Sari la conținut

Bucse Bara Anti Ruliu - Anti Roll Bar Bushes - Uzate - Inlocuire Cu Unele Heavy Duty


Postări Recomandate

Gata am testat... intensitatea zgomotului a scazut cu 40%, insa nu pare sa fie el restrictionat in nici un fel ca "melodie", aveam aceeasi tacaiala vibrata. Dupa multe cuvinte de duh si semne de intrebare eram sigur ca e vre-o surubelnita sau surub uitat pe undeva. Fara nici un chef am continuat analiza mortii. Dar era clar acum ca puteam elimina stergatorul si suspensia din calculul problemei... si astfel am luat la zgaltait tot ce era in zona motor mai cu atentie, si bingo... ciupesc mai sub streasina de la aripa cablul de capota si bam zgomotul cunoscut se aude destul de puternic. Cablul e tare si sta incovoiat tocmai pe partea spre motor a telescopului. O buna parte ascuns sub streasina interna de aripa (*aia pe care punem chederul extra de izolare praf compartiment motor). Zic hai sa incerc... am pus niste burete adeziv unde facea in 2-3 puncte cablul contact cu caroseria si am stat cu urechea ciulita in drum... si nimic...no sound. Daca se dovedeste adevarat si in afara Bucurestiului atunci cauza este asa: amortizorul mai inalt si mai tare, la 80km/h pe denivelari mici producea vibratii care se propagau in partea de sus a telescopului prin fuzeta. Tabla vibra si chiar ea-tabla lovea cumva cablul care era fix+tare si incovoiat+tensionat la 5-10 cm distanta de cupola telescopului. Posibil si cablul sa aiba vibratia lui...dar cine si-ar fi imaginat "ca-ca"blul acela aparent fix puta sa duca la asa zgomot de "surubelnita abandonata". Singurul lucru extra pus in seara asta a mai fost burete la tampoanele capotei. Le-am scos acum sa vad care a fost clar rezolvarea. Revin cand sunt 100% sigur daca era capota sau cablul. Anyway -》 cred ca avem un topic complet acum cu toate problemele de zgomot si rezolvarile lor la suspensie fata.

Editat de Cain
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 63
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Diametrul interior pare sa fie de 18mm conform codului de produs:   http://www.autodoc.c...metzger/8032800   546114237R   Aici link pt produs: https://www.powerfle...sh 18mm/55.html   Cost: 18

Daca discutam de aceste bucse nu vb de offtopic, asa ca va rog sa va exprimati. Vesbas din ce stiu eu parca bateau acele bucse si atunci cand ai cumparat masina. Acum dupa ce le-ai schimbat, la 20k km

Chiar daca sunt mai dure, Powerflex sustine ca rata de absoritie a socurilor se pastreaza fata de bucsele OEM, cel putin asa inteleg eu de aici:   POWERFLEX for prolonged tyre life.With the technolo

Posted Images

Cablul ăla numai fix nu e înclusiv la Logan II unde e cablu nu sârmulită ca la Duster - comparația directă în piese de bicicletă: cablu de frână și cămasa aferentă la Logan II și cablu de schimbător viteze și cămasa aferentă la Duster ph2

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am observat. Am bagat burete adeziv si in clemele alea albe insa am pus burete si la tampoanele capotei in fata si apasat putin muchia chederului.

 

Concluzie din toata povestea cu zgomote si trepidatii - cauzele pot fii multiple si invizibile cu ochiul liber (1-3 milimetrii):

- In functie de vechimea masinii zgomotele pot provenii de la consumabilele suspensie (*flanse sau bielete) si rar rulmenti . Daca schimbati telescopul recomand schimbati si flansa. Nota - Eu am dat flansele noi si cu silicon ca sa se usuce mai greu cauciucul (*Au absorbit destul de mult silicon - o componenta majora din cauciucul industrial e siliconul).

- Deasemenea cablurile mai tari (gen de tras capota) pot genera si ele sunete la anumite vibratii de caroserie. Clamele lor de prindere si zonele de impact cu caroseria se pot intarii sau rezolva cu niste burete adeziv (*poze jos).

- Capota poate si ea genera sau accentua vibratii mai ales daca nu se aseaza egal din tampoane. Verificati sa aveti o uzura egala la tampoane si deasemenea daca s-a pus cheder izolant la compartiment motor, trebuie verificat daca cumva pe capota - chederul nu a lasat urme de contact mai pronuntate doar pe o parte a capotei si nu egal pe ambele parti.

*Tabla pe care sta chederul de izolare a capotei poate sa fie apasata pe o parte mai mult. Probabil din fabrica? sau daca s-a luat vre-un animal in radiatoare. Tabla este destul de moale ca sa fie indoita imperceptibil cu mana la o apasare mai puternica (2-3 milimetrii).

 

La mine povestea a fost asa:

1. Zgomote la denivelari mici, auzibile doar la 70-80km/h daca era oprit radioul si aerul. O cacofonie de sunete tip telescop pe duca, fiind usor metalice... ca si cand s-au uitat 2 surubelnite pe sub capota.

2. Schimbat bucse bara torsiune - zgomotul a crescut in claritate. Nota - desi la unele masini poate sa fie de acolo. Am strans incluziv stergatoarele in suruburi pt ca cei din service au spus ca la una de acolo era.

3. Schimbat flanse - zgomotul a scazut (*am adaugat inclusiv sigurantele folosite pt joc flanse vechi - chiar daca erau noi/ca sa elimin orice cauza de la zona telescop).

4. Adaugat burete adeziv la zonele de contact cablu motor si la doar 2 din tampoanele capotei (fara cele 2 centrale). Zgomotul de denivelari a disparut dar vibra/zbarnaia capota la ralanti cu zgomot.

5. Am scos cele 2 tampoane de capota. A disparut vibratia la ralanti insa se auzea iarasi putin sau o parte mica din zgomotul de denivelari usoare.

6. Am dedus ca / capota mea nu sta asezata egal stanga / dreapta si am indoit muchia de cheder-izolare si adaugat burete la toate cele 4 tampoane de capota. Zgomote denivelari si vibratii ralanti au disparut.

 

Hope it helps :)

post-4805-0-08823800-1475483860_thumb.jpg

post-4805-0-75508200-1475483864_thumb.jpg

post-4805-0-38461400-1475483867_thumb.jpg

post-4805-0-56576000-1475483869_thumb.jpg

post-4805-0-37829200-1475483871_thumb.jpg

Editat de Cain
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Sufar si eu de un zdranganit asemanator, cand merg pe zone cu denivelari mici si dese.

Observatiile de mai sus confera o pista foarte buna pe care o s-o analizez si eu, ma refer de cea cu capota si cablul de deschidere. Masina e inca in rodaj, asa ca nu imi pun problema de partea mecanica.

 

Merci @Cain pentru rabdare si perseverenta!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...