Sari la conținut

Noul Duster 1.6 Hybrid 140 cp


Postări Recomandate

Salutare tuturor! Deschid acest topic cu scopul de a invita posesorii de Duster 1.6 Hybrid 140 cp sa impartaseasca impresii si pareri despre acest model.

Eu sunt interesat de achizitionarea unei astfel de masini si imi doresc sa dezbatem subiectul in cadrul acestui topic.

Parerea mea este ca acest model este unul extrem de reusit si este cel mai potrivit pentru traficul de oras (in special Bucuresti) prin prisma consumului redus si usurintei in conducere.

Am unele retineri in ceea ce priveste fiabilitatea sistemului hybrid Renault mai ales dupa ultimele stiri legate de problemele cutiei de viteze, asa zis " de unica folosinta " ce echipeaza aceasta masina.

De asemenea, costurile de intretinere se pare ca sunt mai mari decat in cazul unei motorizari clasice pe benzina.

Editat de andrei_s
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Probabil pretul de achizitie va fi mai mic in urma reducerilor si tichetului Rabla.. dar nu despre pret era vorba in acest topic ;)

Discutii de genul " de 28xxx euro iti iei masina, nu Dacia " nu cred ca ajuta pe nimeni sa-si faca o parere despre modelul adus in discutie.

Editat de andrei_s
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
acum 1 oră, andrei_s a spus:

Am unele retineri in ceea ce priveste fiabilitatea sistemului hybrid Renault mai ales dupa ultimele stiri legate de problemele cutiei de viteze, asa zis " de unica folosinta " ce echipeaza aceasta masina.

Da, din cate se pare pentru aceasta motorizare exista deja un OTS (Operatiune Tehnica Speciala) cu cod rosu, si imi permit doar sa citez un alt coleg de forum:

Citat

August 2024 ; OTS OEG2 - RECONFIGURARE - Mesaj Supraîncălzire cutie de viteze / Oprire temporară sau Răcire cutie de viteze / Oprire temporară
- Cod OTS: OEG2
- Clasificare OTS: Roșu = Grav, poți primi scrisoare acasă, și/sau SMS/e-mail / sau notificare în aplicația My Dacia;
- Manifestare: Efecte Client / EC: mesaje "Supraîncălzire cutie de viteze" / "Oprire temporară" sau "Răcire cutie de viteze" / "Oprire temporară" în general când mașina este utilizată la drum lung;
- Detalii: mesajele apar pe bord în mod eronat, nu este vorba de un defect;
- Scopul acțiunii: reconfigurare software TdB;
- Număr de vehicule afectate: toate Dacia-Renault cu motorizare E-TECH 140 / Full-Hibrid;
- Modele afectate: Dacia Jogger /Duster, Renault Captur II/Clio V, etc.;

Si sa speram ca pe Duster III inclusiv 1.6 Hybrid 140 CP  nu vor fi asa multe probleme tehnice ca la celelalte modele de pe platforma CMF-B, chiar daca de la Renault a plecat un grup destul de mare de ingineri buni la alte marci, “tatucul” Luca de Meo a spus ca unul din principalele sale obiective este reducerea drastica a costurilor si timpului de dezvoltare ale noilor modele, etc., etc. …

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Să sperăm că se vor rezolva aceste probleme ale cutiei de viteze și încrederea clienților nu va scădea de tot .. în ultima vreme fiabilitatea a tot scăzut la toate mărcile inclusiv la Renault/Dacia.

Ciudat e ca buba a explodat după câțiva ani buni de la lansarea motorului hybrid 1.6 până acum defectele fiind mai degrabă rezolvate prin resoftare etc.

În ultimul timp au apărut și probleme cu acel o-ring dintre cutia de viteze și motor a carui schimbare cred că presupune timp și costuri mult mai mari.

Cei care vor să cumpere modelul hybrid ca și mine de altfel, cred ca vor mai aștepta puțin după acest “scandal “ al cutiilor de viteze.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@andrei_sAs vrea sa te intreb si vreau sa te asigur ca nu "la misto"! De ce doresti sa cumperi in mod special un Duster, cu aceasta motorizare? In gama Renault/Dacia sunt cateva modele cu aceasta motorizare si sunt curios ce anume te-a facut sa alegi tocmai Duster.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@DannyMC O veche vorba romaneasca spune "gusturile nu se discuta". Pe scurt, sunt posesor de Duster 2 si mi-a placut din totdeauna masina, Duster-ul actual fiind chiar mai reusit dpdv al design-ului dupa parerea mea. Nu acelasi lucru l-as putea spune despre variantele gen Arkana sau Captur ..sunt masini strict de oras, prea soft ca aspect as zice iar eu imi doresc in continuare o masina cu care sa pot merge pe orice fel de drum fara remuscari.

Motivul principal pentru care as lua noul Duster, eventual Bigster-ul, este asa cum am mai spus, consumul redus in oras comparat cu un motor clasic pe benzina si usurinta in condus oferita de cutia automata.

Editat de andrei_s
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 months later...
La 29.08.2024 la 17:12, andrei_s a spus:

@DannyMC O veche vorba romaneasca spune "gusturile nu se discuta". Pe scurt, sunt posesor de Duster 2 si mi-a placut din totdeauna masina, Duster-ul actual fiind chiar mai reusit dpdv al design-ului dupa parerea mea. Nu acelasi lucru l-as putea spune despre variantele gen Arkana sau Captur ..sunt masini strict de oras, prea soft ca aspect as zice iar eu imi doresc in continuare o masina cu care sa pot merge pe orice fel de drum fara remuscari.

Motivul principal pentru care as lua noul Duster, eventual Bigster-ul, este asa cum am mai spus, consumul redus in oras comparat cu un motor clasic pe benzina si usurinta in condus oferita de cutia automata.

Cu aceasta motorizare si cu tractiunea 4x2 nu cred ca poti spune " eu imi doresc in continuare o masina cu care sa pot merge pe orice fel de drum fara remuscari." DPMDV cred ca dusterul a cam murit. Grupul vrea sa te orientezi inspre alte modele ale sale. Motorul este mult subdimensionat si deficitar pentru ceea ce vrea sa fie, sau sa cel putin, vrea para Duster. Daca grupul recunoaste problema cutiei de viteze si vine public cu declaratie de remediere, probabil aceast model merita achizitionat si asta daca locuiesti intr-un oras cu gropi si cu multe borduri peste care trebuie sa treci. Intotdeauna mi-am dorit un duster dar numeroasele probleme cu care s-a confruntat in timp m-a facut sa ma indepartez tot mai tare si sa se autoelimine din lista de optiuni. DPMDV singurele motorizari care merita pe un duster sunt 140 tce si 1.5 dci. Speram la un 1.7 DCI dar surpriza a fost total neplacuta cu noile motorizari total ... si ma opresc aici. Personal nu am detinut un Duster, avem cateva in firma si am efectuat numeroase deplasari in interes de serviciu cu acest model. Majoritatea au fost 1.5 DCI si cateva benzinare 4x4. Dusterul de vis este Diesel 1.5/1.6/1.7, EDC, 4x4, dar asta poate intr-o lume paralela. la 28 K Euro cat costa versiunea hybrid a noului Duster exista mult mai multe optiuni mai fiabile, mai dotate, mai durabile si mai robuste. Parerea mea. RIP Duster! /Sadface

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Am o problema, nu mai merge sa deschd si sa inchjd masina cu cheia din telecomanda, am inlocuit bateria si am verificat si daca cheia emite, esye ok.
    • , poate doar cu mentiunea ca softul si componentele injectiei la Duster H79 ph2 4x2 1,6 16v 114CP H4M738 sunt putin diferite fata de Duster HJD 4x2 1.0 TCe GPL H4D(460) cu GPF, iar daca softul nu "stie" ca are baterie AGM atunci pe aceasta o va incarca tot ca pe una EFB. In rest de acord cu cele scrise, inclusiv la modul /regimul de exploatare al masinii.
    • Salutare! Acum vreo 2 ani am inlocuit si eu bateria originala la Duster-ul meu cu care circul preponderent in Bucuresti la ore de varf undeva la 20-25km/zi. Bateria originala a rezistat fix 4 ani ceea ce e normal inteleg pentru regimul de exploatare al masinii. Mentionez ca si la masina anterioara (Logan) tot atat ma tinea o baterie obisnuita. Am optat pentru o baterie Exide AGM 70Ah pentru care am modificat in diagnoza parametrul curent de pornire care initial avea o valoare mai mica (720 Ah vs 760 Ah). Sunt foarte multumit de alegerea facuta si cred ca o baterie AGM este intotdeauna o optiune mai buna pentru o masina cu sistem "stop-start" fiindca rezista mai bine in timp la cicluri de descarcare/incarcare incomplete etc. Mentionez ca in mod uzual dezactivez sistemul "stop-start" al masinii si chiar si asa bateria EFB originala a masinii nu a rezitat mai mult de 4 ani. Acest lucru ma face sa cred ca nu neaparat acest sistem scurteaza viata bateriei ci mai mult modul de exploatare urban care face ca bateria sa nu se incarce corespunzator.
    • @ torquemada - nu are decat o conducta de alimentare. A doua conducta preia vaporii de benzina si-i trimite inapoi in rezervor. La Duster, din cate stiu, pompa merge tot timpul  din momentul in care dai demaraj, pana tai contactul. Dar verific dupa amiaza. 
    • La asta m-am referit prin revizie a sânge : "la un atelier specializat GPL au identificat din prima vaporizatorul defect ( scapa gaze, satura galeria de admisie, apoi la pornire venea si benzina si se ineca motorul). Rezolvat prin inlocuirea vaporizatorului." Instalatia este BRC Sequent 24, montata in 2013. Din cate stiu, instalatia taie alimentarea injectoarelor pe benzina, dar nu opreste si pompa de benzina. Voi verifica daca pe GPL pompa de benzina mai functioneaza.  E irelevant tipul instalațíei GPL, pentru că, prin construcție orice instalație GPL se montează în serie între injecție și injectoare, deci taie injectoarele pentru benzină la funcționarea pe GPL - nimic nou aici. Problema era dacă, la funcționarea pe GPL, pompa de benzină plimbă benzina din rezervor până în rampă și inapoi (la alea cu 2 conducte) cu toată uzura de rigoare (pompa se răcește cu benzină) , sau nu.  
×
×
  • Creează nouă...