Sari la conținut

Solicit ajutor pentru montare faruri led, cu daylight Y, model 2022


Postări Recomandate

Da, scuze am citit printre randuri si eu m-am referit la faruri. Stopurile, da, sunt plug in.  Mea culpa.

Acum 4 ore, t0rquemada a spus:

Păi tu ai pus linkul - în care se vede clar că nu merge semnalizare peste DRL aprins pe aceeași parte (face ce am scris mai devreme în alt post), apoi sigur nu va avea și reglaj electric pe verticală, iar în postarea de continuare e doar o poză cu lucrul pe Duster ph2

În altă ordine de idei, un răspuns scurt la întrebarea ta, da, e secret. (Farurile de Duster ph3 nu sunt ieftine, nu cresc în copaci  și totuși am 2 pe masa de lucru cu tot ce trebuie pentru a simula o mașină)

Cine stie si cunoaste ce se poate face pentru buna functionare a noilor faruri, o poate face daca vrea, dar vad aici atata secret...

E greu sa scrie cineva ca trebuie asa:

- farurile

- calculator faruri

- probabil calculatorul configurat pe masina respectiva

-etc

Iar pe partea cealalta e treaba fiecaruia de unde isi procura farurile si ce mai trebuie chiar daca sunt scumpe. Iar cu reglajul farurilor, se pot regla la un atelier auto pe stant si raman asa, alta solutie nu prea vad.

P.s. La cat te stiu ca esti meserias, ai putea sa dai aceste detalii, doar daca vrei, ca oricum cel care vrea sa faca aceasta modificare, tot la tine vine. 

 

Editat de kaspersky
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...
  • Răspunsuri 30
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Nu ai nevoie de un electrician, ci de cineva care are știe și are acces la rețeaua mașinii, cu ajutorul diagnozei dedicate, pentru a putea integra componentele lipsă pe care ar trebui să le configurez

Q.E.D.   Final...cu leduri 4300K pe fază lungă.   ...și reglajul pe inalțime cu buton de Clio....era să uit. Pentru ca faza scurtă, ledul, să nu clipescă când motorul est

Prima victimă: Duster HJD ph2 2021, 4x2, culoare xxx, recent cumpărată de la un "vânzător", km puțini etc, dar cu Medianav de generație 4 nu 4.5(8inch) și fără butoane de activare cruisecontrol/speedl

Posted Images

Nu  este nevoie de inlocuirea nici unui  calculator. Se poate face cu un stabilizator de 9V si un "sau cablat" cu diode direct pe far. Singura problema care aapare e la semnalizare.

Calculatorul de la modelul anterior celui cu Y, inverseaza doua tensiuni cand trece de pe DRL pe pozitie. Scade si intensitatea luminoasa a ledului. La cel cu Y nu mai e nevoie de inversarea tensiunilor. Aveti in atas configuratia mufelor la faruri. Problema e la firele " comanda lumini de zi" si "alimentare lumini de zi". Spor la bricolat....era sa uit...reglajul pe inaltime se face cu buton, cablaj si mufe de la clio (din dezmemebrari). Firul de pe pinul 9 nu se leaga, se lasa in aer (daca se arde ledul pe scurta nu o sa semnalizeze in bord).

Screen Shot 06-07-22 at 02.07 PM 001.JPG

Screen Shot 06-07-22 at 02.07 PM.JPG

Editat de KrsTeam
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

da. SI cea mai nasoala chestie este cu reglarea farurilor. nu e ok deloc sa fie facut " static", practic la orice modificare de incarcare s-a terminat cu el.

am fost de curand cu a mea si diferenta este enorma (intre 2 persoane si 4 + bagaje). practic faza scurta devine "lunga" daca n-o ajustezi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...

Schema electrica pentru adaptarea farului Y la modelele Duster anterioare. Se monteaza direct pe far fara a modifica instalatia electrica a masinii. Reglarea farurilor pe inaltime se realizeaza cu un buton de la Renault Clio.

Screen Shot 08-29-22 at 06.01 PM 001.JPG

Screen Shot 08-29-22 at 06.01 PM.JPG

Adaptarea face ca la semnalizare sa stinga lumina de zi, respectiv semnalizare pe faza scurta aprinsa -  stinge lumina de zi in momentul semnalizarii. Timpul de raspuns (aprinderea luminii de zi dupa asemnalizare) se regleaza din multiturul oscilatorului monostabilului.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 weeks later...

Q.E.D.

 

Final...cu leduri 4300K pe fază lungă.

 

...și reglajul pe inalțime cu buton de Clio....era să uit. Pentru ca faza scurtă, ledul, să nu clipescă când motorul este pornit, trebuie intercalat pe firul de alimentare un circuit de stabilizare a tensiune pe valoare de 13,3V. Astfel, la tensiune de 14,5V a alternatorului, tensiunea aplicată pe led-ul de faza scurtă va fi 13.3V (așa cum reiese din fișa de funcționare). Cu motorul oprit tensiunea de alimentare va fi de 11,5...12,2V funcție de starea bateriei, iar stabilizatorul nu va modifica valoarea tensiunii.

 

Editat de KrsTeam
  • Like 4
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Referitor la modul parcare si limita de oprire mai adaug ca sunt diferente intre camere implicit si aplicatiile lor, ex 70mai este diferita de Viofo la care se pot alege trepte de voltaj ce stabilesc limitele pe care daca acumulatorul le atinge atunci nu se mai alimenteaza camera, tocmai de aceea trebuie avut grija si asupra acestui aspect, deasemenea si cablurile kitului de montaj sunt mai subtiri la 70mai, atentie si la realizarea legaturilor, sertizare, protectia de plastic, etc. PS: pe mine nu m-a interesat prea tare “Parking Surveillance” masina fiind “supravegheata” mai mult de 90% din timp de alte camere exterioare si mult mai bine, mai importanta este gestionarea energiei, de aceea am ramas la “planul A” referitor la cele doua sigurante pentru alimentarea camerelor, nu am mai trecut la “plan B” cu “+ permanent” ( +BAT) tot timpul, temporizarea alimentarilor pe care o are masina fiind suficienta pentru mine, iar camera 70mai fata+spate face ceea ce trebuie sa faca si pentru ceea ce am achizitionat-o, repet insa ca toate acestea depind de fiecare si cum se considera \doreste.
    • 1. Aduci mașina la conformitate = montezi toate piesele date jos + completare nivel și verificare densitate antigel. 2. Cu diagnoza pe mașină monitorizezi, corespondența între Tapa citită de injecție și Tapa afișată pe bord static și în mers 3. Suplimentezi masa pe motor. 4. Repeți pct 2.
    • Ca notă subiectivă, dacă DVR-ul are modul original de parcare: - masa, de oriunde găsești metal legat la caroserie, în zona cutiei de siguranțe - +permanent (+BAT) de pe o alimentare permanentă (Atenție la limita de oprire 12 V, fie din buton fie din aplicație) - +pornire (+ACC) se poate lega pe în 3 moduri: a) pe plafonieră, camera va înregistra încă înainte de a intra în mașina și câteva minute după încuiere b) pe brichetă/accesorii, cu cheia în contact camera e pornită și fără motor pornit c) pe contact, camera funcționează doar cu motor pornit   Cum se implementează ține de îndemânarea celui ce montează, atenție la limita de oprire (protecție la descărcare excesivă a bateriei de 12 V) fie din buton fie din aplicație.  
    • Da, o lampa martor (de 5 W) este recomandat sa se foloseasca pentru verificari (ex la alimentarile unor mufe, conectori, cablaj, senzori la 5V), dar pentru sigurantele de 12V poate sa se foloseasca si un multimetru digital, si nu neaparat digital (eu timp de aproape 40 de ani am folosit unul analogic, un MAVO 35 obtinut “pe sub mana” in vremurile acelea, si pot spune ca nu m-a “pacalit”) sau chiar un creion electric de tensiune. Ex cand am verificat sigurantele pentru montajul camerei (am avut vreo trei variante \optiuni) am folosit un multimetru digital din comoditate (mai mic si usor) iar acesta mi-a “confirmat” alegerea sigurantelor si nu m-a “pacalit” cu absolut nimic. Revenind, alegerea sigurantelor depinde de fiecare, dar in manualele de utilizare descrierea lor este destul de vaga, in documentatia tehnica sunt descrise mult mai precis (de aceea am facut trimitere si la acel topic \post) si poate sa fie de ajutor, ba mai mult, in alegerea lor cred ca este bine sa se tina cont (si se pot elimina “din start” cateva) si de schemele electrice, poate chiar si de cutia sigurante de putere, doar ca exemplu si atasat:
    • Bună ziua, cum am zis și titlu am Duster benzina plus gpl , acum de când venit vara îmi urca apa la șase linii chiar și la maxim după scade   ,țin să spun că am termostatul dat jos de pe motor,radiatorul de răcire este nou , sonda de apa am schimbat acum un an,.
×
×
  • Creează nouă...