Sari la conținut

Duster ph1 Facelift 4x4 1.6SCe 2017


Postări Recomandate

Salutare dusteristi,

Sunt din Ploiesti, si de curand am intrat si eu in randul posesorilor de Duster prin achizitia unui exemplar din 2017 ph1 facelift.

De mult doream sa schimb una din cele 2 masini de sosea (un SEAT EXEO si un FORD Fiesta) pe care le detin cu ceva mai "aventuros", iar dupa indelungi analize in piata am ales Duster. Ca orice potential cumparator auto mi-am propus un minim de dotari, pe care il dorec si neaaparat un buget maxim, in functie de posibilitati. 

Decizia a fost, sa caut:

-Duster ph1 facelift, pentru ca imi place interiorul mai mult, antifonarea, si am auzit cum ca ar avea softul ELD (electronic locking diff) cu ESP-off ceva mai "capabil" fata de prima generatie;

- 1.6 benzina aspirat, deoarece masina va traii mai mult prin oras fiind folosita la naveta si ocazional cate o iesire in natura (nu foarte departe);

-4x4, deoarece parerea mea, personala, este ca, masina asta fara este "blasfemie", si mai era si a mai contribuit si faptul ca vreau sa ies cu ea de pe drum pe trasee nu foarte ambitioase, dar oricum dificile pentru masini "de rand";

-o masina corecta, cu defectele la vedere , un lucru destul de dificil la noi, din cate am observat;

-AC functional, stiu ca e banal, dar nu ma pot lipsi vara de el;

-in bugetul, intins la maxim pentru mine, de 10.000 euro, iarasi destul de greu din cate aveam sa vad.

Dupa ce, am parcurs, o pleiada de oferte si dupa ce am setat alerte pe toate platformele de vanzari auto de la noi, am inceput sa stabilesc intalniri, cu diversi vanzatori de duster. Am vazut vreo 3 masini, care se invarteau in jurul bugetului si a nevoilor mele, experienta de care am fost foarte dezamagit ,din diverse motive , cum ar fi:

-vanzator neserios, prin neconcordanta cu anuntul postat;

-masina reparata (prost) in urma unor daune serioase, si bineinteles negatia vanzatorului cu dovada in fata;

-uzura pronuntata ,pentru numarul prezentat de kilometrii;

-detailing interior facut cu tot felu de uleiuri care sunt greu de indepartat si care ascund defecte si uzura.

-vanzatorul a fost de acord cu intalnirea, nu s-a prezentat si nici nu a mai raspuns la telefon (de parca eu nu-l cautam sa-i dau bani).

Intr-un final, dupa ce m-am resemnat, am zis sa mai incerc (fara prea mari sperante ) un anunt promitator local (celelalte, pe care le-am incercat, erau din Bucuresti). Mare mi-a fost mirarea cand am gasit, exact ce cautam. Am gasit un Duster chipes, din 2017, albastru "Petrom" nivel de echipareare Laureate, 1.6 SCe euro6 si bineinteles 4x4. 

Ce imi place la masina?

-masina a avut un singur proprietar si sofer, care o vindea pe motiv ca, si-a comandat un duster PH2 facelift si nu a obtinut decat o cotatie de 9000 de eur la buy-back;

-are 52000 km reali, stiu suna a cliseu, dar acest fapt este dovedit din cele 2 rapoarte generate de mine dar si de senzatia generala data de caseta de directie fara joc, starea interiorului , starea timonieriei si lipsa jocurilor in articulatii;

-are garda la sol generoasa si absoarbe bine denivelarile;

-are jante de tabla, asta cautam pentru eventualele iesiri;

-lipsa ruginei de suprafata de pe componentele de sub masina, lucru care dovedeste inca o data numarul de kilometrii;

-am inteles, dar nu stiu sigur, ca este ieftina la intretinere.

-pretul negociat de 9500 euro ( o avea la 10500 la vanzare);

Ce nu imi place la masina?

-motorul are un zgomot pronuntat la rece, la relanti, care cel putin mie imi suna "a lant" lucru pe care o sa il confirme/infirme mecanicul plus o trebidatie metalica de sub ea, ca si cum ar fi scutul slabit, astea dispar dupa ce incalzesc motorul;

-masina a avut o dauna minora, in urma careia i-a fost inlocuita aripa dreapta-fata, o oglinda si geamul dreapta-fata, plus 4 elemente revopsite, lucru confirmat de catre vanzator(cu poze) , de altfel un incident stupid rezultat din neatentie;

-starea generala exterioara nu este "pentru pretentiosi", are o serie de zgarieturi superficiale in dreptul manerului de la sofer, cativa gainati "nestersi la timp", iar jantele sunt exfoliate.

-cutia de viteze este etajata mai prost decat ma asteptam si nu e comoda deloc la drum lung, ajung imediat in viteza superioara si am 70 kmh intr-a 6a la 1900 rpm.

Ca planuri de viitor, mi-am propus:

-o diagnoza la mecanic, pentru a rezolva eventualele defecte;

-o revizie completa cu schimb de consumabile;

-o cotiera, ca ma obisnuisem;

-o reconditionare a jantelor, ca mi-e cam rusine cu ele.

-un set nou de cauciucuri, deoarece cele existente sunt "originale" si pe ultimul drum; intentionez sa iau AT-uri pentru a ajuta la iesiri, si oscilez intre General GRABBER AT3 si BF Goodrich KO2, ceva care sa mearga bine si pe sosea si in afara ei; sunt constient ca nu vor excela la nici o suprafata, dar caut compromisul perfect.

-folii pe geamurile din spate, dar nu mai inchise decat privacy glass, mi-as fi dorit sa aiba dar asta e;

-in viitorul indepartat, dupa ce voi experimenta, si imi voi da seama ce vreau exact ce imi lipseste la capabilitatile masinii probabil vor urma si ceva modificari pentru iesiri (inaltare, autoblocant Torsen pe spate si ceva pentru recuperare);

-in rest...apa, paie si bataie.

Pe final, am si eu cateva nelamuriri, si apelez la cunostintele si experientele voastre:

-Aveti acces la manualul de intretinere al masinii? Manualul standard este o mizerie care nu da nici un detaliu tehnic (lucru nemaiintalnit de mine); peste tot unde ma intereseaza zice "consultati documentatia de intretinere";

-Ce tip de ulei foloseste acest motor (norma, vascozitate, cantitate)? Pe motor am gasit un abtipild pe care scria doar ELF 10w40, iar eu sunt sceptic ca asta ii trebuie motorului meu;

-Ce tip de antigel foloseste? In vasul de expansiune este o culoare ciudata, un rosu-portocaliu, de parca este amestecat galben cu roz;

-Ce tip de ulei este in Cutia de viteze, Cutia de transfer si in Diferential, si cat de des se schimba?

 

Multumesc mult, pentru interes, si scuzati-ma daca v-am plictisit cu detaliile ! :)

 

IMG_1079.JPG

IMG_1118.JPG

IMG_1159.JPG

IMG_1162.JPG

IMG_1164.JPG

IMG_1171.JPG

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Schimba neaparat uleiurile peste tot - habar nu ai regimul de exploatare de la ultimul proprietar si nu ai ce sa strici. Mai ales la diferential si cutia de transfer. Daca le schimbi si nu faci offroad extrem, te tin cativa ani buni.

KO2 sunt periculoase pe umed, AT3 sunt printre cele mai bune pentru Duster.

Antigelul trebuia sa fie fosforescent sau verde deschis - in functie de raportul de diluare. Scoate tot si pune pe cel corect - Dacia Glaceol RX Type D - 6001997196.

La uleiuri ( indiferent ca e vorba de motor, cutie, diferential si cutie de transfer ) recomand ori Ravenol cu norma adecvata motorului tau ori Elf, daca tii la buget. 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut, si multumesc tuturor pentru interes!

@PufarinaUcigasaCu siguranta, voi face aceasta revizie completa in perioada urmatoare, este "prioritate 0", problema este ca, in continuare nu stiu, cu certitudine tipurile de ulei recomandate pentru masina asta; ca o paranteza, la alte masini scria in manualul de instructiuni exact , norma, vascozitatea, cantitatea si intervalul de schimb.

Referitor la uleiul de motor citisem pe un forum in UK ca se foloseste API: SN vascozitate 5w30 Sintetic si o cantitate de 4.2 litri; deaia zic ,ca ma ingrijoreaza ca scrie pe abtipild ELF 10w40 ( de care puneam eu la o tigaie din 97'). Eu unu as merge pe LiquiMoly, cu care m-am inteles bine la alte masini. (a ramas transparent dupa 12000km la diesel), si nu stiu acum daca risc sa il ard, fiind mai "subtire".

La grup, CV si transfer (app are CV si transfer separat?), o sa le schimb asa sa fiu linistit, dar ,cu ce?

Foarte posibil sa schimb si distributia la cum "zornaie", sau poate ma insel, ca nu sunt mecanic, si daca schimb aia schimb si kit-ul de accesorii si probabil (nu stiu) pompa de apa cu antigel cu tot (multumesc de lamurire), oricum continua sa ma surprinda placut cu preturile pe piese.

Referitor la cauciucuri, si contrar la ce ai spus, am gasit mai multe argumente pro pentru KO2 decat pentru Grabber, personal tot catre Grabber AT3 inclin si eu (im place cum arata si imi dau impresia de aderenta cu insulele pronuntate), oricum cauciucurile vor trebuii sa mai astepte pana mai rezolv din problemele prioritare.

Tot referitor la cauciucuri, desi este riscant, as fi optat si pentru ceva mai mare decat in talon, acolo cat sa "icapa" fara modificari dar sa mai inalte putin (daca aveti idee cam ce incape, ar fi de ajutor); probabil ca sunt mai multe dezavantaje decat avantaje in acest caz.

@ow3x3xpr3ssCu siguranta, Ploiestiul este un oras mic, te salut!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Pentru motorul 1.6 Sce ar trebui folosit un ulei 5W40, asta e si recomandat in fisa de intretinere pentru modul de exploatare din zona noastra. Ca marci am folosit ELf (destul de slab calitativ) , Renault-Castrol RN-SPEC RN710, Motul X-cess.

Problema pe care am observat-o eu insa la acest motor e legata de consumul de ulei. Se pare ca acesta e prezent indiferent de marca de ulei folosita. La urmatoarea revizie as vrea sa incerc si Liqui Moly LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40, macar pentru sunetul motorului , de consum nu cred ca voi scapa din pacate :(.

Sfatul meu e sa folosesti Liqui Moly Liqui Moly LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40, mai ales ca ai fost multumit de el la alte masini. Cantitatea necesara este de 4.2 l.

P.S: Nu cred ca norma 5W30 este potrivita pentru acest motor.

Editat de andrei_s
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

https://www.daciaforum.co.uk/threads/engine-oil-for-2019-duster-1-6-sce.40244/

@andrei_sSalut! Aici am gasit informatia, de fapt cam singurul loc unde am gasit precis.

Dupa indicatiile de acolo merge asta sau asta pentru ca au norma API SN, nu zice nimic de RN710 ca sa mearga asta ,desi e perfect logic ce spui; pe deasupra, masina asta mai are si DPF, sper sa nu conteze prea mult in alegerea uleiului.

Multumesc , in continuare de sprijin.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Silviu58SPP despre uleiul motor sunt multe discutii si nu voi detalia dar pentru instalatia de racire asa cum bine s-a scris anterior se foloseste antigel Glaceol Rx Type D diluat 50% cu apa distilata si intra aprox 5.5 L pentru echiparea cu AC (grija si la aerisirea instalatiei), pentru cutia de viteze producatorul recomanda TransElf TRJ 75W80 sau  NFJ 75W80 (acesta nu se prea mai gaseste acum, a fost inlocuit cu NFX) si intra cam 2.5 L iar umplerea se face pana la preaplin\revarsare, pentru cutia de transfer se recomanda TransElf Universal FE 80W90 si intra cam 0.3 L umplere tot pana la prealin, atasat si doua capturi cu valori de intretinere extrase din manualul de reparatii poate iti sunt de folos, multe alte informatii utile insa gasesti si pe acest forum.

Sa volanesti sanatos masina (consider ca este o alegere buna) si multi Km fara probleme!

ValoriIntretinere1.png

ValoriIntretinere2.png

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Uleiuri :

- motor 5W40 - ELF SXR

- cutie de viteza (CV) - ELF NFX 75W80 (fostul NFJ a fost înlocuit de NFX) ~ 2.3L

- diferențial - ELF TransELF Type B 80W90 ~ 0.8-1L

- modul de transfer - același tip ca la diferențial ~ 0.25L

Deci îți trebuie 2L pentru diferențial și modulul de transfer și 3L pentru cutia de viteze.

Nu îți recomand deloc LiquiMoly. Au făcut alții teste, cu probe de laborator și cel mai bine a ieșit Ravenol, dacă schimbi uleiul peste 15k. ELF e ok calitate/preț dacă îl schimbi până în 15k.

KO2 o fi bune pe alte mașini, în special mai grele, însă pe Duster care e ușor sunt foarte, foarte periculoase pe asfalt, mai ales cel umed. La fel, au testat alții și există video. Ori AT3 ori Cooper Sport 2.

La distribuție și accesorii schimbă tot, inclusiv pompa de apă. Altfel vei plăti din nou atât manopera de distribuție cât și înlocuirea curelei, când va fi necesară schimbarea pompei de apă care costă între 100 și 200 lei.

Pregătește de dinainte amestecul de antigel 1:1 ( 50-50 ) cu ajutorul la 3 sticle goale de minimum 1L fiecare (folosești și bidoanele de antigel golite pe jumate), altfel te vei trezi că ori ai mai multă apă distilată și prea puțin antigel, ori invers. Așa completezi direct cu ce trebuie.

 

 

 

NFJ-NFX.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...