Sari la conținut

Duster ph1 Facelift 4x4 1.6SCe 2017


Postări Recomandate

Salut,

@t0rquemada Sper sa ai dreptate, ca nu ai nimic de castigat daca ai GPF, decat ca nu poluezi; e doar o piesa in plus care sa necesite, la un moment dat, mentenanta sau inlocuire. Eu am tras concluzia , fiind euro6 si la felul cum miroase dimineata cand e motorul rece, ca ar avea, mi se pare ceva logic. Acuma, ceva are sigur pe emisii, ca tot au de la euro4 incoace (personal le-as anula pe toate), numai ca, nu imi dau seama daca este catalizator pirolitic clasic sau GPF. Cum imi dau seama, exact?

Ca update, masina va intra saptamana viitoare la mecanic pentru constatare initiala; voi inlocuii toate uleiurile , antigelul, bujiile si filtrele (multumesc pentru lamuriri), plus recomandarile mecanicului (banuiesc niste componente din distributie).

In rest, vedem ce firfirei raman si pentru alte fantezii (intre timp am luat o cotiera, ca nu puteam fara).

Multumesc tuturor pentru implicare, informatiile primite sunt aur pentru mine.

PS: Stiti pe cineva, care poate (daca se poate) sa inverseze functia de Start/Stop, in zona Ploiesti +50km ?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

GPF ai doar pe 1,3 TCe și 1,0TCe. 1,6SCe nu are decât un catalizator clasic, în plus pe Duster ph2 nu ai avut GPF.

Nu ai ce inversa la Stop&Start (că mașina e deja pornită când se oprește șingură și pornește tot singură). Se activează singură la fiecare ciclu de pornire chiar dacă a fost dezactivată.

La distribuție* umbli doar dacă zornăie pe accelerare și în frână de motor

*Toate SCe sau TCe au distribuție pe lanț

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@t0rquemada Asta e chiar o veste buna, nu eram dornic de asa ceva.

Referitor la Start/Stop, am intrebat, pentru ca, la un Audi a facut un amic din VCDS sa porneasca masina cu functia dezactivata (led-ul aprins pe buton) si sa o activeze el daca e masochist, si ma gandeam ca se poate si la Dacia (nu cred ca am prea mari pretentii); am vazut, de altfel, pe youtube, cum dezactiva cineva la un Logan complet functia.

Referitor la lant, zornaie cu tot cu scut la rece la relanti, si cand e cald are un zgomot usor,(rontait) chiar si in ture, aferent unui sector de cerc (are cadenta cu numarul de rpm), si devine inseaizabil cand trec de 2000 de rpm, pentru ca deschide ceva valva in admisie si se schimba complet sunetul motorului.

E clar ca nu e perfecta, dar daca era perfecta, nu mi-o permiteam. :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 10 months later...

Salut! Revin la aproape un an de la achizitie cu o patanie a utilajului din dotare.

Dupa ultima postare am fost la mecanic, si am schimbat toate uleiurile si filtrele. Pentru motor, am mers pe Ravenol 5w40 VST iar pentru diferential si modul transfer  am pus Ravenol 75w90 VSG conform recomandarii Ravenol.(la CV nu am schimbat).

Cu distributia am avut ceva peripetii. Am vrut sa o fac la mecanicul cu care colaborasem pana atunci si nu mi-a gasit piesa (sau nu voia sa se bage).  Am fost apoi la un binecunoscut service din bucuresti (recomandat si para recomandat pe un grup de FB), pe principiul “la pomul laudat…” si ghiciti ce, dupa o palavra lunga fara sa desfaca cineva ceva la motor tot catre distributie am ajuns si mai nou variatorul de pe axa de admisie (voiau sa schimbe si capacul de la distributie ca cica e de unica folosinta). Dezamagirea a fost ca dupa vreo 5 saptamani de sunat aproape zilnic si in care am primit acelasi raspuns…”intarzie piesele, am dat comanda stati linistit”, m-am oprit din insistat si nici nu am mai primit vre-un apel.
A urmat apoi vara, concediile si nu am mai reluat subiectul. Totul a mers ok, chiar am facut si drumuri mai lungi si ceva iesiri pe la munte(am mai primit ocazional coduri de eroare cu missfire pe un cilindru P100 si P101 dar care dispareau imediat) , totul pana in ianuarie cand s-a agravat sunetul de “lant care loveste in carcasa” in sensul ca nu mai disparea nici la rece, nici la cald.

Am luat apoi legatura cu un alt mecanic, cu care nu mai colaborasem pentru care am primit o recomandare. Dupa o “constatare” in care nu a desfacut nimic a venit cu aceeasi concluzie… kit lant+variator si am decis sa mai adaug revizia de ulei motor cu filtre si bujii (ca e greu de ajuns la ele) si sa dam drumu la treaba. A vrut sa ma ajute el cu piesele dar le gasise doar pe OEM la un furnizor si aici am ramas socat umpic  de preturile DACIA la piese de schimb(kit-ul de distributie era 2500 ron si variatorul 1000 ron). Am negociat apoi sa iau eu piese AM iar lui sa ii platesc manopera si asa am facut. Am luat kit complet (lant, intimzator, patine si pinion axa evacuare) BGA (1300 lei), variator Hitachi (500 lei), bujii Denso TT (240 lei), curea accesorii OEM ( 90 lei) ulei Ravenol 5w40 VST si filtre MAHLE si mi-au venit piesele in 2 saptamani din Germania (chiar e problema cu stocurile) si apoi am dus masina la doftor. Ma sunat apoi mecanicul sa imi zica ce a gasit cand a desfacut motorul si am ramas putin perplex de vesti (din care am atasat cateva si aici).

Verdictul:

-motorul plin de mazga (zici ca e vaselina) in conditiile in care reviziile s-au facut toate la una din reprezentantele Dacia din orasul meu (am dovezi de la proprietar) 

-intimzatorul lantului blocat pe inchis (adica lantul detensionat complet)

- lantul a “ras” putin din capacul de la culbutori dar nu l-a spart

-variatorul probabil blocat si el cu minunea din motor

-o posibila cauza ar fi busonul baii de ulei care nu este intr-un punct inferior si permite existenta unei “zestre” de ulei care ulterior se poate amesteca cu un ulei de alt tip ( daca il schimbi) si corelat cu modul de exploatare (doar drumuri scurte urban) poate genera asemenea defecte.

-o alta posibila cauza ar fi ca, uleiu nu a prea fost schimbat!

Si cam atat.

Ca solutionare am suplimentat putin manopera mecanicului, iar acesta a dat jos si baia de ulei urmand ca apoi sa curete superficial cu motorina cat se poate si zonele “descoperite”. Dupa toate acestea voi mai face preventiv doua schimburi de ulei si filtru la intervale mai scurte (1000km si 5000km) folosind musai acelsai ulei (care nu e ieftin) pentru a elimina posibile impuritati ce s-au mai dizlocat din motor.

Concluzionez ca am ajuns la mecanic fix la limita(am reusit sa salvez motorul care e tinerel la 65kkm) si am gasit de un baiat serios, care lucreaza cu atentie si rabdare, cu care sigur voi mai colabora (chiar daca e ceva mai scump la lucru si mai greu de gasit disponibil).

Sper ca, ce am scris mai sus sa fie de folos altora care detin sau sunt interesati de acest motor, pe care eu il consider fiabil si foarte rar ( pentru ca e mai “puturos” si mai “flamand“ decat dCi). 

La sfarsit o intrebare, poate chiar idioata; A incercat cineva sa schimbe cutia de viteze la Duster 4x4 cu ceva mai “prietenos” cu soseaua sau macar ceva rapoarte mai lungi?? Singurul lucru care ma dispera ar fi faptul ca am 100kmh in viteza a 6a la 3000 RPM! (motorul clar poate fi mai sprinten dar cutia il omoara).

bafta!
 

 

33C8122A-3A42-491F-97E6-8FAE6F62B0AA.png

A4E44FA7-6F36-4175-AEEA-22D5A57CF79C.png

463B0577-E9C5-4A87-BBAD-D3468574A04C.jpeg

A2DFD512-746E-44BE-84FA-7DB2A5111565.jpeg

D894FE91-0FE1-4B21-AE24-B8FD2378363E.jpeg

C1175019-549A-43BD-9AC8-AAB6D449FE71.jpeg

2F0440DC-34F4-4C53-B640-FD4AA70EB6CE.png

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...