Sari la conținut

Conducerea Preventiva Si Evitarea Accidentelor


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 125
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Nota: Am decis sa deschid acest topic cu mare reticenta si teama de feedback negativ - insa consider ca ne poate fii util sa vedem cum gandesc si altii in secundele care conteaza, cele premergatoare u

Îndrăznesc să fac o recomandare cu privire la reglarea poziției corecte la volan. Recomand o structură simplă şi logică de tipul:   1. Ce anume reglăm? 2. Cum reglăm? 3. De ce reglăm?   Este f

@husky, ai uitat de nr. 8   8. Gherțoiul de Bucale: nu respectă nici o regulă de circulație, merge de parcă e pe uliță la tac-su, se bagă intotdeauna la intimidare, fără să-și respecte banda, fără s

Posted Images

Îndrăznesc să fac o recomandare cu privire la reglarea poziției corecte la volan.

Recomand o structură simplă şi logică de tipul:

 

1. Ce anume reglăm?

2. Cum reglăm?

3. De ce reglăm?

 

Este foarte important beneficiul pe care îl primim atunci când facem orice, altfel, devine o situație subiectivă, personală, care nu poate fi susținută de argumente.

 

Indiferent de situație, (suprafață de rulare, viteză, distanță, samd), poziția corectă la volan trebuie să respecte standardele de siguranță şi se poate obține intr-un singur fel, respectând 7 paşi.

 

1. Primul lucru pe care-l reglăm, este şezutul, pe înălțime. Facem acest prim pas, întrucât atunci când coborâm sau ridicăm şezutul, scaunul îşi modifică distanța față de pedale.

Îl ridicăm atât de sus, astfel încât între creştetul capului şi plafon să nu existe o distanță mai mică de 4 degete puse unul peste celalalt. Un bun coleg trainer fost pilot de circuit în echipa Ferarri Malaysia, spunea că "First, you have to salute the car" :)

O astfel de ajustare ne oferă o vedere bună de ansamblu asupra a ceea ce se întâmplă în exterior şi bineînțeles o apreciere corectă asupra gabaritului maşinii. Mai mult, dacă vorbim de siguranța pasivă (*s.p), in cazul în care mergem pe un drum denivelat sau mai rău, maşina se răstoarnă, ne asigurăm (în funcție de cât de tare se deformează caroseria) că nu vom lovi cu capul plafonul, rănindu-ne.

 

2. Al doilea lucru pe care-l reglăm, este tot şezutul, de această dată, pe poziția față-spate.

Apăsăm pedala de ambreiaj până în capăt, şi aducem scaunul atât de aproape de pedale, astfel încât piciorul să rămână uşor flexat. Să rămână un anumit unghi la nivelul genunchiului. Astfel, în cazul în care trebuie sa facem o frânare de urgență, având piciorul flexat, suntem siguri că putem construi suficientă presiune în sistemul de frânare, evitând astfel o situaţie periculoasă. Totodată, dacă vorbim de s.p, având piciorul flexat şi nu întins, drept, în cazul unui impact, el va acționa ca un resort şi va arunca energia produsă de impact, afară, netransmițând-o mai departe înspre şold, dizlocându-l.

 

3. Urmatorul reglaj, este al spătarului. Noi spunem că trebuie să fie "aproape drept" dar să rămână în zona de confort. Aproape drept, întrucât, paradoxal, este cea mai ergonomică poziție pentru coloana vertebrală. Ea a fost proiectată doar pentru 2 poziții, orizontală sau verticală. Mai mult, cu spătarul reglat astfel, avem susținere atunci când frânăm şi nu ne împingem afară din scaun iar în cazul în care mergem pe un drum virajat, corpul este susținut atunci când intervin forțele laterale.

 

4. Este rândul volanului. Dacă avem reglaj pe înălțime, îl reglăm astfel încât, prin partea de sus să putem avea acces facil dpdv vizual, asupra tuturor instrumentelor de bord. Dacă avem şi pe adâncime, îl prindem cu mâna stangă din dreptul orei 9:00, si îl apropiem astfel încât între braț si antebraț, sa avem un unghi de aproape 90 grade. De menționat, că pentru a ajunge la aceste reglaje de data aceasta putem revenii şi la spătar şi le putem ajusta în limitele respective, impreună.

Cu volanul astfel, marim contactul cu scaunul atunci când virăm împingându-ne în el, putem vira rapid şi ferm cand situația o cere, şi avem o distanță ideală între pieptul conducătorului auto şi airbag (30-40cm), asigurându-ne că suntem protejați 100% în cazul unui impact.

 

5. Un reglaj de foarte multe ori neglijat dar foarte important, este cel al tetierei.

Ea se reglează foarte uşor. Gandiți-vă la o linie imaginară, care trece prin jumătatea ei, jumătatea urechii şi atinge linia ochiului văzut din profil. Capul nu trebuie sa stea sprijinit de ea, ci la o distanță de aprox 1.5cm.

Doar aşa, în cazul unui impact din spate, suntem protejați şi suntem siguri că gâtul nu se duce pe spate, situație care poate duce chiar la deces.

 

6. Centura de siguranță.

Vă recomand ca întotdeauna, să o purtați indiferent de situație şi distanța pe care o parcurgeți. De cele mai multe ori, ea salvează vieți. Dacă maşina nu are un sistem de pretensionare, după ce o montați, trageți-o puțin înapoi pentru a o face, aşa, ea are eficiență mai mare şi nu-i permiteți să lase corpul în față aproape deloc in caz de impact.

Fară centură, nu beneficiem de suportul airbagului în totalitate, ba chiar poate să devină foarte periculos.

 

7. Ultimul reglaj, este cel al oglinzilor.

În 1/3 din ea să vedem maşina, iar în 2/3 traficul, peisajul. Cea din interior este pentru reasigurare, nicidecum pentru asigurare.

 

Doar în acest fel putem avea un control deplin asupra maşinii, şi cu cât contactul cu scaunul este mai mare cu atât mai corect primim informatii si feedback de la autovehicul şi de la carosabil.

Apropo, prima parte a corpului care primeşte aceste informații este fundul, şi fără să glumesc, englezii când vorbesc despre asta îl numesc, "popometer". ;)

 

În speranța că nu v-am plictisit şi că am fost de ajutor, vă mulțumesc!

 

Toate informațiile sunt de la BMW Driving Experience, cea mai performantă academie de traineri din lume, avand o vechime de peste 37 de ani iar această structură a poziției la volan a fost dezvoltată şi îmbunătățită de-a lungul anilor împreună cu piloții de uzină ai producătorului german.

 

O seară faină!

Frunos explicat a ceea ce fac eu de fiecare data atunci cand cineva schimba pozitia mea de sofat, indiferent de masina.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Incheietura mainii pe volan,volanul sa nu impiedice vizibilitatea instrumentelor de bord,in functie de asta automat reglezi si scaunul al carui spatar trebuie sa fie la un max 90 grade, unerii lipiti de spatar,dar repet daca pui incheieturile pe volan automat reglezi si scaunul si automat o sa ai si picioarele flexate ok din genunchi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La Duster, daca reglez sezutul scaunului cum e mai bine pentru picioare, eu nu mai ajung cu incheietura mainilor la ora 12 pe volan, chiar daca aduc spatarul cat se poate de vertical.

N-am cum sa reglez scaunul dupa pozitia corecta a mainilor fiindca ar insemna sa stau cu picioarele strambe si risc sa ma impiedic in pedale :)

 

Pentru a regla mai rapid scaunul dupa ce masina a fost conduasa de altcineva, eu am activat FMV-ul (functia de memorie vizuala), lipind cate o bulina pe laterala scaunului si pe prag, una in dreptul celeilalte.

Editat de Stef13
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Stef13 pentru mine nu este o veste buna, obisnuit cu masina din poza unde am loc suficient si cu turismul care ofera ceva conditii, sper sa ma descurc cand o sa vina vremea, nu sunt inalt rau am 1.83 si 100 kg, oi vedea.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...