Sari la conținut

fiabilitate motoare benzina 1.6 sce 114 si viitorul tce 1.3


Postări Recomandate

salut,

se tot zvoneste ca in curand (poate inceputul anului viitor) dacia va introduce pe duster motorul tce 1.3 in varianta de 130 de cai.

as vrea sa va cer parerea daca se merita asteptarea acestui motor. 

o scurta comparatie ar fi asa (doar varianta pe benzina, care ma intereseaza pe mine):

sce 114: 1.6 litri, 115 cai, distributie pe lant, fara turbo, consum cam mare

tce: 1.3 litri, 130 de cai, distributie pe curea, are turbo, consum mai mic (din ce am vazut specificatii pe megane, unde e deja introdus acest motor, nu stiu cum va fi pe duster).

oare se merita sa astept acest motor? intretinerea ma gandesc ca ar fi mai scumpa (ar trebui schimbata distributia, pentru ca e pe curea, plus ca are turbo care se poate strica).

da, stiu ca are 15 cai in plus si consum mai mic, dar ma gandesc care ar fi cea mai buna varianta.

voi ce ati alege?

multumesc de sfaturi si pareri.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 40
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salutare dragi colegi dusteristi, revin cu o informatie si anume ca am fost sunat de la service sa merg sa imi schimbe ceva la motor,segmentii cred, si da, a recunoscut un tip,cred ca e inginer, ca ac

1.6 SCe, 20k km, fab Aug 2018, facut schimb acum 5000km, pus ulei pana la maxim, încă e la maxim, deci în 5000 de km nu a consumat, eu cred ca ne panicam unii pe alții degeaba. E posibil sa mai fie câ

Uff,credeam ca sunt singur pe planeta cu  un motor consumator de ulei..🙄

Eu personal am optat deja pentru motorizarea de 1.6 114 CP,  mi se pare un motor matur care a trecut și prin sita și prin ciur... a fost și este și pe Megane... eu zic ca e un motor matur care a dat dovada de fiabilitate. Într-adevăr, consumul e mai mare decât zvonitul 1.3 cu turbo... dar din punctul meu de vedere, și, asa cum ai zis și tu antrenează alte costuri de întreținere având turbina și distribuție pe curea, deci personal as opta pentru 1.6, dar asta e doar pararea mea. Te mai documentezi și pui totul pe hârtie și apoi te decizi.

Multa bafta!

Editat de eliadib
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@domnulnopcea  Din informatiile anterioare reiesea ca noul 1.3 Tce va avea distributie pe lant ca si 1.2 Tce .. nu stiu cum a aparut ideea ca va avea distributie pe curea, poate au facut aceeasi miscare ca VW cu motorul 1.2 TSI dar nu prea cred..

On topic: si eu am optat pentru un Duster 1.6 sce si cred ca este un motor mai "sanatos" pentru o masina destul de mare cum e Duster-ul. Un motor turbo mic o fi mai placut de condus cu siguranta, insa incertitudinea legata de fiabilitatea noului 1.3 Tce trebuie luata in calcul. Cred ca 1.3 Tce va fi o alegere potrivita pe Duster dupa cativa ani in care sa-si dovedeasca calitatile. Pentru cineva care vrea sa cumpere acum un Duster benzina, alegerea potrivita cred ca este 1,6 sce. Legat de consum, parerea mea este ca 1.3 Tce se va apropia destul de mult de 1.6 Sce in conditii reale de trafic si la un mers normal/sportiv..

P.S: Am verificat acum informatia legata de distributia pe curea la 1.3 Tce si nu prea se confirma ..

Editat de andrei_s
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 weeks later...

Salutare tuturor. Dețin un Duster 1.2 tce din 1 August 2018 și credețima că pină acum merge perfect verificare aproape zilnică la nivelul de ulei și nu au apărut probleme și sper să nu apară. Specific este 4x4. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...
La 05.10.2018 la 19:26, Marian30 a spus:

Salutare tuturor. Dețin un Duster 1.2 tce din 1 August 2018 și credețima că pină acum merge perfect verificare aproape zilnică la nivelul de ulei și nu au apărut probleme și sper să nu apară. Specific este 4x4. 

Salut ,fără supărare dar deja vad ca ai un stres " verifici aproape zilic uleiul".Asta a fost motivul nr 2 ,de nu am ales motor cu turbina ,benzină sau motorină .Pt,  15 sau 20 de caii putere in plus, si cuplu mai mare ,nu se merita stresul. 

1. La pornire o astepti 3/5 min ca de ,turbinei nu ii place sa pornești imediat .

2. Pana se încălzește apa,nu poti depăși 2500 rpm, ca de, turbina.....

3 .După un mers pe autostradă sau susținut,  la oprire mai aștepți 2/5 min sa se răcească uleiul ,ca de, iar turbina...

4.  Dacă ai motorină și mergi in oraș preponderent, cum majoritatea dintre noi facem, la un moment ,filtru de particule si egr ,te  bagă în seamă ,mai cu seamă dacă faci drumuri scurte .Si uite cum mai scoți bani, si timp pierdut, sa cureti egr si filtru particule. Una peste alta, o mașină cu turbo ,in ziua de azi ,se întreține mai greu decât un aspirat .

Si dacă plecăm toți(1.2Tce,1.5dci,1.3Tce si 1.6Sce  in acelasi timp unde vreti, munte sau mare ,timpii de sosire intre noi ,sant nesemnificativ. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze ca ma bag in vorba ..dar parerea fiecaruia e diferita, nu poti condamna oamenii pentru alegerile lor. Eu unul am ales 1.6 Sce din mai multe motive: fiabilitate dovedita, intretinere ieftina, lipsa filtru de particule ( 1.3 Tce are deja GPF ), lipsa turbina samd. In momentul cand alegi un motor nou iti asumi niste riscuri.. pana si batranul 1.5 Dci a inceput sa aiba "frisoane" de la AdBlue. Despre 1.3 Tce iar se stiu prea putine lucruri .. sper sa fie mai reusit decat 1.2 Tce. Eu mi-am asumat un singur risc.. consumul putin mai ridicat si pana acum n-am avut alte nemultumiri legate de motor.

Sarbatori fericite va urez si un An Nou mai bun!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Da stiu. Din acest motiv nu am fixat un an de fabricatie anume. k4m-ul e un motor bun, ieftin la intretinere si care suporta bine gpl-ul.  Cu toate acestea, daca gasesc auto ceva mai nou si in mintile lui, o sa fac un compromis. Momentan inca nu s-a ivit nimic care sa merite achizitionat.  
    • Caut sa cumpar duster benzina preferabil cu gpl Preferabil second-hand (de la primul proprietar) dar accept si masina ,,tri-hand’’ cu conditia sa fie bine ingrijita (nu doar intretinuta).   Caut sa cumpar de la cineva care a tinut la masina respectiva. Fara probleme la motor  / transmisie sau estetice la caroserie. Preferabil fabricatie incepand cu 2015. Motor sce 1.6,  sau k4m 1.6., eventual accept si un 1.3 tce, in functie de starea masinii ce mi se prezinta. Cumpar doar direct de la proprietar fara nici un fel de interlocutor/ intermediar. Preferabil din zona bucuresti ilfov. Buget aprox. 7000e     Nota; Pana acum am vazut 8 dustere si problemele s-au tinut lant, cu toate ca la telefon mi-au fost prezentate ca fiind ,,e tipla dom-le’’.  Motoare sau transmisii sau/si caroserii cu tot felul de probleme,  serii cu cifre lipsa la motor,  actele nu corespundeau cu persoana care imi prezenta masina,   fiscal; promis ,,dupa cateva zile’’ de la tipi cel putin dubiosi care nu aveau masina pe numele lor si care nu ma puteau pune in legatura cu proprietarul din acte si care se ,,opareau'' instant cand soliciam detalii mai amanuntite,  sau cand refuzam sa achit ,,un avans’’, sau cand solicitam testare sau urcarea masini pe o rampa, .etc. etc.
    • Nu ingheata acolo jos sau daca ingheata, rezistenta e minima. Cel mai des iti ingheata in partea de sus si mai apoi pe laterala inspre spate a usii fata ( din cauza chederului dintre usi, de pe cantul usii spate ).
    • Am vazut intr-un ca exista niste chedere suplimentare la usi in partea de jos - care inchide peste pragul usii.        Daca ai treaba sau prinzi niste drumuri cu noroaie prin partea de jos a usii,  pe langa acea vana de plastic prin care se scurge apa - mai exista din loc in loc niste gaurele mici apox 3-4 mm prin care banuiesc ca se poate clipSa acel cheder de cauciuc.      Cand speli masina si mergi prin baltoace = prin acele orificii pregaurite - intra apa destul de binisor in interiorul fetei de usa.      In clipul vizionat domnul zicea ca se pot comanda de la Reprezentanta Dacia doar.      Intrebarea ar fi pentru cei care aveti - sau ati comandat, cum se comporta IARNA acel cheder de jos,  ingheata frecvent  - ati intampinat probleme de genul ?!    
×
×
  • Creează nouă...