Sari la conținut

Scurgeri ulei capac colbutori 1.3 tce


Postări Recomandate

 Bună ziua! 

Dețin un Duster 1.3 tce 150cv, edc, fabricație 2022. Masina are în prezent 23.000 km. Problema ar fi urmatoatea: în luna iunie a anului trecut la 12.400 km am efectuat revizia la 1 an, de aproximativ 1 săptămâna am observat scurgeri de ulei în partea de sus a motorului în zona capacului colbutori. 

 Totodată am verificat și nivelul uleiului din motor care este cu câțiva mm peste maxim și am făcut astfel aproape 11.000 km. La reprezentanța au zis ca nu este nici o problema, dar în cartea mașinii e specificat clar sa nu se circule deloc cu uleiul peste limită. Ați mai avut aceasta problema la 1.3 tce? Este o practică generalizată la reprezentanțe de a pune mai mult ulei în motor? Scurgerile pe la capacul colbutori ar putea avea vreo legătură cu nivelul peste maxim al uleiului din motor? 

Vă mulțumesc! 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 18
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Da,are o strînsă legătură cu nivelul "enorm" de mare de ulei !!! Bine că nu a inceput să curgă pe la simeringurile de la arborele cotit!  Și a mea este inca in garanție dar abia aștept să se term

Păi e simplu, ai 1,3 TCe. De ce e mai special 1,3 TCe: - nu ai capac de "culbutori"  ci 2 capace; - cel dinspre radiator e corp comun cu galeria de admisie și ai 4 +1 garnituri, orienta

Bună seara! Revin cu primele impresii dar nu și cele finale deoarece mașina a rămas în service până mâine.  În jur de ora 10:30 a fost băgată mașina în servis după două ore jumate de aștepta

Posted Images

Le-am reclamat. M-au programat săptămâna viitoare pentru a desface capacul colbutori și au zis ca o sa îl lipească din nou ca nu ar fi fost bine lipit. Iar despre nivelul uleiului peste maxim au zis ca nu are nimic🤔

 

IMG_20240216_144016.jpg

IMG_20240216_144019.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da,are o strînsă legătură cu nivelul "enorm" de mare de ulei !!! Bine că nu a inceput să curgă pe la simeringurile de la arborele cotit! 

Și a mea este inca in garanție dar abia aștept să se termine ....oricum un schimb îl fac la ei și unul îl fac eu acasă (la fiecare 10.000) că într-un an trebuie să îl schimb de 2 ori. In 50K imediat chiar nu am avut absolut nici o problema. 

 

LE: și stai liniștit că nu o să recunoască că ei sint devină ,te aburesc ei 🤭

Editat de Nimeni
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 @FajeSandu  , exact, in manualul de utilizare se atentioneaza foarte clar sa NU se circule cu nivelul ulei peste maxim, exista riscul de detriorare a motorului, sa NU se porneasca vehiculul si sa se apeleze la un Reprezentant al marcii, ex si atasat, la fel si in manualul de service.

Egal de ceea ce spune acel “supermecanicos” din reprezentanta aceea “despre nivelul uleiului peste maxim au zis ca nu are nimic” :( este clar ca habar nu are despre ce vorbeste si este din ciclul “Nu-i o problema domne’, asa face toate” si\sau incearca sa acopere greseala facuta, capacul acela si “ca o sa îl lipească din nou ca nu ar fi fost bine lipit” pare alta “scuza”.

Este bine sa verifici mai des motorul in urmatoarea perioada datorita uleiului acesta mult peste maxim si suprapresiune, sa apelezi si la alta reprezentanta sau daca faci reviziile tot la aceasta sa verifici imediat dupa revizie macar nivelul de ulei si NU dupa aproape 7 luni de zile si 11 000 km cand “am observat scurgeri de ulei în partea de sus a motorului în zona capacului colbutori” si cand “am verificat și nivelul uleiului din motor care este cu câțiva mm peste maxim și am făcut astfel aproape 11.000 km”, iar daca cauti si pe acest forum gasesti si alte informatii  \experiente cu uleiul peste maxim (si din pacate prin unele reprezentante) ale unor colegi cu diferite motorizari.

 

 

ManualUtilizare.png

ManualService.png

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Gil26mulțumesc pentru răspuns. Am fost cam naiv și am mers pe încredere cu prima revizie la un an și chiar nu mi-a trecut prin cap că există atâta dezinteres într-o reprezentanță auto. M-am convins săptămâna asta când am fost sa reclam problemele apărutre și am văzut cum efectiv își bat joc și te mint în față fără nici un fel de scrupule. Mâine dimineață am programarea pentru scurgerile de ulei și sunt curios cu ce povesti o sa mai vină. 

Din câte știu exista LG. 51/2013 și serviceurile au obligația de a lăsa proprietarii să vadă efectuarea lucrărilor la autoturism. Nici cu asta nu au fost de acord cand le-am zis ca vreau sa vad ce se lucrează la mașină. Au zis ca o să îmi dea să semnez o hârtie ca sunt de acord ca mașina sa fie introdusă în service. 🤕🙈. Deci efectiv le spui una si ei îți răspund cu totul altceva. 

Am sa vad mâine dimineață cum decurg lucurile și revin cu impresiile de după. 

 

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a avea acces in atelier (pe shopfloor) trebuie respectate regulile de protectia muncii \SSM si poti face acest lucru doar cu acordul celor din reprezentanta (si insotit de ei). Eu la fiecare revizie (cam la 10k km si 7-8 luni) in cei aproape sapte ani am fost in atelier pentru a vedea \cere anumite lucruri, pune intrebari, etc. iar restul puteam vedea si prin geamul din sala de asteptare.

Legat de nivelul de ulei il verific periodic ("obisnuinta" la toate masinile detinute din 1987 de cand am permisul de conducere) chiar daca pana acum nu am avut "papatoare" de ulei si mai ales imediat dupa revizie (cand motorul este rece si sunt indeplinite toate conditiile pentru verificare) chiar daca sunt sigur de cei din reprezentanta la care merg (verifica nivelul de ulei de vreo 3-4 ori cand completeaza la final) , au meseriasi vechi si foarte buni, ingineri competenti si adevarati profesionisti, dar uleiul motor este "piticul" meu.

Tinand cont si ca "despre nivelul uleiului peste maxim au zis ca nu are nimic" plus ceea ce ai mai scris se pare ca "experienta" ta cu cei din reprezentanta aceea NU este una prea buna, tocmai de aceea ti-am sugerat sa incerci si alta reprezentanta si\sau sa verifici mai atent motorul in urmatoarea perioada si nu doar capacul acela (uleiul mult peste maxim si suprapresiunea nu sunt OK dupa atata timp si km de functionare  \utilizare).

Bafta maine in reprezentanta! (si desigur ca este bine si daca revii cu impresii dupa aceasta)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mai scriu două rânduri în timp ce aștept la intrarea în service.

Am sosit la ora opt în reprezentanță cum era programarea. I-am zis din nou consilierului de la recepție că doresc să mi se spună concret ce se lucrează la mașină și că aș dori să asist și eu. Nu mi-a răspuns nimic, a zis că merge cu mașina să o ducă la servis din zona recepției. Am mers împreună, a parcat mașina în fața servisului, a intrat în interior 2-3 minute după care sa întors și mi-a zis că au amânat lucrarea pentru ora 09:30 deoarece și-ar fi dat seama ca e mai mult de lucru pe masină decât credeau. Ce legătură are una cu alta nu înțeleg dar în fine este ora 10:00 și sunt tot la intrare in servis. 

IMG_20240219_095255.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...