Sari la conținut

Trepidatii "moare Motorul" - La Relanti


Postări Recomandate

Intro:

- mers bara la bara proximativ vreo 10 minute (DN1; abia ce ajunsesem la coada in trafic la Campina mergand spre Predeal)

- folosit treapta I;

- la un moment dat motorul intra in trepidatii exact ca atunci cand "iti moare motorul"

- deja ma asteptam sa moara (ma gandeam ca nu am accelerat eu suficient) apas ambreiajul si o scot din viteza

- surpriza: motorul nu moare ci trepideaza in continuare!!! (scos din viteza; la liber fiind) :hmm:

- nestiind ce altceva sa-i fac + speriat ca nu mi s-a mai intamplat asa ceva vreodata.... opresc motorul. (in bord nu am vazut nimic aprins)

 

- am repornit motorul, totul parea sa fie ok, fara martori luminosi prin bord, pornire normala

- totusi, in treapta I spre treapta II, facea urat, ca si cum la un moment dat scapa/aluneca in gol, dupa care agata brusc si tindea sa trepideze. Nu apuca sa trepideze prea mult pentru ca ori o acceleram violent si treceam in treapta II ori o scoteam din viteza; Oricum nu a mai facut ca prima oara sa ramana trepidand la nesfarsit.

- de la Campina la Busteni, fara exagerare, am facut 3 ore si jumatate; timp in care s-a mers bara bara; timp in care de fiecare data cand mai mergeam 10 metri ma luptam cu ambreiajul si treapta I; A fost un calvar, imi venea sa-i dau foc dar trebuia sa ma "tin" bine pentru ca eram cu sotia si cei 2 copii plecand in concediu de revelion.

 

De la Busteni, traficul s-a relaxat, am folosit trepte superioare si pana la destinatie nu s-a mai produs fenomenul.

De atunci si pana acum fenomenul nu s-a mai manifestat desi plec de pe loc de multe ori cu treapta I

 

Ieri am fost la service;

- Clip -ul a gasit niste erori: unele legate de faptul ca aveam bujii arse, altele prea putin relevante din spusele specialistului din service.

- Printre cele "putin relevante", era ceva legat de "eroare de captura a vitezei" si ceva cu "transmisie" undeva pe la km ~48700. (adica exact cati kilometri aveam la bord la momentul cand s-a declansat treaba, adica la Campina.

- Baietii din service, au cautat in baza de date Dacia dar nu au gasit nimic care sa semene cu ceea ce am patit eu.

- Concluzia a fost ca au resetat erorile si drum bun cu sanatate iar daca se mai intampla.... sa ma duc iar.

- Eu nu am fost destul de inspirat incat sa-mi notez exact ce erori erau raportate.... am mers pe mana lor...

 

Acum masina merge bine si nu pot sa reproduc fenomenul.

Ce parere aveti?

 

Multumesc.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare ca simptomele erau de: ori de DPF colmatat (si calculatorul a incercat o regenerare fortata - uneori se mainifesta mai violent) - plauzibil din cauza regimului de mers (bara la bara), ori ceva mizerie din motorina sau pe admisie (calamina) care s-a blocat pe undeva - injector, clapeta, si care atunci cand i-ai tras sanda s-a dus... Totul e bine cand se termina cu bine nu? :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asta e ”boala” Dusterului; după un drum lung sau chiar când pleci dimineața din parcare, are acest gen de manifestare, trepidații aproape inexplicabile.

Eu m-am resemnat. Am postat această problemă, pe acest forum , acum 2-3 ani, cred că a fost un topic cu ”probleme ambreiaj”, nu mai țin minte.

Nu apare tot timpul, totul ține, cred, de o anumită excentricitate franțuzească cu arome de plaiuri mioritice. Este, în acest comportament, o anumită taină, care dă în definitiv farmec și unicitate acestei mașini. Trebuie să te obișnuiești cu astfel de comportamente. Ele apar ca o formă de provocare ”tehno-sentimentală”.

Am folosit un limbaj pseudo-metafizic, pentru că explicațiile tehnice nu ajută la înțelegerea acestui fenomen.

În rest numai de bine și cât mai puține evenimente de acest gen!!!!!!!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. Io nu inteleg de ce nu ai cerut si primit rezultatul testului CLIP listat, este un document ( dovada ) care insoteste masina si nu mecanicul, daca e in garantie poate fi utilizat ulterior ca referinta, daca nu e garantie ai platit pentru el, i-ti apartine

2. Io as suspecta si senzorii de turatie doi senzori care citesc de pe volanta turatia de moment si contribuie la reglarea turatiei momentului urmator

3. Pentru testarea jucariei ( vad ca ai D 110 ) ti-as recomanda sa cauti un drum lateral ( daca e cu denivelari usoare e si mai bine ) ( nu in trafic!) dupa ce ai pornit in viteza 1 lasa pedala de acceleratie, daca motorul duce Dusterul singur ( merge la ralanti ) inseamna ca totul e OK, daca moare cumva motorul sau scutura ( trepideaza ) inseamna ca inca nu s-a rezolvat problema.

Editat de ISZY56
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cum s-a mai scris pe aici procedeul este contraindicat de fabricant. De ce nu stiu. Dar cit de un test nu strica. In viteza 1 ( cu masina pornita ) soliciti mai putin linia motor-transmisie.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu recunosc ca mereu plec cu viteza I incet, apoi dintr-a IIa o calc mai tare daca e. Mi se pare ca patinez cam mult ambreiajul cu a IIa ca sa sa plec lin. In plus e reflexul mainii cand plec sa duc maneta in stanga sus... Daca va trebui la un moment dat sa schimb ambreiajul din cauza asta, ghinionul meu, dar parca nu prea mi se pare natural..

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cum s-a mai scris pe aici procedeul este contraindicat de fabricant. De ce nu stiu. Dar cit de un test nu strica. In viteza 1 ( cu masina pornita ) soliciti mai putin linia motor-transmisie.

Citind cartea masini aflam si ce recomanda fabricantul... Ce scrie unul si altul, care nu citeste ce recomanda producatorul in manualul de utilizare, chiar nu are nici o relevanta.

Si eu recunosc ca de cand am masina plec numai cu a II-a de pe loc si... nu mi se pare deloc ca suprasolicit ambreiajul. Dar, asa s-o fi obisnuit masinuta mea :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...