vanturache

Members
  • Număr conținut

    11
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Reputație Comunitate

6 Neutral

Despre vanturache

  • Rang
    Membru
  1. Pe de altă parte, Diesel-ul 4x2 de 86 CP (nu foarte răspândit) e un motor destul de sensibil la calitatea carburantului și aditivi. Lui îi place la MOL și Petrom; dacă bag OMV sau Rompetrol trage mai prost și consumă mai mult cu același stil de condus. E o chestie empirică, nemăsurată metodic, dar de fiecare dată s-a confirmat. Cel mai bun sfat este legat însă de mărimea stațiilor. Am băgat odată la un Rompetrol mic (nu contează de fapt marca) și m-am ales cu erori pe un injector de a trebuit un refill la o stație serioasă și o recalibrare de injectoare. În doar 10 km pe motorina de la ăia, mi s-a aprins eroarea de injecție pe bord și consumul s-a dus la 9,x de la media de 5.x. Din fericire, n-a fost mai grav, dar nici eu nu recomand stațiile mici decât dacă-s super curățele și îngrijite. Oricum, la cât costă combustibilul la noi (și de fapt prețul lui ne și scade semnificativ puterea de cumpărare, indiferent dacă suntem șoferi sau nu) este o mizerie totală să mai ai și probleme din cauza lui.
  2. Comparație Duster 4X4 Cu Duster 4X2

    Descrierea situației vine de la el și încă un prieten care stătea în dreapta. De acord că nu e limpede, asta e tot ce mi-a zis coerent. Și în mod sigur problema principală a fost între scaun și volan, fiindcă nu mergi iarna pe drum prost cu setarea auto, cu anvelope all season vechi de 4 ani, ca să dau context :))) Intenția era să țină lumea cont că se poate întâmpla și așa ceva dacă nu ai grijă la mers, dar și la setare. Nu criticam sistemul ca atare, ăla e la fel și pe Quasquai. Detalii aici pt. curioși http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/118-dacia-duster-4-x-4-tractiune-integrala.html În rest cu mărcile ziceam cu voce tare exact raționamentul pentru care am preferat cel mai cuminte 4x2: e mai simplu, mai aerisit, are layout similar cu megane-ul 2008 1.5 85cp (și motorul de pe ăla e mega fiabil și economic dacă ai grijă de el și îi dai să pape ce îi place). Dacă alegeam 4x4 erau alte costuri, potențiale costuri în plus la reparat piese extra... asta ziceam, atunci de ce nu Subaru sau altceva dacă tot merg în sus? (calculând cum e preferabil, costul de deținere anual estimat cu toate cele pentru o perioadă finită de exploatare, nu doar prețul și consumul...). Asta ca perspectivă de om care nu face offroad decât dacă o impune contextul. Pentru pasionați 4x4 e altă poveste, logic că merită și dacă e pregătit bine joacă surprinzător de sus pe hârtoape. Dar dacă faci mult oraș, e mega enervantă cutia în 6 trepte. Aia am reținut de pe 4x4 110cp dci față de a mea. Aș fi blestemat mult dacă săream la o variantă cu cealaltă cutie. Oricum, nu am regretat o secundă alegerea și mașina s-a comportat fantastic per total. Nu mă așteptam să fiu atât de mulțumit.
  3. Comparație Duster 4X4 Cu Duster 4X2

    Nu prea înțeleg sarcasmul de doi bani. Dacă citeai tot vedeai că am zis aderență variabilă. De ce 'no comment' la partea cu aftermarket? Iar sarcasm de doi bani, de tip (moaaa ce prost e ăsta dar nu-i zic că oricum nu pricepe) ? Ți se pare că nu există chestii aftermarket mai fiabile decât cele instalate OEM sau că nu merită deranjul, că nu pricep? Per total țin să-ți zic direct de ce mă seacă tonul tău. Dacă ești zmeu și zice unul prostii, măcar explică-i ce știi, de ce nu e deloc așa sau de ce poți să vezi și altfel treaba. Chestia cu nasul pe sus și uite mă încă un prost pe internet (chit că poate n-ai stat să citești tot ce scrie) e exact genul de atitudine care aduce non-informație. Ai dat și tu două rânduri ca să faci o aluzie, dar nu te-a lăsat inima să zici și ceva util, punctual. Nimic personal, dar chestia cu 'marcajul' și umflatul în piept sunt dintre prostiile care ne-au ținut mereu în spate și mă irită la culme.
  4. Comparație Duster 4X4 Cu Duster 4X2

    Există unele diferențe substanțiale în modul în care sunt plasate și componentele sub capotă. Un prieten a aflat, pe pielea lui, că 4x4 are modulul de aer condiționat în dreapta față, lângă roată și servo-ul în stânga față, pe când la 4x2, care este mai aerisit (varianta de 85CP, nu cea de 110 că pe aia nu o știu) sunt protejate, nu vor fi avariate la orice trosneală mai propunțată pe față. Nu știu toate diferențele, însă poate fi și ăsta un aspect mai puțin menționat. 4x4 e mai comod pentru pasagerul din spate din cauza suspensiei spate independente, pe care 4x2 nu o are. Nu e o diferență imensă, dar se simte. Mai e o diferență: 4x4 în sine. Dacă ai proasta inspirație să lași pe Auto în exterior, s-ar putea să beneficiezi de aceeași surpriză neplăcută pe care a avut-o și acest prieten: Linie dreaptă (relativ) pe drum pietruit, mers cu 80-90 km/h. Carosabil umed, cu aderență variabilă. Chiar înainte de o curbă mai pronunțată, lasă mașina în frână de motor pentru a ajunge la ceva gen 25-30 km/h. Vine curba și puf! Se înfipsese deja în singurul stâlp de pe exteriorul curbei. Explicația: fiind pus pe Auto, tracțiunea integrală s-a trezit exact în punctul critic al curbei și, venind din frână de motor, mașina s-a smucit fiindcă efectiv s-a dublat cuplul. Destul cât să sară de pe drum. Morala: atenție mare, producătorii care fac full time 4x4 (gen Subaru) nu o fac chiar de proști. Altă diferență este că la 4x2 / 85CP nu a filtru de particule. E și ăla o posibilă cheltuială în plus. Per total, întreținerea e mai accesibilă, poți pune aftermarket-uri de mai bună calitate fără a ieși mai scump cu reviziile și micile înlocuiri. Evident, mai e și portbagajul. Sincer, poți spune că e un MCV înălțat, dar mie-mi e foarte simpatică mașina și sunt teribil de mulțumit de ea. Poate aș fi fost fericit și cu un MCV. Dar Duster 4x4 nu mi-aș lua din rațiuni economice, pur personale. Sunt sigur că bine întreținut e fiabil, nu e capăt de țară cu diferența de consum și întreținere - însă dacă aș extinde raționamentul aș putea concluziona că mai bine Forester sau Yeti second decât Duster 4x4 nou, ceea ce ar putea fi valabil. N-o să aflu prea curând, mă încântă Bugbear-ul meu
  5. Bugbear

    Mulțumesc pentru sugestie, sunt mai reținut în a încerca soluții terțe, momentan o să repar chederul de la îmbinarea parbrizului cu bordul și văd dacă se simte vreo diferență, căci săracul a cam căzut la datorie în margini
  6. Bugbear

    Hihi, mulțam. Cu alea am mers pe off pînă cînd mi-am făcut timp să le schimb. Eu nu-s de părere că sunt de vină numai cei care le montează cît mai ales cine ar trebui să verifice și să impună omologare sau ajustare. Nu e interzis să fii ignorant sau nepăsător și nu e exclus ca unii să nu-și dea efectiv seama. Eu unul, dacă prind oameni cu xenoane fără lupă, care mă orbesc și nu sunt și alți nevinovați în fața mea sau în spatele lor, mai aprind și eu faza lungă și proiectoarele, să se bucure și ei de peisaj, poate-și dau seama și pun lupe sau renunță la ele.
  7. În Brașov mergea parcă cel mai bine cu dieselul normal de la MOL-ul de vis-a-vis de Ramada, la ieșirea spre Predeal (construcție mai recentă, bazin mai curat), iar pe locul doi MOL-ul de pe Calea București, lîngă Carrefour. Petrom și Rompetrol mi s-au părut așa-și-așa, de la OMV parcă înghite cu noduri (cred că e pe jumătate aditiv), iar LUK n-am încercat niciodată, nu-mi inspiră încredere, chit că am auzit și păreri bune despre ei. În afara lunilor de iarnă și a drumurilor lungi, pun diesel normal de la MOL, iarna și la drum întins pun premium tot de la MOL. Alimentez pe altundeva doar dacă nu am de ales.
  8. Mergînd cu un Mercedes C cu automată, am ajuns și eu să mă întreb de ce ne mai batem capul să mestecăm în benzină. Dar nu-s prea convins că mi-aș dori o cutie automată de buget pe o mașină de buget.
  9. Bugbear

    Mulțumesc, bine v-am găsit! Frumos și pe benzină, recunosc că mi-aș fi dorit, dar m-am gîndit la buzunar
  10. City Mudster

    S-ar putea să nu se fi așezat încă bine motorul, oricum mi se pare mult și pentru 4x4 110cp. A propos, contează ce ulei îi pui și de unde alimentezi. Probabil că prin București bagă jumătate aditivi în bazine, habar nu am. Dar mie pe 4x2 1.5 85cp nu mi-a sărit de 7.5-7.9 nici imediat după schimbul de ulei, cînd e normal să se ducă sus pînă la acomodare. Sigur contează și anvelopele. Eu am Vredestein de iarnă încă pe ea și stă pe la 4,8-5,2. Și nu merg tocmai moșnegește. Oricum, decît elf-ul ăla nenorocit, de cînd cu Liquy Moly sună rotund motorul, nici urmă de sunet de tacheți - o mai ia pe lîngă doar dacă-i dau să bea OMV. Consumă ceva mai mult și nu trage la fel de ok. Sunt foarte sensibile la carburant și ulei, probabil că și anvelopele contează fiindcă nu sunt tocmai aerodinamice. De-aia varietatea sălbatică la consum, cel mai probabil. Asta e cel puțin senzația pe care mi-o lasă.
  11. Bugbear

    Salut, Conform regulamentului, urmează spovedania legată de Duster-ul meu. Data nașterii: Decembrie 2010 Rasă: 4x2 1,5 dCi, 85 CP Culoare: Brun cajou Sex: nicio plîngere Ultima școală absolvită: Laureate Cursuri opționale: Pack Look, senzori parcare, geamuri electrice spate, ionizate din fabrică Papuci preferați: Vredestein WinTrac Xtreme FSL Mîncarea preferată: 3/4 din timp diesel normal a la Mol, iarna și la drumuri lungi, premium de la Mol Vicii: Liqui Moly 5w40 Șofer: mulțumit Pasageri: încîntați Consum minim: 4,2 extraurban Consum maxim: 7,2, autostradă Consum tipic: 5,2-5,8 Cred că e prima mașină care-mi place în felul în care își iubeau moșii de acum Daciile prin comunism sau imediat după. Fiind 4x2, mă gîndeam la suspensie sport ca să stea ceva mai bine în curbe, că motorul poate și n-o scot pe dealuri decît dacă-i musai. Are defecte (mai ales izolarea fonică față de propriul motor, cred că e cel mai deranjant - mai ales că e un motor zgomotos de felul lui) dar n-ai cum să n-o iubești P.S. - Nu mai are proiectoarele xenon de neam prost din poză, așa am luat-o. Am pus din alea conforme, galbene.