Sari la conținut

Postări Recomandate

Duster SL Orange 1.5 dci ,115 CP, adblue

Maine sau maxim pe 22 .06 ajunge la Meridian Vest,platit avans pe 05.03.2021 cam lunga asteptarea,dar se vede,, luminita de la capatul tunelului ", banuiesc de la semnatura LED de la faruri.............

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 670
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Mort sau nu, măcar e organizat. Sau se încearcă să fie. La povești, în alt topic, pe alt forum sau pe Facebook. Sunt eu sătul de câte discuții și păreri mai mult decât subiective se tot reia

Evident ca sunt si mai putin "dotate", depinde de fiecare la ce functii e dispus sa renunte. De aia Dacia, ca toti producatorii auto, ofera mai multe nivele de echipare, cu speranta ca o sa-si gaseasc

Si eu urmeaza luna asta sa dau comanda de inca un Duster, dar eu o sa merg pe 1.33 TCe de 150 CP, cu 4x4. La pret nu e chiar asa de mare diferenta, sunt 550 de euro in plus fata de diesel, care inseam

Posted Images

Buna ziua vreau sa cumpar un Duster sh din Germania buget pana in 11000 si mas adresa detinatorilor de duster daca merita sa dai pe un duster sh bani ma adresez detinatorilor de duster...
Ce consum are?
Ce probleme au avut la masina ?
Tinuta de drum..?
Orice informație este binevenita...
Momentan detin un Logan 1'5 dci si sant multumit de el e din 2006 aproximativ 200k km vreau 4×4 pentru ca la sfarsit de saptamana merg la cabana si pe timp de iarna nam nici o sansa sa ajung la cabana
Multumesc anticipat orice informatie este binevenita...carcotasi rog sa va abțineți..

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut @Kibepado si bine ai venit pe forum.

Eu am un Duster Ph2 (asta inseamna an de fabricatie 2013-2017) cu motorul 1.5 DCi (diesel, cu filtru de particule, fara AdBlue) si tractiune 4x4. Am la momentul de fata aproape 110.000 km facuti cu el, cam 45% in oras, vreo 10% in afara asfaltului si restul pe sosea. Am mers cu el in Germania si Franta de 2 ori (6500 km prima data si 4700 km a doua oara), am prins 166 km/h pe autostrada viteza maxima.

Pe sosea sta foarte bine in curbe pentru gabaritul ei (e destul de inalta si tinde sa se aplece destul de mult daca intri tare in curba, dar e stabila). Diesel-ul nu are acceleratie grozava, mai ales dupa 90-100 km/h, asa ca trebuie sa pregatesti un pic depasirile, dar la 109-110 CP nu poti avea pretentii mari. In afara asfaltului merge surprinzator de bine. Ai mod de 4x4 Auto, in care trage implicit doar fata si cupleaza spatele cand considera el ca e cazul. Dar pentru zapada, noroi sau conditii dificile e si un mod 4x4 Lock, unde distribuie 50% pe fata si 50% pe spate. Eu merg de obicei pe 2WD (tractiune fata) cand e uscat pe jos, dau pe Auto cand e ud (si toata iarna), iar pe 4x4 Lock am mers de cateva ori prin zapada si noroi. O singura data am ramas blocat, cand am intrat intr-un mal de zapada mergand la deal si a ramas suspendata pe burta (se invarteau rotile in gol), dar acolo a fost vina mea si nu a masinii, ea a facut tot ce a putut :)

La consum a mea scoate cam 7-7.5 in oras (ajunge si la 9 iarna, daca fac multe drumuri scurte) si 5.7-6 in afara. Dar nu o menajez, ajung si la 3500 de ture in depasiri, ca turatiile mici duc la probleme pe termen lung la diesel-uri. Acum a mea are si inaltare +3,5 cm si cauciucuri cu profil 50% off-road (Michelin Latitude Cross), deci cu atat mai mult nu am cum sa obtin consum prea mic.

 

Pana acum nu am avut probleme majore, dar am avut grija sa fac reviziile la 10-12.000 km (nu la 20.000 km, cum spune Dacia) si am inlocuit preventiv orice piesa (la suspensii, in principal) imediat cum mi-a spus mecanicul ca trebuie inlocuita, nu am asteptat sa pice (si sa mai strice si altele pana pica).

Ce am schimbat pana acum la a mea:

- baterie, senzor baterie, cablaj masa, cablaj injectie la ~30.000 km-> pe garantie, era o problema la cablajul de injectie si dadea eroare in anumite momente (se aprindea scurt martorul de baterie si facea un bip)

- placute frana la 34.000 km

- discuri + placute frana la 67.000 km

- planetara dreapta spate la 70.000 km -> pe garantie, coroana pentru ABS avea o problema si la viteze mari se aprindea martorul pentru ESP (si se dezactiva ABS-ul)

- amortizoare la 75.000 -> probabil ar mai fi mers vreo 20-25.000 km, pe tester erau la 40-45% din capacitate, dar am vrut eu sa le schimb si am pus amortizoare de la Mudster cu inaltare +3,5 cm

- distributie + curea accesorii + pompa apa la 79.000 km

- capete de bara la 97.000 km

- bujii incandescente la 99.000 km -> una din bujii facea figuri si pornea foarte greu motorul la temperaturi mici

- saboti spate, cablu frana de mana, bielete fata la 104.000 km

- de vreo 2 ori bucsa bara stabilizatoare, dar nu mai stiu la cati km, ca sunt ieftine si nu le-am mai trecut in lista

- igienizare AC de vreo 2 ori, cam la 2 ani trebuie

 

Tinand cont ca vrei sa mergi iarna in conditii dificile, recomandarea ar fi sa iei Diesel, ca are cuplu mai mare si la turatie joasa, care te ajuta. In bugetul tau cred ca poti lua un Ph2 din 2015-2016 in jur de 100.000 km. Diesel-ul la modelele astea o sa fie EURO 6 (deci impozit mai mic), dar o sa aiba filtru de particule, cum are si a mea. Asta inseamna ca va trebui sa eviti mersul subturat si drumurile scurte cu motorul rece (in general iarna), ca sa nu se infude repede filtrul de particule (de schimbat costa de la 1500 de euro in sus, ca are platina inauntru). Daca-l iei din Germania ar trebui sa fie mici sansele sa fi fost condus mult prin oras, ca nu prea isi cumpara ei Duster pentru asta. Oricum, o schimbare de distributie, ulei si filtre (vreo 1500 de lei ajunge) iti recomand sa faci dupa ce o cumperi, indiferent ce scrie in cartea de service. Daca vrei sa fii impacat, schimba si uleiul din cutia de viteze si diferential, ca sa nu ai surprize pe 4x4 (vreo 300-400 de lei). In functie de cat de accidentat e drumul pe care o sa mergi spre cabana, poti sa montezi si scut metalic pentru motor, cutie de viteze si bara fata (vreo 600-700 de lei) si scut pentru valva EGR (vreo 200-300 de lei, protejeaza o chestie care sta atarnata sub masina si pe care o poti agata usor prin padure)

 

Daca mai ai nevoie de alte informatii, poti consulta forumul (gasesti topic-uri pe mai toate probleme care pot aparea) sau poti intreba aici si o sa-ti raspundem care si cum putem.

Editat de bbm
corecturi gramaticale
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Gata si al meu. Venit de o saptamana, la dealer, am reusit sa il iau ieri. Sunt foarte bucuros. Va doresc tuturor posesorilor si viitorilor posesori multi kilometrii fara evenimente si sa ne bucuram de ele cat mai mult! 

 

 

9baf3c0e-832e-435b-a01e-0b81c6ed9f1b.jpg

4881b3a6-7b68-4c96-89b5-6836d895586a.jpg

Editat de ClaudiuGeo
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak unpinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...