețima că pină acum merge perfect verificare aproape zilnică la nivelul de ulei și nu au apărut probleme și sper să nu apară. Specific este 4x4. 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1.3 Tce este pe lant.Tot ce e SCe,Tce este pe lant.

  • Like 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 05.10.2018 la 19:26, Marian30 a spus:

Salutare tuturor. Dețin un Duster 1.2 tce din 1 August 2018 și credețima că pină acum merge perfect verificare aproape zilnică la nivelul de ulei și nu au apărut probleme și sper să nu apară. Specific este 4x4. 

Salut ,fără supărare dar deja vad ca ai un stres " verifici aproape zilic uleiul".Asta a fost motivul nr 2 ,de nu am ales motor cu turbina ,benzină sau motorină .Pt,  15 sau 20 de caii putere in plus, si cuplu mai mare ,nu se merita stresul. 

1. La pornire o astepti 3/5 min ca de ,turbinei nu ii place sa pornești imediat .

2. Pana se încălzește apa,nu poti depăși 2500 rpm, ca de, turbina.....

3 .După un mers pe autostradă sau susținut,  la oprire mai aștepți 2/5 min sa se răcească uleiul ,ca de, iar turbina...

4.  Dacă ai motorină și mergi in oraș preponderent, cum majoritatea dintre noi facem, la un moment ,filtru de particule si egr ,te  bagă în seamă ,mai cu seamă dacă faci drumuri scurte .Si uite cum mai scoți bani, si timp pierdut, sa cureti egr si filtru particule. Una peste alta, o mașină cu turbo ,in ziua de azi ,se întreține mai greu decât un aspirat .

Si dacă plecăm toți(1.2Tce,1.5dci,1.3Tce si 1.6Sce  in acelasi timp unde vreti, munte sau mare ,timpii de sosire intre noi ,sant nesemnificativ. 

  • Like 2

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 6 ore, Aikidoro a spus:

 

 

Editat de Aikidoro

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga un comentariu

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează-te

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×