Sari la conținut

Suspensie H&R + IRONMAN


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 193
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Pana la urma tot de la ei am luat si eu. Sunt seriosi baietii, mi-au livrat in 7 zile, asa cum au promis. Pretul in 2014-03 este de 920 + curier. Montarea lor a durat cca 90 min. Arcurile sunt de culo

Salutare, Deschid acest topic (chiar daca mai exista unul dedicat imbunatatirii suspensiei) deoarece, eu cred ca pasul la care am recurs eu de a-mi schimba suspensia este o varianta foarte echilibrat

Pentru a masura cat mai exact lift-ul rezultat dupa inaltare: 1. masina sa fie fara pasageri si fara incarcatura, cu toate accesoriile si echipamentele din dotare (roata rezerva, cric etc) 2. sa se

Posted Images

@Iulian, in timp, arcurile se vor mai lasa... nu cred ca e cazul sa-ti faci probleme din aceasta cauza. In materie de batai... tin minte ca si eu am avut si... au trecut dupa reglaje.

@CristiZ, eu am montat suruburile excentrice de la Ironman si sunt extrem de multumit de rezultat

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Am revenit cu … amortizoarele pe pamant.

Gata, s-a dus inaltarea mea.

Dupa doua saptamani in care am asteptat sa se mai inmoaie arcurile HR, m-am intors la arcurile originale. Intr-adevar, s-au mai inmuiat un pic, chiar si comfortul s-a imbunatatit un pic, un foarte pic. Dar bataile acelea la destinderea arcurilor dupa un hop tot se auzeau.

 

I-am scris mail si lui Alec Preotu, i-am spus ca am o inaltare de aprox 4-4.5 cm si ca tot se aud batai pe fata. Mi-a raspuns ca inaltarea e prea mare, ca daca bataile persista trebuie taiata o spira din arc si ca nu a mai avut un asemenea caz cu amortizoarele Ironman + arcurile HR.

 

Decat sa tai arcurile HR, am zis ca mai bine revin la arcurile originale. Sunt mai moi si mai confortabile. Cel putin asa credeam. Asa ca acum am arcurile originale si amortizoare Ironman. Am montat si suruburile de corectia a unghiului de cadere, sa fiu sigur.

Acum nu se mai aud bataile respective pt ca masina sta mai jos.

Initial m-am gandit ca avand motorul pe benzina greutatea pe puntea fata e mai mica si masina sta mai sus, prea sus, de aia bat amortizoarele. Dar e o diferenta mica, de 45 kg. E mica?

Apropo, m-am interesat la un magazin de piese auto daca arcurile de fabrica pt fata sunt diferite la varianta pe benzina fata de cea diesel. Mi-au spus ca au intrebat la uzina si ca sunt exact aceleasi arcuri. Aaaa, si au incredibilul pret de 700 ron bucata.

Asa ca, intr-un fel, prin revenirea la original am facut un upgrade, cel putin prin prisma pretului :)

 

Capitolu’ 1. Amortizoare Ironman + arcuri HR

Nu stiu altii cum sunt, dar la mine nu s-au potrivit. Feelingu meu era ca nici eu nici masina nu ne simteam prea bine. Eu eram tot cu frica in san ca la un hop mai mare se aude poc. Si de ce ti-e frica, nu scapi. Poc!

Mi-era groaza sa cobor o bordura…Da’ eram la inaltime…Iar masina era cam corigenta la geometrie. E si vina mea. Am decis sa mai sacrific convergenta sa ajut caderea (ca nu aveam suruburile de corectie a unghiului de cadere). Dar convergenta pe spate am compromis-o in asa hal, incat atunci cand dadeam in spate, rotile spate se…cracanu. Se cracanau frate…inca un pic si faceam sfoara :). Asa ca, o lectie pt mine e ca daca e de ales, dao-n colo de cadere. Convergenta barem sa fie bine reglata!

In plus mi-era teama ca planetarele lucreza la un unghi prea mare acum si se uzeaza mai tare.

Daaaaaar,

Am dat si o tura pe “coclauri”. Am iesit din Timisoara si am luat-o pe un drum de pamant pt utilaje agricole, pe langa niste terenuri. Erau pe acolo niste adancituri de la rotile de tractor foarte….adanci. In mod normal le-as fi trecut la relanti. Dar am incercat cu 30 km/h. Am continuat…altele…50 km/h…altele si mai si…80 km/h. Am inceput sa ma simt ca la Paris-Dakar. A fost o experienta…de neuitat. Si scurta.

M-am reintors pe asfalt. Si am constata ca am un confort ….nu asa cum mi-as dori eu. Eu, cu pretentiile mele contradictorii. Suspensia e cam tare.

Si apoi am asteptat minunea…inmuierea. Si am asteptat, si am comandat suruburile de corectie, si au sosit...suruburile, nu minunea. Si a sosit si ziua de Sf Paraschiva si eu…in service. Doamne, iarta-ma! Asa s-a nimerit. Cand mi-am facut programarea nu mi-am dat seama. Si am pus la loc arcurile originale.

Las’, ziceam au, o sa fie mai moi, mai confortabile…

 

Capitolu’ 2. Amortizoare Ironman + arcuri originale

Surpriza: suspensia tot rigida este…nu asa rigida ca si cu HR dar nici asa moale ca si suspensia standard. Deci si de la amortizoare se trage. Daaaar, e mai stabila in curbe. Si intr-o dimineata, in drum spre servici, la ultimul semafor la care era o coada lunguiata, am lasat asfaltul si am luat-o pe o scurta … scurtatura, un drum de pamant, pe diagonala. Impresiile au fost si de aceasta data pozitive. Am avut sentimentul ca masina e destul de bine inchegata si ca pot merge mai in viteza acum. Am mai fost pe acolo cu amortizoarele originale si parca eram mai putin increzator … dar nu stiu cat e de relevanta comparatia ca erau cam duse amortizoarele alea.

 

Ca si prime impresii (personale si subiective, dupa o perioada relativ scurta de utilizare) despre amortizoarele Ironman:

Plusuri:

+Imbunatatesc stabilitatea in viraje

+Suporta viteze mai mari pe drumuri de pamant (caz in care sunt mai putin inconfortabile decat cele standard).

+Par mai solide, sunt mai groase decat cele standard

Minusuri

-La lifturi mai mari de 4 cm ajung destul de usor la capatul de cursa (superior) la trecerea peste denivelari. Sincer, nu pricep cum sunt incluse in kitul Ironman de lift de 3.5 cm, care lift, din cate am inteles, e chiar mai mare in realitate … umbla vorbe ca ba’ trebe taiate arcurile, ba’ puse prelungitoare de amortizoare, ba asteptat (cat sa tot astepti? un an jumate?) sa se inmoaie arcurile…Ce-nseamna asta? Ori suntem “liftati” ori nu mai suntem! Daca amortizoarele astea-s pt lift sa fie facute sa se potriveasca pt lift, fara emotii si asteptari sa treaca nu stiu ce batai. Daca-s pt arcuri standard sa fie descrise ca pt standard.

-Fiind mai rigide, confortul e un pic stirbit, atat pe asfalt cat si pe drumuri de tara la rulare cu viteze mici. Domeniul lor pare mai degraba viteza mai mare (60-80 km/h) pe drumuri de tara, caz in care oricum nu prea are sens sa vorbesti de confort, dar sa zicem ca sunt mai putin inconfortabile decat cele standard.

-Pretul e de 2 ori mai mare decat pt niste amortizoare mai normale, poate chiar mai mult. Diferenta mi-ar fi ajuns pt un mic troliu.

Iar cu banii care i-am dat pe arcurile HR imi luam un support pt troliu…eram aranjat :)

Iar cu pretul manoperei pt remontarea arcurilor originale imi luam benzina pt o luna.

In fine, amortizoarele trebuia sa le schimb oricum. Si am ce povesti nepotilor, ca vad ca deja am scris ditamai romanu' :)

 

Cam asta este. Numai bine tuturor!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am intrebat si eu, mi s-a spus ca-s aceleasi amortizoare…am sters mailul din greseala dar asa-mi aduc aminte ca mi-a raspuns Alec. Dar intreaba eventual direct la sursa sa fii sigur.

Se pare ca cine a luat kitul si a avut masina standard (neingreuiata) a avut lift prea mare si a trebuit sa taie din arcuri, sa se potriveasca cu amortizoarele:

Vezi:

http://forumduster.r...aiat#entry17781

Vezi postul #57 si urmatoarele ale lui @gusterul:

http://forumduster.r...__taiat__st__54

Am avut cam aceleasi simptome. Inclusiv trepidatii la demaraj….

Speram ca eu scap cu HR...dar nu a fost sa fie.

 

Totodata, vad ca nu a raspuns nimeni cu o marturie despre 1.6 4x4 + amortizoare Ironman + arcuri HR.

Sa fie eu primul care a incercat?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsul in detaliu. Eram hotarat sa cumpar un kit de inaltare ironman dar...

 

Am trumit un email la Mudster. Sper sa se fi rezolvat problema.

 

Apropo, tu nu ai de gand sa faci nimic? Daca e o problema de proiecare, lasi lucrurile asa?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Hmmmm. Vorba cuiva, am avut "ghinion".

Poate ca intr-adevar trebuie raspuns la intrebarea daca e o greseala de proiectare sau nu.

Daca asa cum a constatat @gusterul:

http://forumduster.r...__taiat__st__60

Masurat de la baza cupei ce tine arcul pana sus unde se termina cartusul (nu tija), avem asa:

- ironman 10 cm

- original 12.5 cm

...atunci amortizorul Ironman are cartusul mai scurt ca cel standard. Nu ma pricep la suspensii si uneori bunul simt e inselator in chestiuni tehnice dar...ma astept ca un amortizor pt un kit de inaltare pt offroad sa fie aibe cartusul mai lung decat unul standard.

Hai sa zicem ca inaltarea mea a fost prea mare, cu 0.5-1 cm in plus si ca daca aveam doar 3.5 cm scapam fara batai....dar oricum mi se pare ca si pt 3.5 cm lift amortizorul lucreaza periculos (sau cel putin nefiresc) de aproape de capatul de cursa...tot intuitiv vorbind.

Editat de Iulian
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai primit raspunsuri de la producator/importator referitor la aceasta problema? Chiar nu vad de ce nu te zbati putin pe banii tai (multi de altfel pentru o chestie care nu functioneaza). Adica poate exista o rezolvare, poate ti-a scapat ceva tie. Altfel...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...