Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 63
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ieri am imprumutat si eu o remorca de la un prieten ca sa duc niste materiale de constructie intr-un sat, la munte, la 1100m altitudine, pornind din cluj (340m altitudine), materiale + remorca = 640kg

Eu cred ca vanzatorii din Romania fac o confuzie. 1500 kg e de fapt masa maxima remorcabila. Asadar, daca greutatea remorcii e de 260 kg, ai voie sa pui pe ea o greutate de maxim 1240 kg. Vezi si

Prietenul tau are dreptate, Regulamentul UE 1230_2012  permite autoritatilor nationale sa stabileasca masele maxime admisibile, insa in practica se pastreaza informatiile si valorile declarate de prod

Posted Images

Da, asa este! Eu faceam comparatia intre ce-a postat @t0rquemada si ce scrie in carte la mine. Dar, probabil, valorile postate de el se aplica pentru PH2 (i-au mai crescut muschii :) ).

Oricum, daca ai o remorca care are MMA (in acte) de 750 kg dar, tu circuli cu ea cu MMA de 680 (695) kg, esti in perfecta lgalitate!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

A mai fost discuția asta tot aici. Politaiu' nu are cantar. Daca vrea sa aplice legea in litera (nu spiritul) ei poate sa iti faca un necaz.

 

Dar... 750 kg fiind maximul fara franare + 1500 kg greutatea masinii = mult sub limita de 3.5 T... de-aia nici nu se mai trec in talon. Nu te opreste nici dracu' daca ai incarcat de bun simt + ca mai exista si avocati daca chiar ii ceva :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da' a vazut cineva, vre-odata, vreun politai care sa faca vre-o cantarire a vre-unui ansamblu (masina + remorca) din ochi?

Singurii abilitati sa vorveasca despre acwst subiect sunt ARR-ul care, dupa ce face verificarea te da pe "mana politiei"!

Daca poate sa-mi spuna cineva cu ce nu esti legal in momentul in care ai o remorca a carei MMA (scris in carte) este de 750 kg iar tu circuli cu 500 kg... dau "o" bere pana nu mai poate!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@daniel, nu e pt bere, ca eu prefer vinul... dar poate reusim sa bem ceva la vreun IND2017 ;)

 

Acuma... mai ales din cauza discutiilor similare de acum cateva luni pe exact acest topic, am luat intrebarea asta cu un inspector RAR. Norma de siguranta la masa tractabila fara frana proprie e calculata cumva ca sa nu te impinga remorca incarcata cand franezi brusc, si ca la orice chestie de siguranta, producatorul isi lasa o marja suficienta ca sa fie loc si de omisiuni accidentale ale utilizatorului.

 

Politaiul daca ma opreste cu o remorca plina cu saci de ciment, neavand cantar, in litera legii (nu in spiritul ei) ma poate amenda ca am remorca care are MMA 750 kg si eu nu pot cara decat 680 conform specificatiilor Duster si nici eu nu am cantar sa ii arat ca nu am decat 550 kg (asta mai ales daca politaiu' nu stie sa numere 10 saci si sa inmulteasca cu 40 kg dupa care sa adune 150 kg masa proprie a remorcii). Problema aritmetica devine si mai grea daca transport ceva greu de estimat cantitativ (de ex pietris) ca astea deja is de olimpiada (sau de examen la SRI) :P

 

Desigur ca eu pot mentiona pe proces aceste calcule diferentiale si apoi sa contest amenda in instanta. Dar aia inseamna ca trebe sa ma plimb putin (ma costa ceva si lipsitul de la scarbici, tre sa beau mai mult vin seara, mai multa cafea dimineata)... d-astea :D

 

Deci daca vreau sa evit asa ceva:

- imi iau remorca de 500kg MMA (de-aia scurta de logane) si car cu ea cat ma tine carligul (politaiu' vede ca actele is ok si nu are cantar... deci... metoda romaneasca - ieftin si bun)

- iau remorca de 750+ CU frana proprie (pot sa bag pana la tona jumate legal, dar e mult mai scumpa carutza cu frane)

- gandesc pozitiv ca n-o sa dau eu peste cel mai incuiat politai... sincer eu nu am auzit pe nimeni cu patanii de-astea de peste 15 ani (si chiar am discutat cu foarte multi, inclusiv cu baieti care vand si inchiriaza remorci) plus ca nu e scris nimic de 680 in talon, iar cartea nu tre' sa o ai la tine.

 

PS. @Sebastian81 La remorca goala nu are cum sa te frece nici Lucifer, pt ca are specificata masa proprie in talon! Daca e goala e cat scrie acolo, ce naiba :)

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca este sa vorbim strict legal, dupa cum am mai spus, Dusterul NU ARE voie sa tracteze remorca de 750 kg, ci una de maxim 695, in functie de motor si echipare. Nu conteaza daca este goala sau incarcata. In cazul unui control conteaza ce scrie in acte la rubrica mase, nu cu cat si cum este incarcata remorca.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Sebastian81, aici vorbim despre legal! Si... da, Duster-ul n-are voie mai mult de 695... Dar, in cazul unui control, cand in spate este atasat un alt angrenaj, nu e vorba despre ce scrie in acte! Ca... daca remorca-i goala si... are MMA de 750 kg ( si-aici poate si dragul @Killer82 sa zica cum e!), ai voie s-o transporti dupa masina!

@Killer82...as putea fi de acord cu explicatia ta daca n-as stii ca, orice lucru care se cantareste, pentra avea o confirmare trebuie cantarit... cu un cantar avizat!

Nu voi sa intru in polemici dar... MMA este ceva sii MMTR este altceva!

 

Editat de danielcojocar
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@daniel, eu cred ca suntem pe aceeasi lungime de unda :) iti dai seama ca si eu as face referire la cantar in caz de ceva.

 

Doar ca si @sebastian avea un punct valid, si anume acela ca daca dai peste unul incuiat iti poate face de lucru... acuma asta e valabil pt multe chestii (Sebi stie el ceva, are concetateni la Militie cu spume la gura :) am primit in Botosani o amenda radar la 62 km/h pe o sosea ocolitoare... râdea si baba de la ghiseul de la poştă... dar era acum 10 ani si aia).

Oricum, riscam sa o dam ca in "drobul de sare" al lui Creanga...

 

Cum ziceam, explicatia nu e a mea - am primit-o de la un inspector RAR (din teren/trafic nu din hala ITP). Tot omul mi-a mai zis ca RAR/ARR nu fac verificari specifice de genul asta (cantar, etc) decat pt cat C (peste 3.5 tone) insa imi zicea ca un politist cu exces de zel poate sa imi faca probleme pe faza asta pt diferenta din acte (desi, cum am zis, masa max remorcabila fara franare nu e trecuta in talon si nu tre sa ai decat talonul la tine in trafic).

 

Doar ca precizare - cand am zis de MMA m-am referit la specificatia din acte a remorcii, ca vehicul simplu. Remorcile de care vorbim au MMA 750kg (e max legal fara frane) au greutate proprie cca 170kg si deci incarcatura max cca 580 kg (strict vorbind de remorca).

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...