Sari la conținut

Comparație Duster 4X4 Cu Duster 4X2


Postări Recomandate

In calitate de posesor 4x2 dci 110cp:

Consum extraurban real: 5,5-6l/100km

Consum autostrada 130 km/h pe pilot: 7,5 l/100 km

Turatie in treapta VI la 130 km/h: 2700 rpm (3000 rpm la 4x4)

Consum urban in Bucuresti: 8,5 l/100km

 

Daca folosesti functia eco si ai talpa usoara poti sa mai scazi din valorile astea app 0,5 l/100km.

 

Suspensia spate NU este independenta. Din pacate dealer-ul a omis sa imi spuna asta si am constatat dupa achizitie. Dar ma declar multumit per total de suspensie si stabilitate.

 

Portbagajul este mai mare, asta a fost un factor decisiv pentru mine, DAR vine cu dezavantaje:

1) podeaua este mai joasa are o "buza" pronuntata la incarcare. De asemenea nu poti sa faci un spatiu plat de incarcare la rabatarea banchetei.

2) roata de rezerva este sub masina

3) nu ai nici un fel de spatiu de depozitare suplimentar sub podea (la 4x4 ai spatii de depozitare sub podea)

 

Nu ai buton de decuplare ESP la 4x2.

 

Concluzia mea: cateva dezavantaje certe dar cu doua mari plusuri:

1) cutie cu raporturi mai lungi in TOATE treptele ce se preteaza mai bine la un condus exclusiv pe asfalt. Eu nu ies in OFF si merg cam 40.000 km pe an doar pe asfalt.

2) portbagaj mai mare (pentru ce fac eu chiar nu aveam loc in portbagajul de 4x4.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 18
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Diferenta de consum este cam de 0.5l/100km, poate mai mare in afara, daca nu ai talpa grea.   Diferentele intre treptele de viteza, e usor sa le vezi singur, la dealer primesti un tabel (care se gas

@vanturache eu zic ca e bine ca ai punctat niste avantaje la 2WD, insa legat de 4WD vad ca nici relatarea ta nu e chiar de o acuratețe extraordinara... "Linie dreaptă (relativ) pe drum pietruit, mers

Chiar tu ai zis ca pentru 4x2 exista aftermarket de mai buna calitate fata de 4x4, de aici no comment-ul. Eu asa inteleg din ceea ce ai scris tu acolo. Nu e nici un sarcasm, dar ar fi bine sa-ti

Sa nu exageram cu Loganu, ar merge un Sandero Stepway. :)

 

De acord, Sandero Stepway mi se pare o optiune interesant de comparat cu un Duster tracțiune pe fata, întrucât e mai mult decat un facelift, e o generatie mai noua. Daca vei folosi masina preponderent pe drum merita sa te uiti la diferente de confort si optiuni - spre exemplu, din cate am inteles, pe "familia" Logan 2 se poate opta pt aer conditionat cu reglaj automat (aka "clima").

 

Sa ne intelegem, vorbesc doar de a analiza alternative, nu vreau sa descurajez achizitia de Duster 4x2.

 

BTW roata de rezerva montata la ext. mi se pare super OK, daca ai la indemana o pereche de manusi de lucru. Si asta pt ca nu trebuie sa dai jos bagajele pt ca sa schimbi roata, in caz de nevoie.

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...

Există unele diferențe substanțiale în modul în care sunt plasate și componentele sub capotă. Un prieten a aflat, pe pielea lui, că 4x4 are modulul de aer condiționat în dreapta față, lângă roată și servo-ul în stânga față, pe când la 4x2, care este mai aerisit (varianta de 85CP, nu cea de 110 că pe aia nu o știu) sunt protejate, nu vor fi avariate la orice trosneală mai propunțată pe față. Nu știu toate diferențele, însă poate fi și ăsta un aspect mai puțin menționat.

4x4 e mai comod pentru pasagerul din spate din cauza suspensiei spate independente, pe care 4x2 nu o are. Nu e o diferență imensă, dar se simte.

Mai e o diferență: 4x4 în sine. Dacă ai proasta inspirație să lași pe Auto în exterior, s-ar putea să beneficiezi de aceeași surpriză neplăcută pe care a avut-o și acest prieten:

Linie dreaptă (relativ) pe drum pietruit, mers cu 80-90 km/h. Carosabil umed, cu aderență variabilă. Chiar înainte de o curbă mai pronunțată, lasă mașina în frână de motor pentru a ajunge la ceva gen 25-30 km/h. Vine curba și puf! Se înfipsese deja în singurul stâlp de pe exteriorul curbei. Explicația: fiind pus pe Auto, tracțiunea integrală s-a trezit exact în punctul critic al curbei și, venind din frână de motor, mașina s-a smucit fiindcă efectiv s-a dublat cuplul. Destul cât să sară de pe drum. Morala: atenție mare, producătorii care fac full time 4x4 (gen Subaru) nu o fac chiar de proști.

Altă diferență este că la 4x2 / 85CP nu a filtru de particule. E și ăla o posibilă cheltuială în plus. Per total, întreținerea e mai accesibilă, poți pune aftermarket-uri de mai bună calitate fără a ieși mai scump cu reviziile și micile înlocuiri. Evident, mai e și portbagajul.

Sincer, poți spune că e un MCV înălțat, dar mie-mi e foarte simpatică mașina și sunt teribil de mulțumit de ea. Poate aș fi fost fericit și cu un MCV. Dar Duster 4x4 nu mi-aș lua din rațiuni economice, pur personale. Sunt sigur că bine întreținut e fiabil, nu e capăt de țară cu diferența de consum și întreținere - însă dacă aș extinde raționamentul aș putea concluziona că mai bine Forester sau Yeti second decât Duster 4x4 nou, ceea ce ar putea fi valabil. N-o să aflu prea curând, mă încântă Bugbear-ul meu :)

Editat de vanturache
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea înțeleg sarcasmul de doi bani. Dacă citeai tot vedeai că am zis aderență variabilă.

 

De ce 'no comment' la partea cu aftermarket? Iar sarcasm de doi bani, de tip (moaaa ce prost e ăsta dar nu-i zic că oricum nu pricepe) ?

Ți se pare că nu există chestii aftermarket mai fiabile decât cele instalate OEM sau că nu merită deranjul, că nu pricep?

Per total țin să-ți zic direct de ce mă seacă tonul tău. Dacă ești zmeu și zice unul prostii, măcar explică-i ce știi, de ce nu e deloc așa sau de ce poți să vezi și altfel treaba. Chestia cu nasul pe sus și uite mă încă un prost pe internet (chit că poate n-ai stat să citești tot ce scrie) e exact genul de atitudine care aduce non-informație. Ai dat și tu două rânduri ca să faci o aluzie, dar nu te-a lăsat inima să zici și ceva util, punctual.

Nimic personal, dar chestia cu 'marcajul' și umflatul în piept sunt dintre prostiile care ne-au ținut mereu în spate și mă irită la culme.

Editat de vanturache
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@vanturache eu zic ca e bine ca ai punctat niste avantaje la 2WD, insa legat de 4WD vad ca nici relatarea ta nu e chiar de o acuratețe extraordinara... "Linie dreaptă (relativ) pe drum pietruit, mers cu 80-90 km/h. Carosabil umed, cu aderență variabilă."... zic si eu, poate drumul ala cerea alt stil de mers (mai atent) ca nici un sistem electronic nu poate sa bata legile fizicii, deci eu unul nu m-as arunca sa afirm ca sistemul 4WD AUTO e de vina. Ca de multe ori e problema la o piesa intre volan si scaun... no offence pt prietenul tau, sper ca a scapat OK din cascadorie.

Dupa aceea compari o masina low cost cu Part-time 4WD cu unele premium second hand cu Full-time 4WD, care nu e chiar in scopul topicului asta (sunt topice de genul "Duster vs alte SUV-uri").

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Descrierea situației vine de la el și încă un prieten care stătea în dreapta. De acord că nu e limpede, asta e tot ce mi-a zis coerent. Și în mod sigur problema principală a fost între scaun și volan, fiindcă nu mergi iarna pe drum prost cu setarea auto, cu anvelope all season vechi de 4 ani, ca să dau context :)))

Intenția era să țină lumea cont că se poate întâmpla și așa ceva dacă nu ai grijă la mers, dar și la setare. Nu criticam sistemul ca atare, ăla e la fel și pe Quasquai. Detalii aici pt. curioși http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/118-dacia-duster-4-x-4-tractiune-integrala.html

În rest cu mărcile ziceam cu voce tare exact raționamentul pentru care am preferat cel mai cuminte 4x2: e mai simplu, mai aerisit, are layout similar cu megane-ul 2008 1.5 85cp  (și motorul de pe ăla e mega fiabil și economic dacă ai grijă de el și îi dai să pape ce îi place). Dacă alegeam 4x4 erau alte costuri, potențiale costuri în plus la reparat piese extra... asta ziceam, atunci de ce nu Subaru sau altceva dacă tot merg în sus? (calculând cum e preferabil, costul de deținere anual estimat cu toate cele pentru o perioadă finită de exploatare, nu doar prețul și consumul...).

Asta ca perspectivă de om care nu face offroad decât dacă o impune contextul. Pentru pasionați 4x4 e altă poveste, logic că merită și dacă e pregătit bine joacă surprinzător de sus pe hârtoape.

Dar dacă faci mult oraș, e mega enervantă cutia în 6 trepte. Aia am reținut de pe 4x4 110cp dci față de a mea. Aș fi blestemat mult dacă săream la o variantă cu cealaltă cutie.

Oricum, nu am regretat o secundă alegerea și mașina s-a comportat fantastic per total. Nu mă așteptam să fiu atât de mulțumit. :-)

Editat de vanturache
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Fair. Multumim de updates. Eu unul mentionez ca pe benzinar ajuta mult cutia cu 6 trepte cu a 1-a scurta (de la 4WD). Mai ales la plecari in rampa sau la tractat remorca, unde prinde bine niste extra cuplu).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...