Sari la conținut

Duster Journey 1.5 Blue dci 2WD 2023


Postări Recomandate

Dupa o experienta de 10 ani, foarte ok, mai ales dpdv financiar, m-am despartit de Sandero Stepway 0.9 tce. Dupa indelungi analize ale pietei de autoturisme noi, am ales sa raman fidel brand ului Dacia, principalul motiv fiind ca , inca produc masini old school, cumva spre analogice, precum in perioada de aur din industrie , 2000-2005, dar cu influentele necesare de modernism. In consecinta, din luna iulie 2023, sunt proaspăt posesor de Duster, model Journey, 1.5 blue dci, culoare alb. Nu mai enumar dotarile, pentru ca le cunoasteti, dar menționez ca am adaugat ca accesorii aparatori de noroi, extensii aripi si protectii iluminate praguri fata. In postarile ulterioare voi prezenta partile pozitive si negative,  descoperite dupa 3,5 luni de utilizare si 5000 km.

 

20230805_102509.jpg

20230805_102602.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 28
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Dupa o experienta de 10 ani, foarte ok, mai ales dpdv financiar, m-am despartit de Sandero Stepway 0.9 tce. Dupa indelungi analize ale pietei de autoturisme noi, am ales sa raman fidel brand ului Daci

Salutare tuturor, Dupa mai bine de un an de utilizare, vin cu noi impresii, si intrebari, la care nu am primit raspunsuri in reprezentatia Dacia. Aspectele pozitive, menționate in primele po

Posted Images

Aspecte pozitive: 

- per ansamblu, Dusterul se prezinta si se comporta foarte bine, constat o evolutie imensa pentru Dacia, fata de modelele anterioare.

- caroseria inchegata si habitaclul foarte bine insonorizat, peste alte brand uri considerate superioare Daciei.

- motorul destul de elastic pentru un diesel, zgomot redus, rafinat, consumul foarte redus, cuplu multumitor.

- transmisia etajata corect, timonerie destul de precisa,  mult mai confortabila fata de varianta diesel 4WD, cu trepte mai lungi, adaptata mai bine traficului urban.

- tinuta de drum decenta pentru un auto cu asa garda la sol, avand in vedere situarea centrului de greutate.

- remarc ergonomia evoluata a comenzilor si butoanelor, fata de modelele anterioare Dacia.

- servodirectia este vis.

- suspensia relativ soft asigura confort foarte bun pe asfaltul denivelat din Ro.

- farurile led pe faza scurta sunt asigura o vizibilitate excelenta in orice conditii meteo.

- media nav ul cu android auto wireless face toti banii, iar sunetul este surprinzator de bun, peste multe alte marci auto considerate superioare.

- camera spate decenta, cu unghi larg si observ o miscare software in sensul actionarii directiei , probabil pentru o mai buna vizualizare a traficului, la iesirea cu spatele din parcare.

- clima automata excelenta pe timp de iarna, cu aer cald in mai putin de 10 minute, probabil utilizand o preincalzire electrica, pana la cresterea temperaturii motorului. In combinatie cu incalzirea din scaune, pentru un friguros ca mine, iarna, diminetile sunt mai bune. De asemenea remarc si conductele de aer pentru scaunele din spate.

- pana in prezent fara martori de eroare in bord.

 

Acum 30 minute, Gil26 a spus:

Sa il volanesti sanatos si cu placere pe Dustaras (asteptam si impresiile, eventual si un "nume"), multi km fara probleme (la fel ca si Step-ul)! :thumbsup:

Multumesc! Cred ca Dusty, desi initial ne hotarasem la Elsa (Frozen) , avand in vedere culoarea Arctic. Mai jos e Stepway ul vechi, asa cum arata dupa 10 ani si in stare perfecta de functionare ( aviz hater ilor Dacia). L am vandut intr o ora si jumate de la postarea anuntului pe site ul de profil.

20230715_085210.jpg

20230715_085303.jpg

Am uitat sa precizez o imbunatatire ulterioara achizitiei: montajul chederelor suplimentare pentru usi, respectiv cele originale de la varianta 4WD. Beneficiile imediate au fost pastrarea pragurilor interioare curate si o crestere a insonorizarii , mai ales in regim de autostrada/ viteza. Le recomand celor care nu le au deja. Instalarea este foarte facila.

Aspecte negative, constatari anomalii si/sau impresii subiective dupa primii 5k km:

- la primul drum pe macadam, dupa achizitie am constatat zgomote suspecte din zona portbagajului.Verificat si constatat ca hayon ul joaca in incuietoare. Remediat in regie proprie prin repozitionarea incuietorii, pentru o inchidere mai interior. S a rezolvat, mai mult acum tampoanele reglabile din cauciuc bat corect pe caroserie, parca s a mai diminuat si din zgomotele de rulare din spate, pe semne ca abia acum etanseaza bine chederul. Minusul este ca am pierdut cam 1-2 mm din alinierea hayon ului cu caroseria.

- dupa cca 1k km parcursi , la un moment dat am fost nevoit sa fac mai multe manevre cu spatele, in urcare pe o panta f abrupta, la viteza mica, tinuta din ambreiaj care, probabil s a incins si a emanat miros f puternic. La apasarea acestuia pt viteza 1, pentru reluarea deplasarii cu fata, pedala nu a mai revenit, ramanand la podea. Am ridicat o cu mana si si a revenit. De la acel moment, nu s a mai repetat acest fenomen.

- la schimbarea treptelor in special 1-2-3, in sarcina, pe decelerarea in gol, in intervalul de schimbare se aude un suierat , probabil de la turbina. Acelasi suierat se aude si dupa accelerarea pe liber cand se reduc turatiile , intre 3000 si 2000 de turatii. Mers la service, constata sunet suspect dupa care verificare, dar totul ok, ramand sub observatie, in exploatare, acest sunet, ca in cazul in care se amplifica sa revin la ei.

- de la achizitie, la apasarea pedalei de ambreiaj, pe la.jumatatea cursei, pe liber si in sarcina se aude in habitaclu (din exterior, cu capota ridicata nefiind perceptibil), un sunet al motorului modificat, un fel de tacanit similar cu cel.de diesel, dar mai amplificat. Acest sunet dispare complet daca se elibereaza complet pedala sau daca este apasata pana la capatul cursei. Mers la service, constatat sunetul obscur, probe de drum, ambreiaj care functioneaza corect, nu patineaza nici in treapta 1 nici in treapta 6 la kick down sau cu suprasarcina. Opinia service ului este ca intra ceva in vibratie/rezonanță,  dar nu au descoperit ce. In acelasi mod, ramane sub observatie, daca acest sunet se amplifica in timp. Nu este ceva deranjant.

- reglajul scaunelor sofer si pasager spate/fata este foarte greoi, culiseaza destul de greu pe sine iar levierul.de blocaj in pozitoa dorita, trebuie actionat cu mana in jos pentru a isi face cursa in fanta de blocaj. Daca nu se insista cu apasarea, ai.impresia ca s a autoblocat in pozitia dorita , dar scaunele se misca si este destul de periculos, existand riscul plecarii in spate /fata a scaunului, la un demaraj mai nervos sau o frana mai violenta ( aviz celor ce se plâng ca scaunele față au joc). Am.impresia ca sinele nu sunt perfect paralele, pt ca daca ma misc fortat in scaun, blocatorul cade automat in lăcaș. 

- la.un moment dat media nav ul s a blocat/inghetat in timpul unui apel telefonic, in interfata AA si nu am mai reusot sa il opresc/repornesc nici dupa oprirea motorului si scoaterea cheii din co tact, inchidere usi, etc. Rezolvat in regie proprie prin scoatere si reintroducere a sigurantei alocate sistemului multimedia.

-semnale false sau deloc ale senzorilor de unghi mort.

- scaun sofer neconfortabil. Rezolvat perfect cu o semihusa din spuma cu memorie si sustineri laterale comandata de pe un site din Polonia.

Cam atât momentan. Pe masura ce vor apărea modificari sau situatii noi, va povestesc. 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Are montat din fabrica sistemul de prindere al rotii de rezerva de sub portbagaj?

Stiu ca Journey diesel 2wd vine echipat cu kit de reparatie si nu are optiunea roata de rezerva cum are Journey benzina 2wd. 

Ma intereseaza daca la Journey diesel 2wd se poate monta ulterior roata de rezerva fara vrea modificare la masina.

De fapt ma intereseaza acest lucru la Expression diesel 2wd dar nu am gasit pe cineva cu acest model si presupun ca este la fel ca la Journey.

Apropo: modificarea este greu de facut (montarea sistemului de prindere a rotii de rezerva)? Se poate face la reprezentanta?

Multumesc!

Editat de abc
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut, avand in vedere ca nu este 4WD, portbagajul este normal,  cu oala pentru roata de rezerva. In lacasul respectiv, masina a venit cu kit de reparație roata, așezată in suporti de polistiren pentru a acoperi golul. Eu l am scos si am cumparat o rezerva slim, care a intrat perfect fara nici o modificare. Mai mult, suportul de polistiren era fixat cu surub si piulita de plastic care s a asezat perfect pe rezerva cumparata separat, impreuna cu cric si cheie de roti. Am incercat de la comanda sa optez si pentru rezerva, cric si cheie, dar nu este posibil in configuratia aceasta la Dacia, nu stiu cine le gandeste politicile de vanzari, dar sunt praf.Deci , stai linistit ca la 2WD totul este fara modificari. In showroom am observat ca, la 4WD podeaua portbagajului este mai inaltata fara locul de rezerva, iar in cazul in care rezerva  se comanda optional, mai mult decat sigur aceasta trebuie fixata sub masina cumva, fiind un loc mai mare dedesubt,  fata de a mea. Nu am inteles aceasta situatie la 4WD, probabil datorita grupului sau suspensiei independente?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 2 ore, sebiag a spus:

Salut, avand in vedere ca nu este 4WD, portbagajul este normal,  cu oala pentru roata de rezerva. ... mai mult decat sigur aceasta trebuie fixata sub masina cumva, fiind un loc mai mare dedesubt,  fata de a mea. Nu am inteles aceasta situatie la 4WD, probabil datorita grupului sau suspensiei independente?

Salut. Si la varianta 4WD roata de rezerva este de dimensiune normala si este stocata in spatiul din portbagajul masinii

Editat de DannyMC
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@sebiag Multumesc pentru raspuns! Ce bine ca 2wd are "oala" pentru roata de rezerva! Presupun (defapt sper) ca intra si o rezerva de dimensiuni normale (nu slim). Nici eu nu inteleg politica de vanzari privind roata de rezerva (si nu numai). De ce nu este pe lista de optionale roata de rezerva? Duster nu este o masina de oras, drumurile pe care circula nu sunt bune iar serviciile de depanare nu sunt la tot pasul. Eu stiam ca la Duster 1 si Duster 2 (ambele 2wd) roata de rezerva se prinde sub masina. Parca asa este si la unele variante de Sandero. Dar probabil ca m-am inselat. Apropo de politica de vanzari: ma contrariaza ca benzina 2wd este disponibila numai cu transmisie automata la nivelul de echipare Expression (un nivel de echipare inferior) si numai cu transmisie manuala la nivelul de echipare Journey (un nivel de echipare superior). Mie mi s-ar parea firesc sa fie invers. Eventual nivelul superior sa aiba ambele variante de trasmisie sau ambele nivele de echipare sa aiba ambele variante de trasnmisie. Cati kilometrii avea Sandero Stepway cand a fost vandut? Nu stiam ca chederele de la 4wd sunt mai bune decat cele de la 2wd. Se inlocuiesc cele de la 2wd cu cele de 4wd? Sau se monteaza suplimentar?

 @sebiag @DannyMC Am condus Duster 2 benzina 4wd si avea oala cu rezerva normala din fabrica (am auzit ca unele loturi au venit cu slim). Sub portbagaj este toba de esapament si transmisia. Iar portbagajul la 4wd este mai mic decat la 2wd cu aproximativ 70l, are inaltimea mai mica (probabil stiti).

Editat de abc
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...