Sari la conținut

Suspensie H&R + IRONMAN


Postări Recomandate

Pot sa-ti zic si eu cum mi-au iesit masuratorile la a mea (Diesel)

Eu am facut masuratorile abia cand am facut trecerea de la amortizoarele Standard si arcurile H&R pe arcuri H&R si amortizoare Ironman.

Distanta in aer - cu arcuri H&R si amortizoare standard = 75 cm fata si 74.5 cm Spate

Distanta pe sol - cu arcuri H&R si amortizoare standard = 68.5 cm fata si 68 cm Spate

 

Distanta in aer - cu arcuri H&R si amortizoare IRONMAN = 74 cm fata si 74.8 cm Spate

Distanta pe sol - cu arcuri H&R si amortizoare IRONMAN = 70 cm fata si 67.5 cm Spate

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 193
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Pana la urma tot de la ei am luat si eu. Sunt seriosi baietii, mi-au livrat in 7 zile, asa cum au promis. Pretul in 2014-03 este de 920 + curier. Montarea lor a durat cca 90 min. Arcurile sunt de culo

Salutare, Deschid acest topic (chiar daca mai exista unul dedicat imbunatatirii suspensiei) deoarece, eu cred ca pasul la care am recurs eu de a-mi schimba suspensia este o varianta foarte echilibrat

Pentru a masura cat mai exact lift-ul rezultat dupa inaltare: 1. masina sa fie fara pasageri si fara incarcatura, cu toate accesoriile si echipamentele din dotare (roata rezerva, cric etc) 2. sa se

Posted Images

Am mai spionat cateva Dustere in parcare. Cer scuze proprietarilor de drept.

Am masura distanta de la sol la aripa in dreptul axului rotii (aripa nu are un profil orizontal).

 

La un 4x4 diesel stock am masurat:

77.5 cm fata

77.5 cm spate.

 

La un alt 4x4 diesel stock am masurat:

78 cm fata

77 cm spate.

 

La un 4x2 bezina + gpl, arcuri HR probabil (erau albastre) + amortizoare standard probabil (erau negre si mai subtiri):

82 cm fata

78 cm spate.

 

la masina mea:

81.5-82 cm fata, 79 cm spate.

 

Rezulta un lift fata de stoc de

4 - 4.5 cm pe fata.

1.5-2 cm pe spate.

 

Deci am mai mult cu 0.5-1 cm fata de inaltarea preconizata de 3.5 cm pe fata. Conteaza asa de mult acest surplus? E suficient cat sa faca posibil ca amortizoarele sa ajunga la capatul de cursa (superior)?

Editat de Iulian
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Deci in total recomanzi suspensia asta?

 

De ce nu ai ales si arcuri Ironman?

 

Intradevar, am bagat o gramada de date si nici o concluzie.

Dar pana nu stiu exact de unde vine problema nu pot avea o concluzie.

Si in final voi avea o concluzie valabila pt mine si nevoile mele (reale sau inchipuite).

Depinde ce iti doresti de la masina.

 

Nu am ales arcuri Ironman pt ca am inteles din anumite posturi (de exemplu # 35

http://forumduster.r...__30#entry23057)

ca arcurile Ironman sunt mult mai tari ca cele HR si se preteaza pt Dustere cu modificari mari care cresc greutatea masinii considerabil, gen roll cage, sau e nevoie de prelungitoare de amortizoare.

 

O concluzie ar fi ca nu-i asa de simplu: iei amortizoarele, iei arcurile, le pui si gata. In cazul meu nu a mers asa.

Mai trebuie acele suruburi de corectie. Eu inca nu le-am incercat deci nu stiu daca rezolva problema.

Poate mai trebe prelungitoare de amortizoare.

 

Eu personal trebuia sa schimb amortizoarele oricum si am zis sa iau mai performante.

Pe termen lung voiam sa-mi pun si troliu si am inteles ca pt asta iti trebuie intarita putin suspensia fata.

Asa ca am zis sa iau si arcurile astea daca tot lucrez la suspensie.

Dar se pare ca nu e o solutie "bolt on", cel putin in cazul meu.

 

Pot sa mai adaug ca arcurile mai tari sacrifica din confort...mult/putin e subiectiv.

Dar pt mine personal e un pic prea mult... sunt mai sensibil :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pot sa-ti zic si eu cum mi-au iesit masuratorile la a mea (Diesel)

Eu am facut masuratorile abia cand am facut trecerea de la amortizoarele Standard si arcurile H&R pe arcuri H&R si amortizoare Ironman.

Distanta in aer - cu arcuri H&R si amortizoare standard = 75 cm fata si 74.5 cm Spate

Distanta pe sol - cu arcuri H&R si amortizoare standard = 68.5 cm fata si 68 cm Spate

 

Distanta in aer - cu arcuri H&R si amortizoare IRONMAN = 74 cm fata si 74.8 cm Spate

Distanta pe sol - cu arcuri H&R si amortizoare IRONMAN = 70 cm fata si 67.5 cm Spate

 

Vad ca ai rezultate diferite fata de celelate cazuri mentionate (mult mai mici, desi ai kit de inaltare).

O fi din cauza ca ai protectii de plastic pe aripa?

 

Oricum, din datele tale, daca inteleg corect, se pare ca rotile din fata coboara mai putin cu amortizoare Ironman cand masina e suspendata (70 vs 74 cm) decat cu amortizoarele standard (75 vs 68.5). Sa inteleg ca amortizoarele Ironman pt fata au o cursa mai scurta?

 

De asemena, roata fata poate cobora cu 1 cm mai putin cu amortizorul Ironman (75 cm vs 74 cm). Nu-i asta un dezavantaj?

 

O cursa mai scurta pt amortizor nu-i un dezavantaj in offroad? Mai ales daca masina e si inaltata?

Editat de Iulian
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu, intradevar, am facut masuratorile pe protectii si am aproximat cam pe unde ar veni tabla.

Masuratorile nu le-am facut fata de sol ca nu asa se masoara. Masuratorile le-am facut de la partea de jos a jantei pana la aripa. Sunt 2 puncte care nu sunt influentate de presiunea in roti, de unghiul de inclinare al parcarii... totul este doar pe mecanica masinii.

Nici eu nu am comandat suruburile de reglaj (ca nu le avea Alec la vremea respectiva!) in schimb le-am comandat si montat acum vre-o 2 luni si... mi s-au rezolvat si problemele de unghi de cadere.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri si ajutor.

Deci se pare ca suruburile de reglaj sunt binevenite pt o geometrie corecta cu amortizoarele Ironman.

Eu cred ca o sa le comand oricum, si daca ma hotarasc sa ma intorc la arcurile standard. Sa fiu mai sigur :)

 

Legat de bataile care le aud uneori, am incercat sa-mi dau seama daca am un lift exagerat, care ar putea cauza probleme. Liftul meu pare a fi 4-4.5 cm si nu 3.5. Acuma nu stiu daca asta conteaza...

 

Poate-mi trebe acum un chit de coborare, adica un troliu :)

 

E vre-un coleg pe care a mai montat configuratia asta (amortizoare Ironman + arcuri HR) pe un Duster 4x4 pe benzina? A avut ceva probleme?

Ca pt diesel vad ca lumea e fericita.

Editat de Iulian
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...