Sari la conținut

Postări Recomandate

... Nu poate consuma si gaz si benzina in acelasi timp. ... ... in mod normal nivelul e dat de un plutitor din rezervor, nu are treaba cu consumul.

... Daca ai putina benzina si schimbi pozitia masinii, se poate intampla sa iti arate nivel minim sau chiar alarma de lipsa benzina....

 

Mai multe puncte - unele usor gresite... da-mi voie sa comentez putin:

- In mod normal NU consuma si benzina si gaz impreuna - insa chiar si trecerea de pe benzina pe gaz (cel putin la Landi Renzo) se face cate 2 cilindri secvential, deci exista momente in care motorul mergecu unii cilindri pe benzina si unii pe gaz (asta doar ca fapt divers)

- Nivelul de combustibil NU e dat DOAR de plutitor ci se tine seama si de un contor al benzinei care ajunge in rampa - in timpul functionarii pe gaz, pompa de benzina merge non-stop si asigura presiune tot timpul in rampa de injectie benzina (evident ca surplusul revine in rezervor pe retur - treaba asta e implementata pentru a putea oricand la orice anomalie comuta automat - sau manual de catre sofer - instant de pe gaz pe benzina, fara a afecta functionarea motorului). Din aceasta cauza contorul de "litri de benzina consumati" scade, la fel si indicatorul in bord.

- Chiar daca rulezi preponderent pe gaz e o buna practica sa ai benzina in rezervor (minim 15 litri zic unii, eu incerc sa tin la jumatate), Motivul principal e legat de ce am explicat mai sus cu pompa de benzina, ca merge non-stop... constructua ei se bazeaza si pe o racire datorata faptului ca e imersata in lichid - deci e bine sa ai destula benzina cat sa iti stea pompa cat mai mult cufundata in lichid... plus multe alte motive... eu unul am mai scris de chestia asta (dar ar fi bine sa va documentati putin relativ la acest aspect si din alte surse pentru a vedea de ce este util sa faci asta).

 

... Totusi este inervant ca nu sti cata benzina se afla in rezervor.

P.S.stie cineva ce se intampla daca ramai fara benzina?Adica trebuie resetat ceva sau pur si simplu alimentezi si gata ??

 

Da, e enervant... scuze, dar tu ai citit ce am scris mai sus?

reiau: Eu as urmari si, daca re-apare faza, m-as duce peste aia care au montat sa imi dea o solutie - insa trebuie vazut ce e compatibil cu instalatia aia / motorul tau de Duster (vad ca e PH2 E5).

Nu ti se pare ca cei carora le-ai dat banii aia (de montaj GPL) ar trebui sa iti propuna o solutie ca sa ai un nivel de benzina indicat corect? E vorba de un emulator de 80-100 lei (daca deja ai dat peste 2000 lei nu vad de ce nu ti-au propus o solutie).

Sau tie ti se pare OK sa te impinga la riscuri de "pana prostului" asa... pe banii tai?

 

Legat strict de intrebarea ta concreta din acest post, din cate stiu eu NU e recomandat sa ramai fara benzina, se dezamorseaza pompa si asta nu e chiar de bine. Nu inteleg de ce te-ai supune unui astfel de risc, trebuie rezolvata cauza reala a problemei - afisajul de benzina trebuie sa mearga corect.

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 514
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Trebuie lămurite niște lucruri: 1. există 1,6 16v cu gpl de fabrică, cod K4M616 cu instalație Landi Renzo 1a. ai 1,6 16v (K4M616) pe Duster ph1 2a ai 1,6 16v (K4M642 dar și H4M740)pe Du

Va salut pe toti. Ma bag si eu pe aici cu instalatiile GPL. In mod sigur se face economie daca se monteaza o instalatie GPL. Cei de la firma care mi-au facut montajul au spus ca masina va consuma c

O grămadă de griji aveti cu gpl-ul asta..

Posted Images

@selutzu

Sunt si eu curios cum e pana la urma? se merita?

Cam cati ~lei castigi la 100km?

Eu din pacate numai la ore de varf circul in Bucuresti, 16km in fiecare dimineata (Militari - Pipera) ii fac intre 1ora -1h25m si sub 13/100 nu scad, sunt tare curios cu gazul cum e in traficul din capitala? ma bate si pe mine gandul.

Multumesc de info.

Editat de Marcko
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La Megane pot sa iti spun - costurile de operare GPL (mixt, consumul de benzina pt porniri / intre plinuri de gaz e si el inclus in calcule) sunt de cam 2 treimi (60%) fata de operare strict pe benzina. In functie de cati km faci lunar poti sa iti calculezi amortizarea investitiei in instalatie. La mine la ~ 20 000 km pe an, investitia s-a amortizat in primul an. Cand scoti bani din buzunar la pompa observi impactul cel mai bine.

 

Ma astept ca si la Duster proportia sa fie similara (in secunda in care ies din garantie o sa montez si eu GPL pe Duster), dar o sa las colegii sa comenteze pe baza experientiei lor concrete.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca depasesc 10.000km/an si de aceea nu stiu daca chiar se merita...

Astept pareri si eu dar deocamdata selutzu se pare ca e singurul cu noul motor care si-a pus GPL.

Iar masina e in garantie din oct'16 5 ani, dar ma ganeam totusi sa ma duc la reprezentanta sa cer oferta, daca or face.

Editat de Marcko
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Marcko

 

Nu sunt eu in masura sa dau sfaturi,am instalatia de cateva zile,dar gandestete ca 95% din taxiuri sunt pe GPL.Eu la un drum de 380km am scutit 100 lei.

 

Cand am fost la montaj erau masini pe rampa ca valoare intre30.000-50.000 euro.Banuiesc ca daca si-au luat o masina scumpa au si bani de benzina.-Si totusi monteaza GPL

Din cate am facut un calcul daca faci pe an 10 mi-15mi km ai amortizat investitia.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca depasesc 10.000km/an si de aceea nu stiu daca chiar se merita...

Astept pareri si eu dar deocamdata selutzu se pare ca e singurul cu noul motor care si-a pus GPL.

Iar masina e in garantie din oct'16 5 ani, dar ma ganeam totusi sa ma duc la reprezentanta sa cer oferta, daca or face.

Domnilor

Instalatia merita oricum. Eu merg cam 7500 - 8000 km pe an. Am instalatia de pe 1 iulie 2013 ( motorul mai avea sase luni de garantie ). Dupa trei ani am

amortizat instalatia ( rata e de 11 - 12 lei / 100 km ). Daca nu apar probleme la instalatie care sa implice costuri suplimentare merita din plin. Eu am deja cam

1200 lei economie ( aproximativ 3 cauciucuri...ca e cazul ).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In dimineata cand au fost -19 grade, a intrat pe gaz dupa aprox. 2 Km.

In mod curent, dimineata intra cam dupa 1 - 1,5 Km. Daca motorul este inca caldut intra mai repede.

Deci daca ai drumuri dese prin oras, vei merge destul de mult pe gaz.

La drum intins, cu aer conditionat, consumul meu este sub 9litri GPL/100Km. La tine s-ar putea sa fie ceva mai mare cu 1 - 1,5 litri GPL deoarece ai masina mai grea.

Si acum socoteste si tu: 40 litri GPL ~100lei. 40litri de benzina ~ 200 lei.

GPL-ul in Iasi s-a facut 2,55 lei de la 2,35 lei.

Oricum tot convenabil este.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...