Sari la conținut

Montare Camera Marsarier


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 447
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Iaca si pozele, daca mai aveti nevoie de ceva detalii va stau la dispozitie cand ma intorc din oras

Am mai gasit un film foarte explicit cu montarea camerei  

Le-am dat de capat pana la urma:  

Posted Images

Acum 1 oră, dragosonisii a spus:

Salutare si La multi ani.

Mi-am cumparat si eu o  Diagnoza DDT4all Renault pe CAN vers. 2019 - ELM327 chip PIC18F25K80 si vreu sa anulez ecranul negru de pe medianav dupa ce ies din marsarier. am modificat valoarea in zero dar nu se pastreaza...cred ca trebuie sa salvez modificarea... rog ajutor...multumesc anticipat

134635684_389677705457744_335529941395409977_n.jpg

in DDt4all  se vede ca:

39Mzb.png

si @sharkyslroare dreptate, desi valoarea e 0 in ultimul camp, sub scrie clar min: 500ms pentru valoare 0.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dar pentru a putea face modificari in sistemul media (Medianav) cu programele de diagnoza (ex ddt4all) cu o interfata clona ELM327 aceasta trebuie sa comunice pe CAN2, trebuie modificati pinii OBD2, fie folosit un splitter (cu una din mufele mama modificata), fie folosita o clona cu comutator (grija ca majoritatea sunt pentru Ford, au conexiunile pin6-pin14 si pin3-pin11, dar se poate modifica usor si pentru Dacia\Renault).

LE: practic trebuie inversate conexiunile astfel:

1. pin  6 ELM - pin 13 OBD
2. pin 14 ELM - pin 12 OBD
pin4 - pin4
pin5 - pin5
pin16 - pin16

Atasez cateva capturi (insa doar pentru exemplificare):

SchemaConexiuni.jpg

ConexiunePini.jpg

ConexiuniCAN2.jpg

ELM327CAN2.jpg

Splitter.jpg

Editat de Gil26
  • Like 3
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@t0rquemada da, intr-adevar acolo este un contact deschis, de aceea am desenat mai jos si schema interna a releului. Pentru un electronist este ceva banal sa-si dea seama. Pentru ceilalti, am scris numerotarea pinilor. Si in plus, exista PM pentru cei care doresc informatii mai detaliate si chiar si aici pe Forum, nu este ceva secret. In loc sa corectezi oamenii, mai biune ii ajutai cu un sfat ceva....

Scmema electrica refacuta pentru Camera Marsarier conectata prin releu.

schema refacuta.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai mai detaliat de atat, nici ca se poate. Ce este asa de greu? In primul rand se cumpara un releu de 6v DC ( adica pe intelesul tuturor, un releu care esre comandat de o tensiune de 6V DC si care poate comanda la randul lui consumatori de tensiuni mai mari, de la 0 la chiar si 480V) ( se gaseste la orice magazin de piese electronice sau daca nu, pe Internet). Pe releu este desenat care sunt pinii 1 si 2 ( cei care vin de la bobina de comanda) care se alimenteaza la 6 Volti DC si pinii 4 si 5 care sunt acel contact deschis pentru conectarea Camerei. 

Noi vom alimenta bobina de comanda ( adica pinii 1 si 2 ai releului) la pinii 9 si 22 de la MediaNav cu cei 6V DC furnizati acolo de MediaNav. Pe pinul 4 se vine cu 12V de bateria masinii printr-o siguranta de 250mA pentru o protectie suplimentara, iar din pinul 5, se alimenteaza Camera cu acei 12V( firul rosu ) ( acei 12V veniti de la bateria auto prin siguranta de 250mA). Firul de nul, adica 12V- ( firul negru al Camerei ) se va lega la caroseria masinii.  Firul  acela separat rosu ( nu stiu daca la toate Camere AfterMarket este rosu) se va lega la Plusul becului de marsarier si la pinul 3 al MediaNav-ului.

Asta este tot. Deci nu-i asa de greu. Oricum, daca nici acum cineva nu pricepe, este mai bine sa ceara ajutorul cuiva care are minime cunostinte de Electronica sau a mai montat asa ceva.

@t0rquemada  Asa cum am mai zis, decat sa corectezi pe altii ( si apropo, iti multumesc pentru observatia facuta referitoare la desenul cu bobina verde, m-am grabit), mai bine dadeai tu aceste explicatii detaliate. Asa cum am mai spus, pentru un electronist era usor de descifrat acea schema, iar pentru restul era trecut nr pinilor de conectare. Dar este mai usor sa facem observatii decat sa dam niste informatii detaliate celor care chiar nu se pricep si au mare ajutor de aceste informatii, fara a se cere un ban sau o favoare sau orice altceva. Acesta este un FORUM, in care oamenii cer ajutor si spera ca cineva poate ii va ajuta, fara sa-i critice ca nu stiu sau altii mai gresesc.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu toate releele au același pinout și aceeași numerotare, deci schema inițială e eronată (asta ca să fiu politicos),  deaia am scris căscați bine ochii înainte de a posta "informații".

Dacă tot vrei să ajuti, adu-ți aminte că inițial

legai camera la brichetă și eu ți-am zis

să o legi pe un plus permanent, ca să nu mai rămână nealimentată la acționarea demarorului - mai încet cu pianul pe scări.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

am modificat valoarea la 500 dar tot nu memoreaza valorea modificata...poate mai trebuie undeva bifat ceva !?

La 02.01.2021 la 13:54, sharkyslro a spus:

Acel timp de intarziere nu poate fi stabilit la 0 ( zero ). Cel mai mic timp care poate fi pus ( si se mentine ) este de 500 ms, adica o juma' de secunda ( aproape insesizabil ). Insa se poate monta un releu care are bobina de comanda alimentata cu cei 6V de la pinii 9, respectiv 22 ai MediaNav-ului ( pini de alimentare dedicati camerelor OEM, NU SI CELOR AFTERMARKET CARE SE ALIMENTEAZA LA 12V!!! ), iar bobina secundara, isi va lua plusul de la o sursa de 12V permanenta gen baterie, apoi va da cei 12V la camera AFTERMARKET. In acest mod se scapa de acel ecran negru enervant, si nu va fi acel mesaj de "camera deteriorata sau neconectata" la camera indiferent de timpul pus in Micom ( camera acum va fi alimentata ca si o camera OEM, MediaNav-ul nu va face diferenta intre camere, crezand ca are o camera OEM. 

Scuze de postul mai lung, dar am dat aceasta explicatie si pentru cei care incearca sa pastreze acel delay de 5 sec in care camera va functiona, cat si celor care vor sa scape de acel delay, dar totodata sa nu apara acel mesaj de "camera deteriorata sau neconectata"

multumesc de raspuns....voi modifica la 0.5 sec sa vad daca se pastreaza valoarea...

135852112_718409902395044_8664826084198518167_n.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...