Sari la conținut

Postări Recomandate

pentru mine calculele sunt:

- am dat cu 2000 euro mai putin la achizitia masinii

Cam ce-am zis si un post mai sus... nu fac comparatia cu diesel-ul... ci incerc sa inteleg avantajele GPL-ului fata de benzina deci, fara de benzina, nu ai dat cu 2000 eur mai putin...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 514
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Trebuie lămurite niște lucruri: 1. există 1,6 16v cu gpl de fabrică, cod K4M616 cu instalație Landi Renzo 1a. ai 1,6 16v (K4M616) pe Duster ph1 2a ai 1,6 16v (K4M642 dar și H4M740)pe Du

Va salut pe toti. Ma bag si eu pe aici cu instalatiile GPL. In mod sigur se face economie daca se monteaza o instalatie GPL. Cei de la firma care mi-au facut montajul au spus ca masina va consuma c

O grămadă de griji aveti cu gpl-ul asta..

Posted Images

Domnilor

Avantajele gpl versus benzina ( nu compar cu diesel, nu am informatii despre diesel):

1. Circul cu un pret mediu de 40 - 41 lei /100 km fata de 9,45 l x 6.25 = 59 lei pe benzina (atat consuma Dusterul meu inainte)

2. Stau mult mai relaxat in trafic cand stiu ca ma costa 2.85/l fata de 6.25/l combustibilul

3. Folosesc AC fara nici o retinere.

4. Reviziile nu sunt mai dese, eu mergand ~ 10, 11 kkm pe an schimb o data pe an ulei, filtre etc. Gpl nu necesita revizii mai dese. Dimpotriva, gazul nu contamineaza uleiul din baie precum benzina.

5. Revizia la Gpl este (prima) la 30000 km si costa ~ 150 lei. Daca vreau, schimb eu 2 filtre si ma costa ~ 100 lei. Dar nu merita.

6. Nu simt nici o diferenta de putere, cuplu etc fata de cum mergea inainte.

Dezavantaje:

1.Cei 600 euro cheltuiti initial.

2. O instalatie in plus pe masina, deci potentiala sursa de defecte.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sunt in ceata...

- 2700 lei dati pe instalatie inseamna cam vre-o 450 l benzina. - Dezavantaj instalatie

- GPL-ul este 3,1 lei/l si masina consuma cam 11 l/100 - 34 ron/100km (nu mai luam in calcul si benzina consumata in acest caz, cu toate ca spune colegul @costelandrei20 sunt aproape 2 l/100)

- Benzina este 6,25 lei/l si masina consuma cam 8 l/100 - 50 ron/100 km (deci cu 16 ron/100 km mai mult pe benzina)

- nimeni nu vorbeste aici despre costurile cu reviziile:

- la instalatia de gaz (care nu stiu cat costa)

- la masina (care in mod normal ar trebui sa fie mai dese (la jumatate) decat cele recomandate de producator pt benzina).

 

Ok, daca faci mai putin de 10000 km/an... s-ar putea sa fie rentabil... ca daca faci cam 20000 km/an... influenta a 2 revizii cred ca ridica costurile...

1. 2700 inseamna fix 432 litri

2. Gpl la Rompetrol este 2.85 si impreuna cu benzina de pornire ajung la ~40 lei /100 km

3. Eu aveam consum mediu 9.45 / 100 km ( 10,5 in oras si 7.5 in afara)

4. Costuri suplimentare cu reviziile masinii nu sunt. Producatorul recomanda 15kkm sau un an. Daca faci mai mult pe an tot trebuie sa faci schimbul la 15kkm. Indiferent ca e sau nu gpl. Prima revizie la Gpl costa ~ 150 lei.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Gpl nu necesita revizii mai dese. Dimpotriva, gazul nu contamineaza uleiul din baie precum benzina.

Dar nu afecteaza uleiul avand in vedere ca temperatura de ardere este mai mare decat l benzina? Eu asta stiam!

5. Revizia la Gpl este (prima) la 30000 km si costa ~ 150 lei. Daca vreau, schimb eu 2 filtre si ma costa ~ 100 lei. Dar nu merita.

6. Nu simt nici o diferenta de putere, cuplu etc fata de cum mergea inainte.

5. Sigur nu e prima la 1000 km?

6.Nu stiu cum nu simti tu... E clar ca pe GPL sunt mai mici decat pe benzina

Dezavantaje:

1.Cei 600 euro cheltuiti initial.

2. O instalatie in plus pe masina, deci potentiala sursa de defecte.

Ai uitat sa mentionezi spatiul mancat de rezervor

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am discutat (mult !) cu posesori de Gpl cu sute de mii de km la bord nu e nici o problema cu uleiul. Intr-adevar, temperatura de ardere mai mare ar putea afecta scaunul supapelor. Asta a fost o problema la Loganul din vechea generatie. La Duster, ca si la noile serii Logan, MCV se pare ca e rezolvata problema. Nu am auzit de Duster sau Logan cu probleme la supape datorita gpl. Plus ca noi avem reglare automata a jocului la supape. Pornirea se face obligatoriu pe benzina, tocmai pentru a proteja scaunelele supapelor, din ce mi-au spus cei de la Vernesti.

Prima revizie la BRC la 30000 km.

Diferenta de putere nu o simt. Si oricum, performantele dinamice la Duster...pe benzina...s-o lasam balta :faceless: !

Cu roata ai dreptate, am uitat de spatiul ocupat. In oras sta in garaj, iar in deplasare trebuie sa o iau. Asta e situatia. In aproape 4 ani am avut doar o pana.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am discutat (mult !) cu posesori de Gpl cu sute de mii de km la bord nu e nici o problema cu uleiul. Intr-adevar, temperatura de ardere mai mare ar putea afecta scaunul supapelor. Asta a fost o problema la Loganul din vechea generatie. La Duster, ca si la noile serii Logan, MCV se pare ca e rezolvata problema. Nu am auzit de Duster sau Logan cu probleme la supape datorita gpl. Plus ca noi avem reglare automata a jocului la supape. Pornirea se face obligatoriu pe benzina, tocmai pentru a proteja scaunelele supapelor, din ce mi-au spus cei de la Vernesti.

Ok, inseamna ca treaba asta cu reviziile mai dese era, probabil, mai demult! Acum imi amintesc si ca @dusty2010 spunea ceva de un sistem care picura ceva solutie pentru protectie.

Vis-a-vis de revizia pt instalatie eu parca tineam minte de la @dusty2010 ca a fost la o revizie la 1000 km.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...