Sari la conținut

Turmalinul Meu


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 67
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salut!   Intr-un final, dupa (relativ) multa asteptare si umblat pe la banci, am intrat in posesia noului meu Duster O sa las pozele sa vorbeasca mai mult, dar, pe scurt, am urmatoarea configuratie

Salutare,   Tocmai m-am intors de pe drum, de data asta si cu un pic de soft off-road (poze mai jos). Am ajuns la 1250 km, asa ca week-end-ul viitor o sa ies din rodaj Din pacate n-am mai putut urc

Niste poze mai recente: in week-end-ul trecut am mers la Durau, unde a nins mai ceva ca in decembrie. Mai avem putin si-l asteptam pe Mos Craciun:)   Planul era sa mergem cu cele 2 Hil

Posted Images

@karesz, noi suntem 3 dusteristi in aceeasi companie (bbm, eu, si inca un coleg care nu e pe forum ), la asta ma refeream. Dar esti binevenit la iesirile off-road si la IND-uri!

Editat de BlaueCorsa
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

Comentariile despre culoare sunt de prisos, ca eu nu ma dau in vant dupa culorile inchise. Nu-mi place sa fiu clientul spalatoriilor in fiecare zi... mai ales ca la mine in "oras", "asfaltul" este schimbator in functie de vreme.

 

PS: m-a distrat cometariul de mai sus... venit de la unu' cu brun cajou... ?

 

Trimis de pe al meu P024 folosind Tapatalk

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara, colegi dusteristi!

 

Tocmai m-am intors din prima iesire cu Turmalinul. Traseul a fost Iasi-Bacau-Comanesti-Miercurea Ciuc-Toplita-Durau-Tg. Neamt-Pascani-Iasi, in total 600 km in 2 zile. Fiind inca in rodaj, am mers "batraneste", faca accelerari in forta si fara franari bruste. N-am trecut de 2500 rpm, asa cum scrie la manual, am incercat sa o tin in jur de 2000, fara sa scad sub 1500. Cu ocazia asta m-am obisnuit cu "amestecatul" in cutia de viteze si cu particularitatile treptelor de viteza. Pe Iasi-Bacau (~120 km) la dus si pe Tg Frumos-Iasi (~45 km) la intors am mers cam 80% pe cruise control si pot spune ca-mi place feeling-ul. N-am mai avut pana acum pe masinile pe care le-am condus si e foarte util, insa doar pe autostrazi si drumurile mai rapide (in genul E85 la noi, unde nu sunt curbe prea stranse si drumul e lat).

Tinuta de drum e mai mult decat OK pentru gabaritul masinii si e foarte potrivita pentru stilul meu de condus si pentru drumurile noastre. Eu nu merg de felul meu prea tare si nici nu fac drift-uri in curbe, asa ca Turmalinul s-a achitat foarte bine de sarcinile la care l-am supus (deocamdata). De foarte putine ori m-am gasit in situatia in care as fi mers mai tare daca nu eram in rodaj (dupa cum am zis, n-am trecut de 2500 rpm), iar asta mai ales pe drumul european, unde mai mergea un pic de viteza si de acceleratie in depasiri. Pe drumurile cu 2 benzi am luat curbe cu 70-90 km/h fara probleme si pot spune ca masina a stat foarte bine, cu mult mai putina inclinare laterala a caroseriei decat ma asteptam.

Interiorul e OK, scaunele sunt confortabile si imi place ca sunt multe spatii de depozitare (cel putin in fata, unde stau eu). Am condus cam 2-3 ore intr-o etapa, iar cel mai mult am avut 3,5 ore fara oprire si nu m-a deranjat deloc spatele. Portbagajul e incapator, l-am avut plin pana la Durau cu diverse chestii de vreo 120 kg in total.

La capitolul consum, am plecat din Iasi cu 145 km in bord (toti facuti in oras cu ECO si start-stop activate) si consum in bord de 6.5%. Nu l-am resetat si cu inca 600 km facuti extra-urban imi arata acum 5.5%, in conditiile in care am trecut vreo 3 randuri de munti (Comanesti-Miercurea Ciuc, Toplita-Borsec si Durau-Tg Neamt) si AC-ul a fost pornit cam 40% din drum (temperatura minima, treapta 3). Conform computerului de bord, la 745 km facuti in total pana cand am ajuns inapoi in Iasi, am consumat 41 de litri de motorina, aveam 2 linii la rezervor si-mi arata autonomie de 200 km, iar viteza medie a fost de 44.3 km/h (la plecarea din Iasi aveam 18.5 km/h). Faza ciudata este ca dupa ce am descarcat bagajele am mai facut cativa kilometri prin Iasi si mi s-a aprins indicatorul de combustibil, a scazut la o singura linie si autonomia nu mi-o mai arata ("--". Am parcat-o peste noapte pe un loc drept si o sa vad maine dimineata ce zice. Mi se pare ciudat ca a scazut atat de brusc si, in plus, imi arata ca a consumat 41,9 litri, adica ar trebui sa mai aiba macar vreo 8 litri (am alimentat pana sus, cat a incaput).

Inainte sa trec la partile negative, trebuie sa spun ca masinile pe care le-am avut pana acum sunt un Renault Megane break din 2005 (cu care am facut ~60k km) cu 1.5 dCI 80 CP si un Golf VI break din 2011 (cu care am facut ~40k km) cu 1.6 TDI 105 CP, deci cu astea compar eu Turmalinul (bineinteles, nu la toate capitolele). Am mai condus la viata mea un Deawoo Cielo vreo 3k km si o Toyota Hilux vreo 10k km. Ce nu-mi place (deocamdata):

- nu are indicator pt. temperatura apei, nu e chiar grav, dar m-am obisnuit ca pe toate masinile pe care le-am condus sa fie macar un ac (la Golf aveam si pentru temperatura uleiului in computerul de bord si ala ma ajuta sa vad cand e incalzita turbina dupa o tura de forja si o lasam sa se raceasca)

- la oglinda din dreapta am coltul din stanga-sus obturat de placa de montaj, unde se prinde oglinda de portiera (aceeasi problema o am la Logan-ul tatalui meu). M-am obisnuit, dar e totusi deranjant ca au facut acel suport triunghiular atat de mare, se putea micsora un pic.

- denivelarile si pietrele se simt foarte tare in volan. Pe de o parte e OK pentru ca simti drumul, dar totusi trebuie tinut bine de volan ca-mi sare efectiv din mana (exagerez un pic, dar intelegeti voi ideea). Ciudat e ca pe drum drept nu se simt gropile mici, crapaturile in asfalt si denivelarile mai ample (gen asfalt "scufundat cativa cm pe 2-3m lungime), doar denivelarile scurte si pietrele (cand merg in afara asfaltului). Cel mai probabil o sa ma obisnuiesc in timp, e suspensia mai tare.

- frana de motor (ma rog, franarea in treapta de viteza atunci cand iau piciorul de pe acceleratie) este mult mai puternica decat la alte masini pe care le-am condus. Cel mai probabil si aerodinamica are un rol important, nu e doar din cutia de viteze. Eu eram obisnuit pe pantele mai lungi sa o las in ultima treapta de viteza si pastra numai bine viteza sau chiar accelera un pic, dar la Turmalin franeaza deja la pante nu foarte mari. Din nou, o sa ma obisnuiesc.

- pe cruise control daca vreau sa scad viteza cu mai mult de 2 km/h (de ex. de la 100 sa trec la 94) se simte cum franeaza destul de tare, mult mai tare decat la frana de motor. Oare chiar pune frana la roti sau e doar din frana de motor? Daca franeaza rotile, oare se aprind si stopurile de frana? Ar fi cam nasol sa nu se aprinda, ca cei din spatele meu s-ar trezi brusc ca eu incetinesc.

- la parcari, cand invart volanul pe loc, are o bucata din cursa cand tremura volanul, de parca s-ar roade 2 bucati de cauciuc. Ma gandesc ca poate acum la inceput or fi niste elemente care trebuie sa se aseze cum trebuie. O sa mai monitorizez.

 

Cam atat ar fi deocamdata. Saptamana asta mai merg prin oras si in week-end am iar planificata o iesire. Daca vremea o sa fie buna, am de gand sa fac si un pic de soft off-road, pana pe un pic varfulet de munte, de unde o sa ma intorc si cu niste poze

 

Imi cer scuze pentru post-ul kilometric si va inteleg daca nu-l cititi pe tot :ermm:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...