Iulian

Members
  • Număr conținut

    29
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    2

Iulian a câștigat ziua ultima dată pe 4 Ianuarie 2015

Iulian a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

21 Excelent

Despre Iulian

  • Rang
    Membru
  • Dată Naștere 28.06.1980

Informații profil

  • Gen:
    Nu spun
  • Interese:
    off road, orice are motor, calatorii
  1. Concluzii

    Provocare; sunt curios care are fi concluzia voastra despre modelul domniilor voastre de Duster dupa unul sau mai multi ani de utilizare, intr-o exprimare succinta (una propozitie scurta), asa cum ii sta bine unei concluzii. Incep eu: 3.5 ani de utilizare, 1.6 16v 4x4: e o conserva cu care-ti faci de minune treaba (fara sa te rupa cu costurile); pacat ca nu e diesel.
  2. In primul rand sunt prea dure pentru gustul meu. In al doilea rand, nu se potriveau prea bine cu amortizoarele IronMan care le-am cumparat (inaltau prea mult masina si amortizoarele IronMan puteau ajunge la capat de cursa). Asa ca am renuntat la inaltare. Daca doream inaltare, ar fi trebuit adaugate niste tije prelungitoare la telescoapele IronMan ca sa nu fie probleme si nu am vrut sa ma complic. Arcurile HR merg mai bine cu amorizoarele de fabrica (in sensul ca nu trebuie adaptari suplimentare). Iar amortioarele IronMan merg mai bine cu arcurile de fabrica (in sensul ca nu trebuie adaptari suplimentare). Paradoxal, nu? Eu am pus totusi in plus suruburi excentrice pentru compensarea unghiurilor de cadere si convergenta. E un topic luuuuung pe aici cu toata povestea asta.
  3. Vand set de 4 arcuri HR +30mm pentru Dacia Duster 4x4 ph1. Au fost montate pe masina mea 2 saptamani in care am mers prin oras in jur de 500 km, dupa care am revenit la arcurile de fabrica. Pret: 790 Lei. Tel: 0726475727
  4. Dusterul meu in imagini

    Am mai fost si ieri tot in aceeasi zona, sa vad ce-a mai ramas din zapada: * Nu toate pozele sunt cu Dusterul meu, unele sunt din Dusterul meu, altele-s de pe langa Dusterul meu. Oricum, sunt de pe unde-am fost cu dansul
  5. Dusterul meu in imagini

    Am facut si eu o mica iesire cu ocazia venirii zapezii si la Timisoara, dar nu am apucat sa postez pozele. A fost in 27 Dec 2014, la Bencecu de Jos (la 30 km de Timisoara). La dus: La stat: La intors:
  6. Dusterul meu in imagini

    La multi ani! Sa te bucuri de Dusterul tau, si sa te poarte cu bine prin cat mai multe locuri frumoase si/sau interesante!
  7. Suspensie H&R + IRONMAN

    Si banuiesc ca nu a avut batai... Cam toate datele converg in aceeasi directie: amortizoarele standard au cartusul mai lung si (paradoxal) suporta un lift mai bine decat amortizoarele Ironman (cel putin in cateva cazuri) care amortizoare, teoretic, sunt dintr-un kit de lift. Cum ziceam intr-un post anterior, gasisem in parcare la serviciu si un 4x2 pe gpl si cu arcuri HR + amortizoare negre (poate standard). Inaltimea aripii era 82 cm. La fel ca la mine. Deci nimic spectaculos. Cred ca asta-i normalul pt HR din moment ce si la kitul de 4x4, si la kitul de 4x2 da ceeasi inaltime. Banuiesc ca nu-s probleme nici in cazul colegului de serviciu, ca e in configuratia asta de ceva vreme din ce am vazut eu. O sa-i dam de capat pana la urma... O sa trimit mail la Ironman.
  8. Suspensie H&R + IRONMAN

    Hmmmm. Vorba cuiva, am avut "ghinion". Poate ca intr-adevar trebuie raspuns la intrebarea daca e o greseala de proiectare sau nu. Daca asa cum a constatat @gusterul: http://forumduster.r...__taiat__st__60 Masurat de la baza cupei ce tine arcul pana sus unde se termina cartusul (nu tija), avem asa: - ironman 10 cm - original 12.5 cm ...atunci amortizorul Ironman are cartusul mai scurt ca cel standard. Nu ma pricep la suspensii si uneori bunul simt e inselator in chestiuni tehnice dar...ma astept ca un amortizor pt un kit de inaltare pt offroad sa fie aibe cartusul mai lung decat unul standard. Hai sa zicem ca inaltarea mea a fost prea mare, cu 0.5-1 cm in plus si ca daca aveam doar 3.5 cm scapam fara batai....dar oricum mi se pare ca si pt 3.5 cm lift amortizorul lucreaza periculos (sau cel putin nefiresc) de aproape de capatul de cursa...tot intuitiv vorbind.
  9. Suspensie H&R + IRONMAN

    Am intrebat si eu, mi s-a spus ca-s aceleasi amortizoare…am sters mailul din greseala dar asa-mi aduc aminte ca mi-a raspuns Alec. Dar intreaba eventual direct la sursa sa fii sigur. Se pare ca cine a luat kitul si a avut masina standard (neingreuiata) a avut lift prea mare si a trebuit sa taie din arcuri, sa se potriveasca cu amortizoarele: Vezi: http://forumduster.r...aiat#entry17781 Vezi postul #57 si urmatoarele ale lui @gusterul: http://forumduster.r...__taiat__st__54 Am avut cam aceleasi simptome. Inclusiv trepidatii la demaraj…. Speram ca eu scap cu HR...dar nu a fost sa fie. Totodata, vad ca nu a raspuns nimeni cu o marturie despre 1.6 4x4 + amortizoare Ironman + arcuri HR. Sa fie eu primul care a incercat?
  10. Suspensie H&R + IRONMAN

    Am revenit cu … amortizoarele pe pamant. Gata, s-a dus inaltarea mea. Dupa doua saptamani in care am asteptat sa se mai inmoaie arcurile HR, m-am intors la arcurile originale. Intr-adevar, s-au mai inmuiat un pic, chiar si comfortul s-a imbunatatit un pic, un foarte pic. Dar bataile acelea la destinderea arcurilor dupa un hop tot se auzeau. I-am scris mail si lui Alec Preotu, i-am spus ca am o inaltare de aprox 4-4.5 cm si ca tot se aud batai pe fata. Mi-a raspuns ca inaltarea e prea mare, ca daca bataile persista trebuie taiata o spira din arc si ca nu a mai avut un asemenea caz cu amortizoarele Ironman + arcurile HR. Decat sa tai arcurile HR, am zis ca mai bine revin la arcurile originale. Sunt mai moi si mai confortabile. Cel putin asa credeam. Asa ca acum am arcurile originale si amortizoare Ironman. Am montat si suruburile de corectia a unghiului de cadere, sa fiu sigur. Acum nu se mai aud bataile respective pt ca masina sta mai jos. Initial m-am gandit ca avand motorul pe benzina greutatea pe puntea fata e mai mica si masina sta mai sus, prea sus, de aia bat amortizoarele. Dar e o diferenta mica, de 45 kg. E mica? Apropo, m-am interesat la un magazin de piese auto daca arcurile de fabrica pt fata sunt diferite la varianta pe benzina fata de cea diesel. Mi-au spus ca au intrebat la uzina si ca sunt exact aceleasi arcuri. Aaaa, si au incredibilul pret de 700 ron bucata. Asa ca, intr-un fel, prin revenirea la original am facut un upgrade, cel putin prin prisma pretului Capitolu’ 1. Amortizoare Ironman + arcuri HR Nu stiu altii cum sunt, dar la mine nu s-au potrivit. Feelingu meu era ca nici eu nici masina nu ne simteam prea bine. Eu eram tot cu frica in san ca la un hop mai mare se aude poc. Si de ce ti-e frica, nu scapi. Poc! Mi-era groaza sa cobor o bordura…Da’ eram la inaltime…Iar masina era cam corigenta la geometrie. E si vina mea. Am decis sa mai sacrific convergenta sa ajut caderea (ca nu aveam suruburile de corectie a unghiului de cadere). Dar convergenta pe spate am compromis-o in asa hal, incat atunci cand dadeam in spate, rotile spate se…cracanu. Se cracanau frate…inca un pic si faceam sfoara . Asa ca, o lectie pt mine e ca daca e de ales, dao-n colo de cadere. Convergenta barem sa fie bine reglata! In plus mi-era teama ca planetarele lucreza la un unghi prea mare acum si se uzeaza mai tare. Daaaaaar, Am dat si o tura pe “coclauri”. Am iesit din Timisoara si am luat-o pe un drum de pamant pt utilaje agricole, pe langa niste terenuri. Erau pe acolo niste adancituri de la rotile de tractor foarte….adanci. In mod normal le-as fi trecut la relanti. Dar am incercat cu 30 km/h. Am continuat…altele…50 km/h…altele si mai si…80 km/h. Am inceput sa ma simt ca la Paris-Dakar. A fost o experienta…de neuitat. Si scurta. M-am reintors pe asfalt. Si am constata ca am un confort ….nu asa cum mi-as dori eu. Eu, cu pretentiile mele contradictorii. Suspensia e cam tare. Si apoi am asteptat minunea…inmuierea. Si am asteptat, si am comandat suruburile de corectie, si au sosit...suruburile, nu minunea. Si a sosit si ziua de Sf Paraschiva si eu…in service. Doamne, iarta-ma! Asa s-a nimerit. Cand mi-am facut programarea nu mi-am dat seama. Si am pus la loc arcurile originale. Las’, ziceam au, o sa fie mai moi, mai confortabile… Capitolu’ 2. Amortizoare Ironman + arcuri originale Surpriza: suspensia tot rigida este…nu asa rigida ca si cu HR dar nici asa moale ca si suspensia standard. Deci si de la amortizoare se trage. Daaaar, e mai stabila in curbe. Si intr-o dimineata, in drum spre servici, la ultimul semafor la care era o coada lunguiata, am lasat asfaltul si am luat-o pe o scurta … scurtatura, un drum de pamant, pe diagonala. Impresiile au fost si de aceasta data pozitive. Am avut sentimentul ca masina e destul de bine inchegata si ca pot merge mai in viteza acum. Am mai fost pe acolo cu amortizoarele originale si parca eram mai putin increzator … dar nu stiu cat e de relevanta comparatia ca erau cam duse amortizoarele alea. Ca si prime impresii (personale si subiective, dupa o perioada relativ scurta de utilizare) despre amortizoarele Ironman: Plusuri: +Imbunatatesc stabilitatea in viraje +Suporta viteze mai mari pe drumuri de pamant (caz in care sunt mai putin inconfortabile decat cele standard). +Par mai solide, sunt mai groase decat cele standard Minusuri -La lifturi mai mari de 4 cm ajung destul de usor la capatul de cursa (superior) la trecerea peste denivelari. Sincer, nu pricep cum sunt incluse in kitul Ironman de lift de 3.5 cm, care lift, din cate am inteles, e chiar mai mare in realitate … umbla vorbe ca ba’ trebe taiate arcurile, ba’ puse prelungitoare de amortizoare, ba asteptat (cat sa tot astepti? un an jumate?) sa se inmoaie arcurile…Ce-nseamna asta? Ori suntem “liftati” ori nu mai suntem! Daca amortizoarele astea-s pt lift sa fie facute sa se potriveasca pt lift, fara emotii si asteptari sa treaca nu stiu ce batai. Daca-s pt arcuri standard sa fie descrise ca pt standard. -Fiind mai rigide, confortul e un pic stirbit, atat pe asfalt cat si pe drumuri de tara la rulare cu viteze mici. Domeniul lor pare mai degraba viteza mai mare (60-80 km/h) pe drumuri de tara, caz in care oricum nu prea are sens sa vorbesti de confort, dar sa zicem ca sunt mai putin inconfortabile decat cele standard. -Pretul e de 2 ori mai mare decat pt niste amortizoare mai normale, poate chiar mai mult. Diferenta mi-ar fi ajuns pt un mic troliu. Iar cu banii care i-am dat pe arcurile HR imi luam un support pt troliu…eram aranjat Iar cu pretul manoperei pt remontarea arcurilor originale imi luam benzina pt o luna. In fine, amortizoarele trebuia sa le schimb oricum. Si am ce povesti nepotilor, ca vad ca deja am scris ditamai romanu' Cam asta este. Numai bine tuturor!
  11. Reparatie Cardan Duster

    Nu am studiat foarte atent abilitatile literare ale omului respectiv. Eu cautam abilitati...mecanice. Tot ce pot sa zic e ca aveam o problema la masina, am cautat un atelier prin zona care sa ma poata ajuta, am gasit saitul asta cu nr asta de telefon, mi-am facut programare. Nu prea aveam multe variante asa ca am zis: hai sa incerc. Am mers acolo cu masina cu un cardan care vibreaza si am plecat de acolo cu un cadran care nu mai vibreaza (am incercat si la la 160 km/h) si cu 600 de lei mai putin. Nu am facut nici un fel de acte. Detalii gen modalitate de echilibrare, set vs. bucati nu stiu. Nici nu ma pricep. Tot ce stiu e ca a facut si echilibrare si ca acum am niste cruci gresabile. Au trecut de atunci vre-o doua luni. Deocamdata nu am mai avut nici o problema. Daca o sa am probleme o sa va anunt. Nu vreau sa-i fac reclama omului ca nu am nimic de castigat. Dar nici sa-l vorbesc de rau gratuit nu vreau. Mie personal mi s-a parut mult si 600 lei in conditiile in care un cardan nou e 1500-1700 lei cu totul. Asta e experienta mea deocamdata. O impartasesc si altora in speranta ca poate sa le fie de folos in vre-un fel sau altul.
  12. Duster Ph2

    Motorul diesel o sa aiba un consum mai bun, chiar daca te dai la el. Motorul pe benzina o sa te penalizeze mult mai tare cu o crestere de consum la un mers mai vioi. Mie mi s-a intamplat de multe ori sa mi se taie avantul gandindu-ma la consum (am 1.6 16v). Cu cat mergi mai agesiv, cu atat diferenta de consum intre diesel si benzina e mai mare. Eu personal am avut mai mult fun cu un diesel decat cu un benzinar mai puternic pt simplu' motiv ca eram mult mai linistit psihic in privinta consumului. De consum te lovesti zi de zi. De restul, mai rar, mai ales daca nu o sa ai rulaj asa mare...adica probleme mai serioase (gen injectoare) cred ca pot aparea dupa un nr mare de km, peste 100-150 000 km, din ce am auzit....ori tu pana acolo mai ai 10 ani. Probabil o sa o vinzi inainte sa ajungi la asa rulaj...si cum ziceai pretul de revanzare e mai bun la diesel...probabil recuperezi o parte din pretul suplimentar.