Sari la conținut

Nivel ulei peste marcajul maxim, Tce 150 GPF 4x2


Postări Recomandate

la mine sa rezolvat dupa ce am constatat ca dupa revizie arata cu 1,5cm mai mult pe joja decat maxim

reprogramare la acelas service

a scos tot uleiul din masina

inlocuit filtru ulei

5,5litri de ulei

acum este la semnul de maxim pe joja asa cum era si inainte

am ajuns sa platesc din nou schimbul cu reducere de 20%

toate cele bune masina merge impecabil clientul fericit!!

 

concluzie personala:

 uleiul se scurge greu din acst model de motor si am remarcat cateva probleme:

dupa scoaterea filtrului de ulei la aproximativ 2 minute se elibereaza o supapa sau valva si mai da drumu la ulei(o cantitate chiar foarte mare a curs dupa ce parea ca sa scurs tot)

baia de ulei are o forma mai ciudata si nu permite uleiului sa se scurga tot pe la busonul de scurgere(sa tras cu un furtun si siringa de pe fundul bai sa reusim sa scoatem tot uleiul .......cred)

durata de scurgere a uleiului trebuie sa fie de cel putin o ora si motorul sa fie bine incalzit inainte de golire

daca nu se respecta cele de sus trebuie avut in vedere la umplerea motorului sa se verifice periodic nivelul pe joja, cu siguranta 0,25l vor ramane in plus fata de 5,5l cat scrie la carte ca trebuie sa intre!

 

ce este cert ca dupa ce am stat acolo langa baieti si am asistat la schimbarea uleiului pentru a doua oara in mai putin de doua sapatamani nivelul pe joja a revenit la normal!!!

 

uleiul arata impecabil de curat acum, cred ca motorasul asta o sa ma tina 150 de ani

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 32
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare GDI, adică injecție directă de benzină. Fiind motoare mici, în anumite regimuri de temperatură/turație(drumuri scurte, porniri dese cu motor rece, etc) sunt "înnecat

Atentie!  Dupa diluarea uleiului cu benzina, in afara de scaderea vascozitatii cinematice, care conduce la uzura mai rapida a pieselor , scade mult punctul de inflamabilitate al uleiului, adica acesta

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei se uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti,

Posted Images

oare cati mecanici/ateliere Dacia au grija sa faca procedura de schimb de ulei asa cum e descrisa mai sus pentru a se asigura ca estecorecta?!

Experienta asupra propriilor modele de motoare ar fi argumentul pt care sa faci reviziile in reprezentante, dar uite ca acei "meseriasi" care de obicei nu accepta comentarii la fata locului, se uita la tine ca la un nebun/prost daca le zici ca ai citit ceva detalii pe internet.

Sper ca ai intrat pe drumul cel bun cu ea de acum.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 21 ore, florinEU a spus:

la mine sa rezolvat dupa ce am constatat ca dupa revizie arata cu 1,5cm mai mult pe joja decat maxim

reprogramare la acelas service

a scos tot uleiul din masina

inlocuit filtru ulei

5,5litri de ulei

acum este la semnul de maxim pe joja asa cum era si inainte

am ajuns sa platesc din nou schimbul cu reducere de 20%

toate cele bune masina merge impecabil clientul fericit!!

 

concluzie personala:

 uleiul se scurge greu din acst model de motor si am remarcat cateva probleme:

dupa scoaterea filtrului de ulei la aproximativ 2 minute se elibereaza o supapa sau valva si mai da drumu la ulei(o cantitate chiar foarte mare a curs dupa ce parea ca sa scurs tot)

baia de ulei are o forma mai ciudata si nu permite uleiului sa se scurga tot pe la busonul de scurgere(sa tras cu un furtun si siringa de pe fundul bai sa reusim sa scoatem tot uleiul .......cred)

durata de scurgere a uleiului trebuie sa fie de cel putin o ora si motorul sa fie bine incalzit inainte de golire

daca nu se respecta cele de sus trebuie avut in vedere la umplerea motorului sa se verifice periodic nivelul pe joja, cu siguranta 0,25l vor ramane in plus fata de 5,5l cat scrie la carte ca trebuie sa intre!

 

ce este cert ca dupa ce am stat acolo langa baieti si am asistat la schimbarea uleiului pentru a doua oara in mai putin de doua sapatamani nivelul pe joja a revenit la normal!!!

 

uleiul arata impecabil de curat acum, cred ca motorasul asta o sa ma tina 150 de ani

 

Multumesc pt. aceste detalii valoroase.

Descriu pe scurt impresiile dupa al 3-lea schimb de ulei, pe care l-am facut in 09.07.2020, avand la bord 21.933 km.

-mi-au bagat 5L  (in loc de 5.5.) de ulei Renault-Castrol RN-SPEC 5W30 RN17. Pt. aceasta revizie m-au taxat cu 453.85, cu 10% reducere! La primul schimb de ulei am fost taxat cu 366.30 (fara reducere, 5L+1L ulei Elf Evolution RN-Tech 5W30).

-deoarece sunt navetist si programul de lucru nu-mi permitea sa stau in spatele lor si sa-i urmaresc, am lasat dimineata masina la reprezentanta si am preluat-o dupa amiaza. La preluare am constatat o culoare mai inchisa a uleiului. 

-pt. comparatie, am comandat de pe daciashop.ro 1L ulei Renault-Castrol RN-SPEC 5W30 RN17 

-culoarea actuala al uleiului, dupa 848km parcursi, reiese din pozele atasate

Concluzii:

-suspicionez ca ca la reprezentanta nu au evacuat in totalitate uleiul obosit si au turnat peste acesta uleiul nou. 

Ce o sa fac, ca sa-mi compensez ideile delirante paranoide:

-la 1000 km parcursi, o sa schimb iara uleiul. Pe costul meu. De data asta, o sa-mi iau o zi libera si o sa ma duc la ei cu un bidon gradat. O sa stau cu ei 1-2-3 ore pana ce evacuam tot uleiul. Masuram volumul emis. Notam. Dupa evacuare, turnam 5.5L de ulei Renault-Castrol si citim joja. Si inspectam si culoarea uleiului. Daca este iarasi peste marcaj, evacuam surplusul intr-un cilindru gradat si masuram volumul acestuia. Fotografiem joja. Dupa 1.000 km parcursi  inspectam iarasi joja si culoarea uleiului fata de cel nefolosit si fata de cel evacuat anterior. 

 

 

 

 

20200723_123056.jpg

20200723_123152.jpg

20200723_123248.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La ultimul schimb, sa inteleg ca ai schimbat numai uleiul, nu si filtrul?

Daca n-a fost schimbat si filtrul,e normal ce am vazut in pozele tale. 

Uleiul ramas in filtru e suficient sa schimbe culoarea uleiului nou, nu si calitatile de ungere.

Te sfatuiesc sa circuli linistit pana la urmatoarea revizie si sa te bucuri de masina.

Editat de Conservatorul
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...

Mmmda, se pare si a mea produce ulei. Am urmarit nivelul de la achizite si pana acum (4000km) si acesta a crescut cu aprox 10-15mm. Nivelul a fost masura intotdeauna in aceleasi conditii (motor rece) si in acelasi loc de parcare folosind aceeasi tehnica (scos joja, sters, introdus, asteptat 5 sec, scos, citit).

La cumparare nivelul era la maxim, iar acum este cu cel putin 10mm peste, pute a benzina si este deja negru (asta nu ma deranjeaza prea tare). De curiozitate, am scos diferenta de ulei pe la joja si a rezultat 0,5L pana ce nivelul a ajuns inapoi la normal.

Circul cam 50% in oras, pe distante scurte si odata pe saptamana fac 50+50km, dar parerea mea este ca e irelevant ca asta nu a deranjat celelalte masini (Logan 1.4MPI si Rover 45, 1,6MPI). Stiu ca e injectie directa dar asta nu scuza faptul ca se distruge motorul daca circuli in oras - diluezi uleiul cu 10% benzina la fiecare 4000Km..... Urmeaza sa discut cu service-ul.

Intrebare: s-a rezolvat la cineva prin resoftare si a influentat asta comportametul masinii?

Editat de gic
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 weeks later...

Serviceul - oameni ok, in schimb raspunsul fabricii sucks:

"A se tine sub observatie - poate e de la circulatul preponderent urban"

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 weeks later...

Dupa cca 1100km din care 7-800 pe afara (cu drumuri de 250km continuu, inclusiv autostrada) nivelul rezista. Sper ca mi-am facut griji degeaba si sa fi fost un cumul format din nivel mai mare de ulei din fabrica (mi s-a parut ca e mai mare de cand am luat-o dar nu sunt sigur din motiv de ulei curat plus designul mizerabil al jojei .......) plus circulat relativ putin si pe timp de iarna, plus injectie directa, plus condus de nevasta la care acceleratia nu e pedala ci buton on/off :twisted:....

Sper sa nu mai fiu nevoit sa mai scriu pe topicul asta :thumbsup:

20220427_164443.jpg

Editat de gic
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...