Sari la conținut

Postări Recomandate

Sunt in ceata...

- 2700 lei dati pe instalatie inseamna cam vre-o 450 l benzina. - Dezavantaj instalatie

- GPL-ul este 3,1 lei/l si masina consuma cam 11 l/100 - 34 ron/100km (nu mai luam in calcul si benzina consumata in acest caz, cu toate ca spune colegul @costelandrei20 sunt aproape 2 l/100)

- Benzina este 6,25 lei/l si masina consuma cam 8 l/100 - 50 ron/100 km (deci cu 16 ron/100 km mai mult pe benzina)

- nimeni nu vorbeste aici despre costurile cu reviziile:

- la instalatia de gaz (care nu stiu cat costa)

- la masina (care in mod normal ar trebui sa fie mai dese (la jumatate) decat cele recomandate de producator pt benzina).

 

Ok, daca faci mai putin de 10000 km/an... s-ar putea sa fie rentabil... ca daca faci cam 20000 km/an... influenta a 2 revizii cred ca ridica costurile...

 

16 lei la 100 km inseamna economie de 2.65 litri la 100 km, 450 litri de benzina(costul instalatiei) cu 2.65 % ar fi 17000 km in care se amortizeaza instalatia.

Reviziile la benzina se fac normal la 20000 km(eu am dat 434 lei la aceasta revizie incluzind si 1 litru antigel), iar pt gpl la 30000 km se schimba 2 filtre care costa cca 150lei

N-am pus in calcul costul reviziilor, dar daca mergi mai mult (peste 30000km/an in cazul meu) devine foarte rentabil pe gpl

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 514
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Trebuie lămurite niște lucruri: 1. există 1,6 16v cu gpl de fabrică, cod K4M616 cu instalație Landi Renzo 1a. ai 1,6 16v (K4M616) pe Duster ph1 2a ai 1,6 16v (K4M642 dar și H4M740)pe Du

Va salut pe toti. Ma bag si eu pe aici cu instalatiile GPL. In mod sigur se face economie daca se monteaza o instalatie GPL. Cei de la firma care mi-au facut montajul au spus ca masina va consuma c

O grămadă de griji aveti cu gpl-ul asta..

Posted Images

Pai si la diesel la masina noua "instalatia" costa 2000 euro (fata de benzina), iar la fiecare revizie filtrul de motorina + diferenta de pret la ulei fata de cel de benzina e cel putin 150 ron...

Da, si se amortizeaza in 60000km

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

16 lei la 100 km inseamna economie de 2.65 litri la 100 km, 450 litri de benzina(costul instalatiei) cu 2.65 % ar fi 17000 km in care se amortizeaza instalatia.

Pai... daca mai pun si ceea ce zice @costelandrei20 cu benzina (1.92 l/100 km)... ce mai raman din litrii aia?

Cat despre revizii... eu stiam ca pt GPL trebuie facute la jumatate de timp (din cauza arderilor la o temp mai mare)... Sau poate stiam eu gresit!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La diesel, teoretic, ai si alte avantaje: cuplu mai mare, roata de rezerva nu ia din spatiul portbagajului si pretul la revanzare.

nu facem referire la Diesel... si nici comparatie

Eu incerc sa inteleg avantajele costurilor cu GPL-ul (fata de benzina) care, este clar ca sunt... dar cat?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

pentru mine calculele sunt:

- am dat cu 2000 euro mai putin la achizitia masinii

- am investit 600 euro pt gpl ca sa am costuri cu combustibilul mai mici decat cu benzina si poate similare cu dieselul; deci, raman cu 1400 euro in buzunar;

- nu am cuplul de la diesel insa reusec sa supravietuiesc...

acum cu cresterea accizei diferenta se simte binisor: eu consum in medie (mixt) cam 13 l/100 de gpl (am bare transversale cu suporturi de bicicleta pe masina, am suport de roata de rezerva pe hayon) adica aprox 40 lei/100 km. daca pui si putina benzina la pornire ajungem pe la 41-42 lei/100 km adica echivalent cu un diesel care ar consuma 6,5 l/100 km in medie (mixt)... care nu prea il avem la Duster.. :)

la intretinere si revizii se compenseaza ce platesti la benzinar plus inst GPL fata de reviziile de diesel.

cam asta e...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...