Sari la conținut

Montare oglinzi electrice in locul celor manuale


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 27
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Până scrie inițiatorul: -masina are 2 geamuri electrice față fără impuls - în procesul de montare/demontare a rupt un fir în portiera stângă - a rezolvat

Era evident, nici nu trebuia dată fața de ușă jos. În zona joystick-ului, vezi poză, cauți încă 2 mufe orfane, pui o poză cu tabloul de siguranțe habitaclu și abia apoi ne lămurim dacă ai precabl

În poza 1, jos între releele pătrate și cel dreptunghiular ai 4 locașuri de siguranțe pe orizontală, cele lipsă sunt pentru oglinzi. După cum se vede din poză în locașurile lipsă nu ai pini, deci nu a

Posted Images

Am comandat toate piesele necesare : oglinzi, joystick , cablaj. Astept sa soseasca si ma apuc de lucru.

Voi pune poze aici in timpul montajului.

Mai ramane sa fac rost de o schema electrica !

Daca ma poate ajuta cineva cu o schema , i-as fi recunoscator .

Multumesc ! 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am primit oglinzile : sunt electrice si incalzite, fara camere , un joystick fara mufa si 2 bucati de cablaj usa.

Imi lipseste cablajul de la mufa joystick .De montat oglinzile s-au montat usor. Pe partea pasagerului am scos pinii de la sonda exterioara de temperatura si i-am bagat in mufa existenta.

Am identificat firele : 2 de la incalzirea electrica a oglinzilor, 2 de la sonda temperatura (dreapta doar) si 3 de la motorase.

Cablajul lipsa il voi confectiona eu : practic am de facut un cablaj cu 7 fire. 

Incalzirea in oglinzi o voi lega de releul de dezaburire spate.

As avea o rugaminte : daca ma poate ajuta cineva cu o schema a butonului joystick pentru legatura pini.si cu o informatie cu pozitionarea releului de dezaburire la Duster 2

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa montez oglinzile electrice . Functioneaza perfect .

Montajul nu a fost greu cel mai greu mi s-a parut trecerea firelor din usi in habitaclu !

Neavand pini am fost nevoit sa trec firele din usa prin spatiul ingust dintre mufa si caroserie . Alimentarea oglinzilor a fos facut din firul de la bricheta .Din dezmembrari  Am facut rost de un buton si o mufa mare/ lata de buton de oglinzi.

Apoi prin incercari am reusit sa vad cum se face miscarea oglinzilor : schimbarea polaritatii la motorasele de miscare oglinzi.

Bucuria montajului a fost insa umbrita de faptul ca nu imi mai merge actionarea geamului pasagerului de la sofer. Initial nu mergea nici actionarea in jos de la pasager a geamului , insa prin masuratori cu voltmetru am ajuns la concluzia ca ii lipseste un +12Vcc si am facut un strap direct in mufa pasagerului  si a mers : macar pasagerul poate ridica si cobori geamul , insa de la sofer nu merge. 

Pe partea soferului merge geamul !

Ma puteti ajuta cu un sfat ? O schema ? Sper ca nu am stricat modulul electronic !!!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Joystikul de generație II (Duster ph2, Duster ph3, Logan II) are mufă mică, neagră, identică cu cea de la oglinzi - dacă e mufă mare e de Duster ph1/Logan I, merge dar nu e ce trebuia.

Geamurile merg doar cu contact pus și uneori (card) trebuie pornit motorul.

Mufele să  fie introduse complet în butoane/modul impuls

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

În mod normal fiecare oglindă cheală( fără cameră, blind spot, semnalizare și rabatare) are 5 fire, 3 reglaj, 1 dezaburiere, incălzire și 1 masă, deci trebuiau duse doar 4 fire în fiecare ușă, iar masa se lua din cablajul existent.

1. fără modul impuls inseriat în dreapta, geamul dreapta funcționează corect?

2. de unde ai luat sau unde ai pus masa pentru dezaburire oglinzi?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • @foxbatPartea mai grea e doar faptul sa te asiguri ca totul functioneaza corect inainte de a fixa piesa noua la locul ei. Daca vei incerca sa o scoti pentru ca nu functioneaza cum trebuie la actionarea manetei de deschidere a rezervorului iti va trebui cel mai probabil o piesa noua  sau poate nu am fost eu destul de grijuliu la scoaterea piesei vechi care probabil era mai casanta ca una noua datorita varstei. In general piesele de plastic sunt cam de unica folosinta la Dacia cum bine ai remarcat. Demontarea si montarea piesei respective se face cu o mana prin portbagaj si una pe exterior pentru a dibui mai bine pozitionarea piesei. De asemenea trebuie sa te asiguri ca acel cablu de actionare nu este prins prin zona cric-ului si astfel actionarea zavorului sa nu fie impiedicata. In concluzie nu e atat de greu cum pare sa montezi acea piesa, cel mai greu mi s-a parut sa o gasesc la un pret rezonabil 
    • Salutare! Duster 1.0 TCE cu GPL (Fabrică) - fabricație 2021. De nouă, foarte rar, poate și pentru că nu călcam corect ambreiajul (grabă/neatenție), la scoaterea mașinii din viteză, simțeam că ”agață” ușor. Am fost la service în perioada de garanție și m-au asigurat că e normal si arhicunoscutul ”toate fac la fel”. Acestă ”agățare” s-a manifestat foarte, foarte rar pana la 69000 Km, cand s-a intamplat să ajung să forțez un pic pentru a scoate din viteză. Inițial am dat vina pe mine - n-am călcat ambreiajul cum trebuie, dar fenomenul s-a repetat cam de 2-3 ori pe zi (nu trebuia să forțez scoaterea din viteză, dar simțeam că ”agață” mai tare și mult mai des față de ce stiam din anii trecuți. Am fost la 2 service-uri (o reprezentanța si unul multimarcă). La ambele mi s-a spus ca ar fi ambreiajul și mai puțin probabil dar posibil, timoneria. Dar la ambele mi s-a părut că au analizat superficial, așa că am mai întrebat și oameni care se pricep la mecanică auto (unul chiar de meserie) și am aflat că ar fi bine să încerc mai întâi schimbarea uleiului din cutie.  Am zis că asta este oricum un lucru bun/util de făcut și am procedat ca atare - am schimbat acasă - cost 100 lei (2 litri Elf Tranself NFX, 75W, API GL-4   + șaibă cupru). Ce s-a îmtamplat la schimbul de ulei: - am înțeles că în cutie ar intra aproximativ 2 l dar pentru schimb ar fi nevoie de 1,7 l (diferența nu se scurge - rămâne în ”cotloanele” cutiei) - am scos 1,25 l (fix) și am băgat 1,65 l (am ținut cont si de pierderi - scurgere ulei din cutie după umplere, până am astupat) - Uleiul scos cu era ”negru” - era murdar fata de cel nou. De asemenea era curat în ce priveste urmele de pilitură metalică - masina a fost pozitionată pe un plan drept, am asteptat 15-20 min sa se scurga uleiul si am pus uleiul nou până a inceput sa curgă din cutie. Stiu că am procedat corect si de aceea, diferența 1,25 VS 1,65 mi se pare destul de mare (nu am avut nici un fel de scurgeri de ulei - cutie sau motor- în acești ani). Voi ce ziceți, e mare diferența? După schimbul de ulei: - am parcurs prin Bucuresti doar 45 Km si în mod clar, schimbarea uleiului a ajutat foarte mult - în cei 45 km doar o dată parcă am simțit ca agață, în rest totul funcționează ”ca nou” - înainte ce schimb, cu sigurantă schimbam vitezele per total mai puțin fluid (ușor) ca acum. - înțeleg că ar trebui sa urmăresc comportamentul mașinii in următorii 200-300 km cand toți aditivii din ulei își vor face 100% treaba vis a vis de piesele din interiorul cutiei Ideea este că schimbul de ulei la cutia de viteze ajută, chiar daca producatorul, la nivel de marketing, sugerează că uleiul din fabrică ține toata viata masinii - costurile nu sunt mari chiar si la service și  ... merită 100% ! Nu stiu dacă am rezolvat problema mea cu ”agățatul” dar primele semne sunt mai mult decât încurajatoare (după 45 km). Am discutat cu mecanicul care mi-a indicat sa fac schimbul de ulei înainte sa ma apuc să schimb ambreiaj/timonerie, și a spus ca s-ar putea ca uleiul să fi fost cauza problemei. Având în vedere diferenta destul de mare de ulei la schimb si faptul ca s-a îmbunătățit dramatic schimbarea vitezelor, aveți vre-o părere, a mai pățit cineva asta, oare este posibil ca doar schimbul de ulei să rezolve problema?  Oricum o sa revin cu un update  Cele bune tuturor!
    • pai nici nu s-a pus problema vreodata sa se ocupe altcineva :). ba chiar am tot uns pe acolo ( balamaua, etc) in timp ca deh, ii dacie. asta fuse..multam ce parte a fost mai "tricky"? am incercat sa fac o programare dar n au vreme.. pesemne ca voi comanda piesa si trec pe un service care sa aiba vreme de mine cand am drum in oras. ca la 2 ore /sens n-are rost.multam si da..la dacie, renault - sunt componente de "unica folosinta" ( ex lampile de la numar) care vor necesita inlocuire la primul bec ars..oricat de mult atentie ai avea nu poti sa garantezi ca nu se vor rupe urechile alea(platic casant, frig/cald/imbatrinire) la zoe mai bine comanzi pe AM sa ai de schimb cu totul
    • Salut! Am schimbat si eu recent la Duster-ul meu aceasta piesa pentru ca nu se mai deschidea trapa de la rezervor. Incercand sa repar acel "zavor" am reusit sa rup acele prinderi prin care se fixeaza pe caroserie. Am cumparat o piesa noua si am montat-o cu atentie si acum functioneaza totul perfect. Intr-adevar, piesa respectiva nu are o constructie solida si din acest motiv se rupe/defecteaza destul de usor.  Morala povestii: nu este greu de montat acea piesa pe masina, se scoate cea veche cu putina insistenta si se introduce capatul cablului de actionare in piesa noua apoi se introduce la loc.. Problema pe care am constatat-o eu este ca respectiva piesa odata scoasa de la locul ei nu va mai sta inapoi fiindca se vor rupe prinderile care o tin pe caroserie. Deci mare atentie ca remontarea cablului si proba functionarii sa se faca inaite de a introduce piesa noua in locasul ei. Succes!
    • @Gil26inteleg ca acela este codul corect? Cel din primul tau mesaj? Multumesc!
×
×
  • Creează nouă...