Sari la conținut

Schimbare bujii preincalzire pentru DIESEL


Postări Recomandate

Bună seara! Ce producător ați pus la înlocuirea bujie incandescente?Motor 1.5 dci. Știți de producător era de origine? De unde ați luat pasta pentru bujii? Ms 🤝🤝

Editat de cosminel24
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 42
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Zile cu activitate crescuta

Top participanti la discutie

Postari populare

Referitor la bujiile si releul de preincalzire nu pot atasa fisiere in alt format asa ca pentru cine doreste atasez cateva capturi cu schema electrica pentru un motor K9K856\858 (neavand informatii de

Bujiile de preîncălzire sunt folosite la pornire și oricând injecția (calculatorul nu operația) "simte" că e nevoie. Deci niște bujii proaste(arse) pot influența negativ funcționarea motorului - trepi

Subscriu celor scrise anterior. As mai adauga ca demontarea este indicat sa se faca cu motorul cald (dilatarea chiuloasei) iar la montaj sa se foloseasca vaselina ceramica (rezistenta la temperaturi),

Posted Images

Bujiile de preincalzire originale Renault au cod 110654876R iar vaselina pentru buji de  temperatura ridicata este de la firma BERU ,un tub de 25 g,portocaliu.Recomand inlocuirea numai in service deoarece este o operatie cu riscuri mari.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca au mai fost inlocuite s.ar putea sa fie Beru.Vaselina cuprata este ok.Iti trebuie tubulara de 10 cu patrat de 1/4, lunga,

prelungitor de 1/4 cu l=20 cm si cheie cu clichet de 1/4 pentru inlocuire.La strangere ar fi necesara o cheie dinamometrica

 si respectat cuplu de strangere.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La 05.12.2024 la 8:51, cosminel24 a spus:

Aha. Mulțumesc, cele de pe mașină ce scrie pe ele, cumva Beru? Pot sa folosesc și pasta de cupru, la remontare celor noi? Stima! 🤝🤝

Mergi în service, dacă se rupe bujia,  se rupe pe banii lor, schimbă ei chiulasa.

Altfel, faci o cruce mare şi le desfaci singur, Doamne-ajută să nu se rupă.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am  mai schimbat la multe mașini, inclusiv la Focus 2, care sunt în spate. La, Dacia sunt în fața. Am sa iau BERU, am dat acum 2 zile cu spray, și le voi demonta, peste câteva zile. Va mulțumesc, pentru info. Stima. 🤝✌️Nici în service nu își asuma, responsabilitatea dacă se rup. 

Editat de cosminel24
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@cosminel24 corect :thumbsup:, destule reprezentante \service NU isi asuma responsabilitatea dacă se rup si nu pe banii lor schimba ei chiulasa, de fapt si atentioneaza clientul inainte de asta (si Doamne –ajuta :whistle:).

Apoi pe forumuri sunt multi useri care si-au schimbat singuri bujiile de pre-postincalzire la diferite modele Dacia \Renault cu motoare 1.5 dCi fara probleme, fara sa isi faca o cruce mare si fara sa le rupa, ba chiar mai bine ca in unele service :yes:, insa trebuie avut grija si atentie :excl:. Este bine ca ai “dat acum 2 zile cu spray“ inainte, mai poti da, si asa cum am scris in posturile anterioare este bine ca inainte de demontare motorul sa fie si putin caldut (tinand cont de coeficientii de dilatare diferiti chiulasa-bujii) cand se da ex cu WD40, iar eu sugerez chiar si la demontare sa se foloseasca cheia dinamometrica avand cuplul maxim de desurubare 40 Nm, dar se poate incerca ex si cu 30-35 Nm desfacerea sau chiar “la mana” daca este “simt” format (asta avand in vedere si sectiunea periculoasa a bujiei si filetul M10x1 =cu pas fin), iar doar ca info sunt si truse de demontare pentru bujiile mai “intepenite” \gripate (plus ca si in caz de “Doamne fereste” unele se mai pot extrage si fara sa se schimbe chiulasa neaparat), grija si la curatenie \impuritati, la ungere cu vaselina rezistenta la temperatura ridicata, strangerea la cuplu de 15 Nm (unii producatori de bujii recomanda intre 12-15 Nm), etc . … atasat si cateva capturi, poate sunt de folos si altor colegi:

DemontareMontare1.png

DemontareMontare2.png

DemontareMontare3.png

DemontareMontare4.png

DemontareMontare5.png

Plus un filmulet aici: https://www.youtube.com/watch?v=HwKf_YfLu7k

sau (inclusiv comentariile): https://www.youtube.com/watch?v=hPdVhoKOyaI

ori aici: https://club.autodoc24.ro/manuals/cum-sa-schimbati-bujii-incandescente-la-dacia-duster-ghid-de-inlocuire-32307

etc…

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...